hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 27 28 29 [30] 31 32 33 152 153 154 155

Discussie over Geert

17-11-09 15:41:24
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Van Gogh, Wilders, beiden, njah oké, één was, één is, extreem in uitspraken. Nu was van Gogh nog extremer en grover gebekt dan Wilders. De moord op van Gogh, te achterlijk, maar ik kan wel begrijpen dat er iemand zo ontieglijk over de rooie is gegaan door één of meer kwetsende uitspraken van de "heer" van Gogh. Want laten we wel eerlijk zijn, zo een fris lief ventje was Theo niet, tot het stuitende toe soms zelfs. Het is de toon van het liedje wat de stemming maakt, val mensen nooit op hun geloof aan maar bespreek de werkelijke problemen met hangtuig en andere ongemakken.

17-11-09 15:49:08
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
(toch nog maar even, kan niet afkicken)

Roclan:

Stel ik wil een museum openen en ik wil daar een tentoonstelling houden met alle spotprents en cartoons die er ooit zjn gemaakt over Jezus en het Christendoem. Alle films, cabaret voorstellingen etc erbij. Ik heb waarschijnlijk dan geen ruimte genoeg, maar er is niets dat me tegehoudt. Misschien dat wat christenen d eburgemeester om een sluiting vragen, maar die komt er niet en verder blijft alles rustig. Hoogstens dat iemand via de rechter nog wat probeert.

Maar nu wil ik hetzelfde doen met de islam en de profeet. Ik heb dan denk ik aan een klein kamertje genoeg want er is amper wat: niemand durft. Hoe zou dat toch komen denk ikdan... En ik krijg geheid een sluitings gebod van de burgemeester die rellen vreest als het toch open gaat en inderdaad rellen gaat krijgen als het open gaat. Waarbij keer op keer gematigden zeggen dat het tuurlijk is dat je dan rellen krijgt......en die daarmee koren op Wilders molen zijn want velen hebben dan ook iets van : zie je wel.......

Dat is de kern van het verhaal: wij willen hier niet steeds moeten toegeven vanwege de lange tenen van een bevolkingsgroep die hier als gast gekomen is. Wij willen gewoon onze eigen normen en waarden kunnen naleven. Zonder gevaar voor lijf en leden en met goedpraten door de gematigden. Gek he?

En daarom vind Wilders dat we niet nog meer van die lange tenen moeten binnenhalen. En daarom vinden velen dat hij gelijk heeft.

17-11-09 15:51:32
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Ik denk dat we wel bewezen hebben dat de problemen die er zijn, 1000 maal vergroot zijn in de hoofd van de aanhangers van Wilders.
Dus lees goed, problemen zijn er, maar vele malen minder erg dat er vaak beweerd wordt.

Nu is het een taak van diezelfde personen, om met oplossingen te komen, ipv alles op te blazen(figuurlijk). Denk aan persoonlijke begeleiding en heldere procedures na een gevangenschap, verplicht studie (ook over hun eigen religie, die ze dus niet kennen) etc.

Is toch veel mooier, samen tot oplossingen komen.

17-11-09 15:58:49
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Zeg in een kerk dat god een l*l is en je wordt verwijderd, zeg in een moskee dat Allah een l*l is en je wordt vermoord...

Ik hou me er verder niet zo mee bezig eerlijk gezegd, maar ik vind wel dat je ook te ver kunt gaan onder het mom van vrije meningsuiting.

17-11-09 16:01:34
Kpuc
Oudgediende

S
Iemand wie in een kerk komt om dat te zeggen heeft er al niets te zoeken, dan ben je niet goed bezig. Zo ook met een Moslim wie zoiets in een moskee zal roepen, die heeft er ook niets te zoeken want het geloof is er niet.

17-11-09 16:03:17
Invisible
Oudgediende

Quote Roclan:
Ik denk dat we wel bewezen hebben dat de problemen die er zijn, 1000 maal vergroot zijn in de hoofd van de aanhangers van Wilders.
Dus lees goed, problemen zijn er, maar vele malen minder erg dat er vaak beweerd wordt.

Nu is het een taak van diezelfde personen, om met oplossingen te komen, ipv alles op te blazen(figuurlijk). Denk aan persoonlijke begeleiding en heldere procedures na een gevangenschap, verplicht studie (ook over hun eigen religie, die ze dus niet kennen) etc.

Is toch veel mooier, samen tot oplossingen komen.
Daar kan ik een eind in meegaan En konden Pechthold en de zijnen dat ook maar. Nu komen ze niet verder dan verketteren en demoniseren.

NB: Roclan: ik weet niet of je allochtoon en of moslim bent, maar ook zonder dat: respect voor je discussiebereidheid Dit soort tegenstanders maakt een forum leuk. En leerzaam, want ook ik steek nog wel eens wat op . .

17-11-09 16:06:47
Roclan
Senior lid

S
Quote Giovanni:
Zeg in een kerk dat god een l*l is en je wordt verwijderd, zeg in een moskee dat Allah een l*l is en je wordt vermoord..

Tja, tis de mate van hoeveel je van iemand houd. Christenen houden dus niet zoveel van God als Moslims doen.
Als iemand tegen mijn moeder vloekt dan trap ik diegene in mekaar, en gezien God voor mij boven mijn moeder staat, reken maar uit

17-11-09 16:06:55
Giovanni
Oudgediende

Kpuc: Nav van wat Invisible zegt:)

Stel ik wil een museum openen en ik wil daar een tentoonstelling houden met alle spotprents en cartoons die er ooit zjn gemaakt over Jezus en het Christendoem. Alle films, cabaret voorstellingen etc erbij. Ik heb waarschijnlijk dan geen ruimte genoeg, maar er is niets dat me tegehoudt. Misschien dat wat christenen d eburgemeester om een sluiting vragen, maar die komt er niet en verder blijft alles rustig. Hoogstens dat iemand via de rechter nog wat probeert.

Maar nu wil ik hetzelfde doen met de islam en de profeet. Ik heb dan denk ik aan een klein kamertje genoeg want er is amper wat: niemand durft. Hoe zou dat toch komen denk ik dan...

17-11-09 16:09:29
Giovanni
Oudgediende

@Roclan: De bijbel leert dat je meer van god moet houden dan van je moeder, vader en kinderen. Ik doe dat dus niet, want god geloof ik niet in:)

17-11-09 16:11:39
Kpuc
Oudgediende

S
Gio, eerder hier zei ik al van wie degeen beledigt waar je van houdt, daar ben je niet blij mee. Het praat het radicalisme en het veelal meelopen niet goed maar ik zou ook link zijn als iemand een dierbaar schrijfsel van een geliefde zou verbieden of belachelijk maken. Het klopt dat de Moslim wat lichter ontvlambaar kan zijn, maar geloof me dat de Westerling dat ook is, niet iedereen maar de radicalen, zeg even voetbal"supporters". Iedere groep van de bevolking heeft haar probleemgevallen, en geloof me, daar zijn ze niet blij mee :(

17-11-09 16:11:39
Roclan
Senior lid

S
mjah zoals mijn reactie, je ziet het, ik ben een mens, en ik reageer anders dan ik zou moeten van mijn geloof. Ik zou geduld moeten hebben en het straffen aan God moeten overlaten... en toch ga ik geweld gebruiken, puur uit emotie, niet vanwege mijn religie.

17-11-09 16:13:27
nietmeer
Quote Roclan:
Quote Giovanni:
Zeg in een kerk dat god een l*l is en je wordt verwijderd, zeg in een moskee dat Allah een l*l is en je wordt vermoord..

Tja, tis de mate van hoeveel je van iemand houd. Christenen houden dus niet zoveel van God als Moslims doen.
Als iemand tegen mijn moeder vloekt dan trap ik diegene in mekaar, en gezien God voor mij boven mijn moeder staat, reken maar uit

Kijk en daarom hoort dat gedrag nou niet in Nederland thuis, omdat wij zo de dingen niet oplossen.
Zeg nou is hardop tegen jezelf wat je zojuist zegt..

17-11-09 16:13:50
Giovanni
Oudgediende

Kpuc: ik weet het:)

Religie maakt nu eenmaal meer kapot dan je lief is...

Ik zeg altijd leven en laten leven, maar helaas de mens is nu eenmaal een klootzak:)

17-11-09 16:14:59
nietmeer
Stel je zit er wel naast en de grote man bestaat niet, dan maak je iemand af zonder reden..

Roclan de laatste 2 reacties van je waren bagger, ben beter van je gewend.

17-11-09 16:16:02
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
@Invisible:

Wilders had al lang geleden een heleboel stemmen meer kunnen hebben dan dat hij nu ooit zal krijgen.

Het enige wat hij hoefde te doen, was Fitna nooit maken. Alleen zeggen dat hij het gemaakt had en na de rellen, het mediacircus en de bedreigingen die daardoor ontstaan, zeggen: 'zie je wel'.

17-11-09 16:16:44
nietmeer
En wat geeft ons dan garantie dat Moslims hier niet hun geloof gaan verspreiden, aangezien jullie meer van hem houden dan wij van God, tenminste als ik Roclan moet geloven.

Kortom, Geert Wilders heeft een goede reden om zich druk te maken erover?

17-11-09 16:18:15
Kpuc
Oudgediende

S
Wat ik veel erger vind is dat men het maar normaal moet vinden dat iemand een anders moeder een rotziekte toewenst, ik zou nu ook op tilt slaan als iemand me dat zou zegfen, oei, geen tandjes? Hoe kan dat nu toch?

Rick, religies zullen altijd samengaan en verbonden slaan. Maar een "overname"? Noway, de grote vrees van een groot leider is ongegrond en gestoeld op onderbuikgevoelens van een man met slechte stoelgang.

17-11-09 16:19:13
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@Roclan:
Beste Roclan, ik ben Christen en geloof me, jij kan geen uitspraken doen over wat God voor mij betekent, zeker niet in de negatieve zin die jij nu doet.

Het verschil zal ik je nou goed uitleggen. Als iemand tegen mijn moeder vloekt is dat het probleem van degene die vloekt. Niet van mijn moeder. Als iemand mij de huid vol scheld, wuif ik het vriendelijk weg, het doet mij niets. Als iemand God beledigt op welke respectloze vorm dan ook, dan is dat het probleem van diegene. Niet mijn probleem, dus ik hoef het niet op te lossen. (ook al voel ik wel veel pijn, omdat ik zie wat diegene mist).

Lees dit goed: fysiek geweld komt aan de orde wanneer mensen zichzelf niet meer met woorden kunnen/durven te verdedigen en is een teken van zwakte.

Jou reactie maakt mij verdrietig.
Dat idiote terugmeppen, je eigen recht in situaties halen, anderen verdedigen komt me helemaal de keel uit. :r Zo ga je niet met elkaar om. En dat zou jij als moslim ook moeten weten :ja
Moet je kijken, jij bent duidelijk een positief denkend mens, die open staat voor een discussie, dat is mooi, maar zelfs jij vervalt in dit soort reacties :nee Onbegrijpelijk, ik ga de hoop nog opgeven dat het goed gaat komen in NL.
.
.
edit: en dan heb ik het over NL in het algemeen, niet over 'de moslim' of 'de allochtoon'.

17-11-09 16:20:37
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Giovanni:
helaas de mens is nu eenmaal een klootzak:)

amen :P

Edit:
Quote timwijn:
Lees dit goed: fysiek geweld komt aan de orde wanneer mensen zichzelf niet meer met woorden kunnen/durven te verdedigen en is een teken van zwakte.

amen.

17-11-09 16:21:05
Invisible
Oudgediende

Met Rick eens over de reacties van Roclan (de laatste 2).. vallen me wel tegen. Zoals je uit mijn vorige posting kan zien had ik je hoger ingeschat......

17-11-09 16:22:27
Kpuc
Oudgediende

S
Tim, het is van overal een gebrek aan respect, opvoeding en de laatmaargaan-politiek. Daar heeft de PVV wel een punt, harder straffen, op alle fronten. Maar niet op de manier zoals de PVV het wil hebben, gelijke monniken, gelijke kappen.

17-11-09 16:24:11
Roclan
Senior lid

S
Quote rickhoogenband:
Kijk en daarom hoort dat gedrag nou niet in Nederland thuis, omdat wij zo de dingen niet oplossen.
Zeg nou is hardop tegen jezelf wat je zojuist zegt..

Ik zeg, ik ben een mens, ben jij dat niet dan?

17-11-09 16:25:44
Invisible
Oudgediende

@timwijn: kan niet beter gezegd worden dan dat.

17-11-09 16:32:21
Roclan
Senior lid

S
Nederlandse normen en waarden, dus de grondwet, geeft aan: Gelijke behandeling voor iedereen, ongeacht oa. religie.

Dus als jij zegt dat ik niet thuis hoor in Nederland wanneer ik geweld gebruik om iets te beschermen wat ik lief heb, hoort niemand die geweld gebruikt in Nederland thuis.
Ik kan nog naar Turkije (pfiew) maar waar gaan de mensen zonder dubbele paspoort naartoe? Naar Siberië ?

@timwijn: Kijk, begrijp me niet verkeerd, maar een Moslim die wast zich en bid 5 keer per dag, doet 1 maand vasten en moet op allerlei voedselwaren letten bijvoorbeeld. Christenen doen dit allemaal niet.
Waarom zou een moslim dan meer van God houden? Nou omdat die zoveel meer van zijn leven aan God opoffert, gaat die er automatisch nog meer van houden.. klinkt misschien oneerlijk, maar het is wel zo.

Je moet het zo zien, als ik een auto koop, dan rij ik erin en dan boeit het me verder niet. Maar als ik een auto met me eigen handen maak, van niks af, en er zoveel tijd in steek, ga ik er automatisch van houden, het wordt je dierbaar...

Ter verduidelijking, ik heb alle respect voor alle religies en bovendien zie ik Christenen als volgers van dezelfde God als waar ik van hou.
Excuses dat het beledigend over kwam.

17-11-09 16:35:34
Loek
Oudgediende

WMRindex: 1.758
OTindex: 19.419
@ Roclan, iets beschermen wat je lief hebt hoor je zonder geweld te kunnen doen.
soms is denken dat de ander gek is, de beste bescherming

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 27 28 29 [30] 31 32 33 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven