![](http://farm7.static.flickr.com/6157/6269832738_a2ec9fdb4b.jpg)
|
Sto Oudgediende
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/4225.jpg) WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
@Roxichu: Uitlegof omdat je op mobiel zit oid: Quote: Is een vrouwelijke secretaris hetzelfde als een secretaresse? Nee, secretaresse is niet de vrouwelijke variant van secretaris.
Een vrouw die bibliothecaris is, kunnen we ook bibliothecaresse noemen, maar een vrouw die secretaris is, is geen secretaresse. De functie van secretaresse is namelijk een andere dan die van secretaris en daardoor zijn de woorden niet inwisselbaar.
Van Dale (2005) geeft bij secretaresse als eerste betekenis "iem. die belast is met de administratie, het archief, de correspondentie van een persoon of instantie". Een secretaresse kan zowel een man als een vrouw zijn, al wordt een man zelden aangeduid met secretaresse; meestal wordt hij dan 'administratief medewerker' of 'persoonlijk assistent' genoemd. Van Dale noemt secretaresse in de betekenis 'vrouwelijke secretaris' nog wel, maar deze betekenis is verouderd.
Een secretaris is volgens Van Dale onder meer "lid van een lichaam of bestuur, belast met het voeren of leiden van de correspondentie, het houden der notulen enz."; een gemeentesecretaris is bijvoorbeeld degene die de leiding heeft over alle ambtenaren binnen een gemeente. Hoewel mensen bij het woord secretaris vaak stereotiep aan een man denken, kan de secretaris dus evengoed een vrouw zijn. Overigens blijkt vaak uit de context wel of het om een man of een vrouw gaat, bijvoorbeeld door de voornaam of door een verwijzing met hij of zij. Laatste edit 21-10-2013 14:57 |
|
Roxichu Erelid
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/40827.jpg) WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
@Sto: DOM ![8-)](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/bonk.gif) . Dat wist ik ook wel ![:$](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/oops.gif) Ben gewoon niet zo snugger bezig vandaag.. |
|
Sto Oudgediende
|
@Roxichu: moet je ook niet zo afgeleid zijn met werk! |
|
Little Queen
Oudgediende
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/5971.jpg) WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Ik ben moe ![:O](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/surprised.gif) |
|
Sto Oudgediende
|
Ik ben Sto ![:O](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/surprised.gif) Aangenaam! |
|
nietmeer
|
Gtfo. |
|
Sto Oudgediende
|
u wot m8 |
|
Little Queen
Oudgediende
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/5971.jpg) WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Vanmorgen om 05:45 de wekker en om 06:00 nog een keer ![:|](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/neutral.gif) .. En dat na een nacht waarbij ik het gevoel had dat ik alleen maar met m'n ogen dicht lag te wachten tot ik eindelijk in slaap viel.. |
|
Sto Oudgediende
|
Gelukkig ben ik redelijk onbekend met slapeloosheid, maar ik ben wel bekend met het ochtendfenomeen de Kwalitatief Uitermate Teleurstellende wekker |
|
Roxichu Erelid
|
Pfffffffffffffht. Nog anderhalf uur ![:jeej](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/pompom.gif) |
|
Sto Oudgediende
|
Nog 2 uur ![:jeej](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/pompom.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Woop c: |
|
nietmeer
|
Ik heb vakantie. :> |
|
Roxichu Erelid
|
Bofkontje Maar je moet zeker nog een shitload aan hw maken...? :c |
|
nietmeer
|
Natuurlijk. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Buuh ![:-:](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/angry.gif) Ga je in de tussentijd nog iets leuks doen? c: |
|
nietmeer
|
Niet echt, ik ga vooral uitrusten en met m'n vogels bezig zijn. Ze hebben me best wel gemist. |
|
nietmeer
|
Alev: Wanneer komt hun eerste album uit? ![(A)](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/hypocrite.gif) |
|
nietmeer
|
Dat zal lang duren, want ze maken steeds ruzie tussendoor. |
|
nietmeer
|
Ja dat doen ze in een echte rockband ook wel eens ![*8](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/huh.gif) |
|
nietmeer
|
Hier gebeurt zo'n bandsplit elke dag. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) Maar nu lopen ze elkaar achterna. Vind 't wel schattig dat ze bij elkaar willen blijven. |
|
Sto Oudgediende
|
Totdat ze een spiegel zien |
|
nietmeer
|
Buiten elkaar hebben ze niet zo veel. Ja jou, maar als je aan het werk bent dan hebben ze alleen elkaar ![:ja](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/yes.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Parkiet hebben volgensmij wel sprekende persoonlijkheid voor een vogel... :0 |
|
Roxichu Erelid
|
HAAT AAN DUBBELPOSTS %!#&!*&^#&*! Laatste edit 21-10-2013 15:31 |
|