hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 107 108 109 [110] 111 112 113 152 153 154 155

Discussie over Geert

28-02-11 11:30:17
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
@DEvH: Ach daar is er weer 1 die niet de discussie aan wil gaan.

Anyway, ik stem geen PVV maar ik ben dol op discussiëren.

28-02-11 11:38:34
yes_my_dear
Oudgediende

WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@stranger: wel op een vreemde manier... een beetje van: dit is mijn mening en doe ermee wat je wilt, maar ga er niet tegen in :P

Je kunt wel zeggen dat jij vind dat er in een huishouden gediscusseerd mag worden... maar bij ons thuis willen ze dat niet... punt... uit...

En hoe denk je zelf dat ik probeer mijn zusje "om te praten"... door te zeggen dat ze dit of dat niet en dat weer wel moet stemmen... ik dacht het niet :nee

Dus denk even na voordat je zoiets typt :D

28-02-11 11:47:33
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
DEvH kijkt helaas niet verder dan zijn neus lang is en roept vnl de critici na.

Hoe vaak moet nog aangetoond worden dat het meeste dat geroepen wordt domweg gelogen is en enkel waar omdat het door de gelijkgestemden geroepen wordt, niet omdat het werkelijk zo is?

Spciaal voor jou dan nog 1 keer: wat Wilders wil is voorkomen dat een zeer intolerant en in haar extreme uitingen naar onze normen achterlijke ideologie het hier zodanig voor het zeggen krijgt dat alle vrijheden en rechten waar we lang voor hebben gevochten verloren gaan.

De Islam dus niet als geloof, maar als maatschappelijk systeem zien, zoals het Christelijke dat in onze Middeleeuwen hier ook was en alles beheerste en even ridicuul als achterlijk was. En die we ook beslist niet terug willen hebben.

Over de wijze waarop hij dat meent te moeten doen kan je twisten, maar de intentie kan jij toch ook niet anders dan onderschrijven lijkt me. Of je moet diep in je hart vrouwen inderdaad willen onderdrukken etc.

Waar Wilders dan ook fel op is , zijn de zichtbare tekenen van een langzaam proces waarin we steeds meer toegeven aan dat intolerante denken. Toestaan dat er Burka's zijn, de vrijheid van menigsuiting te grabbbel gooien door niets meer over de Islam te durven zeggen, de sharia al toepassen in het familierecht met alle discriminatie van dien etc.

Daar komt nog eens bij dat Wilders het niet eens wil verbieden, maar enkel eist dat wij het hier niet toestaan en hier pal staan voor onze vrijheden. En wie dat niet wil, die gaat maar ergens heen waar zijn normen standaard zijn.

Daar tegen zijn betekent feitelijk dat je niet bereid bent voor onze vrijheden te vechten en wel bereid bent ze op te geven zonder enige slag of stoot.

28-02-11 13:11:49
yes_my_dear
Oudgediende

S
@Invisible: Er bestaat een degelijk verschil tussen een burka en een hoofddoekje... en die "kopvoddentax" ging toch zeer zeker over dat hoofddoekje...

28-02-11 13:48:05
Invisible
Oudgediende

Zoals ik al zei: over zijn methodes kan je twisten.

De kopvoddentax was een misser die echter wel dankbaar aangegrepen wordt door zijn sceptici: hoeven ze immers niet naar de essentie erachter te kijken

Het gaat echter wel om die essentie. Om de wezenlijke vraag of wij bereid zijn onze vrijheden te verdedigen of niet. Waarbij de overgrote meerderheid dit niet wil en ook ongevraagd (zelfislamisering) de kernwaarden verkwanseld.

Het wordt tijd dat de tegenstanders eens WEL naar die essentie gaan kijken en met beleid komen daarop. Maar ze zitten nog steeds vastgeroest in het oude denken dat je met demoniseren de boodschappers kan "doden" zodat je net kan doen alsof het slechte nieuws er ook niet is. Maar wel huilen straks hoe het ooit zover heeft kunnen komen.....

En dat vind ik een zeer verwijtbare zaak.

28-02-11 15:19:05
Stranger1977
Senior lid

@yes_my_dear: Nee hoor, niet op een vreemde manier. Iedereen komt telkens met andere argumenten zonder eerst de andere af te wikkelen. Zo blijven er van mijn kant erg veel punten open staan waar nog geen enkele reactie op gekomen is. Dat is een beetje discussiėren WMR stijl.

Daarbij komt dat ik het niet tegen jou had.

En nogmaals, je hoeft je zusje niet om te praten,... ga gewoon de dialoog aan en als ze dat niet willen, wie ben jij om te bepalen dat iemand dat niet moet gaan stemmen. Ook zij hebben recht op hun vrijheid toch?

Even een toevoeging. Ik bedoel hier dus mee, als ze het er niet over wil hebben en een standpunt heeft (ik stem op die partij) dan moet je haar de vrijheid gunnen om daar op te stemmen.

28-02-11 15:20:51
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@Invisible: Nogmaals, wie demoniseert er nu eigenlijk? De tegenstanders van Wilders of Wilders zelf met zijn islamofobie?

28-02-11 15:25:11
yes_my_dear
Oudgediende

S
Quote @Stranger1977:
Daarbij komt dat ik het niet tegen jou had.

Quote @Stranger19877:
Ik snap niet waarom je iemand zou moeten ompraten. Het zou verstandiger zijn om iemand te vertellen waarom jij niet zo stemmen op,... vul maar in.

Persoonlijk vind ik dat je in een huishouden over de politiek prima kunt discussieren, zo leer je ook meer over de andere partijen.

Bespreek je voorkeur en geef een fatsoenlijke toelichting,... dat is beter dan iemand om proberen te praten.

Dit complete gedeelte was als reactie op mij.. dus klets niet...

*ignore*

Kpuc: juist, het lijkt mij dat dat Wilders is... hij kan misschien in andermans ogen goeie ideeen hebben... maar de manier waarop is zoooo fout, en het is gewoon belachelijk hoe hij met de Islam om gaat... (mijn mening althans)

28-02-11 15:29:11
Invisible
Oudgediende

Kpuc:

Wie moet er beschermd worden?
Wie werd in een eerder stadium al vermoord?
Wie moeten voor hun leven vrezen als ze overwegen een cartoon te plaatsen?

Feit is dat alles waarvan Wilders de Islam beschuldigd, wereldwijd ook daadwerkelijk door de Islam wordt uitgevoerd. Is eisen dat dit niet hier komt gelijk aan demoniseren?

Jij vind blijkbaar van wel. Ik vind van niet.

@YMD: de manier waarop is inderdaad niet altijd even fraai, zachtjes gezegd. en dat is jammer want de oppositie gebruikt dit om te voorkomen dat ze moeten nadenken over de essentie, moeten kijken naar de feiten die niet in hun politieke wereldbeeld passen.

Waarmee ze zelf het probleem erger maken omdat mensen die het wel zien geen andere keuze hebben dat stemmen op PVV. En ook dat mag je de oppositie verwijten.

28-02-11 15:30:17
Kpuc
Oudgediende

S
Vraag je dat ook aan Adriaan Soeterbroeck wie met de dood is bedreigd door het schijtende vee van de PVV?

28-02-11 15:35:20
Invisible
Oudgediende

Heeft Adriaan bescherming nodig? Kan hij nit meer over straat?

Ik heb geen idee wie die man is en waarom hij bedreigd is overigens, zal eens opzoeken.

NB.: doodsbedreigers zijn schijtend vee? Wereldrecord houders doodsbedreigingen uitten en uitvoeren zijn geen PVV ers......

Edit:

ah, de tekenaar van die omstreden prent . . . Geval wie kaatst moet de bal verwachten. Zijn stroming is gewend alles en iedereen te mogen demoniseren en ermee weg te komen, nu gebeurd dat eens een keer niet omdat bij de tegenstanders iemand zit die hetzelfde doet. Niet goed te praten, niet geheel onbegrijpelijk

28-02-11 15:37:04
Kpuc
Oudgediende

S
Met vee bedoel ik mensen wie domweg achter een grote schreeuwlelijk aanlopen zonder zelf goed na te denken.

Soeterbroeck is de tekenaar van die spotprent waarop Wilders als Kapo Moslims een deur in geleidt. Op die onzin van kan ie niet meer over straat ga ik eigenlijk maar niet eens op in, het begin is er dus het zal wel vervolg krijgen gezien de stupiditeit van de bedreigers.

Niet geheel onbegrijpelijk, reflecteer dat dan eens door naar de domme uitspraken van Wilders en zie dat het ook niet geheel onbegrijpelijk is dat mensen hem dood wensen. Ik persoonlijk wens hem ook dood, maar dan wel op een natuurlijke manier of middels een ongelukkig onopzettelijk ongeval.

28-02-11 15:38:44
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Met vee bedoel ik mensen wie domweg achter een grote schreeuwlelijk aanlopen zonder zelf goed na te denken.

> 90% van het volk dus , ongeacht politiek richting.

28-02-11 15:41:57
Kpuc
Oudgediende

S
Nou, 90 procent is heel schromelijk overdreven.. We hebben namelijk niet zoveel van die schreeuwers als Wilders..

28-02-11 15:42:32
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Op die onzin van kan ie niet meer over straat ga ik eigenlijk maar niet eens op in, het begin is er dus het zal wel vervolg krijgen gezien de stupiditeit van de bedreigers.

Over 2 weken is iedereen Adriaan vergeten. De cartoonist van jaren terug in Denemarken moet nog steeds bang zijn en zijn krant ook.

Waarbij daar daadwerkelijk pogingen plaatsvinden en ook Wilders wijlen is als de beschering stopt.

en ik denk dat daarin de hoofdreden zit voor de uitgesproken afkeer van Wilders: het is veiliger om Wilders te bestrijden dan de eigen vrijheden en rechten te verdedigen

28-02-11 15:43:36
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Kpuc, hooguit zo'n 20 procent, niet veel meer geloof ik :nee

28-02-11 15:43:48
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Nou, 90 procent is heel schromelijk overdreven.. We hebben namelijk niet zoveel van die schreeuwers als Wilders..

Schreeuwers niet, huilebalkers wel (Cohen voorop)

28-02-11 15:47:49
Kpuc
Oudgediende

S
Tss, als we huilies erbij halen dan is Wilders daarin wel de grootmeester. En nee, ook Adriaan kan zich beter gedeisd houden voor de dwazen, jammer maar wel waar.

28-02-11 15:49:53
nietmeer
Invisible

Je past prtecies, maar dan ook keurig precies in het plaatje van de PVV
.
.
Veel geschreeuw
weinig wol

28-02-11 15:51:34
Stranger1977
Senior lid

@yes_my_dear: En van wanneer was dat berichtje? Vervolgens reageer ik op iemand en dan haak jij weer in door te zeggen dat ik een rare manier van discussiëren heb? Ik geloof dat jij de persoon was die niet meer antwoorde.

Kpuc: Over welke punten liegt Wilders? Of welke punten zijn onwaarheden, waaruit blijkt dat hij minder recht heeft op een politieke mening dan wel het verkondigen van zijn bevindingen?

En dan zonder te schelden of zijn kiezer af te zeiken, doen anderen ook niet over onze Job geloof ik.

Tip: Kom met iets inhoudelijks en dat geschreeuw over z'n kopvoddentax die ik al eens zeer uitgebreid uitgelegd heb (en waar geen reactie op kwam) kennen we inmiddels wel.

Misschien is het leuk om iets te pakken wat NIET over Moslims of immigratie gaat, daar heeft hij ook wel wat punten van.

28-02-11 15:54:50
Stranger1977
Senior lid

Ohw, Invisible haalt Job er wel bij,... ik sla die onzin liever even over.

@Opa Zot: Als je niet echt iets te melden hebt,... en volgens jouw standpunt zou ik ook denken dat je de ultieme PVV stemmer bent? Beetje kinderachtig,... niet dan?

28-02-11 15:57:50
nietmeer
@Invisible: Vrijheid houdt in dat zij ook de vrijheid hebben om hun geloof te uiten dmv burka's en hoofddoekjes. Als zij dat willen, prima. Ik lig er niet wakker van.

Quote Invisible:
Spciaal voor jou dan nog 1 keer: wat Wilders wil is voorkomen dat een zeer intolerant en in haar extreme uitingen naar onze normen achterlijke ideologie het hier zodanig voor het zeggen krijgt dat alle vrijheden en rechten waar we lang voor hebben gevochten verloren gaan.

We hebben lang voor deze vrijheden gevochten inderdaad. Laten wij dan nu die vrijheid delen met de nieuwe bewoners van Nederland, de moslims. Anders zijn wij niets beters dan de spanjaarden die de protestanten ooit verjoegen. (waar nederland op gebouwd is uiteindelijk!)

28-02-11 16:26:26
Kpuc
Oudgediende

S
@Stranger1977: Hij heeft best goede punten, maar vanwege zijn Islamofobie zeg ik rot toch op met die eikel.

28-02-11 16:44:33
Invisible
Oudgediende

Quote DEvH:

We hebben lang voor deze vrijheden gevochten inderdaad. Laten wij dan nu die vrijheid delen met de nieuwe bewoners van Nederland, de moslims.

Delen , respect, acceptatie: het kan alleen als het van 2 kanten komt. En het lijkt toch verdacht vaak op 1 richtingsverkeer terwille van een ideologie met erg lange tenen en erg agressieve volgelingen

De Burka toestaan? Nooit de verhalen gelezen van vrouwen die dat ding gedwongen aan moeten? Onderdrukking toestaan?

Niet hier in Nederland!

Vrijheid en gelijkheid voor iedereen en als je geen vrijheid aan anderen (vrouwen/homo's etc) wil toestaan, dan verlies je je recht om hier te zijn en ga je maar ergens heen waar onderdrukken normaal is.

Wie hier wil wonen/zijn moet accepteren dat de rechten en vrijheden er zijn zoals ze zijn en voor iedereen. Wie dat niet wil heeft hier niets te zoeken en moet zeker niet toegestaan worden een loopje te nemen met die vrijheden.

28-02-11 16:50:01
yes_my_dear
Oudgediende

S
Invisible: jij doet nu net alsof iedere Moslima onderdrukt wordt, je hebt (zoals in iedere bevolking) overal rotte appels tussen zitten... maar er zijn er ook genoeg die de vrouw met respect behandelen. Het Homoseksuele is daar nog een hot issue.. maar dat is het bij veel Nederlanders ook nog hoor! Dat is wat Wilders ook doet.. oh de menigte zegt dat vrouwen onderdrukt worden door de Islam, ow dan ga ik er tegenin schreeuwen dat we de Islam niet meer accepteren. Hij is echt wel een rascist hoor!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 107 108 109 [110] 111 112 113 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven