hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 25 26 27 [28] 29 30 31 152 153 154 155

Discussie over Geert

17-11-09 13:58:02
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Roclan:
Quote Invisible:
Die gaf ik je net? Wil je ze niet zien of zo?
Vrijheid van meningsuiting, geen discriminatie om te beginnen.

Waar? ik kan ze niet vinden.

Lees de grondwet er eens op na. Meer is niet nodig. Artikel 1 om te beginnen.

'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

17-11-09 14:00:15
Invisible
Oudgediende

Roclan heeft met die emigratie een punt. Het is in praktijk altijd zo dat zij die niet zo hechten aan huis en haard en het geluk in den vreemde zoeken, meer crimineel zijn dan de goede burgervaders. Ook onze eigen voorouders konden er wat van wat dat betreft.

Maar het goedpraten daarvan is niet bepaald gelukkig. En de schuld bij je gasthee rleggen al helemaal niet.

17-11-09 14:09:23
nietmeer
Mijn beurt om te zeggen. Het is stil aan de overkant?

17-11-09 14:09:34
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
"Nou ja zeg, dan geef ik je feiten en cijfers, is het nog niet goed? Wil je het gewoon niet geloven of wat?"

Wat moet ik geloven dan? Jou cijfers zeggen niks anders dan wat in elke land zo is. In Turkije heb je ook meer criminele afrikanen en arabieren, percentueel veel meer dan de oorspronkelijke bevolking.
Je bewijst er niks mee man, thats the point

Quote Invisible:

Okey top, dus normen en waarden is niets anders dan je gewoon aan de wet houden. Van mij mag iedereen die zich niet aan de wet houd opgepakt worden, autochtoon of allochtoon.. geen probleem, maar om nu alleen de moslims van alles de schuld te geven gaat mij nog steeds veel te ver!

17-11-09 14:11:40
Tontje
Erelid

WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
@Roclan:

Wat maken die andere landen uit?
Hier in nederland zorgen allochtonen voor veel problemen en er is op het moment maar 1 die niet de ogen dichtdoet.

17-11-09 14:17:06
nietmeer
Quote Roclan:
"Nou ja zeg, dan geef ik je feiten en cijfers, is het nog niet goed? Wil je het gewoon niet geloven of wat?"

Wat moet ik geloven dan? Jou cijfers zeggen niks anders dan wat in elke land zo is. In Turkije heb je ook meer criminele afrikanen en arabieren, percentueel veel meer dan de oorspronkelijke bevolking.
Je bewijst er niks mee man, thats the point

Quote Invisible:

Okey top, dus normen en waarden is niets anders dan je gewoon aan de wet houden. Van mij mag iedereen die zich niet aan de wet houd opgepakt worden, autochtoon of allochtoon.. geen probleem, maar om nu alleen de moslims van alles de schuld te geven gaat mij nog steeds veel te ver!

Draai, Twist, Help ik probeer me eruit te draaien door andere landen erbij te halen :S in die andere landen waar je het nu over hebt is er ook wel een hele andere regelgeving, 1 die jij niet leuk vind aangezien je Wilders zijn taal ook niet leuk vind. Dus haal niet die landen erbij die een totaal ander rechtssysteem hebben

17-11-09 14:19:20
nietmeer
Roclan
------------------------------------------------

Roclan ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, Niemand hier geeft alleen de Moslims de schuld, wanneer drinkt dat door?

17-11-09 14:26:01
Roclan
Senior lid

S
Topic gaat over Wilders, en Wilders heeft als missie om de Islam uit het westen te verbannen, hiervan ben ik heilig van overtuigt, vooral gezien zijn relaties met en liefde voor Israel en al zijn uitspraken.

Quote rickhoogenband:
Draai, Twist, Help ik probeer me eruit te draaien door andere landen erbij te halen :S in die andere landen waar je het nu over hebt is er ook wel een hele andere regelgeving, 1 die jij niet leuk vind aangezien je Wilders zijn taal ook niet leuk vind. Dus haal niet die landen erbij die een totaal ander rechtssysteem hebben

Ik probeer me nergens uit te draaien, ik probeer jou iets duidelijk te maken, maar dat schijnt wat moeilijk te zijn ;)

17-11-09 14:28:57
Invisible
Oudgediende

@Roclan: ik ga met je mee dat iedereen zich aan de wet moet houden.

Maar als we even de gewone criminaliteit buiten beschouwing laten, is er op dit moemnt maar 1 groep die problemen geeft en nog veel meer zal gaan geven naarmate er meer bijkomen, en dat is de Islam.

Ook de streng Christelijken op de veluwe zijn achterlijk in hun houding jegens vrouwen, maar zij zijn klein, eerder in aantal dalend. Ze vormen m.a.w. geen probleem. en ze plegen geen aanslagen en moorden als iemand iets zegt wat zij niet leuk vinden

Het is mn dat laatste dat in de ogen van velen de islam gevaarlijker maakt en de noodzaak om te voorkomen dat hun wetgeving hier komt groter.

Als een spotprent wereldwijd al zulke rellen kan geven, als een boek al tot een fatwa leid, dan is dat zo structureel anti ons eigen, dat je niet blind kan blijven.

Wij mogen eisen dat wie hier komt zich hier aan de wet en vrijheden houdt. En wie dat doet is welkom. Wie da tniet wil, moet vertrekken naar een plek waar zijn denken wel de nrom is en waar ik niet heen ga om te eisen dat men mijn ideeen respecteert en die van henzelf opzij zet.

17-11-09 14:30:08
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Artikelen gelezen.. Het is volgens deze feiten inderdaad ernstig.
Ik heb nu even geen tijd te reageren - zit nogsteeds op stage 8)

maar hier moet ik even op reageren:
Quote:
op het moment maar 1 die niet de ogen dichtdoet

Dit is echt een van de slechtste reacties die ik op dit hele forum gelezen heb. Is dat de reden dat je op Wilders stemt? Ga dan even alle partijprogramma's doorlezen en praat dan weer verder :nee Want dit slaat nergens op..

17-11-09 14:31:11
nietmeer
Roclan, je bent de zwakste schakel, tot ziens.

Je hebt dus een mening over Geert Wilders persoonlijk, en je kijkt niet naar zijn partij en zijn bedoelingen. En kijk eens, je bent ook een racist aangezien jij nu zegt,

"hiervan ben ik heilig van overtuigt, vooral gezien zijn relaties met en liefde voor Israel en al zijn uitspraken."

Jij denkt dus aan een prototype Israëliet.

17-11-09 14:37:20
nietmeer
:P en ja Roclan, het is moeilijk om mij van gedachten te veranderen ;)

17-11-09 14:37:35
Roclan
Senior lid

S
Islam en vrouwen:

Wat zeggen de bronnen van de Islam zelf over vrouwenrechten?
Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met een vrouw die geen maagd was.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Het recht op geen tweede vrouw
In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Het recht op een politieke loopbaan
Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

Het recht op hulp in de huishouding
De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

Recht op eigen achternaam
De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding
Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man. (zie ook het artikel: Echtscheiding en het recht van het kind)

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven.

17-11-09 14:40:40
nietmeer
Roclan :P dat van de zwakste schakel niet al te serieus nemen he, mijn manier om te zeggen -1..

17-11-09 14:40:50
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat hier zeker gezegd kan worden is dat de verwilderden nooit zich met de gematigden kunnen verenigen. Ik zal me tot de dood toe met hand en tand tegen PVV-achtige clubs verzetten, al kost t me ooit de kop. Waarom? Omdat mijn gevoel en eer zegt dat die clubjes fout zitten en smerig bezig zijn om het klootjesvolk op te ruien..

17-11-09 14:43:03
Tontje
Erelid

@Roclan:

En met deze copy/paste weet je al meer dan bijna alle allochtonen die het boekje zelf nooit ingekeken hebben.

U gaat niet over de finish en ontvang geen 200€.

17-11-09 14:43:23
Roclan
Senior lid

S
Om op de aanslagen te komen: Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ik nu een aanslag op jou ga plegen? Ik ben het namelijk absoluut niet met jou eens, meerdere mensen niet.. en je leeft nog steeds, dat bewijst wel jou ongelijk denk ik ;)

Tuurlijk geeft zo'n spotprent rellen.
Het is verboden om de profeet af te beelden, dus dat is al super erg om te doen!
Maar daar bleef het niet bij, maar wordt er nog eens extra een bom op zijn hoofd afgebeeld. Tuurlijk geeft dat rellen, gezien het pure belediging en een zware aanval was.

En dan kan je leuk gaan doen dat het vrijheid van weet ik veel onzin is, maar ik vind dat beledigen daar niet onder valt, dat zijn niet onze normen en waarden(die ook in de grondwet zijn vastgesteld ;) )

17-11-09 14:44:35
nietmeer
Kpuc,

En dan is de PVV extremistisch? Zie je hoe gek je wordt?

"Ik zal me tot de dood toe met hand en tand tegen PVV-achtige clubs verzetten, al kost t me ooit de kop"

17-11-09 14:44:37
Kpuc
Oudgediende

S
Tontje, typisch PVV-gedrag, niet zien dat de eigen zijde hetzelfde doet als de tegenpartij _O-

Rick, met hand en tand is een gezegde, terug naar school makker ;) Enne, verklaar jezelf maar voor gek, dat doe ik ook 8)

17-11-09 14:45:42
Roclan
Senior lid

S
Quote Tontje:
En met deze copy/paste weet je al meer dan bijna alle allochtonen die het boekje zelf nooit ingekeken hebben.

Helemaal goed! Jij gaat wel over de finish, wat je hier dus zegt klopt helemaal, die mensen die zich niet gedragen die hebben zich niet verdiept in de islam, dus de islam de schuld geven is onterecht.

17-11-09 14:47:39
nietmeer
Quote Roclan:
Om op de aanslagen te komen: Hoe kom je er in Godsnaam bij dat ik nu een aanslag op jou ga plegen? Ik ben het namelijk absoluut niet met jou eens, meerdere mensen niet.. en je leeft nog steeds, dat bewijst wel jou ongelijk denk ik ;)

Tuurlijk geeft zo'n spotprent rellen.
Het is verboden om de profeet af te beelden, dus dat is al super erg om te doen!
Maar daar bleef het niet bij, maar wordt er nog eens extra een bom op zijn hoofd afgebeeld. Tuurlijk geeft dat rellen, gezien het pure belediging en een zware aanval was.

En dan kan je leuk gaan doen dat het vrijheid van weet ik veel onzin is, maar ik vind dat beledigen daar niet onder valt, dat zijn niet onze normen en waarden(die ook in de grondwet zijn vastgesteld ;) )

Aanslagen voor een tekeningetje.. in hoeveel films wordt Jezus wel niet belachelijk gemaakt..

17-11-09 14:48:10
Tontje
Erelid

Kpuc:

Moet ik de koran doorlezen ? Moet ik me aanpassen aan het land waar ik leef? Ga ik doen alsof ik gelovig ben terwijl ik het boekje niet eens heb doorgelezen? Antwoord is allemaal nee.

Je noemt de allochtonen zelf al klootjesvolk, ik zou zeggen probeer wat aan het klootjesvolk te doen.

@Roclan

Die mensen volgen allemaal naar hun zeggen de islam.

17-11-09 14:48:44
Kpuc
Oudgediende

S
En hoelang geleden was het hier in Europa dat Monty Python werd geschuwd door de Gristen?

Tontje, mis, ik noem de allochtoon geen klootjesvolk, ik noem het niet al te hoog opgeleide en, excusez les mots, werkschuwende volk zo.

17-11-09 14:49:08
nietmeer
Quote Kpuc:
Tontje, typisch PVV-gedrag, niet zien dat de eigen zijde hetzelfde doet als de tegenpartij _O-

Rick, met hand en tand is een gezegde, terug naar school makker ;) Enne, verklaar jezelf maar voor gek, dat doe ik ook 8)

Dat gezegde ken ik ook wel, maar '' tot de dood '' die gaat even iets verder..

17-11-09 14:50:49
Kpuc
Oudgediende

S
Iedereen gaat een keer dood Rick, en als het een goed mens is dan zal dit mens zijn/haar manier van leven niet vlot omgooien, of t moet een waait met alle winden mee en leeft lang-mens zijn..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 25 26 27 [28] 29 30 31 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven