Discussie over Geert |
nietmeer
|
Ik ben Geert moe Ik ben 'm zat. Het gemiep rondom hem... Z'n populistisch geblaat, en iedereen die volgt erin en blijft maar op hem zeuren... Hele politiek begint brak te worden. Steeds minder besturen van het land. En steeds meer gezeik op elkaar. Debatten lijken gericht om anderen op woordspelingen en spellingsfoutjes te pakken... En Wilders lijkt samen met Pechtold wel de voorzitter van deze nieuwe manier van politiek. Ik heb nog liever het PvdA gedraai of het conservatieve van de VVD/CDA. PS: Politiek zou meer moeten zijn dan ALLEEN Wilders... |
|
PinkKitten1991 Erelid
WMRindex: 859 OTindex: 5.563 T S |
@NordicGuardian: Helemaal mee eens. |
|
Blixa Erelid
WMRindex: 1.137 OTindex: 1.474
|
Ten dele eens. Ben wel Wilders-zat, maar zit ook niet te wachten op VVD/CDA. |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Blixa, precies. Wilders moet nu eens quitten, en het wordt tijd voor Links Een stevige vooruitblik op de TOEKOMST, en niet op het VERLEDEN, is wat we nodig hebben. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
MMm .. stevige blik op de toekomst is nu juist het grote manco van links die in wezen erg conservatief zijn: vasthouden wat we hebben ook al gaan we eraan failliet. Niet de beste insteek om uit een recessie te komen Voeg daarbij dat er in die hoek een aantal onderwerpen zijn die heilig verklaard zijn en dus nooit opgelost gaan worden en dan moet ik toch constateren dat zo nu en dan een tijdje rechts zeer noodzakelijk is om het geheel op het rechte spoor te houden. Om beurten zou wel goed zijn: 4 jaar links gevolgd door 8 jaar rechts om de financien weer op orde te krijgen, dan weer 4 links om wat socialer te zijn etc.... |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Tijd voor links? Dacht het niet, met hun multiculti shit. Compleet mislukt. Met hun algemeen pardon voor al die illegalen. Wat een onzin. Illegaal is illegaal. Of je hier nou 1 jaar bent of 10. |
|
Giovanni Oudgediende
|
|
|
Giovanni Oudgediende
|
PVV grootste partij met 33 zetels als er nu verkiezingen zouden worden gehouden: Klik doen |
|
Invisible Oudgediende
|
Wat net zo interssant is is de neergang van PvdA in de peilingen. Hoe lang zal Job Cohen nog partijleider kunnen blijven na al het geblunder?
Maar de echte peiling die er toe doet komt pas in maart.....
|
|
Roclan Senior lid WMRindex: 470 OTindex: 104 Wnplts: Hilversum S |
Even mijn huidige standpunt over deze discussie: Uitzichtloos, en ondertussen wordt iedereen, of je nou blank of zwart bent, arm of rijk bent, moslim of atheist bent, homo of straight bent... We worden allemaal bestolen door de overheid, loonheffing, accijns en vervolgens nog eens 19% belasting op bijna alles.. niet te vergeten de alsmaar duurder wordende levensvoorzieningen, verplichte verzekeringen, privacy steeds vaker in het gering.. tussen de 60 en 80% van onze inkomsten zijn we verplicht aan onze regering kwijt. We zitten allemaal in dezelfde lot, gebruikt worden tot we sterven aan de kanker die we opgelopen hebben door de stress wat slavernij veroorzaakt en wat doen we nou met zijn allen? 'Spugen' tegen elkander. Van al die miljarden en miljarden die ze van ons krijgen, zien we amper iets terug.. en we kunnen stemmen wat we willen, na de verkiezingen doen ze wat zij willen en kan jij of ik ook maar iets tegenin brengen. Het volk beslist namelijk niet wat er gaat gebeuren, het volk kiest alleen maar of ze links of rechts om genomen willen worden. Waar is de democratie hierin? Ik werk, ik zwoeg terwijl zij hun zakken vullen met mijn zuurverdiende geld en hoogstwaarschijnlijk ook die van jou. Stel alle moslims zijn weg uit Nederland, ben je dan beter af? In welk opzicht? Wordt je huis dan niet meer bedreigt door mannen met een bomgordel? Wordt je vrouw dan niet meer verplicht een burka te dragen? Wordt je op straat niet meer op je knieen geduwt om te bidden? Wordt je niet meer gekidnapped naar een moskee? Wordt je niet meer verplicht in het arabisch te spreken en schrijven? Wordt je rijk? Verschijnt er een grote huis? Eigenlijk zal het geen moer uitmaken. Maar je kunt altijd nog dromen |
|
Blixa Erelid
|
Met het risico dat ik een onbedoelde draai aan de discussie geef (maar nu het toch over politiek gaat): volgens mij zou het al een hoop schelen als dat kabinet wordt afgeschaft en we geregeerd worden door de Tweede en Eerste kamer. Dan heb je tenminste echt een regering die een afspiegeling is van het stemgedrag.
|
|
Invisible Oudgediende
|
Blixa: hoe stel je je dat voor? Dat de eerste en tweede kamer zelf de top van de ministeries leveren? Of daar een minister neerzetten?
Maar dat gebeurd toch al? De ministers kunnen regeren bij de gratie van de kamer. Zijn ook vaak kamerleden die promoveren tot minister...
Wat jij voorstelt is in ieder geval in theorie al de praktijk.....
Of kijk ik ergens overheen? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ik juig
Stemgedrag; van de ene kant volksbelang, democratisch.. van de andere kant.. fakkels in de nacht, lynch parties en guillotines. |
|
Blixa Erelid
|
@ invisible:
Nee, zo stel ik me dat niet voor. Dat gewoon minister als baan zijnde wordt afgeschaft. Kamerleden hebben nu ook allemaal al een eigen portefeuille, hebben we verder geen ministers voor nodig om die dingen uitgevoerd te krijgen.
Dus de regering van NL wordt dan: 150 TK leden, 75 EK leden en de Koningin als figure head.
|
|
Hisoka Erelid
WMRindex: 1.102 OTindex: 976
|
@Blixa: Zullen we beginnen met het schrappen van de koningin's politieke functie. lijkt me een beter plan. |
|
Invisible Oudgediende
|
Met Hisoka eens: het past niet meer dat een belangrijke functie in het bestuur wordt uitgeoefend op grond van geboorte en niet op capaciteiten e.d. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Nederland kan niet democratisch met 50% schreeuwers en 50% slapers..
het kan wel met 90% schreeuwers of 90% slapers..
maar deze situaties is noch wenselijk noch werkbaar..
90% schreeuwers overstemmen de geluidshinder waarden.. 90% slapers ..bedenk zelf maar.. |
|
PLopxx Senior lid
WMRindex: 843 OTindex: 256
|
Ik vind dat Geert zich druk maakt over niks. Hoofdoeken,Burka's,etc. Zijn toch niet zo'n grote problemen? Economische crisis, diefstallen etc, daar moet je meer aandacht aan besteden.. |
|
sjefke Oudgediende
WMRindex: 1.674 OTindex: 13.736 S |
Zolang ik niet met een baklava de bank in mag ben ik tegen die alles bedekkende boerka's...ga eens proberen een kerk neer te zetten in Saudie - Arabie... |
|
Giovanni Oudgediende
|
Terwijl Wilders denkt, wacht Den-Haag afQuote: Met de kwestie-Lucassen staat veel op het spel. Allereerst de positie van Lucassen zelf. Als hij nu opstapt, krijgt hij nog twee jaar wachtgeld. Zit hij vier jaar uit, dan kan hij nog eens vier jaar wachtgeld tegemoet zien Belachelijk Krijgen wij niet hoor als we ontslag krijgen Hoezo de buikriem aanhalen? Geldt blijkbaar weer niet voor politici? |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Giovanni: Hoezo de buikriem aanhalen? Geldt blijkbaar weer niet voor politici? Klopt: Iedere keer als het leven door hun maatregelen duurder wordt, compenseren ze dat meteen voor zichzelf door de "onkostenvergoeding" te verhogen. Ook alle regels rond ontslag etc die ze voor ons bedenken, gelden niet voor henzelf. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Three strike out, nur fur ausländer.. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dit is politiek. Had de coalitie een paar zetels meer gehad, was Lucassen uit de fractie gezet. Maar om politieke redenen is hij dat nu niet. Zou hij bereid zijn geweest zijn zetel op te geven was hij het ook.
Ik ben van mening dat hij ondanks die krapheid er gewoon uitgezet had moeten worden. Om geloofwaardig te blijven als Wilders zijnde.
Ik vind overigens dat de regel dat een kamerlid op persoonlijke titel gekozen is en dus niet uit de kamer gezet kan worden, een domme regel is. Hoezo op persoonlijke titel gekozen? De meeste kamerleden zitten er enkel bij de gratie van hun partij (leider) en anders niet.
Bij gevallen als dit dient het mogelijk te zijn een kamerlid te wippen en zijn/haar plaats door een wel fatsoenlijke te laten innemen.... De partij is immers gekozen, niet dat kamerlid!
Vanuit het standpunt van Lucassen kan ik wel begrijpen waarom hij niet weg wil. Waar anders krijg je jarenlang zo'n leuk salaris? Hij nergens na deze affaire, dus dat hij voor eigen gewin gaat.... ik vermoed dat de meesten dat ook zouden doen. Eer had hij toch al niet, dus die kan hij ook niet verliezen |
|
No_u Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 477
|
Criminelen > Moslims. Volgens Wilders, althans. Politieke macht > integriteit. Volgens Wilders, althans.
En dan heeft de beste man nog eindeloos geroepen dat hij ervan overtuigd was dat hij geen LPF praktijken in zijn partij zou krijgen, terwijl dat in werkelijkheid dus wel het geval blijkt te zijn.
Voor mij is het game, set & match, waarbij Wilders zijn ace buiten de lijnen slaat. Jammer dat de meeste PVV stemmers er niet zo over denken (volgens de laatste peilingen dan).
Dit is dan wel weer een goede weergave waar de problemen in dit land werkelijk vandaan komen. Hetgeen mij overigens buitengewoon amuseert, vanwege de eindeloze ironie die erin zit. |
|
Giovanni Oudgediende
|
PVV is de LPF 2 Eerst Lucassen en nu Sharpe: Klik doen |
|