Discussie over Geert |
nietmeer
|
Wat is dat nou weer voor onzin, die oude man heeft dan toch niet iets op zijn hoofd door geloofsovertuiging. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Wino, media als nu.nl. nieuws.nl, trouw en de volkskrant geloof ik eerder dan de Televaag of het AD of de Elsevier. Of t nu rechts of links is wat er uit de pen komt, zodra t wordt opgeklopt zeg ik van niet luisteren naar zulke kul.
Rick, zolang Greta anderen blijft schofferen is er geen respect voor die blonde relnicht. |
|
nietmeer
|
En Geert Wilders kwam daarmee om een punt te maken, Nederland heeft allerlei labiele belastingen
- hondenbelasting - parkeerbelasting - verpakkingbelasting
Natuurlijk is het niet normaal een hoofddoeken belasting. |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Die belastingen hebben allemaal een duidelijke reden met argumentatie waarom die er is. Daar is over gepraat in de overheid en een heel besluitingsproces aan vooraf gegaan. En, als je ziet waarom en wat, dan snap je het. Maar, Wilders ziet dat niet, en roept dan dit soort onzin. En, hij krijgt nog mensen mee ook dat laat weer eens zien dan NL niet weet wat er in de politiek gebeurd |
|
nietmeer
|
Kpuc, jij bent geen Moslim of wel? Als je geen Moslim bent mag je Mekka niet in. Klopt dat wel dan? Is dat wel respect hebben? En dan hebben wij het hier over Nederlandse tradities toegankelijker maken. Of moeten wij daar wel aan hun aanpassen? Terwijl het hier in Nederland andersom gaat..
- Het woord allochtoon is nu nieuwe Nederlander - Kruis van sint zijn petje af - Suggestie om een kerstdag in te leveren voor een islamitische feestdag
En ga zo maar door.. |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
rickhoogenband: Dus je moet een tax betalen om te geloven. Juist.... Kpuc: Ik vraag me nu sterk af of jouw inschattings vermogen of iets opgeklopt is dan de werkelijkheid weerspiegeld. Dit geld voor iedereen. Als je vooral links bent lijken rechtste teksten sneller opgeklopt dan linkse teksten en andersom. Om dus echt te weten of iets opgeklopt is moet je dus naar de bron van een artikel kijken. Zeg eens, doe je dat ook bij nu.nl, trouw en de volkskrant? (en je laatste zin laat volgens mij al zien hoe objectief jij dingen bekijkt... ) (PS deze discussie heb ik ook al met rick in de Geert vs hitler topic gevoerd ) Edit: - Het woord allochtoon Wordt nog steeds gebruikt. - Komt niet door de moslims maar omdat veel ongelovigen ook sinterklaas vieren - Nog nooit van gehoord |
|
timwijn Erelid
De allochtoon is nieuwe Nederlander, omdat allochtoon betekent: iemand vanuit een ander land naar NL komt, maar gebruikt wordt voor mensen die hier geboren en getogen zijn EN een negatieve weerklank heeft De Sint z'n pet is onzin, die hoort geen kruis, niet volgens traditie, niet volgens RK-geloof. En het feest is nog geen 100 jaar oud, dus: so what. Kerstdag inleveren voor islamitische dag. Dat heeft 1 iemand 1x geroepen en komt er nooit doorheen. Dit zijn non-argumenten, gaat niet over aanpassen En, als niet-moslim Mekka niet inmogen is racisme, is discriminatie en daar sta ik ook niet achter, maar wat heeft dat hier mee te maken? ow, tip: lees altijd een artikel van links en een van rechts voordat je gaat lopen schreeuwen |
|
nietmeer
|
* En, als niet-moslim Mekka niet inmogen is racisme, is discriminatie en daar sta ik ook niet achter, maar wat heeft dat hier mee te maken? * Omdat Kpuc het over respect had dus wou ik hem even een teken van respect laten zien. En blijkbaar zo into Islam is, en zo gigantisch anti PVV dat hij zelfs buttons op zijn blog heeft.. |
|
Kpuc Oudgediende
Rick, komt ie. Hondenbelasting, een punt, de diertjes schijten al sinds jaar en dag op straat, parken en andere terreinen. Waarom geen kattenbelasting? Omdat er geen zicht is op het aantal binnen en buitenkatten. Parkeerbelasting, sinds jaar en dag een melkkoe maar op de achtergrond ook een drempel om met de auto de binnenstad te bezoeken. Verpakkingsbelasting, die kan niet hoog genoeg zijn, het is werkelijk te gek hoe alles zit ingepakt. Neen, ik ben geen Moslim en geen Christen, ik heb ook totaal geen behoefte eraan om wat voor "heilig" iets het moge zijn te bezoeken. Wenst men mij niet in heilig gebied, dan respecteer ik dat. Net zo goed dat niet iedereen overal in het Vaticaan mag rondlopen, zo is dat ook met Mekka en Medina. Nieuwe Nederlander? Het was toch al medelander? Dit soort dingen, te idioot, net als t kruis van een mijter halen, stomme actie. Maar kijk wel even naar door wie die actie werd gedaan, niet echt door de heren van het kabinet. Feestdagen blijf je af, die zijn verankerd en zulke ideeën zullen t nooit halen. Inderdaad Rick, ik ben zwaar tegen de PVV en heb niets met wat voor religie ook, je leest denk ik al die tijd niet zo goed. Dus waar je het zwaar into Islam vandaan haalt, Moeder Aarde zal het weten, ik niet. Mjah, dat is dus precies het typisch soort gebral zoals het de PVV betaamt. Vind je het gek dat ik zulk soort uitspraken niet serieus kan nemen? Wino, bronnen die het merk anp dragen zijn objectief. Dat ik geen respect voor Greta kan opbrengen, mag ik? Iemand wie niet anders doet dan anderen schofferen, voor gek verklaren, een stel knokkerbaasjes in zijn partij heeft zitten, nee, dat rijmt gewoon niet. Heeft iemand hier deze al eens gedaan? Niet raar kijken van sommige vreemde vragen |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Heb al eens zo'n inburgeringstest gedaan. Was krap, maar ik mocht net blijven. Deze keer had ik een 7,4. Mijn dochter daarentegen zou destijds (2005) direct moeten vertrekken
Belachelijke vragen overigens voor wat betreft de meeste. En zeer gedateerd. Zou je nu zo'n test ontwerpen, zouden er toch beslist meer dingen instaan over de eigen gebruiken van de nieuwkomers en wat wel en niet gewaardeerd wordt. Tenzij uiteraard de ontwerper een geitenwollen sokken wereldvreemde socioloog is....... |
|
nietmeer
|
Tnkx voor je andwoord Kpuc, even 1 offtopic opmerking erover Hondenbelasting is voor die uitlaatstroken, aangezien ik niet meer in de stad woon, maak ik daar geen gebruik van en heb wel 2 honden. Duizenden mensen wonen buiten een dorp of buiten en stad, en maken dus geen gebruik van de uitlaatstroken, en moeten wel betalen. Gelukkig verschilt het invoeren van honden belasting per gemeente. |
|
Kpuc Oudgediende
De hondentaks was er ver voor die stroken. Die zijn pas ingevoerd na een groeiend aantal klachten over stront op speelveldjes |
|
nietmeer
|
Hm, ik heb anders nooit iemand stront op speelveldjes zien weghalen, jij wel? |
|
Kpuc Oudgediende
Heb je er wel eens ingetrapt dan? Dan denk ik dat je kan begrijpen dat er strontruimers zijn tegenwoordig |
|
nietmeer
|
Ja, maar dat is toch de schuld van de onverantwoordelijke die hem uitlaat? Die moet gewoon zijn kop gebruiken en denken, Goh -> zakje + hond uitlaten = NoShit. De brave burger moet dus betalen voor de hufter.. mja dit is wel heel erg oftopic nu Kpuc laten we terug gaan naar Dhr Wilders. |
|
@hondenbelasting: Kan ik nog begrijpen. @Verplichting hondenpoep op te ruimen: Bullshit. De kleine drolltjes moeten opgeruimt worden maar de paarden drollen mogen vrijuit op straat geloost worden. Laat die agenten op hun paarden maar de stront opruimen van hun paard. Zelf hebben wij een hond en laten we hem altijd buiten woonwijken uit, zodat niemand er last van heeft. Kpuc: Je snapt dat zelf verzonnen vragen zijn en die niet echt voorkomen in zo'n cursus? Verder is het gewoon een vervanging voor de naturalisatietoets. Het is een goed initiatief om mens die om ecomonische redenen in Nederland komen wonen, ook te laten inburgeren. Zo leren ze Nederlandse gewoontes en de wetgeving. Edit: De ANP is tegenwoordig wel redelijk betrouwbaar ja. (Ook al zijn de uiteindelijke bronnen vaak journalisten die altijd nog links of rechts kunnen zijn.) Maar denk eraan dat zelfs de ANP in de tweedewereld oorlog alles lulde wat Hitler wou . Vandaar de bijnaam Adolfs Nieuwste Papegaai. |
|
Kpuc Oudgediende
Wino, compleet mee eens, maar vragen als wanneer is Willem van Oranje geboren en dat soort ongein, kom op zeg, er is veel meer wat wel belangrijk is om te weten Over die hondenstront, tis best, je hebt zo'n dier voor je plezier dus ruim ook de troep op. |
|
Kpuc: In woonwijken en op de stoep, oke dat moet opgeruimt worden. Maar in een bos of in de struiken. Alleen maar goede bemesting |
|
nietmeer
|
Volgens mij raakt het discussie voer een beetje op Gaat er niet meer zo aan toe als in het begin.. Dus moet Wilders maar weer even met iets moois komen |
|
nietmeer
|
'Geen geld voor wijkenaanpak naar NY-trip'
Van der Laan zei vorige week al het tripje van twaalf jongeren in elk geval een te royale beloning voor hun goede gedrag te vinden, ondanks het stagekarakter. „Ze kunnen beter een boot gaan repareren in de Kostverlorenvaart dan in de Hudson.”
De stadsdeelraad van De Baarsjes ging een week geleden wel akkoord met het uitstapje van 25.000 euro. Het deed nogal wat stof opwaaien. Van der Laan liet ogenblikkelijk onderzoeken hoe de vork in de steel zat. Hij schreef de Baarsjes dat er heldere keuzes moesten worden gemaakt voor de bestemming van het geld voor de wijkenaanpak. De reis naar New York was hem niet sober en doelmatig genoeg. Van der Laan vroeg er dus van af te zien.
„Voor stadsdeel De Baarsjes zijn door de minister gestelde doelen en kaders van de wijkaanpak altijd leidend geweest bij de lokale uitvoering”, aldus een woordvoerder van De Baarsjes dinsdag. De gereserveerde 25.000 euro zal een andere bestemming krijgen binnen de wijkaanpak.
---------------------------------------------
Hahaha ze voelen de adem van de PVV al in hun nek, ze zien hun zetels weg gaan en die van de PVV stijgen, verkiezingen komen eraan. En snel even andere aanpak doen. Na de verkiezingen weer lekker gewoon PVDA style.. Noobz Als Geert dit had gezegd was het racistisch en intolerant. |
|
timwijn Erelid
Maar dat is tegenwoordig dus politiek. Partijen worden afgeschoten om kleine dingen terwijl ze in grote lijnen erg goed bezig zijn.
Wilders daarentegen kijkt naar de kleine dingen en wint daarmee stemmen. Mijns inziens geheel onterecht, want het gaat niet zo extreem om die kleine dingetjes. Tuurlijk moet daar ook aandacht aan geschonken worden, maar het is niet de basis. Bij Wilders wel. |
|
rickhoogenband: Ik vind de connectie naar de PVV hierin een beetje slap... Verder weinig over te zeggen, het is gewoon een belaggelijke beloning @timwijn: Ik vind in grote lijnen de standpunten van de PVV juist wel goed, het zijn juist die "kleine" belaggelijke opmerkingen van Wilders die mij af doen schrikken. (naja en het feit dat er zoveel tegen de Islam wordt gezeurd) |
|
nietmeer
|
Wino, de PVV had hierover al kamervragen over opgestuurd. En nu wil de PVDA scoren met de acties van de PVV, dat is de connectie ernaar. |
|
nietmeer
|
Ben benieuwd hoe erg die jongeren nu gaan rellen Eerst is er een koekje voor hun gehouden om ze stil te houden, en toen opeens werd het weggepakt.. oeioei niet goed.. |
|