SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
@allone: Dat van die afstotoingsverschijnselen... goed opgemerkt Ik denk dat het antwoord is: erg weinig, omdat er maar zo weinig wordt verplaatst? |
|
Jura6 Erelid
WMRindex: 3.149 OTindex: 2.078
|
De discussie rond het mysterie van het ontstaan van het heelal en de dingen daarin, zoals black holes, zonnen, begrippen als oneindigheid en andere dingen, zijn onlosmakelijk verbonden met een hogere macht... daar bedoel ik geen religie mee... dat is heel wat anders en iets persoonlijks. Ik zeg ook niet dat er daadwerkelijk een hogere macht is maar het is onmogelijk om die "macht" niet in de discussie te betrekken. Het is het ontastbare van dit alles wat die hogere macht erbij betrekt. We willen als mens nu eenmaal een verklaring voor het onverklaarbare hebben. De uitvinding "god", als iemand of iets waarmee wij ons kunnen identificeren is daarmee eerder regel dan uitzondering. Om dat dan buiten de discussie te laten is n.m.m. onjuist. Wat heeft god überhaupt met religie te maken. |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
@Jura6: Quote: Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat. Bron: Wikipedia Eh, dit dus. Laatste edit 06-03-2015 13:33 |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.028 OTindex: 93.510
|
@Jura6: .. in vele niet-christelijke religies is god niet iemand met wie men zich kan identificeren. maar ik ben het met je eens, dat de stap van zwarte gaten en oerknal naar god niet erg groot is.. helaas vond Delenn het toch offtopic einde discussie wortel: zelfs als de 'afstotingsverschijnselen' weinig zouden zijn, toch zou het problemen kunnen veroorzaken, daarom vind ik het een onverantwoord experiment, vooral omdat het een onomkeerbaar proces is .. en wat gebeurt, als die mensen kinderen krijgen? Laatste edit 06-03-2015 20:01 |
|
nietmeer
|
@allone: nakomenlingen hebben dezelfde mitochondriën als hun moeder. Als die moeder "drie ouders had" hebben de nakomlingen dus mitochondriën van "de derde ouder". Misschien zijn er geen afstotingsverschijnselen (wordt namelijk niets over gezegd) omdat bij de bevruchting de cel sowieso al verwacht "vreemd" DNA van de vader erbij te krijgen? |
|
nietmeer
|
Is er überhaupt sprake van een afweersysteem in één enkele cel? Volgens mij zorgen witte bloedcellen voor het afweersysteem. Een cel heeft dit niet. |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
Alev: interressante vraag |
|
allone Oudgediende
|
wortel: da's waar Alev: daarom zette ik "afstoting" tussen haakjes, ik weet ook niet of en hoe een cel reageert op 'vreemd materiaal'.. vroeg het me alleen af .. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
Even een vraagje. Op mijn mobieltje zie ik de volgorde van de artikelen constant verschuiven en ook krijg ik in mijn @jouwnaam overzicht maar de helft van de reacties die aan mij gericht zijn te zien. Dan blader ik door de artikelen en zie achteraf ineens nog reacties richting mij die in mijn overzicht niet vermeld zijn. Hebben anderen dit ook? Ps. Mocht ik ergens niet op reageren terwijl een reactie daar wel om vraagt, dan heb ik hem dus waarschijnlijk niet gezien . |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Dat probleem met jouwnaam schijnt algemeen te zijn. Daarom is de voorziening nog altijd 'zeeeeeer beta'.
Dat verschuiven kan misschien te maken hebben met de volgorde op de desktoppagina? Eerst van links naar rechts en vervolgens naar beneden. (Dus niet verticaal in kolommen.) |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox: idem hier, ik 'ontdek' soms ook reacties aan mij gericht, die niet onder 'jouwnaam' staan.. life is full of surprises van de volgorde heb ik geen last |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
@Lennox: @venzje: @allone: Nergens last van. Voorwaarde is wel dat de naam correct gespeld is en voorafgegaan door een (at) apenstaartje, en afgesloten met een dubbele punt. Kan me voorstellen dat één en ander ook te maken heeft met de browser. Ik gebruik momenteel Firefox. |
|
Lennox Oudgediende
|
@allone: @venzje @Emmo: Het spreekt voor zich dat de naam goed genoteerd moet worden en van alles (@ en voorzien. Maar dat is dan gewoon wel het geval want ik zie dan ook in de reactie onder het artikel dat de naam keurig groen geworden is en dat de reageerder het dus foutloos gedaan heeft. Maar toch niets in mijn overzicht . Voorheen had ik hier eigenlijk nooit problemen mee (ik heb althans nooit eerder gemerkt dat ik een reactie gemist heb) en nu is het met grote regelmaat zo. Ook dat verspringen van de volgorde van de artikelen is van recente orde. Ik begrijp wat Venzje bedoelt maar heb toch het idee dat er iets gaande is wat voorheen niet het geval was, ik zag laatst dat Weerwolfboy er ook al een opmerking over maakte. Nou ja, zoals Allone al zei, dat houdt het leven wel spannend en vol verrassingen . Vind het alleen onsympathiek overkomen als iemand mij iets mailt dat antwoord vergt en ik dan nergens op reageer. |
|
nietmeer
|
@Lennox: apart... zal wel browsergebonden zijn dan, gebeurt heel vaak. Welke browser heb je? Chrome werkt hier goed. Bij Firefox schijn je veel te kunnen instellen en blijkt soms dat lang niet alle firefoxers er last van hebben. |
|
Lennox Oudgediende
|
wortel: Gebruik bijna altijd mijn mobieltje dus dat zal wel chrome zijn. Op mijn vaste PC ook. En tot dusver nooit een probleem geweest, is van de laatste anderhalve week. |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
@Lennox: Ik heb al jaren het probleem van "jouw naam overzicht", als ik langs de blogs ga waar ik gereageerd heb zie ik vaak dat ik een reactie heb gehad met de juiste @omabep: erbij maar zie ze dus niet in mijn lijst terug. Het verschuiven van de artikelen heb ik geen last van tot op heden, ik werk met Chrome. |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox: dan weten ze iig, dat als iemand niet reageert, dat dat geen ongeinteresseerdheid hoeft te zijn |
|
nietmeer
|
@Lennox: @omabep: @allone: wortel: @venzje: @Emmo: Soms zie ik ook ergens een reactie die niet in het mijnnaamoverzicht staat. Maar dat is dan altijd een reactie op een artikel of blog waar meer mensen op mij hebben gereageerd. Alleen de laatste lijkt dan in het overzicht terug te komen. Laatste edit 11-03-2015 12:19 |
|
Lennox Oudgediende
|
@Grouse: @omabep: @allone: Ik ben dus duidelijk niet de enige met het probleem. In tegenstelling tot hetgeen grouse bemerkt heeft is het bij mij zeker niet de laatste reactie die ik zie, kan er eigenlijk niet echt structuur in ontdekken. Mooie is dat als iedereen er last van heeft men het ook zal begrijpen als je soms niet reageert terwijl dat eigenlijk wel netjes zou zijn . |
|
nietmeer
|
@Lennox: Klopt. Maar nu doe ik het nog eventjes wel! |
|
Lennox Oudgediende
|
|
|
allone Oudgediende
|
|
|
Kooldioxide Senior lid
WMRindex: 944 OTindex: 79
|
Uytrecht den 2 Augusti. Gisteren avont ten half achten ontstont hier een schrickelick onweer, dat tot half negen toe duurde; doch het slimste was gedaen in een quartier-uurs: den hemel stont gedurigh in licht en vlam, en 't was schrickelick den donder en vreesselycke winden te hooren, dat verselt wierdt met het nederstorten van schoorsteenen, daecken, gevels ende toornen, dat ieder een ongemeene verbaestheyt aenbracht, en dat heeft veele van een aertbevingh doen spreecken: de kerck van den Dom tot het choor toe lagh met pylaren en al ten half achten al onder de voet als een puynhoop, sonder dat de Domtoorn eenigsints beschadigt is [...] |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
|
|
Kooldioxide Senior lid
WMRindex: 944 OTindex: 79
|
Ik wil mijn blogje over de minimeet komende zondag bovenaan laten staan dus in plaats van in een blog zet ik deze maar hier neer. Dit weekend was er toevallig een professionele fotograaf bij het Loch Ness meer in Schotland. Hij was toevallig 's nachts wat foto's aan het maken. Toen kwam er toevallig een meteoor langs en klikte hij de camera toevallig op het goede moment. En dat zag er zo uit: Foto |
|