|
nietmeer
|
Ik heb schoenen in mijn zand. |
|
nietmeer
|
... En overal zit zand. Zand op je boterham, zand in je haar, bah wat is dat naar! Zand in je oren van achter en van voren, zand zand zand!
Op het strand geweest? |
|
nietmeer
|
Ja. |
|
Saturus Senior lid WMRindex: 3 OTindex: 510 Wnplts: Oosterhout S |
de enige reden dat ik een zwembad prefereer. Strand heeft te veel zand |
|
Het echec van enkele landgenoten in deze maatschappij is vooral gebaseerd op foutieve woordenschat |
|
nietmeer
|
Alev: strand is gaaf. Ik heb een strandtekort volgens mij Gewoon, ik wil heel graag naar het strand. Maar dat is anderhalf uur auto, dan wel drie uur trein hiervandaan. Een rotwerk dus. |
|
nietmeer
|
Ik heb altijd aan de kust gewoond. Eerst in Den Haag op half uurtje loopafstand van Kijkduin. Nu hierzo. Met de trein een halfuurtje van Hoek van Holland. |
|
nietmeer
|
Ik ben jaloers... Ik heb op de vaagste plekken gewoond, maar nooit aan de kust. Wel bij de Rijn nu, maar daar kun je niet serieus in zwemmen. En verder bij wat bos, en een halfjaar heb ik in één stad met de Apenheul gewoond. |
|
nietmeer
|
Ik houd niet zo van zwemmen... Je kunt een eigen strand maken. Koop een zandbak voor jouw gebroeders en zusters, zo'n opblaasbare zwembadje erbij en tada. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
Hele weekend letterlijk aan de kust gezeten. |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
|
|
Loek Oudgediende
|
|
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
Aha, dat is vast een stuk rustiger als Scheveningen Ging vaak om die reden naar Oostende bij mooi weer, kortere reistijd terwijl ik in Rotterdam woon ... en het parkeren en de drankjes zijn een stuk goedkoper |
|
Loek Oudgediende
|
Ja, was heel rustig, maar was ook kutweer. Scheveningen is zo vol hou ik niet van |
|
nietmeer
|
lol Ik heb nog nooit een officieel examen gemaakt en er staan de komende maanden geen op de planning.. En volgend jaar februari kan ik instromen op het HBO..
|
|
Little Queen Oudgediende
WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Mogguh! |
|
Loek Oudgediende
|
moggel |
|
Little Queen Oudgediende
|
Zo.. dat het maar weer een lekker dagje studeren mag worden .. Vanmiddag mezelf bezig houden met het meest nutteloze onderdeel van de opleiding, maar waar je dan toch weer 2 studiepunten voor krijgt |
|
nietmeer
|
Punten sprokkelen. |
|
Little Queen Oudgediende
|
Ja.. eigenlijk wel, maar het is zo demotiverend |
|
nietmeer
|
Wat is er fout, en wat is er goed aan deze zin:
Mijn zusje is enigst kind. |
|
wortel: Enig kind en enigst kind komen allebei voor in de betekenis 'kind zonder broer(s) en zus(sen)'. Enig kind geldt als de 'nette' variant; enigst kind is informeel. |
|
wortel: http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/enigst-kind-enig-kind
A.U.B. |
|
nietmeer
|
@Saturus: Precies. enigst kind kan ook schattigst kind betekenen, en één van de vijf kinderen uit een gezin kan natuurlijk best het schattigst zijn Dat is kleine zus dan ook |
|
wortel: Ik las laatst deze zin: Het grootste deel van de ondervraagden waren zeer tevreden. Na een half uur kwam ik er pas achter wat er fout aan was. 'Het grootste deel was' niet 'Het grootste deel waren' |
|