hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 50 51 52 [53] 54 55 56 152 153 154 155

Discussie over Geert

04-12-09 13:38:41
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@rickhoogenband: In dit land geld altijd nog, onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar we moeten hierop wel controlen. Dit is wel lastig want je kunt niet mensen constant controleren. Het komt er uiteindelijk opneer dat de moslimse vrouwen ook voor zichzelf op moeten komen. Op dat moment kunnen wij ze helpen. :ja

04-12-09 14:21:23
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Wat een bullshit wordt hier gelult...

1.3 biljoen moslims op de wereld
ik ben door me ouders opgevoed om joden af te maken
ik heb tekenfilms gezien waar ze joden zwart maken
als ik de kans kreeg zou ik alle joden vermoorden
de pers richt zich tegen israel
geert wilders heeft goede plannen voor het onderwijs en defensie
mijn religie is geen godsdienst maar ik ben een communist..
ik ben een fascist

Serieus jullie hebben psychische problemen, ik vind het gevaarlijk dat er mensen zoals jullie op straat rondlopen, ik hoop dat de AIVD jullie oppakt en een aantal jaren TBS geeft.. duidelijk de rotte appels van onze maatschappij.

04-12-09 14:23:50
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Dat vind ik dus van de mensen die zelf andere groepen dus willen uitmoorden, die moeten TBS krijgen, want je hebt respect te hebben voor anderen. Dat staat in elke godsdienst, houd van uw naaste, hebt eerbied voor uw ouders, en ga zo maar door.

04-12-09 14:25:24
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@Roclan: je schreeuwt onzin, duidelijk zonder alles echt gelezen te hebben Roclan. :nee
Dat heeft geen zin.

Wel welkom terug op dit forum :ja

04-12-09 14:32:15
Sterre
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 653
Quote Roclan:

ik ben door me ouders opgevoed om joden af te maken
ik heb tekenfilms gezien waar ze joden zwart maken
als ik de kans kreeg zou ik alle joden vermoorden

Grapje neem ik aan??

04-12-09 14:35:15
timwijn
Erelid

S
@Sterre: hij meent dit te kunnen lezen uit reacties, ik neem aan uit die van Rick en Invis? :nee

Nou, met al mijn goede of kwade wil, dat kan ik er niet in vinden.
Het deel van: op de tenen getrapt zijn en vergroten van problemen lijkt hier niet overdreven te zijn 8O ongelooflijk, wat een rare reactie :nee

04-12-09 14:48:06
nietmeer
Lol roclan moet je toch even een cursusjaar lezen volgen, en als systeembeheerder zou je goed moeten zijn in achtergrondinformatie vinden.

Er zit een groot verschil tussen

Moslim.
Radicale Moslim.

Nu mag jij even gaan kijken welke ervan werden heb gezegd.

En ik snap de helft van jou reactie ook niet eigenlijk..

"ik ben door me ouders opgevoed om joden af te maken, ik heb tekenfilms gezien waar ze joden zwart maken, als ik de kans kreeg zou ik alle joden vermoorden, de pers richt zich tegen israel"

En erna zeg je opeens dat Geert Wilders goed is..

En TBS is geen oplossing voor gestoorde. Wel een oplossing om belastinggeld op te maken met een heel rap tempo.. :P

04-12-09 14:54:31
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Roclan bedoeld het cynisch en hij heeft een punt.

In een eerdere fase van deze discussie bleek dat hij het punt inzake wat je wel en niet doet op basis van de grondwet ook niet helemaal gevat heeft en ik denk dat dat niet onwil is (zoals Geert stelt), maar puur cultuurverschil.

Wat doe je dan als je dat ziet? Ga je de hakken in het zand en stellen dat niet jij maar je gastheer zich moet aanpassen, of pas je je aan? Het verwijt van velen, waaraan Geert zijn stemmen dankt, is dat de gastheer degene is die zich aan moet passen op straffe van rellen etc. Dus geen cartoons plaatsen omdat je dan vermoord kan worden.

Er zijn veel gradaties in de Islam. Het zijn de radicalen die in de ogen van velen het ware gezicht zijn. Aan de gewonen nu de taak om te bewijzen dat dat niet zo is. en die bewijzen zie ik te weinig zeg geheel niet. Wat ik wel zie is gematigden die de rellen goedpraten of begrijpelijk achtten en die daarmee de verdenking op zich laden het er eigenlijk mee eens te zijn.

En wat Roclan betreft: zijn uitspraken over geestesziek en TBS laten inderdaad zien dat hij niet snapt wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en daarmee vormt hij helaas een bewijs dat Geert meer punten heeft dan menigeen lief is . . . .

04-12-09 14:56:43
Invisible
Oudgediende

aanvullend: het is een natuurlijke neiging om de gelederen te sluiten als de eigen groep onder vuur ligt. Dat vergoeilijken kan je dan ook in dat licht zien. Slim is het niet,men zou er beter aan doen de radicalen in eigen kring scherp te veroordelen en zo de anderen laten zien dat niet iedere moslim een radciaal is.

En zo spelen ook de gematigden Geert keer op keer in de kaart....

04-12-09 15:21:13
wino
Senior lid

S
Roclan bedankt voor je voorbeeldje van totale generalisatie :) Je plakt iedereen die op dit forum gereageerd heeft onder 1 hoedje :P

(Zover ik heb opgemerkt zijn er heel wat verschillende mensen hier op wmr :ja)

04-12-09 15:33:32
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ter duidelijkheid, dat zijn quotes van oa rick, natuurlijk is het allemaal onzin.. ik wist niet eens wat een Jood was tot ik op de basisschool over de tweede wereldoorlog werd geinformeerd.. en in de Koran staat dat Joden ook de volgeling van Allah(God) zijn en dat zij evenwel in de hemel komen naast de moslims als zij zich goed gedragen.. en er zijn geeneens 1,3 biljoen mensen op aarde, laat staan moslims..
Een religie is een religie en woorden zijn woorden, betekenissen van woorden kan je soms zelf een invulling aan geven.

En over dat TBS, dat is alleen bedoeld voor mensen met zulke grote waanideeen dat ze 1 miljoen inwoners van Nederland als demonen zien, dat is gewoonweg gevaarlijk. Het kan uitgroeien tot moordpartijen, net zoals bijvoorbeeld die imam die vermoord was. Die gast geloofde gewoon werkelijk dat de imam verantwoordelijk was voor zijn impotentie, en uiteindelijk is de imam vermoord.
Dit moet voorkomen worden.

04-12-09 15:42:34
timwijn
Erelid

S
Als je iets verder leesde, zie je dat ik uitleg dat Billion in het engels miljard is. Dus dat er 1,3 miljard moslims zijn. Is niet erg hoor :)

Ik geloof dat er weinig tot geen mensen zijn die de gehele moslimgenootschap in Nederland als "demonen" zien.

Kan je een link plaatsen over die iman? Ik heb dat verhaal gemist, het klinkt ziekelijk :nee

Ik kan overigens die reacties van Rick niet vinden, al ben ik het met je eens dat hij niet redelijk praat over 'de moslim'.

04-12-09 15:48:58
nietmeer
Roclan je hebt nog steeds niet goed gelezen, RADICALENNN!! DE GENE DIE DAAR GETRAIND WORDEN OM TE HATEN, voel je niet meteen zo aangevallen, en dan moet je niet weer eromheen lullen maar gewoon even goed lezen, en het is een FEIT dat de jihad mensen die dingen leert. Kan je niet omheen. En het moet worden voorkomen dan een Imam word vermoord, maar laten we Pim en Theo, en zo nog veel veeel meer (zoals de christenen die in sommige islamitische landen worden vervolgd waar jij blijkbaar niets van af weet) maar zeker even buiten? En wie zegt dan dat wij het over alle Moslims in Nederland hebben? De haat richting Geert Wilders kan ook uitgroeien tot moordpartijen. En een woord, betekenis zoals "2:10.
Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart. God zal hun straffen!"

Wat voor invulling kan je daar nog meer aan geven dan? en JA de Bijbel is net zo slecht.

VOOR DE DUIDELIJKHEID ROCLAN IK PRAAT HIER OVER EXTREMISTISCHE MOSLIMS, DE JIHAD.

04-12-09 15:50:59
nietmeer
Timwijn, dit valt me van je tegen. Ik heb respect voor de gewone Moslim, die gewoon leeft, zijn gezin goed onderhoud, en zijn bijdrage doet aan de maatschappij.

04-12-09 15:59:30
nietmeer
Zo en dan nu een ander bericht over een imam Roclan
---------------------------------------------

geschreven door Karin, 03 december 2009 10:22:07
Het gaat over de familie Bouziane en de integratie in de Belgische gemeenschap.

Deze man, imam te Brussel, is na te hebben verklaard dat men zijn eigen vrouw mag slaan, voorlopig door België uitgewezen. De stad heeft nochtans als sociale en islamtolerante instelling de polygame gezinssituatie van de heer Bouziane goedschiks aanvaard. De stad accepteert zelfs dat zijn tweede vrouw zich bij hem voegt in België, zonder haar een verblijfsvergunning uit te reiken.

Beter nog: aangezien al zijn kinderen in België geboren zijn, zijn zij echte Belgen en kunnen zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden.

Het verhaal wordt beter :
Imam Bouziane heeft bij beiden vrouwen 8 kinderen; dus 16 in totaal. Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote, zij wordt door België als een 'alleenstaande ouder' beschouwd.
Zij geniet dus van een uitkering A.P.I . (allocation parent isolé die €707,19 voor een ouder met 1 kind bedraagt, te vermeerderen met €176,80 per aanvullend kind = (+) 7 x €176,80. Ofwel een totaal van €1.944,79. Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand €978,08 kinderbijslag.

Twee van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog A.P.J.E (allocation pour jeune enfant): €161,66 x 2 = €323,32.
Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage (Allocation d'aide au logement ) van €300.

Het verhaal wordt nóg beter :
Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan werken, te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen. Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde €417,88 + €167,15 per kind maakt in totaal €1.755,08. Een leuk inkomen voor iemand die nooit belastingen betaalt, zeker als je bedenkt dat het gemiddeld pensioen in Belgie 1000 EUR is...

Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand. Dit geeft recht op een recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van €257,61 x 4 = €1.030,44

(= een maandelijks bedrag van €85,87).

In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus €5.296,14 per maand netto.
Hoeveel verdien jij?

En dit maakt het verhaal helemaal goed :
Dhr en mw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen €978,08 gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen €323,32 + uitkering huisvesting €300 + RMI voor gehuwd paar (€626,82)+ 8 kinderen (€1.337,20)!
Zijnde €1.964,02 + uitkering voor aanvang schooljaar 4 kinderen €85,87.
Dhr en mwBouziane-1 ontvangen dus €3.651,29 per maand.

Het polygame moslimgezin Bouziane ontvangt dus €. 8.947,43 totaal per maand.
Familie Bouziane, betaalt geen eurocent belastingen ! ! !
Blijf hard werken en betaal trouw je sociale bijdragen, en vooral ' WEES VOORAL VERDRAAGZAAM ' !

Fod Binnenlandse Zaken / SPF Intérieur Civiele Veiligheid Directie
Rampenschade Leuvenseweg 1 - 1000 Brussel

04-12-09 16:04:25
wino
Senior lid

S
Ik zie dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen radicalen en niet radicalen. Ik hoop dat iedereen snapt dat er geen duidelijke "grens" is van wanneer iemand radicaal is en wanneer niet.

Voor de echt radicalen ben ik niet bang. Het ergste wat die ons kunnen maken is een aanslag. (wat natuurlijk ook vreselijk is)

Ik denk dat het grootste probleem onder Moslims, de mensen zijn die niet radicaal zijn maar ook nog niet ingeburgerd. Die hun geloof belangrijker vinden dan de Nederlandse wet en ook:

-Homo's niet accepteren
-Vrouwen discrimeren
-Zich niet willen aanpassen aan anderen
-Vinden dat wij niet met hun moeten bemoeien
-Etc

Die zijn er in Nederland genoeg te vinden. Het blijf een maatschappelijk probleem ook al zijn het geen Radicalen

04-12-09 16:10:10
timwijn
Erelid

S
Zoek eens in Elspeet op de veluwe een zwate-kousenkerk op.

Daar vinden mensen:
-homo's een ziekte
-mogen vrouwen niets behalve schoonmaken en koken
-gaan ze daar nooit iets aan veranderen
-en staan ze absoluut niet open voor andere ideeen

Dat is ook een probleem, dus wees wel eerlijk en heb het niet over enkel 'de moslims'. Maar verder heb je gelijk :ja
.
.
Rick: ter rectificatie op wat ik eerder stelde, je bent inderdaad niet zo negatief als ik stelde, mijn excuses.

04-12-09 16:14:38
wino
Senior lid

S
@timwijn: Ben ik het helemaal mee eens. Daar moet ook wat aan gedaan worden. Maar dat neemt niet weg dat er onder Moslims het zelfde probleem is. Alleen... hoe verander je dat soort mensen. Het lijkt wel of het enige wat we kunnen doen is, wachten op de volgende generatie en hopen dat hun anders zijn :(

04-12-09 16:55:22
timwijn
Erelid

S
Dat is een mooie taak voor Wilders, om met oplossingen te komen. Daar krijgt hij voor betaald.

- als ik niet doe waar ik voor betaald word, krijg ik ontslag, dus, we wachten hoopvol en geduldig (a)

04-12-09 17:10:21
WMR-kok
Oudgediende

WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8O Oplossing?
8) Je bent of Nederlander of buitenlander.
(6) Dus geen twee paspoorten.

:+ Of Maxima ook 1 paspoort wilt inleveren! (A)

04-12-09 17:51:21
Invisible
Oudgediende

Quote wino:

Voor de echt radicalen ben ik niet bang. Het ergste wat die ons kunnen maken is een aanslag. (wat natuurlijk ook vreselijk is)

Ik denk dat het grootste probleem onder Moslims, de mensen zijn die niet radicaal zijn maar ook nog niet ingeburgerd. Die hun geloof belangrijker vinden dan de Nederlandse wet en ook:

-Homo's niet accepteren
-Vrouwen discrimeren
-Zich niet willen aanpassen aan anderen
-Vinden dat wij niet met hun moeten bemoeien
-Etc

Die zijn er in Nederland genoeg te vinden. Het blijf een maatschappelijk probleem ook al zijn het geen Radicalen

Volgens mij sla je hier bij uitstek de spijker op de kop.

En als je daar dan bij voegt dat de politiek wenselijke moraal is dat je vooral moet respecteren en niet mag eisen, dan zie je meteen dat er weinig noodzaak is te leren wat hier dan aangepast is. En dus blijft men in de eigen cultuur. En worden de problemen dus groter en groter, net zoals die dat met allochtone criminelen zijn geworden om dat er decennia lang niet over gepraat mocht worden.

04-12-09 17:58:46
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Gek zijn ze geworden, knettergek 8) Wat zoveel wil zeggen als doe wat je moet doen maar laat mij lekker tegen de PVV zijn, ze tegenwerken waar t zou kunnen en de boodschap blijven uitdragen dat deze club een bedreiging is voor de vrijheid van dit land :w

04-12-09 18:02:39
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
En weer zie ik meer overeenkomst dan verschil :| En je hebt er nou ook zo'n geblondeerde kop naast hangen 8O

04-12-09 18:10:55
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
;) Pietje, zo zie je maar, t komt overeen en klinkt in principe net zo belachelijk als dat Wilders mensen waarschuwt voor het gevaar van de Islam (A) Zelfspot is een heerlijk soort van humor _O-

04-12-09 18:17:12
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Helahola pv 8O

*Wie zegt er dat Assurancetourix geblondeerd is* ? :O

Verders zijn mijn principe's en doelen ong gelijk aan die van Kpuc ;) alleen ben ik wat minder 'verbaal' aangelegd O+

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 50 51 52 [53] 54 55 56 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven