Discussie over Geert |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nou, ik ken wel een paar jongeren waarvan ik zeg een half jaartje in de bush zou je goed doen |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote Roclan: Nederlandse normen en waarden, dus de grondwet, geeft aan: Gelijke behandeling voor iedereen, ongeacht oa. religie.
Dus als jij zegt dat ik niet thuis hoor in Nederland wanneer ik geweld gebruik om iets te beschermen wat ik lief heb, hoort niemand die geweld gebruikt in Nederland thuis. Ik kan nog naar Turkije (pfiew) maar waar gaan de mensen zonder dubbele paspoort naartoe? Naar Siberië ? Geweld hoort voorbehouden te zijn aan de staat en haar gezagsdragers, niet aan de burger. Het is jammer dat je na alle postings van vandaag , waarin ik zeker een flink stuk respect voor je heb gekregen aantoont eigenlijk de essentie nog steeds niet te vatten. Denk nog maar eens terug aan dat tuurlijk . . . Het noemen van Turkye is ook niet sterk overigens want nu noem je net een punt waarop Wilders goed scoort: de dubbele nationaliteit. Blijkbaar wil men niet kiezen voor ons en onze waarden, wel blijf dan weg aldus Wilders....... |
|
Kpuc Oudgediende
Dat dubbele pappierke moeten we maar gewoon vergeten want zijn geliefde Krysztina heeft ook nog haar Hongaars paspoort |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Quote: Nederlandse normen en waarden, dus de grondwet, geeft aan: Gelijke behandeling voor iedereen, ongeacht oa. religie. Ben ik ook helemaal voor! Maar er is ook een wet over geweld gebruiken om je gelijk te halen. Overigens leuk dat je de term "beschermen" gebruikt. Geweld heeft namelijk 0,0% met beschermen te maken. Een tekening of schelden maakt Allah, Mo of je moeder niets minder waard! En land uittrappen zul je mij nooit horen zeggen. Dat hebben wij 1x gedaan bij de Amish en dat mag nooit weer gebeuren. |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Quote Kpuc: Nou, ik ken wel een paar jongeren waarvan ik zeg een half jaartje in de bush zou je goed doen Misschien militaire dienst weer invoeren? |
|
timwijn Erelid
@Giovanni: Of de opvoedkundige tik weer accepteren |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Zou voor sommige misschien wel helpen |
|
Roclan Senior lid WMRindex: 470 OTindex: 104 Wnplts: Hilversum S |
aaah, ik had een hele stuk getyped voor timwijn maar op de een of ander manier is het nooit gepost Excuses in ieder geval dat ik je beledigd heb. Ik heb respect voor alle religies en betwijfel jou liefde voor God absoluut niet! Maar het is nou eenmaal zo dat Moslims meer voor God doen dan Christenen. 5x per dag jezelf wassen en bidden, 1 maand van een jaar vasten, bepaald percentage van ons vermogen aan armen geven. Niet om te beledigen, maar gewoon feitelijk he.. Stel ik koop een auto, nou goed, dan heb ik een auto en rij ik erin, maar wat als ik nou die hele auto zelf maak he, van niks tot auto, weken en maanden in me vrije tijd aan de auto spenderen. Je houdt dan automatisch meer van je auto, gezien alle moeite en tijd, kan je het met me vinden? Elke kleine dingetje wat er met je auto gebeurd, die je zelf heb gemaakt, moet je gelijk herstellen. Vandaar. Niks verkeerds en alle respect. En inderdaad, geweld is een zwakte, het beste is alles verbaal op te lossen.. maar emoties kunnen sterker zijn dan de hersenen. @Invisible: "Het noemen van Turkye is ook niet sterk overigens want nu noem je net een punt waarop Wilders goed scoort: de dubbele nationaliteit. Blijkbaar wil men niet kiezen voor ons en onze waarden, wel blijf dan weg aldus Wilders......." Ik kies niet voor Turkije, ik word verplicht om voor Turkije te kiezen omdat ik hier niet welkom ben met mijn liefde voor God en mijn mens zijn die emotioneel kan reageren. Dat zijn twee verschillende dingen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Amen (weliswaar christelijke term, maar het duidt aan dat je het ermee eens bent)
Ik zie dat je na mijn reactie nog een stukje heb toegevoegd, dat over Turkye. Daar geld het amen niet voor..... Ik snap best dat je Turk zijn niet kan opzeggen, maar dat is niet hetzelfde dan het als achterdeur houden en dat gebruiken, dat is nu net juist de clou |
|
timwijn Erelid
@Roclan: dat had ik net ook heel stuk typen, ineens was t weg! vreemd.. Ik denk niet dat je veel snapt van het Christendom dan. Een Christen gelooft in een relatie tussen God en de mens. Ik bid een stuk vaker dan 5 maal per dag en ik doe dat niet uit angst omdat het moet, maar omdat er sprake is van een relatie. Daarnaast staat ook in de bijbel het advies ongeveer 10% van je inkomsten af te staan (let wel: advies). Dit om je bewust te houden van de vergankelijkheid van rijkdom en om hebzucht te voorkomen. Een groot verschil tussen ons: (correct me if I'm wrong) ik voel geen verplichting en voel me niet schuldig als ik het niet doe. Wat is grotere liefde? (ook niet als belediging, maar dat snap je vast ) Dat zijn dan 2 puntjes, er is veel meer dan alleen dit. Maar dit is om even te laten zien hoe subjectief je beeld kan zijn. Quote: afdwaling hoort nou eenmaal bij zo'n topic om zaken verder toe te lichten |
|
En wat als ik geen keuze had? Wat moest ik dan doen? Ik denk doordraaien, het is verschrikkelijk om je nergens thuis te voelen |
|
Kpuc Oudgediende
Quote Invisible: Amen (weliswaar christelijke term, maar het duidt aan dat je het ermee eens bent)Ik zie dat je na mijn reactie nog een stukje heb toegevoegd, dat over Turkye. Daar geld het amen niet voor..... Ik snap best dat je Turk zijn niet kan opzeggen, maar dat is niet hetzelfde dan het als achterdeur houden en dat gebruiken, dat is nu net juist de clou En daar is de maar weer, sorry dat ik t weer aanhaal maar vanwaar komt die angst, die achterdocht? |
|
Invisible Oudgediende
|
Achterdocht is verkeerd woord. Het is meer zo van: oke, we wonen lekker bij je zolang dat winst opleverd, maar als je iets van ons eist, aanpassing bijvoorbeeld, gaan we lekker terug. Wel: ga dan ook is menigeens eerste reactie.
Die houding is inderdaad net de clou. Je kan er niets aan doen dat je de Turkse of Marokaanse nationaliteit niet op kan geven, maar wat je wel kan doen is een onvoorwaardelijke loyaliteitsverklaring geven aan het land waar je woont en werkt en zegt de normen te accepteren.
Wedje: als je als die dubbele nationaliteiten een formulier zou voorleggen waarin ze verklaren zelf de oude nationaliteit af te zweren en zich volledig te conformeren aan de wetten van het gastland, dan tekent hooguit de helft, en dat is erg optmisitsich bekeken.
Het zou in ieder gedval wel een heel stuk helderheid geven..... |
|
Kpuc Oudgediende
Tita Tovenaar krijgt alles voor elkaar, vreesch ik Dat is gein natuurlijk, de werkelijkheid is en blijft dat je vanaf de basis aan de slag moet. En dat werkt ook, ik maak het geregeld mee dat je merkt dat een ouder, meestal de mams van het kind, een stuk beter Nederlands praat. Kinders ook, geen gedoe in een vreemde taal, this is Holland, talk Dutch please. En dat is dan op basis van de Brede School, met een vleugje Vreedzame School. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Och laten we nu niet over het hek staren.. in onze eigen tuin is voldoende onkruid te wieden.
Bijvoorbeeld: wie wil zich laten inschrijven als Donor O.o ? |
|
timwijn Erelid
@heraux: oeps, moet nog steeds dat formuliertje invullen Maar eerlijk, iedereen overtreedt de wet op momenten dat het beter uitkomt. Ook ik heb wel eens met een glaasje meer op autogereden, of flink de snelheid overschreden. Als tiener dingen uit de bouw gebruikt voor het bouwen van interessante constructies. Ook ik fiets wel eens zonder licht, door rood of onder dicht/opgaande spoorbomen door. Maar mensen bedreigen, vanuit religieuze overtuigingen dingen over anderen uitspreken, haatzaaien.. dat soort zaken vind ik een stuk ernstiger.. En tja, diefstal, vandalisme, etc. De zwaardere criminaliteit. Dat is ook een groot probleem. De laatste 2 punten moeten ook veel harder aangepakt worden dan tegenwoordig gebeurt! Ik vind wat dat betreft Wilders voorstellen minstens de moeite om eens over na te denken. - afschaffen vervroegd verlof bij goed gedrag - minder taakstraffen - hogere straffen criminaliteit - na meerdere zware overtredingen levenslang - geen coffeeshops meer toestaan - agressie tegen hulpverleners veel zwaarder straffen - 10 jaar geen uitkering bij uitkeringsfraude maar ook: - sluiten radicale moskeeen - uitzetten radicale imams - bevorderen vrijwillige remigratie of: - betere kamers voor ouderen in de zorg - werken voor uitkering - kerncentrales bouwen - uitbreiding luchthaven (zee of polder) - max snelheid omhoog (vooral 'snachts) - meer prioriteit mensenrechten buitenlands beleid - gevangenisstraf voor dierenmishandeling |
|
Kpuc Oudgediende
Bij de eerste riedel stem ik zwaar tegen geen coffeeshops, simpelweg omdat je het dan nog meer in het illegale duwt. Een taakstraf alleen bij een licht vergrijp, en geen tweede keer, bij herhaling tijdens of na de taakstraf is t gelijk hatsikidee, zitten. Uitkeringsfraude? Tien jaar, das te kort, zoek maar een baan als je kunt frauderen in een uitkering. Deel twee, radicalen, indien na gedegen onderzoek blijkt dat ze een gevaar voor de samenleving kunnen zijn, saluut. Maar, daar komt die monnik met z'n gelijke kap weer aan, dan zal ook Geert Wilders het land moeten verlaten Punt drie met subs, ja, ja, ja, ja, neen, ja, ligt aan de invalshoek, ja. Waar verder geen antwoord op kwam, das een ja of overdenkend. Veel van deze punten zijn goed, maar de teneur van de PVV blijft, stop geen geld in buitenlanders, ze zijn t niet waard. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wie is hier niet radikaal? |
|
Door een Nederlandse paspoort te nemen ga je automatisch al akkoord met de normen en waarden van Nederland(grondwet) |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Er is al lang geen Nederland meer... |
|
Invisible Oudgediende
|
@Roclan: Maar snap je ze dan ook? Als je zegt dat het "tuurlijk" is dat er rellen ontstaan als er een afbeelding is van de profeet met een bom op het hoofd, dan heb je dat dus niet. Juist hier is het tuurlijk dat je NIET overgaat tot rellen/moord oproepen etc. Overigens, of je het nu leuk vind of niet,voor een groot deel van de Nederlanders is Islam synoniem aan achterlijkheid, vrouwenonderdrukkig en terrorisme, net zoals Marrokaan gelijk staat aan crimineel. Wat me dan verbaasd is dat de welwillenden en gematigden in betrokken groepen niet meer aan de weg timmeren om dit beeld te bestrijden. Stichtingen oprichten, actiegroepen om de misstanden in eigen gelederen aan te pakken, te laten zien dat ze er niet achter staan en dat ze samen met "ons" er iets aan doen. Per slot zijn ook zij de dupe van het beeld dat meer en meer ontstaat. Maar niets van dat alles, geen imam wordt vrijwillig uitgezet of gestopt, geen openlijke en onvoorwaadelijke veroordelingen van de eigen mensen etc. In tegendeel, het "tuurlijk" vinden dat er rellen zijn . . . (niet alleen jij Roclan, ook op TV meermalen gehoord). Voor velen is dit het bewijs dat ook de gematigden het minimaal niet durven en maximaal eigenlijk mee eens zijn. En in beiden het bewijs zien dat er inderdaad dringend iets aan gedaan moet worden. Ook onder niet Wilders stemmers vind je velen die dit vinden! En dat zou best reden tot zorgen en actie mogen zijn....ook voor jou, want ook jij zal er last van hebben. Ik denk ook aan 2 Marokaanse stagiairs die ik heb gehad. Prima krachten, aardig en serieus, en als ze niet Marokaan waren geweest goede vooruitzichten hebbend. In de praktijk nu redelijk kansloos enkel en alleen omdat velen huiverig zijn als de term Marokaan valt. En met Islam is dat net zo aan het gaan, laat staan als men beiden is. En wiens schuld is dat dan? Wilders die de problemen wel benoemd? Of zij die de problemen veroorzaken? Of zij die er wat aan kunnen doen (aan dat beeld) maar dat niet durven of willen? |
|
Quote Invisible: Overigens, of je het nu leuk vind of niet,voor een groot deel van de Nederlanders is Islam synoniem aan achterlijkheid, vrouwenonderdrukkig en terrorisme, net zoals Marrokaan gelijk staat aan crimineel. Zegt meer over Nederlanders dan over de Islam of de Marokkanen. Ik denk dat er om te beginnen helderheid komt over wat er mis is, bijvoorbeeld jullie dachten dat in Nederland honderden tot duizenden moorden waren gepleegt door de cartoons, maar wat bleek, geen 1 moord of rel kon benoemd worden. Er is dus een doembeeld gecreeerd in de hoofd van bepaalde mensen, als we die er als eerst even uit krijgen, kunnen we verder. |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Roclan: Zegt meer over Nederlanders dan over de Islam of de Marokkanen. Deels wel. Groter deel niet. Dat niet zien is mede oorzaak van de opkomst van Wilders Quote Roclan: jullie dachten dat in Nederland honderden tot duizenden moorden waren gepleegt door de cartoons, Waar haal je dat vandaan? Niemand hier die dat beweerd heeft. Wat wel is gesteld is dat wereldwijd flinke rellen en boycots zijn geweest en moordoproepen. En dat nu juist dat hetgene is dat Wilders en zijn kiezers hier buiten de deur willen houden. En waarom dan de al hier wonenden ook de dupe moeten zijn? Omdat ze het "tuurlijk" vinden en daarmee in de ogen van Wilders en aanhang dus blijkbaar sympathie hebben voor dat en niet voor onze grondwet en vrijheden Ik zou zeggen: aan de betrokkenen om te bewijzen dat ze het toch niet "tuurlijk" vinden en dat ze openlijk de rellen etc veroordelen ipv goed praten. Dat zal Wilders meer de wind uit de zeilen nemen dan de stilte van nu. De stilte van de praktijk is echter niet hoopgevend wat dat betreft voor de wel goedwillenden, de zwijgende meerderheid. Die zo overigens wel mede schuldig is aan dat de klos zijn, dat dan weer wel. |
|
Je heb waanbeelden, als je iemand beledigd, dan mag je verwachten dat je iets terugkrijgt, klaar punt uit. We zijn mensen met gevoelens en emoties, geen robots die alleen met protocollen en wetten werken. Het westen heeft menselijkheid uit het oog verloren. Fietsen stelen is crimineler dan 1.5 miljard mensen kei en keihard beledigen, nee in feite, het laatste is niet eens crimineel, het mag gewoon! En als erover geprotesteerd worden, zijn degene die de protesten uitvoeren de schuldigen. Ik noem dit ziek en walgelijk. Einde discussie voor mij, heb er geen zin meer in, tis toch nutteloos, ik heb meerdere malen opgeroepen om met oplossingen te komen en nog steeds ben je bezig met het indirecte oproepen tot deportatie. Gerechtigheid zal zegevieren. |
|
Tontje Erelid
WMRindex: 1.232 OTindex: 1.130
|
@Roclan: Waarom word er een profeet met een bom op het hoofd getekend ? Naar aanleiding van extremistische allochtonen die het westen alleen maar beledigen en bedreigen en aanslagen uitvoeren, dan worden er uit protest prents getekend en meningen geuit over die allochtonen die op hun beurt daarvan weer op de teentjes getrap worden. Dat zieke en walgelijke tuig zal zich nooit thuisvoellen in nederland simpelweg omdat ze niet passen en niet willen aanpassen in de westerse gemeenschap(uitzonderingen daar gelaten), zoveel mogelijk deporteren en tegenhouden die hap. Mischien dat de PVV ze nog een beetje kan weren. |
|