hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 48 49 50 [51] 52 53 54 152 153 154 155

Discussie over Geert

03-12-09 17:48:30
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Maar de Islam is nu eenmaal een religie. Als we zo gaan lullen dan schaar ik daar het Jodendom en de Gristenen ook onder, enge gevaarlijke stromingen welke wereldwijd verboden moeten worden. Pas dan zeg ik dat je ballen hebt met zulke uitspraken _O-

Rick, de kopvoddentax? Meneer Wilders schoffeert hier iedere moslima mee, dat moet m eens doen met de nonnetjes, gegarandeerd dat ie ook commentaar zal krijgen. Maar dat doet m niet, het zou zomaar eens waardevolle kiezertjes gaan kosten 8O

03-12-09 18:17:24
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Heeft ooit iemand in de gaten dat niet alle moslims extremistisch zijn? Sterker nog dat zijn er waarschijnlijk maar een paar in Nederland. Dus die Wilders bedreigen? Ja dat soort lui zijn gevaarlijk en moeten aangepakt worden. Ja op geloven zoals de Islam moet gelet worden op extremisme. Maar waarom moet je dan alle Moslims op 1 hoop gooien met de extremisme? Ooit op gelet dat de meeste Moslims tegen al die terroristische aanslagen zijn? En vinden dat die mensen geen echte Moslims zijn?

Wedde dat als ik het christomdom wil verbieden in Nederland, ik ook wel een paar dreig brieven thuis krijg? (Of een geloof zou willen verplichten)

03-12-09 18:20:39
Kpuc
Oudgediende

S
Wino, bingo. En het lijkt dat Geert alleen de radicalen wil aanpakken maar dan moet m eerst eens zijn mond gaan poetsen want het verbieden van een heilig boek en zaken als kopvoddentax, dat neigt mij toch meer naar een totale uiteindelijke pogrom :S

Of niet Invis? Je mag dan de Kristallnacht aanhalen, draai het eens om???

03-12-09 18:23:58
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Als er een politicus zou opstaan die het christendom wilde verbieden, dan zou ik niet de laatste zijn die van zich laat horen. Geen doodsbedreigingen, maar wel stevige woorden. En ik ben geen zware extremist, ik ben niet 'van het gevoel' maar 'van de rede'.

Ik weet heel wat mensen die WEL wat steviger van zich zouden laten horen. En, zo'n discussie kan snel erg fel worden.

Ik keur de islam af, omdat (in tegenstelling tot het christendom) de kern van deze religie is: dat er wetten zijn wat wel/niet mag/moet. En dat deze mensen zeer sterk overtuigd zijn dat ze zich aan deze regels moeten houden.

Bij het christendom zijn deze mensen er ook, en ook die stromingen keur ik af, aangezien dat te maken heeft met dingen aan anderen opleggen of eisen dat anderen dingen wel/niet doen. Deze stromingen zijn echter gebaseerd op dogma's en niet bijbelse regels.

03-12-09 18:46:09
wino
Senior lid

S
@timwijn: In de bijbel staan ook dingen die niet kunnen net als in de Koran. Er zijn ook Moslims die net als Christenen die regels niet volgen. Als je de Islam afkeurt moet je het Christendom ook af keuren. En ik denk dat de Moslims zelf wel uitmaken wat de "kern" van hun religie is. Dat hoeven voor hun niet die regels te zijn.

03-12-09 18:55:44
timwijn
Erelid

S
@wino: het grote verschil tussen de islam en het christendom heb ik ergens 20 pagina's terug uitgelegd. Heel erg extreem verkort en gegeneraliseerd:

moslim
Een moslim moet zich goed gedragen volgens de regels van de Koran en zal daarop beoordeeld worden door Allah of de profeet.

christen
Een christen accepteert Jezus' offer en heeft zekerheid van eeuwig leven. Het gevolg hiervan is het uitstrekken naar de leefregels van de bijbel. De kern daarvan: houd van je naaste als jezelf en God boven alles.

kortom
Ik hoop dat je het verschil in uitgangspunt ziet? En daar vanuit gezien ook het verschil in 'omgaan met anderen'. Christenen hebben die verplichtingen niet voor hun eigen 'heil', aangezien ze die al ontvangen hebben. Moslims daarentegen moeten zich aan de wetten houden voor hun 'heil'.

03-12-09 18:57:30
Chaplin
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 20
Wnplts: 't Zandt
S
@timwijn: Weet je wat Islam betekend? Onderandere betekent het vrede, onderwerpen en overgave. Het is een gehoorzaamheid die vrede brengt. Dus waarom zou je er tegen zijn?

03-12-09 19:02:37
wino
Senior lid

S
@timwijn: Dat ligt volledig aan de interpretatie van het boek. Als je in het verleden kijkt werd de bijbel vaak letterlijk op genomen. Jij weet ook best wat daar allemaal uit volgde.

Er zijn ook moslims die het zelfde over de Koran denken dan jij over de bijbel.

(Oja houd van je naasten, maar als kinderen niet willen luisteren moet je ze natuurlijk wel stenigen :P In zover de bijbel :r)

03-12-09 20:03:48
Kpuc
Oudgediende

S

03-12-09 21:25:56
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

03-12-09 22:18:45
Kpuc
Oudgediende

S
Uhm, Heraux, Silvio is een buitenlander 8O *)

04-12-09 08:09:21
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Maar de Islam is nu eenmaal een religie. Als we zo gaan lullen dan schaar ik daar het Jodendom en de Gristenen ook onder, enge gevaarlijke stromingen welke wereldwijd verboden moeten worden.

Ook Christendom is vele eeuwen niet enkel godsdienst geweest, maar eveneens een maatschappelijke stroming met zeer dictatoriale trekken en ongezonde zendingsdrang. Daar zijn we gelukig vanaf, enige splintertjes hier en daar nagelaten (al blazen die geen bussen met kinderen op). De Islam zit wereldwijd nog steeds flink in die fase compleet met zendingsdrang bij de fanatieken om het uit te breiden.

Hebben we het 1 overwonnen, gaan we ons overgeven aan het andere. . .

Hier in NL zijn slechts enkele radicalen. Wat is er zo idioot aan dat Geert stelt dat we dit vooral niet moeten uitbreiden? Het lijkt erop als of zijn critici dat nu juist wel willen en dus volop meedoen in het "weg met onszelf" lied....

Goed, de man overdrijft en generaliseert te veel. Met als weerslag dat de rest alleen maar de rode lap ziet en niet meer de problemen. Dat kan je hem verwijten. Aan de andere kant: zonder mensen als Fortuin en Wilders zou de elite helemaal rustig verder slapen, zelfgenoegzaam zwelgend in het eigen morele gelijk. Totdat ze op een ochtend wakker worden en merken dat onze grondwet een vodje papier is geworden wegens de lange tenen van hen die niet genoemd mochten worden.

04-12-09 08:43:17
Kpuc
Oudgediende

S
Spookverhalen Invisible, pure ongegronde angst.

04-12-09 09:23:50
wino
Senior lid

S
Kpuc: Als je kijkt bij hoeveel landen de Islam al aan de macht is denk ik niet dat je het voldig kan negeren door te zeggen dat het ongegrond is. Dat is je kop in het zand steken.

04-12-09 09:23:54
nietmeer
Quote Chaplin:
@timwijn: Weet je wat Islam betekend? Onderandere betekent het vrede, onderwerpen en overgave. Het is een gehoorzaamheid die vrede brengt. Dus waarom zou je er tegen zijn?

Kijk eerst de film,

Obsession
The Third Jihad

En praat dan over vrede en gehoorzaamheid. In een bepaalde zin heb je gelijk, als de wereld volledig Islam is, (zoals zoveel leiders uit islamitische landen beloven) dan is er inderdaad vrede.

Quote Kpuc:

Geen angst, verstand heeft Invisible. Jij mag wel wat meer over de Jihad gaan lezen en kijken vrind.

04-12-09 09:26:32
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:

Dat zeiden ze in 1932 ook van het Nazisme. . . . . .

04-12-09 09:30:21
Kpuc
Oudgediende

S
Edit: Invisible, zo kan ik t ook brengen, wat als Wilders in de spotlight komt, pogroms? Moslims wie het land worden uitgejaagd?? Zelfde verhaal, net andersom, en toch heb IK daar geen angst voor, dat de Moslim wordt verjaagd en verstoten.

Wino, dan nog heb ik t vertrouwen dat in Europa men geen onderwerping hoeft te vrezen, we leven niet meer in de middeleeuwen.

Rick, Invis is bang, poepbang voor iets wat m is ingeprent door een stel schreeuwlelijkerds :(

Hoe dan ook, ik denk maar weer een tijdje hier weg te blijven, welles nietes, jij ziet t zo, ik anders, en das t recht wat we hebben. Maar ik laat me niet bang maken, zonde van m'n tijd.

04-12-09 09:42:27
wino
Senior lid

S
@Invisible: En dat zeggen sommige ook over Wilders :P Moet ik nu ook bang zijn voor hem.

Kpuc: Je hoeft niet bang te zijn Europa is niet zo dom. (Daar zorgen mensen zoals wilders wel voor :P) Maar het probleem is dat Moslims het wel kunnen gaan proberen. (En wat sommige al toe hebben gegeven dat ze dat willen) En daarbij kunnen convlicten (lees aanslagen) ontstaan. :nee

04-12-09 09:58:14
nietmeer
Klopt Kpuc dat is ons recht ;)

Quote wino:
@Invisible: En dat zeggen sommige ook over Wilders :P Moet ik nu ook bang zijn voor hem.

Kpuc: Je hoeft niet bang te zijn Europa is niet zo dom. (Daar zorgen mensen zoals wilders wel voor :P) Maar het probleem is dat Moslims het wel kunnen gaan proberen. (En wat sommige al toe hebben gegeven dat ze dat willen) En daarbij kunnen convlicten (lees aanslagen) ontstaan. :nee

Het is een feit dat radicale Islam het werk van Hitler willen voortzetten en de Joden de zee in drijven. Het is een feit dat mensen vanaf geboorte word ingeprent dat joden slecht zijn, later worden ze ! GETRAIND ! om zelfmoordcommando te worden, het word ze vanaf jong aan geleerd dat Joden het bloed drinken van hun profeet, ze kijken cartoons waar Amerikanen en Joden, Christenen, Boeddhisten, Atheïsten, Westerlingen gebroed van de Duivel zijn. Het is een feit dat er word gezegd dat je word beloond als je veel ongelovigen of andersdenkenden meeneemt in je dood. Als mijn bron klopt, zijn 1,3BIL Moslims radicaal.. dat is dus een leger van 1,3BIL.

04-12-09 09:59:45
Kpuc
Oudgediende

S
Laat maar zien die bron, eens zien of dat drinkbaar water is ;)

04-12-09 10:07:09
timwijn
Erelid

S
1,3BIL Moslim, is Bil, biljoen?

6.97 miljard mensen zijn er momenteel, dus dan is 18.651,36 % van de wereldbevolking moslim?
Dus, elke wereldbewoner 186.5x moslim ofzo?

Ik denk dat er iets niet klopt :P

Quote chaplin:

Omdat ze de Koran als uitganspunt nemen en niet zelf nadenken. Ik weet niet waar jij die definitie vandaan haalt, maar er is niets wat ik in de Koran gelezen heb, wat die boodschap brengt 8O

Overigens als antwoord op andere reacties: De mensen die zich christen noemen en hetzelfde doen (bijbelregels letterlijk volgen zonder na te denken) hebben het mijns inziens ook niet goed begrepen.

Mogelijk klinkt dat heel arrogant, maar ik ben met heel veel mensen in gesprek geweest over deze onderwerpen en merk dat er gewoon te weinig zelfstandig gedacht wordt, en als je de bijbel leest is juist dat niet de bedoelling.

04-12-09 10:15:56
nietmeer
Quote Kpuc:
Laat maar zien die bron, eens zien of dat drinkbaar water is ;)

De bron is "The Third Jihad"

Download -> kijk, maar ik denk niet dat je er veel zin in hebt Kpuc :( want het is een documentaire over radicale Islam, maar de vorige vond je ook niet goed, dus deze misschien ook niet.. Weet niet, oordeel zelf maar eem

04-12-09 10:18:45
Kpuc
Oudgediende

S
Ah, uit de Good Ol States. Goed, ik zal m van t weekend eens downloaden, het onderstaande belooft al veel ;)

Quote:
Een nieuwe film waarvan de inhoud een sombere en tevens dramatische boodschap bevat en waarschuwt dat de islam inmiddels heel Europa heeft veroverd, en dat de radicale islam hetzelfde probeert te bewerkstelligen in de Verenigde Staten.
_O_

04-12-09 10:20:09
timwijn
Erelid

S
Kpuc: Als ik het zo lees zijn de US nu ook al aan het bangmaken met 'feiten'. Europa is al veroverd :ja

04-12-09 10:24:09
wino
Senior lid

S
Kpuc: Europa veroverd? Hier in de achterhoek nog niks gemerkt :P
Nieuws komt hier ook altijd laat (6)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 48 49 50 [51] 52 53 54 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven