hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 66 67 68 [69] 70 71 72 152 153 154 155

Discussie over Geert

15-12-09 11:28:06
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
iemand met een hoofddoek, wurgen met een hoofddoek tim... iemand zonder hoofddoek wurgen met een hoofddoek lijkt me nogal onpraktisch 8O

15-12-09 11:34:28
nietmeer
Kpuc comn je weet zelf nu wel dat je onzin praat toch? Dit had niets te maken met veiligheid. Je mag ook wel een keertje toegeven dat dit weer iets te ver gaat en dat die man gewoon zijn kruis om mag. Hoeveel mensen hebben niet een ring om tijdens werk? Als je ring blijft hangen kan ook je vinger er worden afgescheurd. Als de een zijn hoofddoek op wil mag de ander zijn kruisje om, dan houden bijde kindjes op met zeuren.

Want dat moest toch? Gelijke behandeling?

15-12-09 11:52:55
Sterre
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 653
rickhoogenband: Helemaal mee eens :ja

Kpuc, je praat inderdaad een beetje onzin nou.

15-12-09 13:11:48
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zie het als onzin, feit is dat men een kledingvoorschrift heeft. Daar heb je je aan te houden. En natuurlijk krijg je dus t gedoe van ja maar zij wel en ik niet, inderdaad ontzettend kinderachtig aangezien een Christen geen plicht heeft zijn kruisje open en bloot te dragen en de moslima dat wel heeft vanwege haar geloof.

15-12-09 13:58:41
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote rickhoogenband:
Kpuc comn je weet zelf nu wel dat je onzin praat toch? Dit had niets te maken met veiligheid. Je mag ook wel een keertje toegeven dat dit weer iets te ver gaat en dat die man gewoon zijn kruis om mag. Hoeveel mensen hebben niet een ring om tijdens werk? Als je ring blijft hangen kan ook je vinger er worden afgescheurd. Als de een zijn hoofddoek op wil mag de ander zijn kruisje om, dan houden bijde kindjes op met zeuren.

Want dat moest toch? Gelijke behandeling?

hier komt de CLUE

een ketting - daar gaat het om
het gaat niet om het kruisje
een ketting kan gevaarlijk zijn
en een ring ook - mensen kunnen veel
verliezen als ze ergens aan blijven
haken.

Daarom is de policy - geen ketting

15-12-09 14:04:54
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@heraux: maar dat willen ze niet geloven. Het MOET wel discriminatie zijn. Anders hebben ze niet nog iets om op te zeuren 8)

15-12-09 15:12:08
nietmeer
Ik zij al, dat is onzin, zoveel mensen hebben een ketting om tijdens werk, er staat nergens dat je geen ketting om mag tijdens werk.

Luna was die reactie te scherp?

---------------------------------------------
AMSTERDAM – Het Gemeentevervoerbedrijf (GVB) Amsterdam mag medewerkers verbieden tijdens werktijd zichtbaar kettingen over het uniform te dragen.

Dat heeft de rechter in Amsterdam maandag beslist. Een christelijke tramconducteur mocht na tien jaar geen zichtbare ketting met een kruis van 5 centimeter tijdens zijn werk meer dragen. De man zei dat moslima’s zich wel met een hoofddoek mogen tooien. De rechter noemt het GVB-verbod „niet onredelijk met het oog op de veiligheidsmaatregelen en de wens van een uniforme en professionele uitstraling.” De rechter acht geloofsdiscriminatie „niet aan de orde.” De advocate van de conducteur noemt de uitspraak „teleurstellend.” Ze onderzoekt onder meer de mogelijkheid naar de Commissie Gelijke Behandeling te stappen.
---------------------------------------------

"zichtbaar kettingen over het uniform te dragen."

Het mag NIET zichtbaar, kortom je mag niet uiten dat je christelijk bent, terwijl je wel je geloof mag uiten met een hoofdoek? (hieruit blijkt dus dat het niets met veiligheid te maken had)

"Een christelijke tramconducteur mocht na tien jaar geen zichtbare ketting met een kruis"

Nu opeens spontaan was het niet meer veilig na 10jaar?

"professionele uitstraling"

Een hoofddoek in werkuniform is dus professioneel?

Het verzoek is trouwens gedaan door een Egyptische medenwerker die zich stoorde aan het kruis.

15-12-09 15:19:03
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Houd eens op met dat dubbelposten :S

15-12-09 15:23:24
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dubbelposten mag niet.
Je kan je reactie nog een uur na plaatsing editten.
Dubbele posts worden verwijderd.

15-12-09 16:06:42
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote rickhoogenband:
Ik zij al, dat is onzin, zoveel mensen hebben een ketting om tijdens werk, er staat nergens dat je geen ketting om mag tijdens werk.

jij leest niet. Er staat juist dat het verboden is een ketting te dragen. Nu terug naar je hok en er pas weer uitkomen als je hebt leren lezen.

15-12-09 16:11:48
nietmeer
Het Gemeentevervoerbedrijf (GVB) Amsterdam mag medewerkers verbieden tijdens werktijd !!!!zichtbaar!!!! kettingen over het uniform te dragen.

Dus wanneer je het eronder draagt mag het wel en is het niet meer gevaarlijk.

Het is juist zeer tegenstrijdig.

En is dit je enige reactie op de 4 dingen die ik erbij zette? 10 jaar lang werd er niet over gezeurd, totdat een Egypt het er niet mee eens was?

15-12-09 16:16:13
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Je mag al jaren geen kettingen etc dragen tijdens het uitgaan, dus zo raar is het neit,hoor.

15-12-09 16:20:08
heraux
Oudgediende

T S
Als ketting dragen iets is
voor het uitbeelden van een
levensstijl of overtuiging
dan kun je de ketting maar
beter weg laten

ooit keerd die ketting
tegen je.. overtuigt of niet
het kan een pijnlijk einde
van je levenstijl zijn

15-12-09 16:30:19
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote rickhoogenband:
"zichtbaar kettingen over het uniform te dragen."

Het mag NIET zichtbaar, kortom je mag niet uiten dat je christelijk bent, terwijl je wel je geloof mag uiten met een hoofdoek? (hieruit blijkt dus dat het niets met veiligheid te maken had)
Je mag wel uiten dat je Christelijk bent, alleen een ketting mag niet. Zo zijn de regels van dat bedrijf nou eenmaal, hij had zoals Kpuc al zei ook een ring kunnen dragen.

Quote:

"Een christelijke tramconducteur mocht na tien jaar geen zichtbare ketting met een kruis"

Nu opeens spontaan was het niet meer veilig na 10jaar?
Het was al die tijd onveilig, het is alleen al die tijd niet opgevallen door iemand die er wat over te zeggen. Op mijn werk wordt ook wel eens 'gestept' met de containers, zeer gevaarlijk en het staat ook in de regels dat het niet mag, toch doet vrijwel iedereen het. Alleen als je gepakt wordt dan heb je een probleem..

Quote:

"professionele uitstraling"

Een hoofddoek in werkuniform is dus professioneel?
Ik heb geen idee wat zij onder 'professioneel' verstaan. Maar ik denk dat ze excessen willen voorkomen. Want als een ketting mag, dan mag iets meer natuurlijk ook wel.. Enzovoorts. Bij een hoofddoekje heb je dat probleem niet echt omdat ik niet echt voor me zie hoe je dat wil gaan overdrijven...

Quote:

Het verzoek is trouwens gedaan door een Egyptische medewerker die zich stoorde aan het kruis.
Ja?
edit: Oh trouwens, een Egyptenaar mag hier niet werken.. Hij heeft daarvoor een Nederlands paspoort nodig(buiten de EU enzo) En wat maakt het uit dat het een Egyptenaar is? Al was het een Orthodox-protestantse Luxemburger, dan nog had ie gelijk..

15-12-09 16:55:53
Kpuc
Oudgediende

S
Ik ga dit het Wij/Zij syndroom noemen ;)

15-12-09 17:03:38
heraux
Oudgediende

T S
Quote Kpuc:
Ik ga dit het Wij/Zij syndroom noemen ;)

vervang angst - macht/onmacht - devaluatie van de ander

15-12-09 18:57:31
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik vraag me af of bij het GVB niet angst heeft meegespeeld of zelfs hoofdmoot is. Een hoofddoek wordt weliswaar door velen als storend ervaren, maar er worden geen klappen om uitgedeeld of andere agressie gepleegd.

Bij een christelijk teken is de angst dat de groep die zich daaraan stoort, of zou kunnen storen, wel geweld gebruikt niet bepaald ondenkbeeldig. Mn Marokanen hebben geen beste naam op dat gebied.

Al moet wel gezegd dat die groep er waarschijnlijk nooit zelf op gekomen zou zijn, maar nu natuurlijk wakker geschud is.

Klagen over hoofddoek zal niet helpen, omdat men weet dat het toch niet zo'n vaart zal lopen. Maar als je praat over een groep die wereldwijd niet uitblinkt in verdraagzaamheid en zeer geneigd is tot geweld, . . . .

Angst om ook de klos te zijn kon dan wel eens vaker meespelen dan een ieder denkt. Reeel? Wie zal het zeggen. Feit is dat veel mensen het wel zo voelen.

15-12-09 19:04:24
Kpuc
Oudgediende

S
Invis, nogmaals, maar dat wist je al, een moslima is vanwege haar geloof verplicht die doek te dragen, een Christen heeft die last niet om dat kruis te dragen en kan zijn geloof ook anders en plein public uitdragen.

Edit 19:12 Kijk en zie waar het werkelijk om gaat.

Edit 19:18
Quote:
Het standpunt van de tramconducteur lijkt ingegeven door zijn stellige overtuiging dat de islam een gevaarlijk geloof is, betoogde GVB maandag bij het kort geding. ''Aziz verkondigde dit regelmatig onder werktijd.''
Ofwel, meneer Aziz was niet kies bezig.

16-12-09 06:03:56
heraux
Oudgediende

T S
@KPuc: de moslima is niet verplicht- ze denk wel vaak dat ze dat is - onderhevig aan respect voor de wet - misschien is bijbel en boek studie niet zo slecht.

16-12-09 06:51:07
Kpuc
Oudgediende

S
Arme Karima, dan draagt ze al jaren dus voor niets die doek?

16-12-09 06:57:02
heraux
Oudgediende

T S
Quote Kpuc:
Arme Karima, dan draagt ze al jaren dus voor niets die doek?

nee, uit overtuiging als respect voor die wet.

waarom loop je niet naakt Kpuc?

16-12-09 06:59:45
Kpuc
Oudgediende

S
Uit overtuiging en respect voor de wet? Die is driedubbelzinnig 8-)

Naaktlopen? Uhm, wat denk je zelf? De mens heeft geen vachtje zoals de Joep hier heeft :P

16-12-09 08:31:12
nietmeer
Is er hier al wat over de burkini's gezegd? En een prive uur zwemmen voor alleen Moslims in burkini's? Anders kunnen we daar wel even over beginnen, want dat is vast ook wel goed te praten..

16-12-09 09:50:55
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
rickhoogenband
Moeten we alles er met de haren bijslepen?
Er zijn ook prive uurtjes zwemmen voor nudisten, bejaarden, gehandicapten, scholieren, vul zelf maar in. Daar doet niemand moeilijk over?

16-12-09 10:10:58
nietmeer
HALLO dat is wel even wat anders he?!

bejaarden die moeten in rust zwemmen omdat ze anders overzwommen worden, gehandicapten hebben natuurlijke speciale rechten dat lijkt me logies. Bij scholieren zit het in het schoolpakket inbegrepen.

Jij vergelijkt Moslims nu dus met bejaarden en gehandicapten..

Je bent volledig ontspoort stormzoeker.

Voor al die mensen is dat ingeschakeld zoals overal.

- 9-10:00 senioren zwemmen
- 10:11:00 school zwemmen
- 11:00-12:00 les zwemmen
- 12:17:00 vrij zwemmen

Moet hier een aparte groep voor Moslima's worden bijgemaakt?! Moet er dan ook een Christen of Atheïst zwemmen worden gemaakt? Sommige radicale Christenen willen niet in 1 en de zelfde ruimte zijn als ongelovigen.

Wat jij nu zegt is ongelooflijk. bejaarde en gehandicapten zijn mensen met een situatie waar aan moet worden aangepast. Daar valt een Moslim niet in.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 66 67 68 [69] 70 71 72 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven