|
WortelKwadraat Erelid
WMRindex: 261 OTindex: 3.117
|
wortel: |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
|
|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Taz: Eh. Mijn stiefmoeder probeert me lastig te vallen. xD |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
@Roxichu: en die heeft nog steeds niet door dat je daar geen zin in hebt? Raar mens |
|
nietmeer
|
Taz: als je maar blijft wachten, heb je die formules sowieso nooit nodig. @Roxichu: Je stiefmoeder is nog erger dan die bloemkolen? |
|
nietmeer
|
wortel: ze kunnen handig zijn als je architect word, maar verder zou ik ook niet weten waar je ze voor zou kunnen gebruiken Ja in de ruimtevaart en als luchtverkeersleider misschien, maar daar hebben ze dan wel weer boeken voor om het na te zoeken |
|
nietmeer
|
Taz: mja, ongetwijfeld... Maar ook dan niet dagelijks Het schijnt dat diegenen die wiskunde het meest dagelijks gebruiken, stratenmakers zijn en anderen met een vrij lage opleiding die dus met "normale" hoeveelheden wiskunden toekunnen, ipv iets heel ingewikkelds.. |
|
nietmeer
|
dx/dy is om de afgeleidde mee te berekenen. |
|
nietmeer
|
@Alev: yeps. |
|
nietmeer
|
Wanneer je informatica studeert, maak je veel gebruik van formules. In technische opleidingen ook, natuurlijk. |
|
nietmeer
|
Alev: Ja, da's waar. |
|
nietmeer
|
wortel: je staat er eigenlijk nooit zo bij stil hoeveel wiskunde iedereen gebruikt eigenlijk. Zelfs buschauffeurs en vractwagen chauffeurs gebruiken het. Ja misschien niet op papier, maar wel met inschatten en ruimtelijk inzicht Dat geld zeker voor verhuizers Je moet toch een beetje kunnen inschatten hoeveel ruimte je nodig hebt, dus of je een grote vrachtwagen stuurt of dat het misschien in een klein busje kan Er is eigenlijk bijna geen enkel beroep wat zonder kan als je er lang over na gaat denken |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
Taz: vandaar dat je voor bijna alle studies tegenwoordig wiskunde nodig hebt, behalve rechten en sociologie als ik het goed herinner |
|
WortelKwadraat Erelid
|
Taz: Mooi plaatje wahaha, nou op de bus ook op papier hoor. we moeten soms aantallen passagiers bijhouden, dus bij haltes is t dan plussen en minnen heel snel tegelijk, en je moet goed kunnen rekenen met geld van kaartverkoop |
|
nietmeer
|
Da's dan rekenen. Wiskunde is meer met formules werken en algebra. |
|
nietmeer
|
@benja34: Je zult als je rechten studeert (vooral als het om juridische dingen gaat) toch vast wel een paar keer moeten kunnen berekenen van als je dit zo doet dan dan krijg je zoveel en als je dat doet dan zoveel. En dat dan weer tegen elkaar afwegen. Alleen voor sociologie zou ik ook zo gauw even geen voorbeeld kunnen noemen @WortelKwadraat: al zijn het maar kleine dingetjes, je kunt niet overal de zakjapanner ervoor bij halen |
|
Roxichu Erelid
|
wortel: Mijn stiefmoeder is een vieze verrotte witlof. |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
Taz: ik had het over de studie, en niet over het beroep zelf @Roxichu: je mag haar niet, begrijp ik... Laatste edit 07-11-2013 22:42 |
|
WortelKwadraat Erelid
|
|
|
nietmeer
|
Ik heb nooit witlof gegeten. |
|
nietmeer
|
@Roxichu: een viswijf Alev: heel lekker als rauwkost door de salade heen of met kaas erover in de oven, al word ie wel wat bitter als je ze kookt, maar ach dat is een kwestie van een lekker sausje erover @benja34: mijn fout |
|
Roxichu Erelid
|
Alev: Doe maar niet eten ook. Is echt niet lekker.
Taz: Nee die staan op de markt. Mijn stiefmoeder is daar te instabiel voor xDD |
|
nietmeer
|
@Roxichu: Ik zie dat al helemaal voor me |
|