hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 152 153 154 155

Discussie over Geert

20-11-09 13:24:25
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Rick, nog even niet, als het inderdaad knip en plakwerk lijkt te zijn ipv een grondig onderbouwde docu dan is het al gauw van tsjalboemdijee, van t weekend kijk ik even hoever ik t zal redden..

20-11-09 13:54:33
Loek
Oudgediende

WMRindex: 1.758
OTindex: 19.419
wij gaan binnenkort met een jongeren groep van de kerk een moskee bezoeken.

@ invisible ik besef heel goed wat ik zeg. en ik zei precies wat ik bedoelde. ik zie dat mensen in een isolement raken omdat ze zelf niet naar de gemeente kunnen gaan. waardoor het beetje Nederlands wat ze kunnen verslechterd.

Ik ben groot voorstander van dat er Nederlands wordt gesproken op straat. ik heb in de Scapino gewerkt, en neem van mij aan. als er alleen maar turks om je heen gesproken wordt voel je je niet op je gemak.
Openbare ruimtes = Nederlands.
het feit dat zo'n "speciale" balie beperkt open is kan je ook iets positiefs aan meegeven. --> dat het uitzondering is en niet regel.

ik vind dat je niet van iemand kunt verwachten die b.v. 50 jaar in Afghanistan heeft gewoond, die uitgerookt wordt door de taliban, besluit om alles achter te laten, een levensgevaarlijke reis onderneemt om te kunnen leven, te verplichten om haar hele cultuur weg te gooien. zo'n vrouw durft niet eens naar een man te kijken.
zo'n vrouw kan waarschijnlijk niet eens lezen en schrijven in haar eigen taal.

moeten we zo iemand gaan verplichten?

begrijp mij niet verkeerd. zulk soort oplossing moeten voor zulk soort mensen bestaan. niet voor "migratie-huwelijken" die moeten als de sodemieter Nederlands leren.

20-11-09 13:57:03
MayLou
Lid

WMRindex: 25
OTindex: 42
onderscheid moet er zijn. Helaas zijn de Nederlandse wetgeving en de politiek-correcte linksdraaiende biogardehufters in Den Haag daar niet op berekend.

Ja ik heb bert visser gezien :P

20-11-09 14:10:58
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Hoe je het ook wend of keert, als nederlandse overheid (in dit geval een gemeente) aparte loketten voor vrouwen instellen is fout. Ook (of juist!) als dat in een moskee is. Je erkent er discriminatie mee en moedigd bovendien aan dit intact te laten. En dan mogen de dames zelf nog zo bleu zijn, ze leven nu hier en niet daar. En dus moeten ze het accepteren. En de mannen al helemaal, dat onderdrukken van hun vrouw doen ze maar elders, niet hier.

20-11-09 14:16:27
MayLou
Lid

Wat is hun definitie van onderdrukking? er zijn talloze reisverhalen van mensen die enige tijd in het buitenland verbleven en volledig verrast waren over de houding van vrouwen ten opzichte van mannen, het huwelijk etc. Ze willen vaak het huis niet uit, ze vinden de apartheid tussen mannen en vrouwen volkomen normaal en een man die zijn vrouw NIET slaat is geen goede echtgenoot. Zij vinden juist weer dat WIJ ( westerse vrouwen) worden onderdrukt omdat wij aan het mannelijke schoonheidsideaal moeten voldoen. In hun ogen sterven er duizenden jonge meisjes per dag aan anorexia omdat ze van mannen zo perfect moeten zijn. 8O

mijn punt is, moeten we de vrouwen niet eerst een nieuwe definitie van 'onderdrukking' aanleren in Nederland alvorens ze begrijpen dat ze ook daadwerkelijk onderdrukt worden?

20-11-09 14:31:39
nietmeer
Kpuc, het is geen knip en plak werk, het is een totaal documentaire van 80min :) erg leerzaam over hoe de kinderen worden daar worden opgevoed.

20-11-09 14:43:33
MayLou
Lid

klopt, maar hij heeft wel gelijk dat hij dat niet in een keer gaat kijken. Ik zou er ook even voor gaan zitten :ja

20-11-09 14:45:55
Kpuc
Oudgediende

S
Pff, Rick, hoe worden de kinderen daar opgevoedt, als t daarom gaat, dan kunnen we elk land wel waarschuwen van he, in hun thuisland is het zo, schop ze eruit voor t bij jou ook zo is. Ik vrees dat ik dat stuk akelig bevooroordeeld zal bezien en vinden..

20-11-09 14:48:49
Loek
Oudgediende

Quote rickhoogenband:
Kpuc, het is geen knip en plak werk, het is een totaal documentaire van 80min :) erg leerzaam over hoe de kinderen worden daar worden opgevoed.

waar is daar?

20-11-09 14:49:43
Kpuc
Oudgediende

S
Loek, Palestina, Saudi Arabië, Somalië, dat soort landen, ongetwijfeld ;)

20-11-09 14:52:28
Loek
Oudgediende

kpuc, maar daar is zo lekker wijzend dan wil ik wel weten waar naar gewezen wordt :P

20-11-09 14:52:51
MayLou
Lid

zolang het maar niet hier is :)

20-11-09 14:52:52
MayLou
Lid

20-11-09 14:53:28
Kpuc
Oudgediende

S
Libië en Jemen, mwah, de landen waar Islamieten wonen had vlotter gezegd geweest ;)

20-11-09 15:04:56
Loek
Oudgediende

libië en Jemen,, oftewel Gadaffi's en een Arabisch land wat vergelijkbaar is aan de Achterhoek in NL,,

lekkere landen pak je dan :P

20-11-09 15:12:55
nietmeer
ugh nee kijk nou maar gewoon, het gaat over de gevaren van de Jihad en dat ze hier ook al zijn.. en niet na 5min uitzetten omdat je het niet leuk vind, gewoon verder kijken dan snap je waar het over gaat, er word ook duidelijk in gezegd dat niet alle Moslims zo zijn, en dat de goede Moslims hier ook de dupe van zijn!

Alsjeblief ga niet oordelen als je het nog niet heb gekeken..

20-11-09 15:14:58
nietmeer
Ik ga nu op bedrijfs uitje :P dus reageer voorlopig niet, goed weekeinde allemaal!

20-11-09 15:16:23
MayLou
Lid

gezellig. fijn weekend :)

20-11-09 15:51:13
Loek
Oudgediende

Quote rickhoogenband:
dat niet alle Moslims zo zijn, en dat de goede Moslims hier ook de dupe van zijn!

de goede zijn altijd de dupe van de slechte. ik ervaar bovengenoemd feit aan den lijve,,

gezellig uitje :w

20-11-09 16:40:34
Invisible
Oudgediende

De goede zijn de dupe van de slechte, maar menigmaal zijn de goede zelf mede schuldig. In het geval van de Islam door vergoeilijkend te praten over rellen, moordoproepen etc of door geheel niets te doen tegen extremisme in eigen gelederen en daarmee de indruk wekkend het er eigenlijk toch wel mee eens te zijn......

20-11-09 16:43:52
Kpuc
Oudgediende

S
Je komt ook zoveel Moslims tegen in het Hoge Noorden en je praat met menigeen elke dag wel even? Kom op, doe eens niet mee aan dat o zo domme angstzaaien, voor het je verteerd en laat verbitteren ;)

20-11-09 16:52:11
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
Ik heb de docu ook nog niet gezien. Maar ik zou het alleen interessant vinden als het over nl ging, waar deze discussie ook over gaat.
Wat anderen ook al opgemerkt hebben is dat onderdrukking in het buitenland heel iets anders inhoud dan in ons landje.

Wat is er toch zo moeilijk aan het samen leven met alle culturen, zonder elkaar te veroordelen?

Wat is jullie (rechtse wilders aanhangers) toch aangedaan, dat jullie denken dat jullie meer rechten hebben? En te gaan vertellen hoe anderen zich in ons land moeten gedragen?

20-11-09 17:59:55
Invisible
Oudgediende

Hoezo is Wilders rechts? Als hij het is, zijn Agnes Kant en de Sp het ook , want beiden denken hetzelfde over veel sociale vraagstukken als AOW, arbeidspartcipatie, ontslagrecht etc . Dus wie stempelt nu wat?

Over je laatste zin, Maan, : nog niet zo veel. En dat willen we graag zo houden. Hoewel het nu al gevaarlijk is om bepaalde dingen te doen of zeggen ivm lange tenen van een bepaalde groep, waarmee ze dus in ieder geval de vrijheid van meningsuiting al beperken.

Belangrijker: we hebben eerder een periode gehad dat er een dergelijke totalitaire ideologie opkwam en dat mensen die er tegen waarschuwden weggehoond werden. Moeten we dat dan maar weer zonder slag of stoot laten gebeuren?

En anderen vertellen hoe ze zich in ons land moeten gedragen, is dat zo gek? Andersom vertellen zij maar wat graag hoe zij vinden dat wij ons, in ons eigen land, moeten gedragen omdat zij anders boos zijn en geen respect krijgen.

Quote:
Wat is er toch zo moeilijk aan het samen leven met alle culturen, zonder elkaar te veroordelen?

Niets, als allen dat willen. Het gaat echter niet werken als 1 (of meerdere) groepen dat niet willen. Dan moet er gekozen worden. En die keuze willen onze politiek correcten niet maken. Nee, is niet waar: ze maken hem wel: weg met ons.

20-11-09 19:10:02
Kpuc
Oudgediende

S
Sluit niet een hele groep als zijnde "hun" uit vanwege een aantal rotte peren.

20-11-09 21:34:24
Invisible
Oudgediende

Ik weet het. Ik doel met hun ook enkel op degenen die geen aanpassing willen en in mindere mate op hen die door zwijgen de verdenking op zich laden. Maar het lijkt inderdaad alsof je het over allen hebt als je steeds hun zegt.

Zal er beter op letten. Net zoals met het "ons" dat ik steeds gebruik in bijv weg met ons. Is ook te algemeen want dat is nu juist de clou bij Geert en aanhang die dat dus niet willen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven