Discussie over Geert |
nietmeer
|
Quote Maan: Kom op nou zeg. Als je gelooft dat het zo ver met NL zal komen, heb je een erg onrealistisch beeld van de toekomst. Als je die film heb bekeken, zie je dat het al in Amerika is, Londen, Canada, en nog vele meer.. Dus hoezo zou het niet naar Nederland komen? Dat is hetzelfde zeggen als, ik kan wel zonder helm motor rijden.. IK val niet.. |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
Amerika... wat een voorbeeld. In amerika zijn tal van gevaarlijke milities, blanken die trainingskampen hebben etc...
In londen, canada, kom op zeg. Jij doet net of de islam al half de wereldbevolking geïnfiltreerd heeft. Het is een religie met bestaansrecht. En net zoals jehovahs getuigen langs de deur gaan om hun geloof te verkondigen, doen islamieten dat op hun manier.
Heb jij werkelijk zo'n last van de islam in nederland? En zo ja, wat doen ze dan precies om jou zo op de kast te krijgen? |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Maan, jouw redenering volgend mag je dus pas iets proberen te doen als het te laat is. Vergelijk jaren dertig vorige eeuw: Hitler had makkelijk gestopt kunnen worden in 1932.Ook erna waren er nog opties zat. Maar men deed het niet. Omdat er immers nog niets gebeurd was, omdat het ook nooit zou gebeuren in een zo beschaafd land. En daarom gaf men nog tot ver in 1938 gewoon in alles toe, gaf men hele landen weg en verkwanselde men alle eigen principes. en werden waarschuwers weggehoond.
Nu dreigt dit weer te gaan gebeuren in de komende decennia. Moeten we maar weer wachten tot het te laat is? Of gaan we het deze keer wel van meet af aan buiten de deur houden? |
|
nietmeer
|
Quote Maan: Amerika... wat een voorbeeld. In amerika zijn tal van gevaarlijke milities, blanken die trainingskampen hebben etc...
In londen, canada, kom op zeg. Jij doet net of de islam al half de wereldbevolking geïnfiltreerd heeft. Het is een religie met bestaansrecht. En net zoals jehovahs getuigen langs de deur gaan om hun geloof te verkondigen, doen islamieten dat op hun manier.
Heb jij werkelijk zo'n last van de islam in nederland? En zo ja, wat doen ze dan precies om jou zo op de kast te krijgen? Heb je de film überhaupt wel bekeken?? "" En net zoals jehovahs getuigen langs de deur gaan om hun geloof te verkondigen "" En dit vergelijk je met Londen in die film?? Dan heb je hem niet bekeken. Ik hoor christenen niet zeggen " Bomb bomb USA BombBomb UK " En als je nou eens goed leest, dan zie je dat ik schrijf "" Dat zou kunnen gebeuren "" |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
Quote Maan: Heb jij werkelijk zo'n last van de islam in nederland? En zo ja, wat doen ze dan precies om jou zo op de kast te krijgen? @ rick geef eens antwoord Quote rickhoogenband: Ik hoor christenen niet zeggen " Bomb bomb USA BombBomb UK " wel "we should napalm the whole of middle east" |
|
nietmeer
|
Ik heb niet gezegd dat ik er momenteel last ben heb Loek, en ik ben ook niet met jou in discussie? Maan vroeg mij wat, jij niet. En waar ik zo kotsmisselijk van word, is al die positive discriminatie in Nederland |
|
LuckyMe Erelid
WMRindex: 86 OTindex: 1.897
|
discriminatie is discriminatie, wat positief is voor de een is negatief voor de ander. Als iedereen nu eens stopt met het haten van zijn medemens, maar de moeite neemt om echt te luisteren, dan zouden er niet zoveel misverstanden zijn. |
|
nietmeer
|
@LuckyMe: Mensen doen dat niet, welkom in de echte wereld. |
|
Invisible Oudgediende
|
Met Banaal eens. Probleem met al die mensen met de goede bedoelingen en ruimdenkendheid is dat ze denken dat iedereen wel zo zal zijn. Zo dachten politici als Chamberlain echt dat je met Hitler kon onderhandelen en dat het "peace in our time" was. En net als nu werden ook toen de waarschuwingen in de wind geslagen.
Is het nu in Nederland al zo erg? Zal ik maar antwoorden: nee, het valt nog mee. Weliswaar wordt de grondwet hier en daar al flink vermoord, hebben enige personen permanent bescherming nodig, is het eerste apart voor vrouwen loket een feit en is de eerste dode ook al gevallen, maar toch.
Punt is dat als je wereldwijd kijkt, de Islam er niet best af komt en de vergelijking met het Christendom van 800 jaar terug glansrijk kan doorstaan. Vrijwel overal waar de islam is, is dat niet alleen een godsdienst, maar ook een totalitaire maatschappij opvatting die alle aspecten van het leven beheerst.
Vraag is dan: wil je dat dat ook hier mogelijk is of wil je dat buiten de deur houden? Geert is duidelijk: buiten de deur houden. Pechthold ook: waar kan ik de grondwet inleveren? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Invis, nogmaals, dat apart voor vrouwenloket, dat is ín een moskee, daar zitten vrouwen al eeuwen apart van mannen, so be it, das geen steekhoudend argument voor weet ik wat de PVV wil bewijzen |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Quote LuckyMe: discriminatie is discriminatie, wat positief is voor de een is negatief voor de ander. Als iedereen nu eens stopt met het haten van zijn medemens, maar de moeite neemt om echt te luisteren, dan zouden er niet zoveel misverstanden zijn. Dat is moeilijk tegenwoordig, omdat iedereen denkt dat die persoon zelf gelijk heeft, en je alleen je eigen specifieke mening waardeert. |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Quote Invisible: Is het nu in Nederland al zo erg? Zal ik maar antwoorden: nee, het valt nog mee. Weliswaar wordt de grondwet hier en daar al flink vermoord, hebben enige personen permanent bescherming nodig, is het eerste apart voor vrouwen loket een feit en is de eerste dode ook al gevallen, maar toch.
Ik heb de tekst van de grondwet er even bijgepakt, en wat ik zo uit mijn hoofd kan herinneren heb ik nergens meegemaakt dat de grondwet werd geschonden/vermoord. Er zijn altijd mensen die beveiliging nodig hebben, die zijn er ook altijd geweest. dat aparte loket voor vrouwen heb je verkeerd geïnterpreteerd. Het zijn 2 loketten in een moskee, in 1 loket zit een man en in de andere een vrouw. Je kunt dus kiezen door wie je geholpen wordt. En wat je zegt over goede bedoelingen en ruimdenkendheid.. Geef zelf het goede voorbeeld dan, dat helpt echt. Begin klein, bij jezelf en bij je vrienden/familie. Als jouw vrienden ook weer hun vrienden/familie weten over te halen, en die ook weer die van hun enzovoorts.. Misschien komen we dan ooit nog ergens. |
|
LuckyMe Erelid
WMRindex: 86 OTindex: 1.897
|
Voor iedereen die de PVV volgt: Kijk eens naar de film: Pay it forward! |
|
DuckOfDoom Senior lid
WMRindex: 295 OTindex: 1.222 S |
ja daar doe ik nu net een projecht over op school lol |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote LuckyMe: Voor iedereen die de PVV volgt: Kijk eens naar de film: Pay it forward! is dat een serieuze titel ? |
|
DuckOfDoom Senior lid
WMRindex: 295 OTindex: 1.222 S |
|
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Kpuc: Invis, nogmaals, dat apart voor vrouwenloket, dat is ín een moskee, daar zitten vrouwen al eeuwen apart van mannen, so be it, das geen steekhoudend argument voor weet ik wat de PVV wil bewijzen Je mist de esentie. Het gaat er niet om dat moslims dat al eeuwen doen, het gaat erom dat we dat hier niet doen, dat discriminatie verboden is. Dat iedereen gelijk is. Dan past het een Nederlandse overheidsinstantie niet om daar de hand mee te lichten en toe te geven aan discriminatie met aparte loketten "slegts vir vrouwe". Je begeeft je dan op een hellend vlak waar je je niet op zou moeten begeven. @alweerdood: hier heb je alvast een voorbeeld van het schenden van de grondwet. Een tweede: vrijheid van menigsuiting. Plaats maar eens een paar cartoons onder eigen naam in een grote krant en je weet meteen wat ik bedoel. Als die krant dat al publiceert, want i.h.a. durft men dat niet meer doordat de gekarikaturiseerden zo geweldig respect hebben voor die vrijheid van meningsuiting en de procedures in een rechtsstaat. Ook daar zie je dus een bedreiging die door Pechthold en de zijnen niet serieus genomen wordt maar die wel de bijl aan de wortel legt. Wat mensen maar niet willen zien is dat ook Hitler klein begonnen is, net als Lenin en Mao in het begin niet meer waren dan wat gerommel in de marge. Wat dat betreft start de Islam met aanzienlijk grotere basis en dito kans op succes. En zeg nu niet dat het geen vergelijk is omdat de eerstgenoemde drie geen geloven waren maar maatschappijsystemen. Want dat laatste is de Islam in essentie ook, zoals het Christendom dat in de Middeleeuwen hier ook was. Waarbij je je ook nog af kan vragen of communisme inderdaad geen geloof is... Is het dan echt al zo erg? In grote delen van de wereld wel ja. Dictaturen pur sang met een (sharia) wetgeving die wij gewoon als barbaars ervaren. Voordat Hitler de macht definitief overnam was er geen nazisme. Men had m.a.w. geen vergelijk, geen idee van en dat kan je dan nog als rechtvaardiging gebruiken voor al die politici die destijds de waarschuwers weghoonden. Maar islam is er al wel en de staten waar ze de macht heeft zijn nu niet bepaald hoopgevend qua voorbeeld van het denken daar. En dan kan ik het helemaal eens zijn met politici die stellen dat we dat niet hier moeten laten gebeuren, dat we dat buiten de deur moeten houden. En zeker niet sluipenderwijs door steeds iets meer toe te geven in moeten voeren. Alleen slaat Geert in deze behoorlijk door. Waardoor hij i.p.v. mensen wakker te schudden, ze in de loopgraven duwt en het probleem niet meer bespreekbaar is. |
|
nietmeer
|
Bij de voorzitter van de Friese afdeling van de Partij voor de Dieren, Annemarie van Gelder, is vorige week een paal met daarop een bloederige schapenkop in de tuin geplaatst. Er hing een briefje onder met de tekst: 'Je maakt je druk om de paling, maar laat ons ritueel slachten.' 'Dit is gewoon pure intimidatie. Bovendien is die persoon heel dom of dronken geweest of zo, want ik kom op voor alle dieren en ik ben ook tegen ritueel slachten', aldus een Van Gelder. Volgens de politie is het lastig om bewijs te vinden tegen de dader: het oormerk was van de kop afgehaald.
... fijn he onze medemens met andere cultuur |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
Ik heb een aantal vragen gesteld afgelopen pagina's, maar geen antwoord gekregen, alleen grove verwijten richting de islam, die niet op nederlandse ervaringen gebaseerd zijn.
Ik stop met deze discussie, heeft geen zin.
Veel liefde en wijsheid, en menslievendheid toegewenst, aan jullie allen.
En nog 1 goede raad, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, ipv op basis van vooroordelen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Wie zegt dat dit door allochtonen/moslims is gedaan? Het ligt (teveel?) voor de hand wat mij betreft.
reactie op stuk van rick |
|
Invisible Oudgediende
|
Maan: je hebt op alle vragen antwoord gekregen, maar analoog aan de politiek correcten in Den Haag zie je die niet. Maar dat je iets niet ziet wil nog niet zeggen dat het er ook niet is.
Je laatste raad breng ik waar mogelijk al decennia in praktijk. Vraag is: werkt het ook als de ander dat totaal niet van plan is.... Tolerantie,ruimdenkendheid, respect etc werkt enkel als het wederzijds is en niet als dit inhoudt dat de één, nota bene in eigen land, zijn principes op moet geven omdat de ander, die van elders komt, eist dat je dat doet. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
@ rick, waarom zou een Islamiet dat zelf ophangen, alsof een Islamitische slager wilt dat zijn werk verboden wordt. <-- dat is toch niet logisch,, dat heeft eerder een dierenactivist gedaan die zo het ritueel slachten aan de kaak wilt stellen. |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
@Loek: Juist want dierenliefhebbers doen dat bij dieren En vooral bij iemand die al opkomt voor de dieren Heb persoonlijk trouwens niks tegen ritueel slachten. (wel zonde als ze het vlees zouden weggooien) Maar om dat nou bij iemand in de thuis te doen ontopic: Wilders schudt de boel wel wakker maar kan niet discuseren en roept soms rare dingen. Kortom mijn stem krijgt die niet. Ook al heeft die wel wat goede punten waarover gediscuseerd moet worden Mijn mening in het kort over wilders |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
@rickhoogenband: Dat "laat ons" moest "laat hun" zijn, je denkt toch niet dat iemand zijn haar eigen glazen gaat ingooien? Dit was duidelijk een streek van verbolgen palingvissers over t vangstverbod. |
|
nietmeer
|
Loek, de Islamiet wil niet dat zijn werk verboden word, daarom doet hij dit juist.. Een bizarre manier van iets zeggen..
Ritueel slachten word trouwens tegenwoordig veel vaker illegaal gedaan met de schapen van boeren, nachts.
"is vorige week een paal met daarop een bloederige schapenkop in de tuin geplaatst"
"maar laat ons ritueel slachten"
"want ik kom op voor alle dieren en ik ben ook tegen ritueel slachten"
Wanneer komen de brandende kruisen bij Christenen in de voortuin te staan? |
|