Discussie over Geert |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nahh, die wil alleen maar foute moslims, en hun complete familie, het land uit hebben. En passant maar even een verbod op een religie afdwingen, ik zie de vergelijking met Adolfje wel, jammer genoeg zijn er weer net zo veel mensen als in de jaren dertig vorige eeuw wie dit niet willen zien |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Religie verbieden slaat nergens op, maar ik vind wel dat kerk en staat gescheiden horen te zijn. Geloven doe je maar thuis. Ik wil er niets mee te maken hebben. Ik geloof niet in die onzin |
|
Kpuc Oudgediende
Jij snapt het Gio, Geert niet. Die idioot wil de Turken vertellen hoe t er in Europa aan toe hoort te gaan. Mwah, de Turk is seculier dus wat jankt die akelige geblondeerde nicht nu toch. |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Kpuc: Wilders roept dat hij de Joods-Christelijke religie wil verheffen tot standaard. Vreemd, voor een RK kind, maar toch. Dus, verbod op religie lijkt nog niet zijn doel. Kerk en staat scheiden, tja, ik vind het een goede zaak dat er christelijke partijen zijn, maar ze moeten nog wel werken aan het idee dat ze sommige ideeen niet aan anderen op kunnen leggen |
|
Kpuc Oudgediende
Tim, das niet vreemd want Greet heeft zich laten excommuniceren..
Christelijke of andere partijen die zijn gestoeld op religie, opzouten ermee. Haatzaaiende partijen, ook optieven. Wie een waar mens is weet wel waar de grens hoort, de CU, SGP, het CDA en PVV weten dat zeker niet. Floenk, opzouten dus met die meuk, mijn stem gaat naar GroenLinks of Draaiend66. |
|
nietmeer
|
Quote Giovanni: Religie verbieden slaat nergens op, maar ik vind wel dat kerk en staat gescheiden horen te zijn. Geloven doe je maar thuis. Ik wil er niets mee te maken hebben. Ik geloof niet in die onzin God god god jullie leren het niet he? Lees even het artikel op PVV.nl Geert wil niet een religie verbieden!! Maar het moet wel in de hand worden gehouden, als voorbeeld: Christenen doen ook niet meer aan de brandstapel, dus de Islam moet hier ook niet zo ver komen dat vrouwen dood worden gemaakt door eerwraak. Dat is alles, en Kpuc als jij de vergelijking met Adolf Hitler ziet, kijk dan even naar die link naar youtube die ik een tijd geleden heb gepost hier? Dan zie je radicale Moslims hun armpje op een vreemde manier omhoog steken?? Dan hoor je ze zeggen dat alle joden dood moeten omdat ze het kwaad zelf zijn?? |
|
Giovanni Oudgediende
|
@rickhoogenband: Dat weet ik allemaal al. Ik sprak in het algemeen |
|
nietmeer
|
Quote Kpuc: Jij snapt het Gio, Geert niet. Die idioot wil de Turken vertellen hoe t er in Europa aan toe hoort te gaan. Mwah, de Turk is seculier dus wat jankt die akelige geblondeerde nicht nu toch. Het wil niet vertellen hoe het eraan toe gaat, hij wil vertellen waarom ze er niet bij horen. |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
kwist niet dat je boos werd..... |
|
nietmeer
|
|
|
Kpuc Oudgediende
Rick, gezien het feit dat de Jood al jaren de Palestijn bezet en behandelt als vuil, dan zeg ik dat ik dat kan begrijpen. Het land waar de Joden wonen heet geen Israël, het heet gestolen land.
Rick, hoe t hoort of t vertellen, sjuust t zelfde en terecht dat die haatzaaier niet graag wordt gezien daar! |
|
nietmeer
|
Kpuc, wat heeft het voor zin om alle partijen die jou niet aanstaan weg te halen? Wat is het nut van stemmen dan nog? |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Kpuc: Mee eens. En nu nog willen ze nog meer land hebben. Voor de Joden is het nooit genoeg. Sorry als ik iemand hier mee kwets |
|
nietmeer
|
Nee hij word daar niet graag gezien, maar ze komen wel graag genoeg hierheen.. beetje naïef niet? |
|
Kpuc Oudgediende
Religie hoort niet thuis in politiek, vrij simpel toch? Pff, Rick, als hier de boel in elkaar klapt en jij kunt in zeg even Australië een beter bestaan opbouwen, doe je dan niet? ZOniet, dan ben je niet slim |
|
nietmeer
|
Jawel, dat is het probleem ook, mensen kunnen hier veel te gemakkelijk heen. Er zijn genoeg landen waar dat niet kan. En als er veel mensen tegelijk uit een land gaan verspreid in aantal jaren, gaat het land nog meer kapot toch? |
|
107626 Erelid
WMRindex: 289 OTindex: 4.276
|
ik ben niet echt op de hoogte van politiek, maar wat ik ervan meekrijg is dat wilders leider is van de pvv, maar waarom wil hij iemand anders in hun vrijheid binden, ook al gaan ze misschien een beetje ver?? |
|
Giovanni Oudgediende
|
Kpuc: Toen Israel gesticht werd in 1948 dacht ik, kwam voor hun een voorspelling in de bijbel uit. Staat in Exodus volgens mij, dus die gaan daar nooit weg en willen dus ook geen land afstaan aan de Palestijnen. Land is door God aan hun beloofd. |
|
Kpuc Oudgediende
Rick, hou oud ben je en ken je de geschiedenis van de gastarbeider? Die en masse werd ingehaald omdat de Hollander zich te goed voelde voor vies werk en steunde op een uitkering? Nee? Of ja? Zonee, verdiep je er wat in, zoja, stop met zeuren.
Tja, Gio, wat een domper zal t voor ze zijn als ze worden ingekist en niet eens naar die niet bestaande god kunnen gaan. |
|
nietmeer
|
Ik ben niet degene die zeurt ik ben niet dit forum begonnen, ben 20 als je het moet weten waarom idk.. Maar ik vraag me af waar jullie je allemaal druk om maken, als Geert Wilders zo gek is, dan wint hij toch niet in 2011? Als hij wel wint.. wie is er dan eigenlijk gek? |
|
Giovanni Oudgediende
|
Ik denk dat het vooral proteststemmen zullen zijn. |
|
Kpuc Oudgediende
Dus je neemt niet de moeite om je te verdiepen in de oorsprong van de allochtoon in NL? Jammer, je zult misschien wel schrikken en dus er geen trek in hebben om je veilig idee van Greet heeft gelijk om te moeten zetten naar hij is inderdaad gek aan het worden.
Als hij wint dan is dit land gek geworden, niet degeen die weet hoe fout die kerel is. |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
Ff een reactie op de discussie paar posts terug: Of het nou het christendom, jodendom of de islam is. Het geloof heeft geen nut/plek in de politiek. Want een wet of beslissing zal nooit op een geloof gebaseerd moeten zijn. Ik zou graag van iemand een argument willen horen waarom dit wel nut zou hebben (Timwijn?). Iedereen heeft het recht te geloven wat die wil. Ook als je de islam volgt. Maar een geloof is NOOIT een reden dat je recht heb op iets of dat je de wet mag overtreden. De wettelijke regels gaan voor een geloof overtuiging. Een geloof verbieden mag nooit. Maar een door een sterke geloofsovertuiging kunnen mensen rare dingen doen. Hier door is de Islam de afgelopen jaren ook veel in het nieuws. We moeten dus er wel opletten dat de geloven (dus niet alleen de islam) niet radicaal worden. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote Kpuc: ik zie de vergelijking met Adolfje wel, jammer genoeg zijn er weer net zo veel mensen als in de jaren dertig vorige eeuw wie dit niet willen zien Je weet best dat dit mank gaat, zie andere discussie hierAlles wat Hitler deed of zei, varierend van "spontane" demonstraties met vernielingen en moordoproepen, over bedreigen en vermoorden tot een volledig volk willen uitroeien vind je op wereldnivo aan islam kant. Niets ervan vind je aan de kant van Wilders. Kan je niet leuk vinden, maar de feiten liggen er wel |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
@wino: Goede vraag, moeilijk om te beantwoorden. Ik heb daar zelf al vaker over nagedacht omdat ik ook op dergelijke partijen stem. Christenen zien God als schepper en geloven dat alles wat goed is van God komt, en dat alles wat van God is, goed is. God weet wat goed en wat kwaad is. Hij weet wat leidt tot leven en wat leidt tot dood. Daarom heeft Hij leefregels gegeven om ons te helpen. Als Christen geloof ik dat mensen kennis hebben van het verschil tussen goed en kwaad, maar dat wij moeite hebben de juiste keuzes te maken. God helpt ons door deze regels, door het benoemen kunnen wij er niet om heen. De kern is de 10 geboden en de nieuwe wet. Kort door de bocht is dit hetgeen wat de drijvende kracht achter elke Christen zou moeten zijn. Creeer niet je eigen goden of beelden daarvan en aanbid deze nooit. Misbruik de naam van God niet. Neem 1 dag in de week om tot rust te komen. Toon respect voor je ouders. Moord niet. Steel niet. Ga niet vreemd. Lieg niet. Wees niet jaloers.Lijkt mij een goede instelling voor iedereen, niet? De nieuwe wet is: Houdt mensen in je omgeving zoals je van jezelf houdt en houdt van God boven allesLijkt mij ook niet verkeerd. Wat voor mij het grote argument is: Christenen hebben deze regels als stok achter de deur, hier kunnen ze niet om heen, de angst die bij mij leeft, is dat deze waarden verwerpelijk kunnen zijn voor anderen en daarmee ons (en mijn) land kapot gemaakt wordt. Ik snap dat religie veel misbruikt wordt en verkeerde overtuigingen opgelegd worden. Dat keur ik ook af! Eigenlijk vind ik dus. Religie niet in de politiek, zolang de punten die ik noemde in ere gehouden worden. (want, dat is wat ik zie als basismiddel tot een goed leefklimaat). Maar in zekere zin is dat dus wel religie, want daar ligt de oorsprong van deze regels. |
|