![](http://farm7.static.flickr.com/6157/6269832738_a2ec9fdb4b.jpg)
|
nietmeer
|
Quote Alev: Slangen hebben infrarood zicht. Alleen boa's en een bepaald soort aders voor zover ik weet --- Ook dieren kunnen infrarood waarnemen. Groefkopadders met als bekende vertegenwoordigers de Ratelslangen hebben speciale groefjes tussen neusgat en oog waarmee ze warme prooien kunnen detecteren. De groeven bevatten een grote dichtheid aan warmtereceptoren die gevoelig zijn voor de temperatuurstijging. Door de komvormige constructie krijgt de slang een beeld van de omgeving, waarin ze hun prooi kunnen lokaliseren. Net zoals bij de ogen stellen de gepaarde groeven de slang in staat ook diepte waar te nemen, zodat ze warme prooien met redelijke precisie in het donker kunnen bijten. Voor een groefkopadder zijn knaagdieren en vogels die slechts een fractie warmer zijn dan de achtergrond heel duidelijk waar te nemen. Slangen kunnen temperatuursverschillen tot 0,003 °C waarnemen[2]. Ook de boa's hebben onafhankelijk van de groefkopadders warmtegevoelige organen ontwikkeld. wiki ----- Nog meer gegoogled Veel slangen blijken een rudimentair "oog" hiervoor te hebben wat midden in de kop zit ![8-)](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/bonk.gif) Maar het heeft dus geen functie meer.. ben de link kwijt geraakt zz Laatste edit 06-10-2013 18:49 Laatste edit 06-10-2013 18:58 |
|
nietmeer
|
Maar waarom lieten ze dan die gaten zien bij een python? ![:{](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/cry.gif) |
|
nietmeer
|
Idk ![*8](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/huh.gif) |
|
nietmeer
|
Ik ben er zo weer ![:w](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/bye.gif) |
|
nietmeer
|
Omdat het voor nog meer slangen geld! ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
nietmeer
|
En al weer terug, moest even mijn gedachtes op een rijtje zetten. |
|
nietmeer
|
K.
Zalmsalade. |
|
Roxichu Erelid
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/40827.jpg) WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Kipfilét. |
|
nietmeer
|
Meh, ik houd meer van vis. |
|
Roxichu Erelid
|
Ik ben dól op witvis ![:ja](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/yes.gif) Zalm not so much... |
|
lepeltjes Oudgediende
![](//uploads.waarmaarraar.nl/avatars/27374.jpg) WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
|
|
Roxichu Erelid
|
he gadver @lepeltjes: DIE EMOTICON IS AWESOME. Hoe doe je dat? ![8O](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/eek.gif) |
|
lepeltjes Oudgediende
|
gewoon van een andere site geplukt en tussen de [img] gezet. |
|
nietmeer
|
Img plaatsen van een andere site.
Vissticks heb ik jaren niet gegeten. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Gefrituurd zijn ze heerlijk die sticks ![:ja](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/yes.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Ik lust ze niet.
Wat zijn jullie lievelings gerechten? |
|
nietmeer
|
Kapsalon met knoflook en zonder sambal. Nja, dat is wat ik graag lust. Heel veel vis lust ik ook. Met Tim veel dingen gegeten die ik nog nooit had. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Maar dan wel alleen op een woensdag bij volle maan!
Ik ben erg van de Aziatische kuiken, en Italiaans ook wel..
SUSHIIII * u* |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Hou van gekruid eten zoals goulash en chili con carne lekker spicy Mjam ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
Roxichu Erelid
|
Chili con carne is idd nice ![:ja](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/yes.gif) Maar ik ben niet van té pittig. Zo pittig dat je bijna niets meer proeft ![:r](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/bleg.gif) |
|
nietmeer
|
Urgh, ik háát pittig. Bij het allerminste.
Nja.. Mijn definitie van pittig is dan wel weer anders dan die van "jullie". Ik ben ietjes meer gewend, maar vind het nog steeds vies. |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Nee, niet té pittig Heb eens Kantonees gegeten afbeeldingEens en nooit meer |
|
Roxichu Erelid
|
Djuuu. Nee daar begin ik niet aan ![:nee](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/no.gif) |
|
nietmeer
|
Urgh, wat is Nachtgold vervelend. Stomme vogel. Ik had mijn stoelpoten helemaal vol getaped, zodat hij niet meer naar zijn spiegelbeeld kon kijken. Gaat hij alsnog daar zitten. Nou heb ik met mijn stoel over zijn poot gereden. Hij was aan het pijn krijsen en te fladderen. Gelukkig kan hij zijn pootje wel gewoon gebruiken. Hij heeft alleen wat pijn. Nu eet hij trosgierst in de doos. Hij kijkt best wel blij. Normaal krijgt hij nooit een hele sliert. ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|
lepeltjes Oudgediende
|
Dadelijk heeft Nachtgold het door. stoel/boem/au= trosgierst ![:P](//uploads.waarmaarraar.nl/smile/puh2.gif) |
|