hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-11 16:00 - 75439 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 .... 218 219 220 [221] 222 223 224 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

03-06-14 19:50:38
nietmeer
@Lennie: voor mij is een film eng als-i eng is voor de gemiddelde klasgenoot van broertje (acht jaar oud), dus... :P

04-06-14 09:08:27
nietmeer
@Emmo: (Naar aanleiding van jouw laatste opmerking in Taz' Blog, over peu en peut):

'I know what you're thinking, punk. You're thinking "did he fire six shots or only five?" Now to tell you the truth I forgot myself in all this excitement. But being this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world and will blow you head clean off, you've gotta ask yourself a question: "Do I feel lucky?" Well, do ya, punk?' :D

04-06-14 11:03:14
nietmeer
In verschillende Blogs over het digitale verscheiden van Taz: wordt gerefereerd aan Heintje Davids.. De jongeren onder jullie hebben natuurlijk geen idee waar dat op slaat, daarom onderstaande info:

'Hendrika David (Rotterdam, 13 februari 1888 – Naarden, 14 februari 1975) was een Nederlandse variétéartieste die vanaf 1907 tot aan haar dood onder de naam Henriëtte Davids carrière maakte als zangeres en bijdehante grappenmaakster. Ze was het bekendst onder de naam Heintje Davids.

Na haar officiële afscheid in 1954 maakte Heintje Davids al snel haar comeback. Tot ver in de jaren zestig bleef ze optreden, waarbij ze regelmatig aankondigde dat dit echt de laatste keer was. Op den duur werd het verschijnsel van telkens afscheid nemen en weer terugkomen het heintjedavidseffect genoemd.'

Zo, weer wat wijzer :D

04-06-14 12:51:30
Emmo
Stamgast

WMRindex: 67.724
OTindex: 28.583
Quote SamuiAxe:
@Emmo: (Naar aanleiding van jouw laatste opmerking in Taz' Blog, over peu en peut):
Ik had het al bij Taz: gelezen :ja

Zit nog steeds op een antwoord te broeden... 8)

04-06-14 21:03:56
nietmeer
SamuiAxe: dank, interressant!

05-06-14 16:34:26
nietmeer
Ik heb me vandaag best kwaad gemaakt.

Moest post bezorgen. Er zat voor sommige adressen het blad Elsevier tussen. Op de voorkant stond in grote letters iets in de richting van "Is het fout om rijk te zijn? Vermogenden worden belast vanwege de hebzucht en jaloezie van de armen!"

Serieus? Je moet wel een speciaal type gevoelloze klootzak zijn als je denkt dat honderdduizenden mensen 'hebzuchtig' zijn omdat ze wat meer geld willen, zodat ze hun rekeningen kunnen betalen en fatsoenlijk kunnen eten.

05-06-14 16:59:22
Emmo
Stamgast

@Antior: Zoals overal zijn er twee kanten.
Dankzij nivellering op meerdere fronten is het bijna niet meer rendabel te gaan werken. Resultaat is dat sommige mensen het niet (meer) nodig vinden om een poot uit te steken voor die paar rotcenten extra.

Uiteraard is de de kop gechargeerd. Lees het artikel (eigenlijk meer een reclame voor het blad zelf)

Over het algemeen is Elsevier behoorlijk genuanceerd. Echter wel uit een bepaalde gezichtshoek.

Chargeren doet iedereen: Het lied "de Internationale" voorop.

En ja, de drang tot nivelleren komt in een aantal gevallen voort uit (een vorm van) hebzucht en jaloezie. Vreemd? Neen. Als ik een dikke Audi langs zie rijden, of een ietwat uitgebouwd landhuis voorbij kom, denk ik ook wel eens dat de duvel wel verrekte vaak op de grote hoop schijt. Dat is gewoon menselijk.

Verder, een aantal van die rijken zorgt ervoor dat (een aantal) "armen" een baan hebben.
Voorbeeld: De CEO van mijn rederij is het archetype van een rijke stinkerd. Hij zorgt mede wel voor dat dat ik, en een dikke duizend medewerknemers, een baan hebben. Ik heb best een leuk salaris, en daarmee betaal ik bijvoorbeeld een hovenier om m'n tuintje aan kant te houden, en een poetsvrouw om de boel aan kant te hebben als ik weer thuiskom.
De werknemers doen hun werk en krijgen daarvoor betaald. Ik net zo goed als mijn hovenier.
Ik raak wel eens een ietsje geïrriteerd als ik de zoveelste beroepswerkloze hoor over hoe mooi hij de sociale dienst wel niet kan tillen, of bij de frase dat de rijken steeds rijker en de armen steeds armer. Botte onzin. Kijk maar eens naar de inkomensongelijkheid van eind achttienhonderd, en die van nu.

06-06-14 01:28:23
nietmeer
@Emmo: Ik kan me toch ook wel eens kwaad maken als ik de krantenberichten lees van: Zoveel ontslagen in de Zorg, de mensen mogen terugkomen, maar met een veel minder salaris en de Bazen krijgen een bonus van hier tot Tokio en terug! En dat is niet alleen in de Zorg zo, dat geldt voor meerdere takken van beroepen! Ook vind ik het persoonlijk niet kunnen dat mensen, die aan het hoofd staan van een charitatieve instelling, zoals het Rode Kruis of zo, een veel meer dan riant salaris verdienen! Met bonussen en wat dies meer zij erbij...Het is een van de redenen waarom ik ben opgehouden te geven aan goede doelen. Als er hier collectanten aan de deur komen, leg ik ook uit waaróm ik niks meer geef! Dan zeg ik: "Ik waardeer je inzet enorm, je doel is ook goed, maar neem me niet kwalijk...Ik ga niet bijdragen aan het exorbitante salaris van de directeur van deze stichting....Op het moment dat de man dat ook voor een redelijke prijs gaat doen, ben ik de eerste die weer gaat doneren!"
Ik ben nog niet één collectant tegen gekomen die er géén begrip voor had...Eentje zei er zelfs: "Ja, ik heb er eigenlijk ook over getwijfeld of ik het nog wel wilde doen, want ik krijg meer van deze reacties...En dan zeg jij het nog heel vriendelijk..."

06-06-14 09:06:29
omabep
Oudgediende

WMRindex: 10.850
OTindex: 3.187
@Lennie: Ik ben het helemaal met je eens, ik geef sinds ik de lonen weet ook niks meer. Ik verzamel nu de postzegels voor goede doelen en op het moment dopjes voor KIKA, zo draag je volgens mij meer bij en het kost je geen geld.

06-06-14 09:07:21
omabep
Oudgediende

06-06-14 22:20:41
nietmeer
@omabep: voor de blindegeleidenhond heb ik heel wat dopjes verzameld ;)
(hangt een emmertje in school)

06-06-14 22:27:34
nietmeer
* gaat ook meteen dopjes verzamelen * :ja

07-06-14 13:51:50
Emmo
Stamgast

wortel: Blindengeleidehonden eten dopjes? 8O

07-06-14 17:58:00
nietmeer
@Emmo: dopjes schijnen te kunnen worden omgezet in geld, en dan kun je van dat geld een blindegeleidehond kopen en aan een blinde geven ;)
Als zo'n beest dopjes eet sterft het denk ik *8

07-06-14 18:48:56
omabep
Oudgediende

@Emmo: Je leesbril even opzetten, dan kun je in het artikel (de link) lezen hoe het allemaal werkt :D

@Ronnymij: ok

07-06-14 20:47:17
Emmo
Stamgast

wortel: @omabep: Sorry kon het niet laten, maar deze opmerking
Quote:
voor de blindegeleidenhond heb ik heel wat dopjes verzameld
suggereerde dat het voor het beest zelf zou zijn :D

08-06-14 12:23:35
nietmeer
@Emmo: ach zo! :D

10-06-14 16:01:31
venzje
Oudgediende

WMRindex: 22.620
OTindex: 7.915
Dopjes verzamelen is dus net zoiets als het vroegere zilverpapier sparen?

"Hartelijk dank voor het zilverpapier, het smaakte heerlijk…" (of woorden van gelijke strekking) (Gerard Cox/Frans Halsema)

10-06-14 17:45:29
nietmeer
@venzje: *zoekt op Google*
Jazeker! Alleen wordt tegenwoordig gespecificeerd welke stap er tussen dopjes en geld zit - een recyclefabriek.

Op google vond ik, dat naast het zilverpapier ook melkflesdoppen werden gespaard - één pot nat dus ;)

en... je hebt woordelijk geciteerd :ja

Statiegeldflessen ophalen heeft er ook veel van weg - gebeurt ook nog steeds bij elk goed doel...

10-06-14 21:55:39
Emmo
Stamgast

wortel: Zoals het verhogen van het salaris van de goededoelendirecteur :ja (6)

11-06-14 08:34:28
venzje
Oudgediende

wortel: Melkflesdoppen waren vroeger ook van zilverpapier.

Overigens vind ik het wel attent van @omabep dat ze zelf 'dopjes voor KIKA' schrijft en niet de naam van de website doppenvoorkika.nl overneemt. Voor iemand die gewend is aan het Vlaams klinkt dat namelijk nogal raar: werkloosheidsuitkering ontvangen voor KiKa.

11-06-14 12:12:59
venzje
Oudgediende

Hahaha! Een van mijn medewerkers is zo iemand die niet van knopjes af kan blijven. Zojuist heeft ze de verleiding niet kunnen weerstaan van het brandalarmknopje. (Ze dacht dat er een ruitje voor zou zitten.) Resultaat: ruim honderd ambtenaren hebben een klein half uurtje in het zonnetje in het gras gezeten. 8)

Laatste edit 11-06-2014 12:13

11-06-14 12:21:36
allone
Oudgediende

WMRindex: 52.030
OTindex: 93.513
@venzje: dat zou je vanmiddag kunnen herhalen :P

11-06-14 12:53:34
venzje
Oudgediende

@allone: Ik zal het haar vragen. :D

11-06-14 12:56:55
Emmo
Stamgast

@venzje: Van te voren een ijscoman bestellen. Kan die ook goede zaken doen :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 218 219 220 [221] 222 223 224 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven