hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 08:00 - 75422 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 68 69 70 [71] 72 73 74 152 153 154 155

Discussie over Geert

18-12-09 20:05:49
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
@Descalon:

hier en daar zijn er wat oprispingen van christenen die wat actie doen. Kleuterschoolwerk als je het vergelijkt met.

En zoals in N Ierland gaat het dan ook nog omeconomische zaken etc. Niet omdat iemand een portret van Jezus beklad of zo.

Ter vergelijk: als ik een museum zou willen maken met alles erin waarin het christendom gepersifleerd, beledigd wordt etc en cartoons van Jezus etc, dan had ik aan het rijksmuseum niet genoeg. En ik kan die tentoonstelling maken , hoogstens een paar spandoeken voor de deur en dat is het wel.

Doe ik hetzelfde met de islam en mohammed, heb ik aan een paar vierkante meter genoeg. En buiten de deur en wereldwijd demonstraties en fatwa aankondigingen. Een aanslag is ook bepaald geen denkbeeldige optie.

Dit gegeven maakt dat velen meer politiek corrdct zijn dan de moslims zelf. Angst.

21-12-09 11:30:04
nietmeer
Discussievoer, is Geert gek?

FILMPJEE

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week51/zo_1930_turkije.avi_plain.xml

Tijd geleden was er hier ook discussie over Christendom in Turkije, dat het daar wel mocht enzo..
-----------------------------------------------

Allochtone jongeren schoppen herrie in Antwerpen

19.12.2009 - De afgelopen dagen hebben groepjes allochtone jongeren herhaaldelijk trams aangevallen en bekogeld met stenen en ijsblokken, werden politieagenten bekogeld met stenen en werd een ambulancier in het ziekenhuis geslagen.

De feiten spelen zich af in het Antwerpse district Deurne en meer bepaald in de onmiddellijke buurt van het inmiddels bijna beruchte Bisthovenplein. Vorige week vrijdag werd een politieagent in zijn vrije tijd herkend door enkele allochtone jongeren. De man moest wegvluchten omdat hij bekogeld werd met stenen. Begin deze week werd tram 5 in de Grijspeerstraat bekogeld met stenen. De tramchauffeur weigerde naar verluid nog verder te rijden en moest door een andere collega afgelost worden. Gisteren werd tram 5 in de Grijspeerstraat opnieuw onder vuur genomen door jongeren die met ijsblokken en stenen naar de voorbijrijdende trams en auto smeten. Ook verkeersborden moesten er aan geloven. Wanneer de opgetrommelde politie ter plaatse kwam konden zij twee daders oppakken, maar intussen sloegen andere jongeren de vooruit van het politievoertuig aan diggelen.Met behulp van bijkomende politiepatrouilles konden de daders opgepakt worden.

Gisteren omstreeks 18uur moest een ziekenwagen in de St Fredegandusstraat bruusk remmen omdat hij ook bekogeld werd met stenen en ijsblokken. Wanneer de chauffeur van de ziekenwagen uitstapte werd hij prompt in elkaar geslagen. Het slachtoffer werd opgenomen in het Stuivenbergziekenhuis en is al minstens een maand werkonbekwaam.

21-12-09 12:06:51
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Turkije, prachtland... onmiddelijk deel van de EU maken :ja

[/sarcasme]

21-12-09 14:46:15
nietmeer

21-12-09 15:05:16
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ik had nooit gewilt dat NL bij de EU had gekomen, en ik wil ook dat TR nooit bij de EU komt, Turkic Union is 10x beter

21-12-09 15:32:44
nietmeer
Ja echt stukken beter hebben ze het daar Roclan. Veel beter geregeld, zij houden tenminste hun eigen cultuur, normen en waarden in stand. De mensenrechten zijn daar ook een stuk beter enzo...

21-12-09 17:14:12
pietjevlip
Oudgediende

Mensenrechten zijn overal hetzelfde... alleen de naleving schommelt nog weleens (A)

21-12-09 17:42:56
Invisible
Oudgediende

Mensenrechten volgens onze definitie. Is bijvoorbeeld het 1 kind systeem van China tegen de mensenrechten? Velen vinden hier van wel, maar hoe zou het zijn zonder die politiek? Een overbevolkt land met hongersnoden etc. En is vrij zijn van honger niet ook een mensenrecht?

22-12-09 08:49:22
nietmeer
Invisible, Ik vind China ook top met 1 kind pp :D zo houd je alles een beetje in stand en ga je overbevolking goed tegen.

22-12-09 17:29:12
Roclan
Senior lid

S
Over menserechten gesproken, wat dacht je van deze:

-Discrimineer niet
-Onschuldig, tenzij schuldig bewezen
-Vrijheid van bewegen
-Het recht op asiel
-Vrijheid van gedachte

Zo berust op mensenrechten zijn sommige mensen hiero niet he

22-12-09 19:47:39
pietjevlip
Oudgediende

Quote Roclan:
-Discrimineer niet
Dus een PVV-stemmer is niet meteen dom? O+
Quote Roclan:
-Onschuldig, tenzij schuldig bewezen
Ah, dus Wilders is onschuldig op alle aanklachten.
Quote Roclan:
-Vrijheid van bewegen
Wordt erg lastig met een stel lijfwachten om je heen, maarja, zonder word je ritueel geslacht.
Quote Roclan:
Het recht op asiel

Dan zal iemand zich er wel naar dienen te gedragen om 'graag in een land te willen wonen'... is het zo vreemd dat dat 'land' dan enige aanpassing aan omstandigheden vraagt van de 'zoeker'?
Quote Roclan:
-Vrijheid van gedachte

Ah, dus we mogen alles denken maar het vooral niet zeggen OfZo? O+ We mogen wel een mening hebben maar die niet uiten?
Quote Roclan:
Zo berust op mensenrechten zijn sommige mensen hiero niet he

Nergens Roclan, nergens... iedereen is berust op mensenrechten zolang het ze uitkomt. Mag ik je voorstellen aan de "Mens", een product van duizenden jaren egoïsme ;)

22-12-09 23:06:16
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Mensenrechten zijn een illusie. Iedereen is de architect van zijn eigen ondergang, weetje, ken jezelf!

Ga nou niet mans lopen doen en iedereen vertellen dat je weet hoe het moet of zou moeten want je weet echt NIKS.

Je ben een molecuul in de zee, met je woorden en je daden verander je niks, je bent lelijk dom en dik en je kan niks!

Succes met het leven!

23-12-09 08:27:46
Roclan
Senior lid

S
Ik heb het niet over Wilders Pietje, maar over reacties van sommige mensen, bijvoorbeeld dan miljoenen moslims precies hetzelfde zouden doen als Hitler.. vreemd dat er dan nog joden over zijn maargoed lol. Dat er regels moeten komen die alleen op moslims slaan, dat asiel voor moslims moet gestopt worden, dat er niks mis is met moslims maar met de islam.. etc etc.
En vervolgens beginnen ze te praten over mensenrechten, ik vind dat ze zichzelf dan een beetje ongeloofwaardig maken, vandaar ;)

Je heb wel deels gelijk over je laatste reactie, maar ik vind dat te makkelijk.@G_Angel: We kunnen niet allemaal zo knap, slim en slank zijn en alles kunnen zoals jou. Kom nu eens met wat zinnigs, tuurlijk zijn er mensenrechten, die zijn internationaal bekend en iedereen kan bereiken wat hij of zij wil, als je je er maar genoeg voor in zet.
Laat de spiegel staan en doe zelf ook wat nuttigs, mensen af proberen te kraken kom je al helemaal geen steek verder mee behalve jezelf belachelijk te maken :)

23-12-09 08:37:09
pietjevlip
Oudgediende

@Roclan: Ik weet dat jij het niet over Wilders hebt, maar het is wel verbazend hoe je punten ook op Wilders-en-aanhang toe te passen zijn ;)

Er wordt namelijk net zo hard geklaagd over mensenrechten door de mensen die genoemde PVV'ers het leven zuur maken.

(voor je me eenzijdigheid verwijt: let op het woordje 'ook')

24-12-09 08:50:57
Invisible
Oudgediende

Roclan: je kan niet om het feit heen dat er geen enkel Islamitisch land is dat dezelfde democratische rechten en vrijheden kent als wat wij hier normaal vinden. Een paar komen in de buurt, maar ook niet meer dan dat en er is ook daar een tendens om het weer terug te draaien.

Mogen wij dan vinden dat wij dat niet hier ook ingevoerd willen hebben? Dat zij die hier zijn komen wonen zich aanpassen aan de zaken hier?

Uiteraard staat het hen vrij om anders te denken, hun vrouwen te discrimineren en slaan etc., maar niet hier. Dan ga je naar een land waar dat wel de norm is of in ieder geval normaal. Ik ga toch ook niet naar Saudi Arabie om te eisen dat mijn vrouw alleen en ongsluierd in een auto mag rondrijden? Of om een kerk te bouwen?

24-12-09 13:24:33
Roclan
Senior lid

S
Geloof me wij zijn vele malen respectvoller dan de gemiddelde Nederlander naar vrouwen toe. We beschermen ze, geven ze liefde, laten niemand hun kwaad doen.. Scheld de moeder van een Nederlander uit en hij lacht met je mee, scheld de moeder van een Turk of Marokkaan uit en begin maar met rennen, we slopen je.
Wij beelden ze niet naakt uit op foto's, wij zetten ze niet in bushokjes in hun ondergoed, wij staan prostitutie niet toe etc. etc.
Weet je hoeveel vrouwen in Nederland van hun man scheiden omdat ze mishandeld worden?
Is er iets mis met de Nederlandse cultuur, normen en waarden? Is vrouwen slaan normaal hier? Of zijn het gewoon mannen die idioot zijn.
Je mag je vrouw niet mishandelen, onderdrukken oid van het Islam en dat weet jij heel goed en dan toch zo'n post, beetje vreemd maargoed.
Volgens mij had ik hier al een heleboel over gepost maar je heb weer niet lopen lezen.
Vrouwen in de Islam: Juwelen, kostbaar
Vrouwen in het westen: Lustobjecten, vervangbaar

26-12-09 10:09:50
Invisible
Oudgediende

Ik geloof dat je het oprecht meent en daarmee geef je ook exact aan wat het probleem is . . . En dat het waarschijnlijk niet op te lossen is in een dialoog en Wilders dus bepaald een aantal punten heeft waarop hij gelijk heeft als het gaat om het vasthouden van de vrijheden hier. Jammer dat "jullie" dat niet zien en helaas ook tevelen hebben die het niet willen zien ook. En daarmee Wilders aan steeds meer stemmen helpen.....

Ken je het boekje "een echte man slaat soms zijn vrouw?" geschreven door een man die lang in Egypte heeft gewoond en de cultuurverschillen eens andersom ervaart? Moet je eens lezen. . . .

Je laatste twee regels kijk ik wat raar tegenaan. Vanuit onze optiek gaan jullie dan toch wel raar om met die juwelen dat ze werkelijk niets mogen zonder toestemming van de heer des huizes, overal achtergesteld worden, tweede of zelfs derderangs burgers zijn. Vrijwel rechteloos in een huwelijk, zo zonder enig recht aan de kant gezet te kunnen worden etc.... En dat is wat wij hier dus niet willen. Wil je het toch, geen probleem, maar dan wel elders waar dat gangbaar is.

En wat betreft het slopen van iemand die je moeder beledigt....Als Geert stelt dat je dergelijke figuren hier niet horen en direct op het vliegtuig gezet dienen te worden wegens gevaar voor de samenleving hier, dan vind ik dat niet eens zo'n raar idee. Net zoals al die straattereur veroorzakers in Gouda etc., maar dat is een ander topic.

Wat velen in "jouw" hoek niet zien is dat hier zaken domweg anders werken. Je gaat geen rellen veroorzaken om een spotprent, je stapt naar de rechter. Je vermoord geen mensen omdat ze iets beledigen waarin je geloofd etc. En wie dat toch normaal vind heeft hier niets te zoeken, maar moet daar heen gaan waar dat inderdaad de norm is.

En als Geert stelt dat we de grenzen dicht moeten gooien voor hen die dergelijke ideeen hebben omdat anders onze eigen virjheden verloren zullen gaan, dan kan je wel meewarig doen, maar de man heeft wel een punt. En die verdwijnt niet door dat meewarig doen of te demoniseren, maar wordt daardoor juist erger. En dat lijkt me toch ook niet in "jullie" belang.

(ik gebruik met opzet "" omdat ik dat juliie /ons eigenlijk jammer vind om te gebruiken. Het zou "wij" moeten zijn)

28-12-09 08:45:32
nietmeer
@Roclan:

Geloof me wij zijn vele malen respectvoller dan de gemiddelde Nederlander naar vrouwen toe. We beschermen ze, geven ze liefde, laten niemand hun kwaad doen.. Scheld de moeder van een Nederlander uit en hij lacht met je mee, scheld de moeder van een Turk of Marokkaan uit en begin maar met rennen, we slopen je.

-----------------------------------------------

Je houd dan ook van meerdere vrouwen, want het is normaal daar om meerdere vrouwen te hebben, dus wat blijft er dan van echte liefde over? Ik vind het eerder egoïstisch.

En over dat "we slopen je" dat laat maar weer blijken wat een agressie erin zit..

28-12-09 09:17:59
ToMxlr
Erelid

WMRindex: 296
OTindex: 7.186
@rickhoogenband en @Roclan:

ik denk dat beide standpunten onzin zijn. zowel in nederlands als in duitsland als in Turkije als in verweggistan heb je mensen die hun naasten liefhebben, en mensen die ze als oud vuil gebruiken... waar jullie het over hebben zijn stereotypen

@Roclan: het beeld van vrouwen als lustobject wordt inderdaad in de westerse media enigszins verheerlijkt, maar alleen de dommen denken ook dat dat daadwerkelijk zo hoort. en die mensen, vanaf nu "vissticks" genoemd, zijn zowel Nederlanders die van oudser uit Urk komen, als Nederlanders die voorouders uit het buitenland hebben.

rickhoogenband: polygamie komt maar in enkele vormen van de Islam voor, in meer dan 80% van de vormen die worden aangehangen is dit ten strengste verboden, en zijn de straffen nog wel een tikkie erger dan in dit kikkerlandje

29-12-09 16:20:21
SimpsonJr
Senior lid

WMRindex: 173
OTindex: 37
Wnplts: De PC
S
Wat mij betrefd mogen ze van Osama Bin Laden en Geert Wilders een siamese tweeling maken.

Tegen de tijd dat ze elkaar kunnen respecteren, mogen ze weer losgemaakt worden en in de tussentijd zou ik wel rot fruit aan het publiek willen verkopen voor target practising.

30-12-09 09:27:46
nietmeer
Meh Simpson dat is onzin, wie kan er nou respect op brengen voor Osama Bin Laden..

30-12-09 09:41:23
parelvisser01
Senior lid

WMRindex: 123
OTindex: 693
Wnplts: Amersfoort
Quote Roclan:
Ik had nooit gewilt dat NL bij de EU had gekomen, en ik wil ook dat TR nooit bij de EU komt, Turkic Union is 10x beter
merk je uberhaupt wat van de EU dan? behalve dat ik het idee krijg dat het steeds meer op amerika begint te lijken met al het zelfde geld. EU grond wet.

Maar je hebt wel gelijk EU sucks. Ik bedoel welk kabinet verhuist er nou elke maand van brussel naar frankrijk omdat frankrijk zich ook belangrijk wil voelen weet je wat dat wel niet kost?

30-12-09 11:16:31
Invisible
Oudgediende

Respect voor Osama Bin Laden... veel moslims hebben het omdat hij het toch maar durft op te nemen tegen het machtige en vooral ketterse Amerika. Het is maar net aan welke kant je staat, zie eerdere bijdrage over de onmogelijkheid om objectief te denken.......

En omdat ik ook niet objectief ben...: moge hem geschieden wat hij anderen doet..

31-12-09 18:51:01
Mc-Claud
Lid

WMRindex: 12
OTindex: 29
S
Nederland WORD klein Amerika...

Wat Moslims betreft, je hebt goeie en je hebt verkeerde.
Ik kwam de verkeerde tegen.
Wat Nederlanders betreft,je hebt goeie en je hebt verkeerde.

Nu de goeie nog en de meningen zullen anders zijn.

Bytheway, als je alleen maar naar slecht nieuws wil kijken, zie je alleen maar het slechte.
En omdat de meeste mensen het fijn vinden om ; "zie je nou wel!" te willen zeggen op het gene wat ze niet goed begrijpen, is het leed algauw geleden.

31-12-09 21:32:37
Invisible
Oudgediende

Quote Mc-Claud:

Wat Nederlanders betreft,je hebt goeie en je hebt verkeerde.

Nu de goeie nog en de meningen zullen anders zijn.

Dan zit je hier goed, hier zitten enkel goeie mensen. Ze zijn het hier en daar wat oneens, maar verder is er niets aan de hand :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 68 69 70 [71] 72 73 74 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven