SamuiAxes Off Topic shit | |
24-01-15 21:59:45 | nietmeer |
Inderdaad blijft het raar dat tijdsverschil.Ik heb ooit geprobeerd te beginnen met Tai Chi, maar ik kon de bewegingen niet in mijn kop krijgen. Ik maakte ook een wat chaotische periode in mijn leven mee, en had teveel onrust bij me. Ik dacht dat het wel een makkie zou worden na alle ervaring met Oosterse vechtkunsten, maar merkte al gauw dat het heel wat meer is dan wat bewegingen op mooie muziek. Veel plezier daar maatje, lijkt me een mooi plan dat je hebt gebrouwen voor vandaag | |
24-01-15 22:04:05 | nietmeer |
@Ronnymij: Misschien heb je nu wel de rust in je kop? Bovendien is Tai Chi van zichzelf al erg rustgevend! Probeer het anders eens, ik weet dat je een geoefend M.A.er bent, nou, zet eens gewoon wat rustige muziek op, b.v. Kitaro, en dan doe je gewoon wat oefeningen die je al kent van je andere vechtsport, maar doe ze langzaam, vloeiend. Je zult zien dat dat bijzonder rustgevend is Gewoon doen man! | |
24-01-15 22:12:50 | nietmeer |
SamuiAxe: zoals je het zegt doe ik het zelf al vaak.Het gaat dan beter dan wanneer ik probeer de handelingen van Tai Chi op de juiste volgorde te doen. Aleen voel ik me soms een beetje belachelijk omdat het geen Tai Chi meer is, maar een mix van eigen ervaringen met kiokushinkai en Wing Chun Kung Fu... Maar je hebt gelijk, het geeft rust in de kop, en daarmee rust in het lijf | |
24-01-15 22:54:45 | balou Erelid WMRindex: 2.233 OTindex: 127 |
Dat het maar en mooie training aan het strand mag worden,over een klein uurtje is het zover. Deze doos hier, zit lekker te lurken aan haar pijpje whahaha. Tai Chi, ziet er zo mooi uit, zo geconcentreerd en in totale rust, lijkt me heerlijk om te doen. @Ronnymij, ik wist niet dat jij ook een tak van Kung Fu had gedaan Mijn jongste heeft het ook jaren gedaan, kweet niet precies welke richting, wel dat de leraar opgeleid was door een monnik van de orde van de witte tijger (Shaolin). Toen zijn oude leraar overleed, hebben ze hier ook een ceremonie gehad, zoals die in de tempel gehouden werd, indrukwekkend. Jongste heeft er zéér veel aan gehad, ze leerde vooral concentratie en agressie omzetten in controle over haar eigen lichaam en gedachten. Laatste edit 24-01-2015 22:55 | |
25-01-15 08:32:35 | nietmeer |
@balou: ja het was een van mijn laatste pogingen om nog iets te gaan doen. Ik kreeg lessen van Dick Wachtberger in Amsterdam.Hij schijnt erg goed te zijn, maar ik merkte dat hij soms erg agressief was tegen sommige leerlingen.Dat kon ik niet rijmen met de Leer van Kung Fu. Het ging me tegen staan en ik ben op een gegeven moment gestopt. Maar ik heb een fijne basis in mijn systeem zitten en dat voelt goed | |
25-01-15 10:16:35 | nietmeer |
@Ronnymij: Ik heb mijzelf nooit op een enkele stijl geworpen, elke vechtstijl heeft weer iets te bieden wat de andere vechtstijl niet heeft. Ik heb Tai Chi Quan gedaan om innerlijke rust en balans te vinden. Tai Chi is zeer rustgevend, de 'Quan' stijl is de combat Tai Chi stijl die meer nadruk legt op verdedigingstechnieken. Aikido omdat het een geweldig gracieuze MA-stijl is waarbij je leert niet je eigen kracht maar die van je aanvaller te gebruiken. Het heeft mij één jaar gekost, enkel om te leren niet mijn eigen kracht te gebruiken maar die van de aanvaller, pas daarna kon ik mij effectief en volledig gaan bezighouden met het leren van de technieken! Ninjitsu omdat het een zeer intensieve sport is waarbij het noodzakelijk is om je conditie goed op peil te houden. Deze sport is bij uitstek geschikt om te leren je lichaam ten alle tijde goed in balans te houden. Shorinji-Kempo omdat het een zeer basale vechtsport is, bijna alles wat je hier leert kun je in de andere vechtstijlen gebruiken dan wel tegenkomen. Krav-Maga omdat het éigenlijk geen MA is. Krav-Maga is een no-nonsens vechtstijl, puur gebaseerd op het zo effectief, pijnlijk en snel uitschakelen van je tegenstander. Wat ik zelf 'doceer' is een mix van deze stijlen, als ik zo arrogant mag zijn: Het is een door mijzelf ontwikkelde stijl waarbij ik uit bovengenoemde stijlen de meest effectieve technieken gefilterd heb. Ook ontwikkel ik zelf verdedigingstechnieken die ik aan mijn studenten leer. Alles in het kader van no-nonsense zelfverdediging! Je wordt aangevallen en je tracht zo snel mogelijk je tegenstander uit te schakelen! No limits! Kun je het gevecht beëindigen door hem een oog uit te steken? Dan steek je hem zonder aarzelen een oog uit! Wat ik wél wil benadrukken is dat ik mijn studenten weinig tot geen aanvalstechnieken leer! Ik leer ze zichzelf te verdedigen indien ze aangevallen worden! Daarom heb ik maar één regel tijdens een gevecht: Er bestaan geen regels! Mijn leerlingen zijn stuk voor stuk aardige mensen die absoluut niet agressief zijn! Áls er al eens een klootzak tussen zit die denkt een tweede Badr Hari te zijn dan schop ik 'm eruit, zal niet de eerste keer zijn.... Laatste edit 25-01-2015 10:17 | |
25-01-15 10:34:20 | nietmeer |
Ik vind het mooi dat je een eigen stijl hebt ontwikkeld. Een van mijn Masters zei dat ook eens. iedereen leert zijn eigen stijl van karate, en wij zijn slechts de "tools " die je nodig hebt. Ik denk dat NinJitsu nog wel een stijl is die ik zou willen verkennen. Mijn conditie is nog erg goed. Ik schaats zo een marathon en heb altijd energie over. | |
25-01-15 10:44:58 | nietmeer |
@Ronnymij: How very true! Nou, wat let je man!? Gewoon lekker gaan, ik weet dat je hart er nog steeds goed is | |
25-01-15 10:47:08 | nietmeer |
SamuiAxe: ja ik ga dat gewoon doen, maar ik moet eerst even weten waar ik terecht kom straks.Als ik naar Canada zou vertrekken moet ik daar iets vinden, want dat heen en weer reizen gaat m niet worden | |
25-01-15 11:11:59 | nietmeer |
vergeet te vragen hoe jouw Tai Chi Sessie was vandaag... | |
25-01-15 11:26:11 | nietmeer |
@Ronnymij: Ga er zometeen over bloggen.. | |
25-01-15 11:29:34 | nietmeer |
SamuiAxe: Leuk... Ik lees het ws vanaaf pas want: Ik ga zo even de laatste dingen uit mijn atelier selecteren. Dingen wegdoen die ik eigenlijk niet kwijt wil, maar het kan niet anders. Maar ik kijk uit naar je blog..see you later my dear friend !! | |
25-01-15 11:59:39 | nietmeer |
26-01-15 13:49:28 | nietmeer |
Ik heb zelf een tijd Qi Gong gedaan en dat vond ik erg rustgevend. Ik heb nu niet meer precies in mijn hoofd welke oefeningen we deden enzo maar weet wel dat ik het altijd erg fijn vond Douwe heeft Tang Soo Do gedaan en was daar erg goed in, het enige probleem is dat hij zwakke knieën en polsen heeft en dat werd niet beter, dus is hij uiteindelijk gestopt. | |
17-02-15 08:19:39 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
N.a.v. tweetalige plaatsnaamborden in de Voerstreek en in Friesland. (Topic: "Kerstcadeaus na 50 dagen eindelijk aangekomen") Degene die de richtingborden in Friesland plaatst is ook niet consequent, want naar sommige plaatsen wordt met de Nederlandse naam verwezen, naar andere met de Friese. Zo kan het voorkomen dat je appje je waarschuwt voor een flitser tussen Roordahuizum en Rauwerd (ik moest het even opzoeken), terwijl de richtingborden alleen het gebruikelijke Reduzum en Raerd vermelden. Waarbij op precies dezelfde richtingborden ook in het Nederlands Leeuwarden en Heerenveen staan aangegeven. Dat heeft natuurlijk te maken met de plaatselijke situatie. In kleine plaatsen spreekt met doorgaans voornamelijk Fries en daarom wordt de Nederlandse plaatsnaam haast nooit gebruikt. Er zijn ook een paar -meestal grotere- plaatsen waar het Nederlands de voertaal is, dan wel een Nederlands dialect dat met 'Stadsfries' wordt aangeduid. Toeristische dorpen zijn vaak ook wel bekend onder hun Nederlandse naam. En tenslotte is het plaatsnamenbeleid van de betreffende gemeente ook nog van invloed. Daar is helaas ook geen uniformiteit in. Laatste edit 17-02-2015 08:30 | |
17-02-15 08:58:01 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
@venzje: Wat Friesland betreft heb ik geen idee. Één keer voer ik met een Friese machinist die er over kankerde dat hij in zijn eigen provincie de weg niet meer kon vinden omdat de aanduidingen in het Fries waren, waarbij de Friese benamingen zo ongebruikelijk en obscuur waren dat alleen een historicus ze uit de gemeentelijke annalen had kunnen opvissen. Ik denk dat het meer een kwestie is van Fries nationalistische gevoelens binnen een gemeente die soms vreemde effecten bewerkstelligen. En dat wordt dan weer overgenomen door de officiële instanties, waaronder de ANWB (bewegwijzering), die de door de gemeente aanbevolen namen gaan gebruiken. | |
17-02-15 09:15:15 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
@Emmo: Merkwaardig. Doorgaans zijn de Friese benamingen bij de bevolking meer ingeburgerd dan de Nederlandse en allesbehalve ongebruikelijk en obscuur. Ik maak zelf vaker mee dat een Nederlandstalige plaatsnaam als ongebruikelijk wordt ervaren. Zo heb ik mijn voorbeelden Reduzum en Raerd nog nooit anders horen noemen. (Vandaar dat ik de Nederlandse versie even moest opzoeken.) Laatste edit 17-02-2015 09:15 | |
17-02-15 09:55:53 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
@venzje: Ik heb dat van die Friese collega. Ook al woon ik relatief dichtbij (in de Kop van Overijssel), ik heb geen idee hoe het daar is. | |
18-02-15 00:20:22 | nietmeer |
Leuk om te zien dat dit hoekje nog steeds 'recht van leven' heeft Soms is het eventjes stil hier, maar dood is 't nog lang niet | |
18-02-15 13:26:16 | venzje Oudgediende WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915 |
SamuiAxe: Het is een topuitvinding! | |
21-02-15 13:34:03 | nietmeer |
Over Friese plaatsnamen: Ik woon sinds een paar maanden in Friesland, net buiten het dorpje Eastermar. Het buurtschap waar ik woon is voorzien van 4 flinke plaatsnaamborden, waarop de Nederlandse en de Friese naam staan en de gemeente waaronder het valt, in het Fries. Die dingen zijn samen zowat groter dan het buurtschap. Ik heb het zelf altijd over Eastermar, Burgum, Garyp en Hurdegaryp (Oostermeer, Bergum, Garijp en Hardegarijp) maar mijn collega's in de Drachtster kringloopwinkel waar ik werk, die meestal Fries spreken, hebben het standaard over o.a. die plaatsen met de Nederlandse naam Sommige plaatsnamen worden ook wel heel vreemd in het Nederlands, een dorpje verderop heet in het Fries Sumar, en in het Nederlands wordt dat Suameer (wut? ) Dan hebben we de andere kant op Skûlenboarch en dat is in het Nederlands Schuilenburg, wat ik dan ook weer niet vind klinken Ik ben zelf de Friese taal niet machtig (op de cijfers 1 - 10, plaatsnamen en een paar losse woordjes na) maar begin het aardig te verstaan xD | |
21-02-15 23:18:42 | Emmo Stamgast WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582 |
Mikke: Ach, als je maar flink verkouden wordt, dan komt die Friese taal vanzelf | |
22-02-15 21:57:57 | nietmeer |
Nja, dan lukt Gronings beter, mag je lekker knauw'n xD Maar als je in het Fries wil knauwen weet ik er geen Fries woord voor Wel dat werkwoorden in plaats van op -en eindigen op -je eindigen "Mag 'k wat freagje?" Raaaaar taaltje wahaha | |
24-02-15 12:11:11 | Kooldioxide Senior lid WMRindex: 944 OTindex: 79 |
Ik zou graag SamuiAxe z'n mening hierover willen horen. Artikel Het idee is dat ze een modern lichtgewicht maar zeer sterk harnas hebben ontwikkeld en daar een nieuwe "mixed martial arts" vechtsport van willen maken, met wapens zoals zwaarden en stokken en wat dan ook, eigenlijk zoals de Romeinse gladiatoren. Het verschil is dat het harnas zo sterk is dat je er niet gewond in raakt, hoe hard ze je ook meppen met een zwaard. De score wordt bijgehouden d.m.v. sensoren in het harnas. Zij rekenen elke klap om in hoeveel schade het had aangericht als je het harnas niet had aangehad, en de verliezer is degene die volgens deze meting als eerste 'dood' is. | |
24-02-15 14:03:20 | nietmeer |
@Kooldioxide: Speelgoed... Mooi, duur speelgoed, meer is het eigenlijk niet. Natuurlijk, het benadert het echte vechten redelijk, maar het is absoluut geen écht vechten Als je in een gevecht gewikkeld bent en je slaat de tegenstander op een zenuwknooppunt op zijn onderarm dan zal de onderarm zijn kracht verliezen en kun je nauwelijks nog een wapen vasthouden met die hand. In dit pak verlies je een beetje van je digitale leven, totdat het op is en je verloren hebt. Maar zelfs met een zuivere treffer op voornoemd zenuwknooppunt zal je tegenstander die arm en hand nog gewoon 100% kunnen gebruiken! Een ander, (zeer belangrijk punt!), is de pijnsensatie! Als je geen pijn voelt als de tegenstander een voltreffer plaatst dan is jouw reactie veel anders dan wanneer je de pijn wél voelt! Veel van de technieken die ik mijn leerlingen bijbreng zijn gebaseerd op het zoveel mogelijk pijn veroorzaken bij de aanvaller. Doordat de aanvaller een withete, schroeiende pijn ervaart is hij niet of nauwelijks in staat om nog aan te vallen of verder te vechten. Het functioneel pijn toebrengen aan je tegenstander is een zeer onderschatte vorm van zelfverdediging. Je wordt aangevallen door iemand en voor hij het weet heeft hij een verbrijzelde kaak of neus en is hij klaar met vechten! Of hij grijpt je bij je keel en binnen no-time heeft hij een paar vingers gebroken. Dit zijn real-life technieken waar je met zo'n harnas geen donder aan hebt! De Martial Arts beoefenaar leert om zijn wapen volledig te controleren, hij geeft een enorme zwieper met zijn Bo, (lange stok), en stopt de beweging op slechts een paar centimeter van zijn tegenstanders lichaam. Hierdoor leer je jezelf te beheersen, Martial Arts gaat niet om meppen, Martial Arts leert je jezelf te beheersen. Als je dat kunt, dan kan je ook een gerichte, gedoseerde klap uitdelen, daar heb je geen harnas voor nodig Conclusie: Het is duur, geavanceerd speelgoed, bijzonder geschikt voor (veelal jeugdige) heethoofden die zich even lekker willen laten gaan. Met échte Martial Arts heeft het echter weinig van doen.. Overigens is het al tijden bekend welk het meest effectieve wapen is: De Katana, ofwel, het traditionele Japanse zwaard dat vroeger door de Samurai werd gedragen. Dit wapen heeft tijdens vele gevechten en tests bewezen het meest veelzijdige, effectieve wapen binnen de Martial Arts te zijn.... afbeelding Laatste edit 24-02-2015 14:05 | |