Discussie over Geert |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
@LessienElensar
Ik weet ook niet zo veel van Turkije.
Zodra een land in staat van oorlog is ontstaat er een duidelijke scheiding tussen achterlijk en hoog beschaafd.
Aan het front treed er een verachterlijking op terwijl de achterban zich waant in hoge beschaving.
Niets nieuws - tis alleen aan wie stel je de vraag -
Dit geld niet alleen voor Turkye
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote: ikke een bron naar die informatie? of ben jij de gene die " bullshit " uitkraamt. Je hebt gelijk, helemaal vergeten: "Geloven in het publieke domein. Verkenningen van een dubbele transformatie" van de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid, die elk jaar een onderzoek doet naar de gelovigheid (bij gebrek aan een beter woord dat me nu even niet te binnen wil schieten) van de Nederlandse bevolking. Dit rapport is van 2006, dus jij beweert dat het percentage moslims met meer dan 10% omhoog is gegaan in 3 jaar tijd. Zo'n grote verschuivingen vinden over het algemeen niet op zo'n tijdschaal plaats. Ik weet niet of iedereen bij de volledige publicatie kan. Zo niet, kan elke bibliotheek 'm voor je bestellen mocht je het helemaal willen lezen. |
|
nietmeer
|
De laatste 5 reacties (behalve die van ikke) waren puur afkraken van Geert Wilders en niet reëel discussiëren.. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
|
|
heraux Oudgediende
Quote rickhoogenband: De laatste 5 reacties (behalve die van ikke) waren puur afkraken van Geert Wilders en niet reëel discussiëren.. o sorry, je bedoeld mijn opmerking over kopvoddentax? |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
@rickhoogenband: ik neem aan dat je het niet over mijn reactie hebt? Wilders roept iets, feiten spreken het tegen. Dat laat ik zien. Heet dat afkraken? |
|
nietmeer
|
Tim welke feiten dan? |
|
nietmeer
|
De feiten zeggen ook dat merendeel van Nederland het met Geert Wilders eens is.. |
|
Ikke Oudgediende
Bron? |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Rick, dat het meerendeel het eens is met Geert Wilders, wil niet zeggen dat het God op aarde is. Hij blijft gewoon een zielig persoon, die zijn haar verft om niet gerelateerd te worden aan zijn afkomst, en gewoon bevolkingsgroepen de grond in trapt, zonder dat hij iets normaal kan zeggen. |
|
nietmeer
|
Haha Kameleon of je komt met wat nuttigs of houd je stil. Waarom is hij zielig? Omdat hij zijn rechten gebruikt in de politiek? Of staat het je gewoon niet aan dat hij problemen op tafel legt waar gros van het mens liever van af blijft, omdat je bij het minst of geringste een racist bent als je wel een keer je mond open doet?
Of staat het je niet aan dat hij het zegt als een boer, moet hij zijn verhaaltje beter inpakken? Lees eerst even zijn programma Kameleon, het zou je nog verbazen.
En zoals veel mensen zeggen, hij brengt het niet goed, dat is voor mij geen reden om niet op hem te stemmen. Het gaat om de inhoud, niet om het inpakpapier. |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Rick, welke rechten? Je misbruikt je status, om mensen de grond in te boren, puur uit eigenbelang.
En nee, ik ga graag om met de andere culturen, het interesseert mij, en ik durf mijn mond open te doen, maar ik heb het nog niet nodig gehad, omdat ik het wel best vind.
Hij kan beter gewoon zijn mond dichthouden, ik had hem allang het land uitgetrapt, alleen al omdat hij dan ook weet hoe het voelt.
Het gaat mij ook om de inhoud, die ik niet kan vinden bij Geert Wilders. |
|
heraux Oudgediende
[kwoot] Haha Kameleon of je komt met wat nuttigs of houd je stil. Waarom is hij zielig? Omdat hij zijn rechten gebruikt in de politiek? Of staat het je gewoon niet aan dat hij problemen op tafel legt waar gros van het mens liever van af blijft, omdat je bij het minst of geringste een racist bent als je wel een keer je mond open doet? [/kwoot]
Rechten gebruiken mag je plichten verzaken niet
Geert verplicht zich tot niets Hij houd zich niet de Deocratische grondregels - Als het aan Geert ligt schaft ie de Democratie af Je weet toch wel dat ie de 1e en 2e grondwetregels wilt schrappen.
Ik weet dat jij niet weet welk effect dat heeft !
|
|
nietmeer
|
Is dat je reactie?.. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
Quote rickhoogenband: Is dat je reactie?.. beetje dom om dat te vragen op een forum,,, |
|
nietmeer
|
Kameleon hij trapt mensen niet de grond in.
En ik haak ook af van dit forum voorlopig.. ik kom wel weer terug wanneer er weer iets leuks is gebeurt waardoor Geert Wilders weer een aantal 1000 stemmen erbij krijgt.. Dan raken we weer een beetje in de baan zeg maar..
Succes nog allemaal
Mvg Rick. |
|
heraux Oudgediende
Wat is leuk als 1000 mensen op Geert W. stemmen.. en betekend dit dat er 1000 mensen ongelukkig worden.. eventueel 2000..
Eerst die 1000 die op 'm Stemmen dan de 1000 die geirriteerd en gestigmatiseerd worden en dan die eerste 1000 die telleurgesteld zijn omdat er geen gratis breedbeeldbuis te winnen valt.. |
|
nietmeer
|
@Kameleon: Je mag niet eens stemmen, dus waar wind jij je in godsnaam over op |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote: [timwijn] Ik zou over 10, 20, 50 jaar nog wel eens terug willen kijken en hartelijk gaan lachen, omdat ik zelfs een tijdje gedacht heb dat die angst misschien wel ergens op gefundeerd was. Gelukkig heb ik nu een helder moment en zie ik in wat voor onzin dit is.
Ik lach dan van harte met je mee en trakteer er ook nog bij. Ik hoop echt van ganser harte dat ik niet gelijk krijg. Waarbij wel opgemerkt dat dat dan is gebeurd omdat politici als Geert de mensen wakker hebben gemaakt voor het te laat was. Ook hoor ik menigeen hier praten over dat er nog niets gebeurd is in Nederland. We hebben niet voor niets een spreekwoord over kalf en put. Hier is het zo dat eerst het kalf moet verdrinken, en dan gaan we met de put aan de gang. Ook al zie je vooraf dat het kalf op de put afloopt, je mag niets doen, en waarom zou je ook iets doen, er is immers nog niets gebeurd? Het kalf kan best afslaan hoor...... en een ieder die roept dat het kalf tegengehouden moet worden gaan we met zijn allen te lijf en noemen hem een dierenhater..... |
|
heraux Oudgediende
@invisble: je vergelijking is niet compleet
ik stem niet op een kalf.. dus ik stem niet op Geert.. zover ik je vergelijking kan volgen.
Oh, nee, de moslims zijn de kalven.. Die vergelijking vind ik ook mank.
Het gaat om de put.. En de Nederlanders zijn dus de kalven die potentieel in de put kunnen vallen..
ah.. dat is de vergelijking..
je moet het kalf tegen houden of de put dempen..
aangezien de kalven een beetje ignorant zijn moet je de put dempen (vullen met zand)
De vraag is alleen ; moet er nu eerst een put zijn om de vergelijking van waarde te laten zijn en wie gaat die put graven.
Gaan we het probleem eerst kweken en vervolgens een oplossing aanbieden?
De vergelijking gaat niet meer op als we het over een bewuste mensen groep hebben. Een groep mensen is geen statisch object.
|
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Quote invis: Ik lach dan van harte met je mee en trakteer er ook nog bij. Ik hoop echt van ganser harte dat ik niet gelijk krijg. Waarbij wel opgemerkt dat dat dan is gebeurd omdat politici als Geert de mensen wakker hebben gemaakt voor het te laat was. Mooi kijk ik daar naar uit! Alleen mis ik nog overtuiging dat het dan aan Geert en co. te danken is. Ik vind overigens nix mis met die kalf-put methode, pro-actief staat niet voor niets in het rijtje meest onduidelijke woorden van 2009! Tuurlijk is vooruitdenken verstandig, maar mensen bang maken voor niet-gegronde-angsten, tja.. . . En zo kabbelt dit topic door.. - 1 groep denkt dat over 5 jaar NL een extremistische moslimstaat is als niemand ingrijpt - 1 groep denk dat het allemaal meevalt of zie ik dat verkeerd? |
|
heraux Oudgediende
leuk put-dekselsnogantoe..
de vergelijking gaat op totdat..
een groepmensen vergelijken met een kalf..
ik hoop het toch niet..
of anders.. een put vergelijken met een bevolkingsgroep.. ai.. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Wel eens aan gedacht dat spreekwoorden er zijn om de strekking te snappen en niet om letterlijke vergelijkingen te maken?
Strekking: je ziet een ramp aankomen, maar grijpt niet in , wnat zo lang er die ramp nog niet gebeurd is, is er immers niets gebeurd? Pas als het wel gebeurd is ga je achteraf proberen verder onheil te voorkomen.
Dus er wordt niemand vergeleken met een kalf, put of wat dan ook, het gaat om de strekking. |
|
heraux Oudgediende
ik stap over de eenvoudige vergelijking / strekking heen - en wil de zaak wat meer diepgang geven..
euh.. ik promoot de put niet <
|
|
Ikke Oudgediende
Quote rickhoogenband: De feiten zeggen ook dat merendeel van Nederland het met Geert Wilders eens is.. Quote Ikke: Bron? Ik wacht |
|