Discussie over Geert |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Apart loket, lokaal protest, van alle kanten, dus zo erg is het nog niet met de bevolking gesteld. Notabelen, tja, zolang ze maar wat verdienen, who cares? Die lui werken aan meer dingen mee wie het daglicht niet verdragen dus demoniseer het niet zo, zoals Geert het zou kunnen zeggen, zo zeg ik dat nu, lichtelijk spottend, dat wel Huwelijken buiten de wet, tja, zo zijn er meer voorbeelden waarbij vrouw/kind zonder rechten is als het wordt misbruikt of geslagen.. |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
dat wist ik niet invisible, maar eigenlijk ben ik er op deze manier ook niet op tegen. als deze mensen dat zo graag hebben, nou prima toch. zolang nederlanders maar niet tot hetzelfde worden gedwongen.
En zo zien allochtonen het waarschijnlijk ook, als er geen loket was, waren ze gedwongen om hun cultuur te verloochenen, dat is toch ook niet aardig? |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Quote timwijn: Quote invisible: Verder geeft de notariele broederschap ronduit toe dat ze meewerken aan het discrimineren van dochters bij een erfenis.
Tevens zijn er al moskeeen die meewerken aan een moslim huwelijk zonder burgerlijk huwelijk erbij, wat onwettig is en voor de voruw in kwestie bij een scheiding totale rechteloosheid betekent. Dit zijn punten die inderdaad hoog opgenomen moeten worden. Dit kan echt niet Dat discrimineren van dchters bij erfenis en rechteloosheid voor de vrouw, daar doelde ik op Dat loket is no problemo. En dat die vrouw eerder naar huis gaat al helemaal niet |
|
nietmeer
|
Kpuc, Tim, Maan.. maak een account op youtube aan en kijk Fitna 2..
http://www.youtube.com/watch?v=xKW9pA1U5OA&feature=related
Kijk en leer, deze is veel beter dan deel 1..
Dit is een link naar part 7/9, maar vanaf daar kan je deel 1 vinden, kijk van 1 naar 9 en zie wat Geert Wilders bedoelt. |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
ik heb al een account, zal morgen eens kijken rick. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
associatie boom
leer => van leer?
nee, sky is the limit |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote timwijn : Dat loket is no problemo. En dat die vrouw eerder naar huis gaat al helemaal niet Hoe zijden ze dat in Zuid Afrika ook alweer? Slegts vir Blanke? Aparte loketten is hetzelfde als verplicht achterin de bus moeten zitten of helemaal er niet in mogen zoals de negers in Amerika in de jaren 50. Het is toegeven aan fundamentele discriminatie en tegen artikel 1 van onze grondwet. Een ieder die dergelijks eist bewijst dat hij niet gesnapt heeft hoe het hier werkt en dient zijn inburgeringscursus over te doen c.q. te vertrekken. Je mag best vinden dat het zo hoort, maar je mag het nooit eisen of afdwingen. En een gemeente die eraan meewerkt dient direct voor de rechter gedaagd te worden door de staat. Nu is het er maar 1, maar zonder tegengas zullen er meer volgen. En zo gaan we inderdaad langzaam aan steeds een stapje verder terug naar de Middeleeuwen. |
|
nietmeer
|
Excuus het is niet Fitna 2, maar wel een zeer leerzame film Alsnog kijken mensjes, hij duurt wel iets van 80 minuten.. |
|
nietmeer
|
Link naar deel 1 als het goed is, kijk ze alle 9..
-----------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=lN43Pbyj33s
----------------------------------------------- |
|
Kpuc Oudgediende
Deel 1 stond al in opslag, van t weekend eens wat kijken, t zal me benieuwen.. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
er is niets mis met een apart loket voor andersgetaalden, zolang die anders getaalden ook bij het normale loket mogen en de nl ook naar het andere loket.
ik kan begrijpen dat er voor sommige mensen de drempel groot is om bij een man aan het loket te staan.
we moeten de mogelijkheid creëren, niet de mogelijkheid de standaard laten worden,, |
|
Kpuc Oudgediende
Voila, Loek, het is nog vroeg, dus proost, met een koffie verkeerd |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
@Loek, er is niets mis met een apart loket voor vrouwen. En nu we toch bezig zijn, dan ook maar 1 apart voor homo's, je mag van zo'n volledig aangepaste, o zo grondwet lievende immigrant toch niet verwachten dat hij naast zo'n varken gaat staan? Oh nee, minder dan varkens, de varkens dat zijn wij zelf... En waarom zouden ze uberhaupt onze taal moeten leren? Onzin, toch? Besef je eigenlijk wel wat je zegt? Nu de koffie inmiddels wel op zal zijn.... |
|
MayLou Lid
WMRindex: 25 OTindex: 42
|
zometeen eisen ze ook nog een apart loket voor Joden, want die zijn immers nog verwerpelijker dan homo's... |
|
Kpuc Oudgediende
Waar gaat het eigenlijk over met dat loket, hallo, dat is in een Moskee, daar zitten de vrouwen nu eenmaal apart van mannen. Gaat gij als Gristen op bezoek in een Moskee? Dat zou U eigenlijk wel eens moeten doen, leer van elkaar. |
|
MayLou Lid
|
wat is een Gristen? En ben jij al een keer naar een moskee geweest Kpuc? |
|
Jovi-Mama Oudgediende
WMRindex: 224 OTindex: 10.276 S |
@MayLou: een Gristen is een strenggelovige Christen.... (ik ben nog nooit in een moskee geweest en ben het ook niet van plan....) |
|
Kpuc Oudgediende
Maylou, eens, das bijna net zo vaak als dat ik een kerk van binnen heb gezien Mooi gebouw, leuke mensen, maar er vaker zijn? Hm, ik heb liever een leuk gesprek met de buren, barbeknoeitje, potje lammetje. |
|
MayLou Lid
|
Ik zou best wel eens naar een moskee willen. Bij mijn faculteit zit er een vlak om de hoek. Toch voelt het niet als een plek waar je gewoon eens binnen zou kunnen lopen om te kijken, alle tolerantie in Nederland ten spijt.
Maar dit is een beetje off-topic. Ik ben het met invisible eens dat immigranten gewoon de Nederlandse taal dienen te leren, punt. Dat gezegd hebbende vind ik dat, in ieder geval binnen de moskee, ze zelf moeten weten of ze een of tien loketten neerzetten. Ik denk dat dit ook wel varieert binnen de gemeenschap zelf, want er zijn ook moslims die zich hebben uitgesproken tegen dit soort praktijken. Voor een gemeentehuis is het echter not done. Evenals vrouwelijke medewerkers in een openbare functie die weigeren een man een hand te geven. Zet ze dan maar ergens waar ze hun werk wel naar behoren willen doen. |
|
Kpuc Oudgediende
In het dagelijks leven, openbaar en op de job, respecteer lands wijs en eer. In je huis van rust en gebed, leef naar je religie en menselijkheid. Dring t een ander niet op, kraak het ook niet af, that's all. En intussen mag je best lachen als je die klokken om kwart voor tien weer hoort jengelen, of dat je mannen in jurken ziet lopen. |
|
MayLou Lid
|
mannen in jurken Dergelijke dingen kwamen ook al aan bod in mijn pleidooi over connexxion. Zouden we misschien een topic over moeten openen: mannen in jurken en rokken. Maarem, Kpuc, kan ik uit deze wijsheid opmaken dat je het met me |
|
MayLou Lid
|
eens bent?
sorry, te snel op enter gedrukt. |
|
Kpuc Oudgediende
Eens in deze, en das ook niet vreemd Leven en laten leven maar wel met een leuk leven op een bomvolle aardkloot |
|
nietmeer
|
http://www.youtube.com/watch?v=lN43Pbyj33s
Kpuc al gekeken? |
|
MayLou Lid
|
Ik heb hem al gezien. Een film zou ik het niet willen noemen. Die zijn meestal maar fictief. Ik wou ergens dat je het juist wel een film kon noemen als je snapt wat ik bedoel. |
|