Discussie over Geert |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nogmaals, Wilders heeft best goede plannen, maar laat m nu eens zijn toon omtrent Islam wat minder lomp maken, en niet zo een huilie zijn als iets m niet bevalt.
Mevrouw van Tongeren, Greenpeace, tja, moreel beter, beter dan wat? Mevrouw van Tongeren was directeur van een in mijn ogen nogal softe organisatie, en die actie met basaltblokken, ga er dan ook een tijd niet vissen, laat de bodem even een keer met rust in plaats van de boel met sleepnetten compleet naar de klote te helpen.
En ja, de vis is al duur, zal nog duurder worden als men duurzamer gaat vissen, maar dat is het mij dan wel waard, zie het als een investering op lange termijn.
Wat je haar wel kunt verwijten, dat is dat ze de stap van de politiek heeft genomen, jammer want zo gaat een goede strijdster voor de natuur verloren. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Minder lomp lijkt mij ook zeer raadzaam omdat dan de kans dat de boodschap bekeken wordt ipv afgeschoten ook groter wordt. Het lompe wekt enkel aversie.
Je tweede alinea: waarom mag die dame eigen rechter spelen denk ik dan? Hebben we geen rechtsstaat hier? En het doelbewust doden riskeren lijkt me ook van een iets andere orde dan iemand met een spike meppen. Alleen vind bijna niemand dat je het zo moet zien, want Greenpeace is oke en dan mag het. |
|
Kpuc Oudgediende
Het lijkt me logisch dat de organisatie op zichzelf voor het dumpen van die blokken een stevige tik moet krijgen, of al heeft gekregen. Zoals ik al zei, een domme zet dat ze de politiek in is gedoken. |
|
Kpuc Oudgediende
Pff, wat moet je nu van zoiets denken Ze zal zich best wat belemmerd hebben gevoeld.. Maar kom op, waar haalt die man het vandaan |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Wat een kl..tz.k als die denkt de koningin in te kunnen perken |
|
Kpuc Oudgediende
Kami, zou je denken? Ik denk eerder dat deze man voor zichzelf spreekt |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik heb begrepen dat hij een vertrouweling van de koningin is. Dat wordt dus was. Zoiets doe je niet.
Dat de koningin gecencureerd wordt zal best en lijkt me ook logisch. Van mij uit mag ze vrijuit spreken als ze er ook voor ter verantwoording geroepen kan worden. Zolang dat niet zo is, mag ze in haar functie gecencureerd worden lijkt me. |
|
Invisible Oudgediende
|
Omdat dit topic over Geert gaat en ik het wilde hebben over zijn tegenstanders, had ik een apart topic geopend. De moderatie vind het echter bij elkaar horen en dus zet ik het hier nog maar even, kan het andere topic verwijderd worden.
-0-0-0-0
Hoe zielig kan je zijn . . . .al vaker genoemd (zie inderdaad hierboven)
Dat is wat ik me afvraag als het gaat om vele tegenstanders van de PVV.
Twitteraccounts, websites die moeten suggereren dat ze van de PVV zijn met erop en erin klinkklare leugens in de hoop dat mensen denken dat het echt PVV is en zich er van afkeren etc. Met als dieptepunt het inmiddels bekende filmpje.
Hoe zielig kan je zijn en worden.
Moet je je eens voorstellen dat PVV stemmers allemaal nepsites van SP etc opzetten.....
Of dat er een film gemaakt wordt die zo zou kunnen gaan:
Stem: vind u ook dat vrouwen hun plek eens moeten kennen? Beeld: man die vrouw mept...
Stem: vind u ook dat de kleding fatsoenlijker moet? Beeld: vrouw in Burka
Stem: vind u ook dat vrouwen het niet waard zijn zelfs maar de hand te schudden? Beeld: Verdonk die de hand reikt en geweigerd wordt
Stem: vind u ook dat de leeftijd voor huwen best omlaag kan? Beeld: oude man met kind bruid
Stem: stem dan PvdA, SP of Gl en binnen een paar jaar is het zo ver.
-0-0-0
Nederland zou te klein zijn voor de verontwaardiging. |
|
Kpuc Oudgediende
Mag ik je dan er even op wijzen dat er doodsbedreigingen, bedreigingen van in elkaar slaan en al dat soort fijne zaken, door pvv-stemmers richting ene meneer Soeterbroeck zijn geuit? *mompelt iets van pot en ketel* |
|
Invisible Oudgediende
|
Je hebt helemaal gelijk met pot en ketel. Het probleem is dat dit aan 1 van beide kanten niet gezien en/of voortdurend ontkent dan wel vergoeilijkt wordt..... |
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Dat wordt noch ontkent noch vergoeilijkt, alleen dat willen de PVV aanhangers graag denken, zodat ze weer met stenen kunnen gooien |
|
Invisible Oudgediende
|
De meeste stenengooiers zijn te vinden in de linkerhoek mocht je dit letterlijk bedoelen. Zie de acties van de globalisten iedere keer of de volkomen "democratische" wijze waarop ze demonstraties van rechts proberen te voorkomen omdat ze vinden dat alleen hun eigen mening geoorloofd is. Ook de met bivakmuts getooide dierenactivisten en lieden die personeel van hun niet welgevallige bedrijven bedreigen en terroriseren zijn niet uit de rechterhoek afkomstig. Als we hiermee overigens hetzelfde doen als wat er met fouten aan PVV kant gedaan wordt, dan is heel links , maar vooral GL en SP, een verzameling van stenengooiers, vernielers, bedreigers etc. Per slot: als je fouten aan de ene kant algemeen verbindend verklaard , moet je dat aan de andere kant ook doen. Of toegeven dat je met twee maten meet, dat kan ook natuurlijk. Kom ik nog even terug op die doodsbedreigingen Quote Kpuc: Mag ik je dan er even op wijzen dat er doodsbedreigingen, bedreigingen van in elkaar slaan en al dat soort fijne zaken, door pvv-stemmers richting ene meneer Soeterbroeck zijn geuit? Er zijn vele bedrijseigenaren en leidinggevenden die hier ook best een boekje over kunnen opendoen en bij wie het niet enkel bij verbale dreigingen is gebleven. Pot en ketel inderdaad beide kanten op. Wordt tijd dat iedereen zich eens bezig gaat houden met beleid maken |
|
yes_my_dear Oudgediende
Ik ben ervan overtuigd dat sommige dierenactivisten te ver gaan, er niet goed bij nadenken en het daardoor juist nog erger maken. Maar zij proberen het te doen met een goed hart. Ik ben het ook niet met al die acties eens, maar het is wel belangrijk dat er goed met dier en milieu omgegaan wordt. En als je nou eens wilt ophouden met in iedere reactie te pleuren dat JIJ vindt dat een ander met 2 maten meet... jij meet zelf net zo goed met 2 maten dus hou er gewoon mee op... is razend irritant |
|
Kameleon Oudgediende
Precies, @YMD. Blijkbaar mag GL 1 fout maken met PVV ertegenover 2,4. Dat is net zo hard meten met 2 maten, dus kijk eens naar jezelf Invisible, want dit is schijnheilig wat je doet. |
|
Kpuc Oudgediende
Quote @Invisible: Er zijn vele bedrijseigenaren en leidinggevenden die hier ook best een boekje over kunnen opendoen en bij wie het niet enkel bij verbale dreigingen is gebleven. Pot en ketel inderdaad beide kanten op. Wordt tijd dat iedereen zich eens bezig gaat houden met beleid maken Ik heb het over het volk wat PeeVeeVee stemt, niet over mensen wie zich in de samenleving op zich misdragen, om maar even weer de vinger op het polsje te leggen, niet van de boel wegdraaien op zo een makkelijke manier |
|
Invisible Oudgediende
|
Twee maten: Het enige dat ik doe is laten zien hoe de tegenstanders van Wilders dat doen. Met dezelfde (soms kromme) redeneringen. Meer niet.
Verschil is: ik weet dat ik het doe, de tegenstanders presenteren zich als objectief en moreel beter en zien niet dat ze zelf doen wat ze de ander verwijten.
Natuurlijk ben ik niet objectief, dat is niemand. De mens kan niet objectief denken. Maar je kan wel een poging wagen door je af te vragen of je niet dat doet wat je de ander verwijt.
Maar als niemand wenst te zien hoezeer zij het zelf doen, hoezeer zij voortdurend leugens als waarheid presenteren, incidenten aan alle leden en hun kiezers toeschrijven en de andere kant op kijken als hetzelfde aangetoond wordt bij de eigen groep, dan houdt het op.
Kpuc: het volk dat PVV stemt.... weer alles over 1 kam en in mijn geval persoonlijk ook nog, omdat ik inderdaad PVV stem. Uit noodzaak (zie eerdere discussies), maar wel degelijk. Het is jammer dat die Halsema opgestapt is net nu ze het licht begon te zien (of is ze daarom weggewerkt???? Je weet maar nooit in de politiek)
Yes_my_dear: de dierenactivisten doen het uit een goed hart en daarom is het te vergoeilijken? Goed hart omdat JIJ dat ook vind, omdat er een concencus voor is. Dit is bij uitstek een schoolvoorbeeld van waar ik deze hele discussie op speel: als de goeien het doen mag het, vergoeilijken we het. Maar als de fouten iets doen (zij wier ideeen wij niet delen) dan is het totaal verwerpelijk, misdadig en ook alle kiezers aan te wrijven.
Hoeveel voorbeelden moet je eigenlijk nog hebben? |
|
yes_my_dear Oudgediende
Quote Invisible: Verschil is: ik weet dat ik het doe, de tegenstanders presenteren zich als objectief en moreel beter en zien niet dat ze zelf doen wat ze de ander verwijten Wie, wat, waar.... ik heb nog nergens gezien dat wij ons als superobjectief neerzetten, net zo min als jij... wij zijn links gericht, jij rechts... dus s.t.f.u met dat gel*l En wat betreft die dierenactivisten die echt die domme dingen doen, die doen het inderdaad vanuit het hart, omdat het ook domweg zielig is voor die beesten/slecht voor het milieu, alleen doen ze het zonder verstand, omdat het vaak nog zieliger is/niet goed is voor de samenleving. Maar ik begrijp de intensie wel, alhoewel ik niet alles goedkeur. Maaruh... ik heb nog geen goede voorbeelden gezien hoor |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat is omdat je ze niet wil zien.... Hoe zou jij het overigens vinden om voortdurend voor achterlijke idioot uitgemaakt te worden? Voor dom gepeupel dat niet verder komt dan kroegpraat en onderbuikgevoelens? Die iedere keer dat iemand van zijn politieke kleur iets misdoet voor crimineel uitgemaakt wordt samen met iedereen van die politieke kleur? Iedere misstap van een individu bewijs is van jouw slechtheid? Onterecht? Dat is anders wel exact wat "jullie" kant doet met PVV en hun kiezers. Maar wel met droge ogen beweren dat er niet met 2 maten gemeten wordt. Ja zelfs irritatie als iemand er toch op wijst dat dit echt niet 1 maat is. En dat leid tot een afsluiting in stijl omdat dit exact dat is wat "jullie" kant kenmerkt. Wat binnen het eigen morele kader valt is goed, wat er buiten valt dient ontkend en afgeschoten te worden zodat het slechte nieuws weg is. Oh, ik generaliseer nu en doe de goeden onrecht aan Klopt helemaal, maar dat mag toch? Ik neem toch aan dat beide kanten hier dat mogen (of juist niet). Want als 1 het wel mag en de ander niet, dan heb je . . . . precies. En daarmee sluit ik wat mij betreft dit topic af, er is toch niets meer toe te voegen. Al voel ik me wel geroepen om me bij degenen die ik onrecht aan doe met de generalisatie te verexcuseren, ook al was het nodig om e.e.a. te laten zien. |
|
yes_my_dear Oudgediende
Nee dat is omdat ik dat geen goede voorbeelden wil... Ik kan me ook niet herinneren dat iemand jouw voor "dom gepeupel dat niet verder komt dan kroegpraat en onderbuikgevoelens" heeft uitgemaakt . Tja ik vind het niet slim dat iemand PVV kiest, maar dan nog zou ik zo iets niet uiten... Maar blijf gerust met stenen gooien... ik lach er wel om |
|
Invisible Oudgediende
|
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, dus als ik je dat plezier kan doen Quote @yes_my_dear: Ik kan me ook niet herinneren dat iemand jouw voor "dom gepeupel dat niet verder komt dan kroegpraat en onderbuikgevoelens" heeft uitgemaakt Als je dat werkelijk meent, bewijs je mijn stellingen zoals geen enkel voorbeeld dat kan...... Het is niet te geloven welke kwalificaties de PVV en haar kiezers (dus ook ik) hier al over zich heen hebben gehad de afgelopen 2 jaar. En jij hebt niets gezien |
|
Kameleon Oudgediende
"kroegpraat en onderbuikgevoelens" Eigenlijk klinkt dat best wel lekker in de mond |
|
Kpuc Oudgediende
Dom gepeupel zul je mij, normaal gesproken, niet zo op de man horen zeggen, hooguit dat de keus niet slim is. En dat die keus uit de onderbuik komt, ja, dat mag je me wel verwijten. Hoe dan ook, het blijft een pot en ketelverhaal, wie rechts niet moet zal het nooit gaan verdedigen en andersom net zo. Ik wordt/werd net zo goed uitgemaakt voor rooie rat door mensen, ze doen maar, ik weet van mezelf wat voor manier van leven ik heb en die bevalt me prima. |
|
yes_my_dear Oudgediende
Ja dat zei ik ook... geen slimme keus, maar op een of andere manier bewijs ik dan een of andere vage stelling van Invisible... En wat dacht je dat ik thuis te horen krijg... daar wordt op de PVV en op het CDA gestemd... CDA om het geloof en PVV omdat er gedacht wordt dat ze goed zijn voor de mensen die het minder hebben .... Ik hoop vooral die laatste nog om te kunnen praten, degene die voor CDA stemt zal ik niet om kunnen praten De rest weet ik niet eens wat ze stemmen ze willen het nooit over politiek hebben En dan vinden ze het niet fijn dat ik voor GL loop te pleiten |
|
Stranger1977 Senior lid WMRindex: 230 OTindex: 26 Wnplts: Den Bosch
|
Ik snap niet waarom je iemand zou moeten ompraten. Het zou verstandiger zijn om iemand te vertellen waarom jij niet zo stemmen op,... vul maar in.
Persoonlijk vind ik dat je in een huishouden over de politiek prima kunt discussieren, zo leer je ook meer over de andere partijen.
Bespreek je voorkeur en geef een fatsoenlijke toelichting,... dat is beter dan iemand om proberen te praten. |
|
nietmeer
|
Zoveel PVV stemmers hier wat bezielt die lui? Zien zij dan niet dat wat Wilders wil, tegen de grondwet is? dat hij Moslims wil beperken in het uiten van hun geloof, het hebben van een gebedshuis waar zij recht op hebben, het dragen van hoofddoekjes enzovoorts? Als hij dat wil, dan mogen joden geen keppeltje meer op, de christenen geen kruisjes meer om of op hun lichaam, of gaat dat dan weer net effe te ver? die kwallebal heeft met zijn populistische praatjes nederland verblindt voor enig rationeel denken. Met zijn simplistische oerpolitiek heeft hij een immense tweedeling veroorzaakt, waarin de PVV'ers zich gesterkt voelen, wat de anderen ook mogen zeggen. Gadverdamme lui. Ik ben blij dat ik beter weet. |
|