hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 41 42 43 44

Linux Cafe

27-10-07 18:31:46
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, even FreeBSD 7 op cd - de G-Parted op een cd zetten..

Delen van de Server Archiveren..

het gaat weer bakken vandaag..

29-10-07 13:12:52
heraux
Oudgediende

T S

29-10-07 19:03:52
nietmeer
Quote Giovanni:
De nieuwste Ubuntu schijnt veel bugs te bevatten.

ik ben er nog geen tegen gekomen hoor..

29-10-07 19:15:23
heraux
Oudgediende

T S

02-11-07 14:21:36
heraux
Oudgediende

T S

02-11-07 17:16:56
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
heb effe pud gedownload, straks proberen:D
lijkt me wel leuk :P

ik kan op school niet meer booten van usb :|
blijft hangen:|
volgende keer effe een kleinere distro proberen, bijvoorbeeld pud als die lukt:D

02-11-07 18:15:27
heraux
Oudgediende

T S
Puppy Linux niet onderschattebouten..

02-11-07 18:20:07
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Puppy Linux is een schatje (A)... Heb standaard een USB stick met Puppy bij de hand en mag er graag mee spelen :$

02-11-07 18:58:41
Sprint

Ze moeten daar het warm water nog uitvinden blijkbaar.
Iemand zal tot de ontdekking gekomen zijn dat Mandriva geen mutimediacodecs mee installeerd, dit is waarschijnlijk ook aangehaald door een van de gangsters van MS.
Te laat gezien waarschijnlijk, Mandriva is erg stabiel en misschien omdat ze altijd een kernel of 2 achterlopen.Mandriva is niet slecht, ik heb er zelf maanden mee gewerkt, maar het is erg traag en log.
Een Linux Mint zou wonder doen hun PC's .
De gouden regel is draai XP met een SP1 en geen enkel update meer voor games en ernaast een goede Linux om op het "net" te klooien met alles nog wat zoals MSN'en, surfen downloaden, emailen, dan ben je pas slim bezig maar hou MS weg van het internet dan blijft je pc super snel van in het begin.
greetz

02-11-07 20:03:57
heraux
Oudgediende

T S
@Sprint

Windows goed opgeruimt en tempcache beperkt, geen binnensleep procedures (downloading, auto-updates) houd het snel - we hebben net een pc gecleaned, de re-boot snelheid onder 1 minuut gebracht (p-III/1Ghz)
Het opschonen van de reg en het wegwerken van onnodige startup sh* doet ook wat.

Ook Linux wordt traag, vraag de Ubuntu gebruiker - na een week werken ga je het merken - een bit-level compare zou moeten aangeven waar het allemaal bijslipt en toelegt..

Het is nu eenmaal zo dat veel Windows gebruikers op/aan het net zitten/hangen - het terug schroeven van de artefacten factor is best moeilijk - heeft iemand tips?

Next

02-11-07 21:03:48
nietmeer
Quote Sprint:

Ze moeten daar het warm water nog uitvinden blijkbaar.
Iemand zal tot de ontdekking gekomen zijn dat Mandriva geen mutimediacodecs mee installeerd, dit is waarschijnlijk ook aangehaald door een van de gangsters van MS.

Mandriva de betaalde versie heeft (volgens mij) wel standaard codecs..

ik denk eerder dat MS ze betaald om voor Windows te gaan..

zelf zie ik geen voordeel om Windows te nemen.. zeker niet als je al betaald heb voor een goede linux distro met support..

Quote heraux:
Ook Linux wordt traag, vraag de Ubuntu gebruiker - na een week werken ga je het merken - een bit-level compare zou moeten aangeven waar het allemaal bijslipt en toelegt..

klopt.. na een paar dagen word het iets trager.. maar dit omdat je dan je programmatjes heb geinstalleerd en je hdd dus voller staat en wat meer moet zoeken..
hierna zal het wel op die snelheid blijven en niet zoals windows constant trager blijven worden :)

Quote heraux:
Het is nu eenmaal zo dat veel Windows gebruikers op/aan het net zitten/hangen - het terug schroeven van de artefacten factor is best moeilijk - heeft iemand tips?

Next

hmm Tune Up Utilities vond ik een mooi programma.. omdat ik te lui ben om zelf in het register (wat een drama toestand) te gaan zitten kutten

dingen als oude dos benamingen voor bestanden zodat windows backward compatible is kan je daarmee uitzetten..
en automatisch constant over het netwerk zoeken voor taken en shares kan ook uit..
zulke dingen zijn voor thuis gebruik vrijwel nooit nuttig

02-11-07 23:29:57
Sprint
Idd toegegeven in sommige Linux distro's word de "snelheid ook ietsje lager zoals Heraux als aanhaalde, vooral ubuntu zit erg veel met de HD te rommelen andere distro's doen het minder of niet zelfs Suse 10.2 heb ik er ook een paar maal op betrapt dat die opeens lekker veer cpu en geheugen ging gebruiken zonder dat er iets gevraagd of gedaan werd , niks speciaals geinstalleerd ik was enkel aan het lezen op distrowatch en zomaar...
PClinuxOS werd na een tijdje ook,iets trager niet erg voelbaar , zoals gezegd meer progs en data op de HD betekent meer zoekwerk, maar nooit onstabiel geworden of iets abnormaals gedaan.

Nog even toegeven , mijn vrouw werkt enkel met XP , tja voor school nietwaar.Heb voor haar eens een occasie
Compac gekocht met een P4 2.5 GHz, 512 ram, dat ding start en sluit af op 16 sec ! echt waar wat hiermee gebeurd is weet ik niet maar die gaat als een speer, eigenaardig de zelfde XP als hier op 3 andere pc staat en geen enkele doet dit onder de minuut, vreemd vindt ik.

Maar toch lekker om te weten, dat de servers bij MS zelf op Linux draaien WHOEHAHA !!! greetz gasten goed weekend !

02-11-07 23:37:11
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Ubuntu wordt bij mij alleen maar sneller.. Het eerste wat ik na de installatie doe is alles wat ik niet nodig heb eraf pleuren, en een script draaien dat alle services die ik zelden/nooit gebruik uitschakelt. Hopla, ding boot in 20 seconden..

02-11-07 23:40:03
Sprint
Ha "ikke" moet je mij eens leren dat wil ik graag weten !
En jij draait Suse nietwaar , ben aan het experimenteren met de 10.3 maar de flash uit het Packman paket loopt niet enig idee ?
thanks Sprint

02-11-07 23:43:24
Ikke
Oudgediende

S
Ik draai Ubuntu... Maar ik weet niet precies welke services jij wel en niet gebruikt. Mijn installatie is precies op maat gemaakt voor mijn gebruik ;) Het leukste is ook om het zelf uit te zoeken, dan weet je meteen waar alles voor dient...

En Flash is gewoon verschrikkelijk. dat ligt niet aan Suse, Ubuntu of welke andere distro dan ook. Dat ligt gewoon aan Adobe.. Verschrikkelijk is dat..

02-11-07 23:45:35
Sprint
Hoi,
Ja bij "services" zelf heb ik al het een en ander uitgezet zoals , bleutooth, acip, cups, hp print of zo,send logs veel meer kon ik daar niet in vinden dat weg moest helaas

02-11-07 23:46:30
Ikke
Oudgediende

S
Ja zie je, dat zijn nou net dingen die ik wel aan laat staan :P

02-11-07 23:47:54
Sprint
Tja de ene distro is er zo mee weg , bv Mint doet alles echt alles , behalve Digikam zelf opstarten bij een aangesloten camera misschien is dit een Gnome probleem bij een KDE prog zoals Digikam,

02-11-07 23:48:43
Ikke
Oudgediende

S
Zal wel liggen aan het ontbreken van kio-slaves in GNOME...

02-11-07 23:48:50
Sprint
Oeps laat aanstaan ? gebruik je ze dan ook of niet of zoek Linux dan achter iets wat er niet is ...

02-11-07 23:49:26
Sprint
kio slaves, kan hier al niet meer volgen helaas

02-11-07 23:51:44
Sprint
@ Ikke twas heel fijn even met je te "kletsen" hier maar ik moet gaan slapen , om 0600 er terug uit om te werken , groetjes doei

02-11-07 23:52:02
heraux
Oudgediende

T S
Maar toch lekker om te weten, dat de servers bij MS zelf op Linux draaien WHOEHAHA !!! greetz gasten goed weekend !

Ja, Tis wat..

In Windows XP worden dingen gestart die je in de Process-list niet kunt zien.. Met wat hulp middelen kan het een en ander..
maar ik vermoed acties die zelfs tweakers niet kunnen veranderen..

zulke kleine 'comas' heb je vaak tijdens spellen - en dan zijn ze juist zo irri

02-11-07 23:52:52
heraux
Oudgediende

T S
Quote Sprint:
kio slaves, kan hier al niet meer volgen helaas

Kio Slaves - Wiki

03-11-07 00:00:06
Ikke
Oudgediende

S
@Sprint: Bluetooth, Cups en HPLIP gebruik ik alledrie dagelijks, dus ik moet ze wel aan laten staan 8-)

Kioslaves leg ik morgen dan wel weer uit, ik vind ze in ieder geval een van de beste dingen aan KDE ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 19 20 21 [22] 23 24 25 41 42 43 44

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven