SamuiAxes Off Topic shit |
nietmeer
|
|
|
Madarian Oudgediende
WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
Wat een discussie over een eeuwige God en een begin. Beide kan gewoon. Voor het creëren van het universum zou God kunnen bestaan (als God werkelijk bestaat). Dan creëert God het universum door de Big Bang. Dan ontstaat de tijd en de ruimte. Wat er buiten de tijd en ruimte is, is onbekend. Wie weet is daar God, die van buitenaf een oogje in het zeil houdt. Weer even een filosofische bui... |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.724 OTindex: 28.583
|
@Madarian: Inderdaad, zolang we geen idee hebben van wat er buiten ruimte en tijd zit, en ons er ook geen voorstelling van kunnen maken, is elke wilde uitspraak evenveel waard. (IMHO niets dus ) |
|
Madarian Oudgediende
WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
@Emmo: Klopt. Dus ook mijn 'gelul in de ruimte'. |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Op de middelbare school had ik eens een tekenopdracht over het onderwerp 'communicatie'. Ik heb toen een tekening (met perspectivische dieptewerking) gemaakt met als titel 'Lullen in de ruimte'... |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.724 OTindex: 28.583
|
@venzje: Én, kreeg je nog een beoordeling of mocht je je mond spoelen |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@Emmo: Grappig genoeg verblikte of verbloosde mijn leraar niet, maar beoordeelde hij de tekening gewoon op zijn technische en artistieke merites. Het was de tijd van de seksuele revolutie tenslotte.... |
|
nietmeer
|
Rawhide!Ik lees net in een rijmelarij-forumpje dat 'Rawhide' aangehaald werd! Wie kent die serie nog? Prachtig! Ik zat aan de buis gekluisterd Rawhide is de cowboyserie die Clint Eastwood zijn doorbraak verschafte en was de springplank naar de spaghettiwesterns waarmee hij later internationaal zou doorbreken. Als ik mij correct herinner is indertijd de lead-actor overleden, (verdronken tijdens een opname), en kreeg Eastwood de hoofdrol toebedeeld... Rawhide, luister nog eens naar Frankie Lane's Rawhide! Laatste edit 30-05-2014 00:34 |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Rawhide!! Je weet dat dit in onze familie een van de succesnummers is... Dus ik heb weer met plezier geluisterd... Overigens was ik net te jong om dit op TV te mogen zien...Mijn ouders waren heel erg van: "Kinderen horen op tijd in bed te liggen".. Maar af en toe, als het vakantie was of zo, pikte ik er toch wel iets van mee...Maar die Intro vergeet ik nooit meer! Net zoals die van Bonanza... Laatste edit 31-05-2014 01:45 |
|
nietmeer
|
Dat nummer heb ik eens en hele vakantie in mijn hoofd gehad. Ik zong het tot verdriet van mijn reisgenoten de hele dag. Zelf had ik er geen last van |
|
nietmeer
|
@Lennie: Gelukkig was ik oud genoeg |
|
nietmeer
|
Jeez, ga ik terugkijken in de tijd....kom ik nog meer van die titels tegen van tóen! Flipper, Skippy, Coronation Street, Swiebertje, Peyton Place.....Om het nog maar niet te hebben over MIK Hallo, dames en heren...Gait-Jan Kruutmoes zegt: Goienavond! Niet Goeien Avond, nee...Goienavond.. |
|
nietmeer
|
@Lennie: Strolling down on memory lane noemen de Engelstaligen dat, is af en toe leuk om te doen Zo kwam ik laatst nog wat oude foto's tegen die tot mijn verbazing de scheiding en het frequente verhuizen overleefd hadden. Mijn broer en ik, ikzelf tranen met tuiten huilend, (ik was 1 jaar ongeveer ), een foto van mijn zus toen ze een jaar of 2 was, die is inmiddels al tig keer oma... Mijn ouders, de auto uitpakkend na een vakantiereis naar het zuiden, zeker 45 jaar oud.. Enzo nog wat meer oude foto's, ik heb ze als collage in een frame gedaan en aan de muur gehangen.. |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Geen idee of iemand 't al gevraagd heeft, maar merk je daar op dat eilandje van je nog wat van de politieke onrust in Thailand? |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
Alev: Danku danku. |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
@Lennie: En High Chaparral niet te vergeten. SamuiAxe: Rawhide en al de series waren voor veel mensen toen het enige dat ze kregen te zien dus iedereen was er weg van denk ik. Maar neemt niet weg dat ook ik ademloos naar die stoere mannen zat te kijken |
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
ik heb zaterdag een laptop gekocht.. maar hij heeft 2 vaste pixels die maar niet gefixt willen worden |
|
nietmeer
|
@nosphoenix: Dat is bijzonder vervelend omdat je daar elke keer weer naar gaat zitten staren! Net zoiets als met je tong aan een holle kies voelen, je tong wordt er rauw van en toch kun je er niet mee ophouden Zie je geen kans om hem om te ruilen? Of, als ze dat weigeren, terug geven? Daar staat wettelijk 7 dagen voor! |
|
nietmeer
|
ja ik ga ze morgen bellen. Maar iedereen kan vaste pixels fixen behalve ik Dat maakt mij droevig |
|
nietmeer
|
nosphoenix:
Welke manieren van herstellen zijn er?
Methode 1: Software-methode
Er is software te downloaden onder de naam ‘pixel tuneup’ of ‘pixel repair’. Deze software zorgt ervoor dat de subpixels heel snel aan- en uit worden gezet. Dit resulteert in een knipperend scherm van rood naar blauw naar groen naar wit naar zwart, heel snel achter elkaar. Dit is de eerste stap die te proberen is om de defecte (sub)pixel weer tot leven te wekken.
Methode 2: Druk-methode
Zorg dat het LCD aan staat en gebruik als voorbeeld een software programma van methode 1. Genereer met de software een zwart beeld. Gebruik een vochtig washandje (niet nat!) om krassen te voorkomen. Houd het washandje op de defecte (sub)pixel en druk zachtjes met een nagel of de achterkant van een balpen op de pixel. Niet te hard! Er mogen enkel lichte vlekken ontstaan tijden het drukken. Lost dit het probleem niet op kun je het nogmaals herhalen met een wit gegenereerd beeld.
Methode 3: Tik-methode
Zorg dat het LCD aan staat en gebruik als voorbeeld een software programma van methode 1. Genereer met de software een zwart beeld. Gebruik bijvoorbeeld de achterkant van een balpen en tik tegen de defecte (sub)pixel aan. Niet te hard! Er mogen geen vlekken ontstaan. Pas hiermee op dat de pen of ander voorwerp geen krassen kan achterlaten. Lost dit het probleem niet op kun je het nogmaals herhalen met een wit gegenereerd beeld.
Methode 4: Wrijf-methode
Zorg dat het LCD aan staat en gebruik als voorbeeld een software programma van methode 1. Genereer met de software een zwart beeld. Wrijf zachtjes met de vinger van links naar rechts de defecte (sub)pixel weg. Lukt dit niet herhaal dit van onder naar boven toe. Lost dit het probleem niet op kun je het nogmaals herhalen met een wit gegenereerd beeld.
Methode 5: Warmte-methode
Gebruik hiervoor een föhn. Geen hetelucht föhn voor het schilderwerk maar een haarföhn.
Verwarm de föhn voor op de hoogste stand. Zorg dat het LCD aan staat en gebruik als voorbeeld een software programma van methode 1. Genereer met de software een zwart beeld. Houd de föhn ongeveer 30 seconden op de defecte (sub)pixel. Start daarna methode 1 met een snel afwisselend kleuren patroon van rood naar blauw naar groen naar wit naar zwart. Lost dit het probleem niet op kun je het nogmaals herhalen met een wit gegenereerd beeld. Vervolgens weer de fohn 30 seconden op het probleemgebied richten en vervolgens weer methode 1 starten met de snel afwisselende kleuren. LED TV en monitor
Uiteraard zijn de bovenstaande methodes ook van toepassing op een LED TV of monitor. LED zegt namelijk alleen iets over het verlichtings type, c.q. backlight. Het blijven LCD schermen.
Maar waarom zou je er zelf mee gaan klooien? Je hebt gewoon garantie hoor!
Laatste edit 01-06-2014 23:56 |
|
nietmeer
|
jaa maar als je het zelf op kan lossen dan probeer je dat toch eerst? Bovenstaande methodes heb ik geprobeerd ik heb zo een software ding de hele nacht zelfs laten draaien zz Laatste edit 02-06-2014 00:12 |
|
nietmeer
|
Quote nosphoenix: jaa maar als je het zelf op kan lossen dan probeer je dat toch eerst? Als het onder de garantie valt? Nee hoor, dan mogen ze dat mooi zelf doen, geef mij dan maar een nieuwe. Wat als de gerepareerde een maandagochtend ding is? Dan zit jij elke keer met de problemen... |
|
nietmeer
|
Aaah, de Wrekers...Met John Steed en Emma Peel...Er was één aflevering die me de stuipen op het lijf joeg...Met een moordenaar die als reuzenvogel tegen gevels omhoog liep....Zó eng! Ja, voor een 12-jarige dan he... |
|