Linux Cafe |
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
ik heb beneden op de PC multiboot XP en ubuntu, draai primair op ubuntu en op XP voor games... en 0p mijn kamer heb ik het geprobeert maar de bootsequense doet nogal vaag daar, kzal mijn BIOS nog eens een keer updaten.. |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
ik zoek een linux, voor op een 'usbstick' (eigenlijk een gesloopte mp3 speler in een muis gebouwd, maar ja ) van 512 Mb (zo'n 490 dus) die er een beetje goed uitziet, en vanaf de usbstick bootable is. DSL is al gelukt, maar er gaat dan iets niet goed met de harde schijf.. dan kan hij hem neit mounten dus weet er iemand een goede? ik dacht zelf aan puppy, maar ik weet dus niet hoe je hem op je usb-stick zet |
|
Lemsios Erelid WMRindex: 235 OTindex: 3.925 Wnplts: Rotterdam
|
Een kleine parallel Poll [x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [ ] Ik gebruik *Linux [x] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linuxx Linux ---> Ubuntu |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux (meestal windows ) [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux x Linux ---> Ubuntu |
|
Juraj Erelid
WMRindex: 334 OTindex: 6.240 T S |
Een kleine parallel Poll [x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux (alleen project op school) [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [x] Vertel, wat is *Linux TROEP! |
|
Lemsios Erelid WMRindex: 235 OTindex: 3.925 Wnplts: Rotterdam
|
waarom moeten ze je dan vertellen wat het is je hebt blijkbaar je eigen conclusie al getrokken |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote SchapenKop: [x] Vertel, wat vind ik van Linux TROEP! There, fixed that for ya |
|
Juraj Erelid
WMRindex: 334 OTindex: 6.240 T S |
Quote Ikke: Quote SchapenKop: [x] Vertel, wat vind ik van Linux TROEP! There, fixed that for ya haha |
|
Woutisdenaam Lid WMRindex: 45 OTindex: 2 Wnplts: Apeldoorn
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [x] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
|
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Op dit moment zit ik onder een LifeCDtje van TinyMe
Ik moet zeggen rappidirapp dat ding
Pentium-3/733 256Mb gebruikt ongeveer 80-110mb intern geheugen.
Browser: Opera 9.25
|
|
Niva Senior lid WMRindex: 153 OTindex: 35 S |
apt-get moo
|
|
GreatS Senior lid
WMRindex: 519 OTindex: 30
|
Ubuntu voor de spellen Ubuntu voor school Windows voor de adobe producten Windows voor VB Wine voor apps die ik zelf heb geschreven in VB Windows Vista is !!! Windows XP is acceptable Windows is troep Linux is overkill |
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [x] Ik gebruik *Linux [multiboot met XP] [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
|
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Ik ken Linux, ik gebruik het, momenteel openSuSE 10.3, werkt uitstekend, behalve sommige programma's installeren, ik wil de pakketmanagerding van Ubuntu, dies fijn |
|
Ikke Oudgediende
~$ sudo zypper install apt synaptic |
|
GreatS Senior lid
|
@Jannick: probeer cnr anders eens... weet niet zeker of die er is voor opensuse maar anders komt ie er binnenkort wel. |
|
Ikke Oudgediende
CNR is wat ze op Slashdot beschrijven als: "a steaming pile of crap".. Ik heb het een keer geprobeerd, verschrikkelijk. Buggy as hell... Apt blijft de package manager die ik tot nog toe geprobeerd heb (en ik heb er veel gehad: zypper, smart, yum, apt, cnr, urmpi, pkgtool.. Alleen Gentoo's Portage nog niet ) |
|
GreatS Senior lid
|
Zelf prefereer ik ook apt synaptic, maar op niet debian distro's denk ik dat cnr aardig netjes is... trouwens het bestaat nog niet voor OpenSuse.
Wat vinden jullie trouwens van de everex cloudbook...? Zal wel niet op de nederlandse markt komen, maar niettemin een mooi initiatief. (Asus eee like-laptop met gOS erop... gOS = Ubuntu + enlightement.) |
|
Ikke Oudgediende
Op non-debian distro's installeer je dan gewoon handmatig apt |
|
Ikke Oudgediende
Hmm.. Ik had vandaag een DVD-image op m'n laptop staan dat ik graag naar m'n desktop zag verdwijnen. Normaalgesproken is rsync de aangewezen tool om te syncen over het netwerk, maar voor 4,2GiB zou dat 4 uur duren. Zo lang wilde ik niet wachten. Mijn USB stick is maar 2GB groot, dus dat schoot ook niet op. Totdat ik het split commando ontdekte: tom@tom-laptop:~/Downloads/linux/Sabayon$ split -b 1500m SabayonLinux-x86-3.4f.iso Splitst het image in bestanden van anderhalve gieg groot (de laatste is iets kleiner, omdat het niet precies deelbaar is door 1500): xaa, xab en xac die alledrie apart via m'n USB stick naar m'n desktop gezet kunnen worden. Op m'n desktop doe ik het omgekeerde met cat: tom@tom-desktop:~/Downloads/linux/Sabayon$ cat xaa xab xac > SabayonLinux-x86-3.4f.iso Et voila |
|
heraux Oudgediende
RSync @ 100Mbit? |
|
heraux Oudgediende
Jemig wat een brakke net of je hebt overheat in je protocol
is FTP niets?
zet ergens een FTPd op en piep het over? |
|
Ikke Oudgediende
Nah, het netwerk hier is bagger.. Met dank aan m'n ouders die waardeloze die de waardeloze apparatuur hiervoor geleverd hebben |
|
heraux Oudgediende
afbeeldinganders was dit wel mogelijk (op de andere - doel.pc - loopt pure-ftpd) |
|
Ikke Oudgediende
Mijn volgende distro-hop: op m'n laptop (IBM Thinkpad T41) van Ubuntu 7.10 + KDE 4.0 naar Gentoo 2007.0 + KDE 3.5.8 |
|