![](http://farm7.static.flickr.com/6157/6269832738_a2ec9fdb4b.jpg)
|
nietmeer
|
Dan kan, maar in hun leven konden ze drager zijn van bijvoorbeeld de Franse rui. De spullen zijn dan daarmee besmet en kunnen mijn vogels ziek maken.
Drink- en eetbakken worden zowieso niet gebruikt, te riskant. |
|
nietmeer
|
Alev: ohkee ![*8](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/huh.gif) Maar wat is de Franse Rui? Gaat dat met de Franse Slag of zo? ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
nietmeer
|
De Franse rui is een andere benaming voor de kruipersziekte.
De vogels verliezen de bevedering en in de ernstige vorm gaan ze al snel dood. In de milde vorm blijft het tot verlies van de bevedering. Ze kunnen niet meer vliegen. Mensen gunnen ze dan nog wel een leven, omdat parkieten nog kunnen klimmen.
Ik weet niet of de Franse rui bij kanaries voorkomt, maar als die de Franse rui heeft, heeft het beestje gewoon geen leven meer. |
|
nietmeer
|
Verder is het hartstikke normaal dat je controleert bij dierentoebehoren wat ermee gebeurd is. Dat doe ik niet als enige, maar meerdere mensen met meerdere soorten dieren. |
|
Davh11
Oudgediende WMRindex: 2.175 OTindex: 6.417 Wnplts:
|
Ik heb dat in de tijd dat ik ratjes had ook gedaan. Nadat ik de kooi thuis had ook meteen ontsmet. Het gebeurt wel vaker dat een ziekte zich in het materiaal nestelt en bij het volgende diertje weer toeslaat. |
|
nietmeer
|
Aha, de vogels zijn verkocht en ze hebben geen ruimte (in geld?) meer voor vogels, dus alles moet weg. Ik ga 'm kopen. ![O+](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/lovely.gif) |
|
Wolfje Oudgediende
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/21195.jpg) WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
Aaawhoeeeeh!
|
|
nietmeer
|
Hallo daar. ![O+](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/lovely.gif) |
|
Wolfje Oudgediende
|
Hoi hoi
Hoe is het? |
|
nietmeer
|
Meh, leren voor een Franse grammatica toets. Gaat over alles wat je zou moeten weten. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
Wolfje Oudgediende
|
Pffff saaai: ![:(](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/sad.gif) |
|
nietmeer
|
Ja. ![:(](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/sad.gif) En dan nog al het huiswerk van deze week maken. En de vogelkooi schoonmaken, waardoor ik meteen de hele kamer moet schoonmaken. 't Is alweer vijf uur. De dag gaat snel, dus ik moet me haasten. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) Ik maak de kooi wel morgen schoon. Ik weet niet eens of ik genoeg bodembedekking heb. |
|
Wolfje Oudgediende
|
Van uitstel komt meestal afstel |
|
nietmeer
|
Voor de vogelkooi niet, want ik slaap ermee en dat gaat stinken als je het niet optijd doe. :') Morgen ga ik beukensnippers kopen, in plaats van die stomme houtvezels. Dus dan kan ik het meteen verschonen. |
|
nietmeer
|
Vind het wel grappig.. Kraag omhoog wel of niet?
Laatste edit 29-09-2013 19:21 |
|
nietmeer
|
Nee. Niet doen. ![:|](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/neutral.gif) |
|
nietmeer
|
Quote Alev: Nee. Niet doen. ![:|](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/neutral.gif) haha hoezo niet? ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
nietmeer
|
Omdat het gai is. |
|
nietmeer
|
Mja Een weekje of 2 geleden ofzo.. Zat ik met vrienden op een terrasje. En 1 daarvan had zijn kraag omhoog. dus ging het zo. 1: Gast doet je kraag omlaag. 2: Hoezo? 1: Het staat niet. Ik: Ik vind het wel oke.. Maar naar bedeneden is beter.. blablabla --- En toen ging het weer over iets anders maar vloog weer in mijn gedachten. Haha. Maar ik kan niet echt een beredenering om te bedenken waarom iedereen er zo fel op tegen is. Soms staat het gewoon leuk... ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
nietmeer
|
Ik vind het triest. Kraagje omhoog, omdat dat "stoer" is. |
|
nietmeer
|
Tis meer tryhard.. Maar lijkt me opzich wel grappig Kraag omhoog + zonnebril + fedora + kruisje ( want we zijn heel religieus..) En dan met een korte broek en teenslippers. Jep zo gaan wij naar Koninginnedag ![:D](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/biggrin.gif) |
|
nietmeer
|
Dat klinkt harstikke gai. |
|
nietmeer
|
Quote Alev: Dat klinkt harstikke gai. Nee, Edgy. |
|
nietmeer
|
G. A. I. ![:)](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/smile.gif) |
|
Roxichu Erelid
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/40827.jpg) WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Sorry, maar ik ben het toch eens met Alev. ![(A)](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/hypocrite.gif) |
|