Discussie over Geert |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Roclan: Wat een bullshit wordt hier gelult...
1.3 biljoen moslims op de wereld ik ben door me ouders opgevoed om joden af te maken ik heb tekenfilms gezien waar ze joden zwart maken als ik de kans kreeg zou ik alle joden vermoorden de pers richt zich tegen israel geert wilders heeft goede plannen voor het onderwijs en defensie mijn religie is geen godsdienst maar ik ben een communist.. ik ben een fascist
Serieus jullie hebben psychische problemen, ik vind het gevaarlijk dat er mensen zoals jullie op straat rondlopen, ik hoop dat de AIVD jullie oppakt en een aantal jaren TBS geeft.. duidelijk de rotte appels van onze maatschappij. Ben je niet gewoon saai.. Les materiaal voor iedereen die zich wil verdiepen in de materie |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
|
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Sterk artikel. Hopen dat dit meer is dan een roepende in woestijn en dat het navolging krijgt. Met name van hen die hier zitten. |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
|
|
Kpuc Oudgediende
Zucht.. Hirsi,als je niet eens architectuur begrijpt, hou dan je stomme gaffel dicht |
|
Invisible Oudgediende
|
KPUC: als je niet ziet dat ze het figuurlijk bedoeld als symbool van een onderdrukkend systeem net als swastika en hamer en sikkel en niet letterlijk als hetzelfde eruit ziend, dan concludeer ik dat je niet echt meer kijkt en dan oordeelt, maar eerst vooroordeelt en vervolgens niet meer verder kijkt., maar meteen wat minder vleiende taal gaat gebruiken
De tekst van Hirsi laat toch geen andere uitleg over dan de symbolische vergelijking
(citaat) Zowel een swastika, een hamer en een sikkel als een minaret representeren volgen haar een 'politieke theorie van suprematie van een groep over een andere' |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
In Iran of Arabië zouden ze ook tegen stemmen als de Christenen daar een kerk of kathedraal zouden willen bouwen... |
|
Invisible Oudgediende
|
Klopt: zie het artikel tegengas uit Marokko hierboven, waar dat vermeld wordt.
Wel aardig in dat artikel: er wordt net gedaan alsof Marokko kerken prachtig vind omdat 36% meer kerken een goed idee vind. Maar 36% voor is toch altijd nog 64 % tegen en dat percentage is hoger dan de 57% tegen in Zwitserland....... |
|
nietmeer
|
@InvisibleHeb het stukje gelezen en ben het eens met Kpuk.. misschien dat je het zelf nog een keer moet lezen..... |
|
Kpuc Oudgediende
Invisible, jank eens niet zo en kijk eens of je glas halfvol of leeg is? Op die andere opmerking ga ik niet eens op in, ze ziet het als een politiek symbool, no need to say more bout that bitch Het blijkt wederom dat niets maar dan ook niets met positivisme kan worden bekeken, wat zul je dan een verrot leven hebben zeg, altijd alles maar van de slechtste kant willen zien, van harte met de verbittering, wees er gelukkig mee |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Quote Giovanni: In Iran of Arabië zouden ze ook tegen stemmen als de Christenen daar een kerk of kathedraal zouden willen bouwen... Edit: Klik doen |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Kpuc: Het blijkt wederom dat niets maar dan ook niets met positivisme kan worden bekeken, wat zul je dan een verrot leven hebben zeg, altijd alles maar van de slechtste kant willen zien, van harte met de verbittering, wees er gelukkig mee Hier moet ik toch wel erg aan pot en ketel denken. . . . . . Ik zie inderdaad wat Islam betreft veel/alles van de zwarte kant, maar doe jij niet hetzelfde met Geert en Hirsi? Daar zit ook geen enkele nuance in. Ik kan bij mijn visie in ieder geval nog wijzen op de honderden incidenten per jaar , varierend van bomaanslagen tot "spontane" demonstraties etc, waar jij bij Geert en Hirsi niets soortgelijks kan laten zien. Is niet erg, ieder zijn meug, maar verwijt dan niet een ander dat hij hetzelfde doet. Noot: dat mensen de minaret als symbool zien komt ook door Islam politici zelf, zoals de Turkse premier Erdogan die moskeen de kazernes noemde en minaretten de bajonetten van het geloof tot de overwinning is bereikt.... Dan praat je toch niet meer over architectuur lijkt me zo.. |
|
Kpuc Oudgediende
Jaja, dus in plaats van af te gaan op eeuwen van bouwkunst is t nu ineens politiek? Kom op zeg, ik zal je glas maar vullen want het blijft zielig zo'n half leeg glas Terreur is van alle jaren, alle eeuwen, ongeacht geloof of wat ook. Ik waarschuw mensen voor een herhaling van bijvoorbeeld je stokpaardje Kristallnacht Overigens heb ik al eerder aangegeven dat sommige punten van de PVV me wel aanspreken maar dat wordt voor het gemak steevast vergeten geloof ik |
|
Invisible Oudgediende
|
In dat laatste heb je gelijk, Mea Culpa...
De Kristallnacht heeft zich overigens al herhaald en doet dat bij tijd en wijle nog steeds. Alleen niet hier, maar in de Islam wereld als iemand een beertje mohammed noemt of wat Cartoons plaatst in een Deens krant.
Is er gevaar voor een Kristalnacht zoals jij dat bedoeld, dus gericht tegen moslims in Nederland en massale vernieling van hun spullen of bedreiging van personen?
Lijkt me niet, er is geen enkele aanleiding om dat te veronderstellen. Er is meer aanleiding om te veronderstellen dat het van de andere kant komt. In Amsterdam hebben de afgelopen jaren meerdere Joodse gezinnen het nieuws gehaald omdat ze door mn Marokaans tuig letterlijk de wijk uit gepest en geterroriseerd zijn. Als Wilders stelt dat we dit schorem meteen moeten uitzetten naar Marokko toe, dan kan ik dat geen kristallnacht noemen, maar meer iets wat al 10 jaar terug gedaan had moeten zijn.
Terreur is iets van alle eeuwen en inderdaad heeft ook het Christendom niet bepaald een smetteloos verleden. Terreur vandaag de dag komt echter nagenoeg maar uit 1 hoek: de Arabische. Met alle aspecten van het Nazisme erbij, varierend van de spontane demonstratie van volkswoede (compleet met vernielingen en overige Kristalnacht zaken) tot het vermoorden van tientallen onschuldigen op markten.
Maar stellen dat je die gekken hier niet wil hebben mag niet. Dat is in ieder geval wel helder hier in Nederland. En alle moslims over 1 kam scheren en vergelijken met die radicalen? Tja, dat hebben ze toch wel in eigen hand. De hierboven geciteerde persartikelen zijn een goede stap. Het alhier openlijk veroordelen van en aanspreken op door imams en andere gezaghebbende leiders kan ook flink helpen. Maar die zwijgen teveel en roepen daarmee de verdenking op dat ze eigenlijk het er mee eens zijn, of toch minimaal zelf ook bang. En bevestigen daarmee het beeld bij velen dat alles 1 pot nat is. En dat is jammer. |
|
@Invisible: Hoezo hebben ze dat in eigen hand? Als een gezin zelf niks verkeerd doet wat kunnen ze er dan tegen doen dat andere hun gelijk stellen met radicalen? |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat geef ik aan: door openlijk de radicalen te veroordelen. Door haat imams uit zichzelf te veroordelen en niet uit te nodigen om te komen preken.
En zeker door niet de daden van die extremen te vergoeilijken. Door het "tuurlijk" te vinden dan na die cartoons rellen uitbreken en vernielingen worden aangericht. Door het niet begrijpelijk te vinden dat er een fatwa wordt uitgesproken over auteurs die kritisch over de islam zijn. Door openlijk uit te spreken dat de beveiliging van Wilders en Hirsi een schande is voor de Islam.
Maar dat soort geluiden hoor je dus amper tot niet. En daarmee bevestigen ze het beeld dat velen hebben: het is 1 pot nat en ze vinden het dus eigenlijk maar wat best.
En daar profiteert Wilders dus weer van.
|
|
@Invisible: Dat soort moslims zijn er wel maar die kunnen moeilijk door heel Nederland schreeuwen. Ik heb ook moslimse collega's die het verschikkelijk vinden als er weer een aanslag is. Iedereen die hun kent weet dat ze er tegen zijn. Hebben hun het dan over zichzelf uitgeroepen? Nee, maar ze worden wel onder 1 hoedje gegooit door veel mensen. Invis, ik raad je aan eens met de mensen zelf te gaan praten, volgens mij kom je er dan achter dat er wel degelijk heel veel tegen zijn. Ik heb iig nog nooit persoonlijk een Moslim gesproken die voor de radicale bewegingen is. |
|
Kpuc Oudgediende
Invis, geloof je nu echt niet dat ouders zich schamen over dit soort acties? |
|
Kpuc: Yep daar schamen zich voor, maar dit soort incidenten zorgen wel weer voor meer PVV stemmen |
|
nietmeer
|
achja.. Reken maar dat zoon artikel voor een paar PVV stemmen zorgt.. En voer voor de PVV, minder verstandig om dit soort acties tegen Herbert Raat te doen.. |
|
Kpuc Oudgediende
Ach ja, ik weet weer waar ik me voor moet schamen en dat zijn Nederlanders wie op de PVV stemmen vanwege dit soort berichten. En geloof me, ik schaam me diep voor zulk gedrag van mensen als Invisible en Rick Hoogenband |
|
nietmeer
|
Triest, je schaamt je voor mensen met een andere gedachtegang dan jezelf terwijl je zelf zo bent van respect voor alles en iedereen.. kinderachtig.. en dat is dan 40+? |
|
nietmeer
|
En hoezo gedrag van mensen zoals Invisible en Rick Hoogenband? Wat doe ik fout dan? Typen op een forum? ja echt, cruciaal fout we zouden opgesloten moeten worden.
Klopt, avonds gaan Invis en ik de straat terroriseren en op oudere mensen spugen voor de lol.. |
|
Kpuc Oudgediende
Ik schaam me voor jullie ideologie en het laten meeslepen in idioterie. Dat zegt niets verder over respect maar meer over hoe fout de PVV is. Dat moet je vooral doen, misschien dat de cijfers wat meer in balans, jullie balans, komen |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Invis en Rick nemen het persoonlijk op, terwijl hun gedrag wordt bekritiseerd. Zit duidelijk verschil tussen. |
|