hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 08:00 - 75422 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 70 71 72 [73] 74 75 76 152 153 154 155

Discussie over Geert

09-01-10 15:18:32
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Invisible:
om vooral niet op Wilders te lijken etc.

Dus het is alsnog de schuld van... GW (A)

09-01-10 17:13:39
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
In zeker zin wel. Hij heeft beslist punten waarover de rest wel zou willen praten als hij niet ook die scherpe en overdreven kanten had die de rest zoddanig op d ekast zetten in morele verontwaardiging dat de rest ook niet meer bespreekbaar is......

Pas na de verkiezingen in 2011 zal dat veranderen omdat de rest dan een pak slaag krijgt en wel moet luisteren naar hun kiezers....

10-01-10 00:34:51
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Luisteren naar de kiezers? ehhhhh.... nee dat is te makkelijk om op te reageren :P

De punten waar hij nu mee 'scoort' die verdwijnen straks naar de achtergrond en dan komt het ware gezicht. En dat is helaas helemaal niet zo gunstig voor de mensen die nu massaal op hem zouden stemmen. Ik hoop dat ik ongelijk heb, de tijd zal het leren ;)

10-01-10 08:09:47
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik kreeg gisteren van Ledi een mailtje met de vraag of het onderstaande klopte? Ze kon het niet geloven en daar heeft ze gelijk in. Zie hier een staaltje van pure haatzaaierij. Wil je niet geloven dat iemand dit soort ongein flikt, kopieer de eerste alinea en zoek er even naar.
Quote:
In Utrecht hebben buurtbewoners, o.a in de wijk Oud Zuilen, van de Gemeente een schrijven gehad dat er in de wijk een Moslim buurthuis wordt of is gebouwd waar Marokkanen komen en ook extremistische moslims.

Wat blijkt nu?
Het is te gek voor woorden dus alom verontwaardiging bij de ontvangers van de brief. Lezer dezes zal zijn ogen niet geloven als je dit leest en het is GEEN fabeltje want iedereen kan het verifiëren.

De buurtbewoners mogen geen Christelijke symbolen voor de ramen hangen met kerst en ook geen Christelijke tekenen vertonen waaruit hun geloofsovertuiging kenbaar wordt.
Want de ongelovigen, zoals de moslims het noemen, mogen zich niet roeren. Dus met andere woorden: De moslim regels gehoorzamen !!
Hele wijken moeten reeds NU al gehoorzamen aan de moslimwetgeving en dat in ONS land.

Onbegrijpelijk dat dit vanuit het STADSBESTUUR komt.

Als je al een vredelievende samenleving wilt bereiken en etnische tegenstellingen juist NIET moet aanscherpen is dit zeker NIET de weg om het te bereiken maar creëer je juist het tegendeel.

Ik wist niet wat ik hoorde toen ik het van één van de Utrechtse bewoners hoorde waar ik op visite was.

Nu Utrecht straks Rotterdam en dan Amsterdam vervolgens heel Nederland en dat met medewerking van de PVDA die in de gemeente Utrecht haar zeggenschap heeft.

Ik ben niet racistisch, noch ben ik anti moslim maar dit soort zaken doet mij de vrees voor onze Nederlandse toekomst sterker maken.

Een toekomst onder een vreemde religie dictatuur waar ik niets mee heb.
Ik vroeg mij af of ik niet droomde toen ik het hoorde maar het is WEL realiteit !!!

Stuur dit door zodat iedereen kan nadenken waar wij in dit land mee bezig zijn.

Ik dacht dat ik in Nederland woonde en niet in Marokko.

Helaas ook al ben je niet gekeerd tegen moslims en vreemdelingen, als dit zo gaat ga ik vrezen dat ik juist wel aandacht ga krijgen voor de vrijheden die ik dreig te gaan verliezen.
Ten eerste, Oud Zuilen heet Oud Zuylen, ten tweede, dit dorp heeft geen buurthuis, ten derde is dit geen wijk maar een dorp en er zijn ook geen plannen voor. Ofwel, de opsteller van dit epistel heeft totaal geen kennis van de omgeving dus verificatie is op voorhand eigenlijk al niet meer nodig. Zie hoe smerig sommige ratten te werk gaan, haatzaaien, verdeeldheid kweken en onrust stoken. Te gek voor woorden en dit gaat dus naar de gemeente ter waarschuwing en dat men dit wellicht ot op de originele schrijver terug kan leiden. Zulke mensen horen van het internet te worden afgesloten met een dwangsom van een paar honderd euro per overtreding van hun iPret-verbod.

10-01-10 08:16:21
nietmeer
Kpuc: Te belachelijk voor woorden dat mensen dit willens en wetens doen (6)
Mensen die niet bekend zijn in Utrecht zouden dit klakkeloos aan kunnen nemen met alle gevolgen van dien...

10-01-10 08:17:58
Kpuc
Oudgediende

S
En dan moet je weten dat Ledi dit uit Canada kreeg toegestuurd om haar te vragen wat er waar van was 8O

10-01-10 08:19:20
nietmeer
Da's dan ook weer het nadeel van i-net, iedereen kan het ontvangen :S

10-01-10 08:20:50
Kpuc
Oudgediende

S
En het Wilderskamp maar gillen dat ze worden gedemoniseerd, o jeetje toch. Hm, men zal vast wel eerst gaan denken van hm, dat zal een linkse bal wel hebben geschreven om zo ons zwart te maken.

10-01-10 09:05:30
Invisible
Oudgediende

Het epistel is fout en verwerpelijk, maar wel een stuk milder dan de epistels die uit de hoek van de haatzaaiende imams komen. Hebben we het nog niet eens over de radcialen overal ter wereld voor wie een epistel als dit kleuterschoolwerk is.

Het wel moreel super verontwaardigd zijn over dit schrijven, waar je aan de andere kant de uitlatingen negeert is m.i. niet sterk. Temeer omdat we hier praten over 1 waar de andere kant inmiddels bibliotheken vol heeft en ze ook nog een praktizeert ook, met honderden miljoenen onderdrukten en gediscrimineerden tot gevolg.

Let wel, ik verdedig het epistel bepaald niet! Wijs enkel op de selectieve verontwaardiging die ik ermee constateer. Ik niet alleen overigens, reden waarom Wilders zoveel stemmen trekt. Van mensen die het eenzijdige ook zat zijn.

10-01-10 09:16:12
Kpuc
Oudgediende

S
Invis, over radicale imams en hun boodschap weet je wel hoe ik denk, no good. Het mag dan milder lijken, de valse ondertoon staat als een paal boven water. En er zullen genoeg mensen zijn wie dit soort larie klakkeloos geloven.

Het gaat hier om een schrijven wat vanuit de wijk Leidsche Rijn is ontstaan, een aantal bewoners van de Verlengde Houtrakgrachten hebben bezwaar gemaakt tegen de bouw van een Islamitisch centrum in de wijk. Dit centrum omhelst een moskee, wacht, voor ik t hele rijtje ga opnoemen, zoek even naar Inspraaknota Parkwijk.pdf.

Eén of andere idioot heeft t vage idee in de kop gekregen om hier een leugen op voort te zetten, inmiddels is dus nu dat Centrum al in Zuilen beland, geweldig toch zulke simpele zielen? Ik ben te verbaasd hierover dus als het je interesseert, zoek even door, eerst die pdf even lezen, vanaf bladzijde acht gaat het over dat centrum. Dan doorzoeken met die eerste alinea in die brief die Ledi me stuurde. Mag ik dan knap in de wiek zijn geschoten als dit soort onzin domweg wordt verspreidt?

10-01-10 10:48:47
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Invisible: die haatzaaiende imams en radicalen zijn weliswaar gevaarlijk, maar beperken zich tot groeperingen die daar gevoelig voor zijn.
Dit epistel dat zgn wordt doorgestuurd door een bewoner uit die wijk wordt veel eerder als zoete koek geslikt.
Zoals je ziet heeft het zelfs Canada bereikt en waar is het nog meer terecht gekomen? En vaak onder het mom van de dochter van de buurman van de nicht van mijn tante was er zelf bij. :r

10-01-10 12:09:39
Kpuc
Oudgediende

S
Ledi, ik liet dit gisteren aan een kennis lezen, en jawel, wat dacht m als eerste? En hoe durven ze, wat een achterlijken daar in Utrecht, wat een gemeente.

10-01-10 12:12:16
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
De angst regeert daar ipv het verstand:|

10-01-10 13:06:18
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kpuc: ja hoor, zo gaat het.
En de aanstichter laat zich niet meer zien. :r

10-01-10 17:57:41
Invisible
Oudgediende

Ik ga met ledi en KPUC mee in de stelling dat dit voor zoete koek geslikt en geloofd wordt. En ook dat het een verwerpelijk epistel is. Dat is allemaal het punt niet.

Wat mij wel steekt is dat iedere keer als er ook maar 1 (waarschijnlijke ) Wilders stemmer iets fout doet, geweld, leugens, whatever, iedereen er over heen valt en meteen Wilders himzelf als de schuldige aanwijst, praat over haat etc. Waar de andere kant bijna kan doen wat ze wil. Wordt gewoon voor kennisgeveing aangenomen of genegeerd wegens politiek niet correct om er wat van te zeggen.

Het is meten met twee maten met als uiteindelijk gevolg de polarisering van nu en de zeer waarschijnlijke invoering van de sharia hier, net zoals dat in Engeland feitelijk al gebeurd is op veel gebieden.

Het epistel is nu een leugen. Over 20 jaar beschrijven dergelijke epistels de waarheid. Nog 20 jaar verder zijn ze verboden omdat dit de Sharia en de profeet beledigd. Als ik moet wedden is dit het scenario waarop ik mijn geld zet. In de hoop dat ik verlies, dat wel, maar toch denk ik dat dankzij Pechthold en de zijnen dit wel waar gaat worden.

10-01-10 17:59:58
Kpuc
Oudgediende

S
Hola, waar zeg ik dat Wilders dit heeft gedaan?

10-01-10 18:00:36
Invisible
Oudgediende

Jij niet, maar in zijn algemeenheid mn in de pers en politiek. geld ook voor Ledi.

10-01-10 18:02:46
Kpuc
Oudgediende

S
En weer een stukje erachteraan van over twintig jaar zal dit wel bewaarheid zijn, je laat je op voorhand al bang maken door leugens, zie nu toch hoe fout dit denken is :(

10-01-10 18:07:47
Invisible
Oudgediende

Fout.... tja... ook begin jaren dertig vorige eeuw werd dat gezegd en toch gebeurde het.

Nu zien we weer dat er grote kans is dat het gaat gebeuren. Opnieuw de kop in het zand steken tot het te laat is? Doen wat Chamberlain deed of een Churchill zijn? Ik kies voor optie 2, Pechthold voor optie 1 en is daarmee een groter gevaar voor zowel democratie als grondwettelijke vrijheden dan Wilders ooit kan worden.

10-01-10 18:16:36
Kpuc
Oudgediende

S
De jaren dertig vorige eeuw, tja, wederom, en ik word het wat moe want het blijft hetzelfde liedje wat er wordt gezongen, draai dat eens om, in de jaren dertig had je pogroms, die vrees ik ook door dit soort denkbeelden en ideologieën waar je sterk voor staat.

10-01-10 18:18:27
Invisible
Oudgediende

Soms denk ik nog wel eens terug aan ons schoolcabaret midden jaren 70. Als we die nu zo zouden uitvoeren als toen, werd de verantwoordelijke leraar ontslagen en de deelnemers definitief van school gestuurd. De politiek correctheid zou daarvoor zorgen.

Zo gaat het ook in de maatschappij. Wie 40 jaar geleden had voorspeld dat er nu aparte loketten zouden zijn, haatimams konden doen wat ze willen, vrouwen openlijk gediscrimineerd worden zelfs door notarissen bij erfenissen aan toe, die zou voor fantast en onheilsprofeet zijn uitgemaakt. Laat staan als hij zou voorspeld hebben dat in een westers land als engeland de sharia toegelaten zou worden en de uitspraken ervan bindend zouden zijn.

En toch is het allemaal gebeurd.

En zo zal onherroepelijk de grens steeds verder opschuiven omdat we respect moeten hebben, het noooooit zal gebeuren en we dus niet zo moeten zeuren en ach, wat geeft dat ene vingertje nou . . .

Misschien heb ik ongelijk, ik hoop het zelfs. Maar gezien de lijn door de afgelopen decennia heen en het steeds sneller steeds verder toegeven geloof ik daar niet in.

10-01-10 18:20:05
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Invisible, niet dubbelposten, maar gewoon editten aub.

10-01-10 18:20:11
Kpuc
Oudgediende

S
Aparte loketten, trek je nu dat ene loket hier in Zuilen weer totaal uit het verband? Ik kap nu echt hier, je blijft met echt verbazingwekkende ijver dingen aanhalen wie niet aan te halen zijn, ongelooflijk 8O

10-01-10 20:07:49
Invisible
Oudgediende

Luna: editten heeft een enorm nadeel. Als ik nog een stuk toevoeg of een stuk zwaar verander en ondertussen reageert een ander op het eerste, dan kan je vrij rare toestanden krijgen. Bijvoorbeeld dat de reactie nergens meer op slaat omdat het stuk ge edit is. Dubbelposten heeft dat nadeel niet en is daarom m.i. forumtechnisch beter en in ieder geval zuiverder.

@KPUC uiteraard trek ik dat ene loket erbij. En die paar notarissen die meewerken aan discrimineren. En die ene moslim die de hand van de minsiter niet wilde schudden. En . . . ga alle incidenten die zich onderhand dagelijks voordoen er maar bij pakken. Allemaal nietszeggend op zich, maar als totaal plaatje symptomatisch.

Het is een langzaam sluitend proces dat wel de nieging heeft steeds sneller te gaan naarmate het vaker voorkomt. En daarin zit nu de essentie van wat Wilders stelt: niet nog meer erbij die dat allemaal ingevoerd willen zien. Want hoe meer erbij, hoe normaleer het wordt, hoe sneller d einvoering ervan niet meer te stuiten. en daarin heeft hij beslist een punt.

Ik denk dat we nu op een kruispunt staan en keuzes moeten maken. En zie aan het gevit op Wilders welke weg er gekopzen gaat worden en dat we het dus gewoon laten gebeuren. Waarbij ik dan wel denk dat zij die het maar laten gebeuren, het resultaat uiteindelijk dan ook verdienen en ik het toch niet meer meemaak, uitgaande van een normale levensverwachting.

10-01-10 20:08:39
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
@Invisible, ook jij houdt je aan de regels en als ik dubbele reacties verwijder (wat ik ook altijd doe) dan komt het veel chaotischer over.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 70 71 72 [73] 74 75 76 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven