Linux Cafe |
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Quote Ikke: Ubuntu met al z'n fraaie wizards et all is gemakkelijk zolang 't 't doet, maar als je eens een keer iets handmatig moet verbouwen, dan is het zo raar en non-standaard weggestopt en zo slecht gedocumenteerd dat je niks gedaan krijgt. Het houdt mensen dom en dat is precies waardoor computers tegenwoordig zo onveilig zijn. Niemand weet er wat vanaf.
In negen dagen Gentoo heb ik meer geleerd dan in twee jaar Ubuntu.. Dus als je houd van programmeren of van dat ene venstertje waarin je opdrachten kan typen (ik ben de naam vergeten, maar het lijkt op Windows Opdrachtprompt) dan kan je beter geen Ubuntu nemen? |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Quote Doctor Insano: Dus als je houd van programmeren of van dat ene venstertje waarin je opdrachten kan typen (ik ben de naam vergeten, maar het lijkt op Windows Opdrachtprompt) dan kan je beter geen Ubuntu nemen? Valt wel mee. Eclipse, Quanta, Netbeans en meer van dat soort programmeeromgevingen zijn makkelijk (erg makkelijk zelfs) te installeren. Terminalvenster zit ook gewoon in het menu. Ik denk dat Ikke bedoeld dat in de naam van eenvoud het fijntunen ver weg gestopt is (voor Ubuntu geldt dat meer dan voor Kubuntu). Persoonlijk loop ik de laatste tijd gewoon tegen problemen in Kubuntu zelf aan waar geen oplossing voor is of komt. Alle inspanningen lijken op dit moment wel gericht op de nieuwste versie die in april moet uitkomen. Een probleem dat in Hardy is opgelost blijft maanden voortslepen in Gutsy en dat wordt op een gegeven moment erg irritant @AndreesieVandaag ook nog even aan het stoeien geweest met Debian. Op de één of andere manier weigert die te leven met mijn mooie nVidia grafische kaart |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Niet alleen het fijntunen. Alles wordt weggestopt uit naam van de eenvoud, het complete systeem wordt verborgen voor de gebruiker. En doordat de gebruiker geen idee heeft van hoe dingen onder de motorkap werken, worden de dingen onder de motorkap gevaarlijk. Precies hetzelfde zie je bij Windows... Nu is Linux heel anders, maar de gebruiker blijft de zwakke schakel. Linus Torvalds zei het drie jaar terug al: "If you think your users are idiots, only idiots will use it."
Daarbij is Ubuntu log. Als in tweehonderd kilo overgewicht. Bouw eens een Slackware, of nog beter: 'n Gentoo box en je mond zal openvallen... Mijn laptop boot sneller dan mijn desktop, met maar half de hardware... |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
Quote stormzoeker: @AndreesieVandaag ook nog even aan het stoeien geweest met Debian. Op de ��n of andere manier weigert die te leven met mijn mooie nVidia grafische kaart iedereen heeft last met nVidia ik zal eens kijken wat ik heb |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ik vraag me af, hoe zouden mensen die niet eens weten dat er wat anders bestaat dan Windows dit lezen? |
|
Ikke Oudgediende
Kort samengevat: niet |
|
Doctor Insano Erelid
|
als we ze dwingen? |
|
Ikke Oudgediende
Ook niet |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Doctor Insano: Ik vraag me af, hoe zouden mensen die niet eens weten dat er wat anders bestaat dan Windows dit lezen? Ehhh, wat is Windows ? Geintje, ik gebruik Windows ook nog wel... Windows heeft zijn goede kanten, het is alleen zo duur |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
@Ikke :: reply :: window 0.0 Ubuntu met al z'n fraaie wizards et all is gemakkelijk zolang 't 't doet, maar als je eens een keer iets handmatig moet verbouwen, dan is het zo raar en non-standaard weggestopt en zo slecht gedocumenteerd dat je niks gedaan krijgt. Het houdt mensen dom en dat is precies waardoor computers tegenwoordig zo onveilig zijn. Niemand weet er wat vanaf. In negen dagen Gentoo heb ik meer geleerd dan in twee jaar Ubuntu.. :: reply :: window 1.0 Ik ben gestopt met Ubuntu voor de volgende rede - in mijn directe omgeving snept men Linux geheel niet - panisch negatief. Maar Ubuntu was wel redelijk geruststellend - totdat het een weekje liep - het werd steeds trager - waarschijnlijk wist ik niet goed welke handelingen weer tot een luchtig gedrag konden voeren - maar een week plezier.. helaas.. daar kon ik de lokale commune niet mee opzadelen... of opstoelen.. |
|
heraux Oudgediende
Webstat report - zoek de tien verschillen.. of anders: wat klopt hier niet?
last hit: 11:05:19 atop runtime: 1 days, 14:13:37 11:05:20 All: 25283 reqs ( 0.2/sec) 22.4G ( 170.8K/sec) 929.6K/req 2xx: 22453 (88.8%) 3xx: 1517 ( 6.0%) 4xx: 1313 ( 5.2%) 5xx: 0 ( 0.0%)
R ( 30s): 13 reqs ( 0.4/sec) 67.9M ( 2317.4K/sec) 5347.9K/req
2xx: 13 ( 100%) 3xx: 0 ( 0.0%) 4xx: 0 ( 0.0%) 5xx: 0 ( 0.0%) |
|
heraux Oudgediende
Nu wordt die HELEMAAL MOOI !!
Bekeken verkeer * 1788 2221 (1.24 bezoeken/bezoeker) 35684 (16.06 Pagina´s/Bezoek) 48405 (21.79 Hits/Bezoek) 70.53 GB (33300.77 KB/Bezoek) Niet bekeken verkeer * 46890 50745 1184.06 GB |
|
laurenssie winnaar PW 06 WMRindex: 495 OTindex: 1.166 Wnplts: Zwijndrech
|
Vraagje aan iemand, ik heb net Ubuntu geinstalleerd (7.10). Alleen heb ik de verkeerde toetsenbord keuze gemaakt waardoor ik nu met een vaag toetsenbord zit, de at werkt niet meer enzo Hoe kan ik het toetsenbord schema veranderen, zonder heel Linux opnieuw te hoeven installeren? En nog eentje, ik wil graag Beryl hebben (soort thema ofzo, met een kubus enzo). Ik heb nu de .tar.bz2 gedownload, maar hoe moet je dat in 's hemelsnaam installeren?? |
|
stormzoeker Erelid
|
onder taalinstellingen kun je dat veranderen..... |
|
Ikke Oudgediende
RTFM... Beryl is nu weer samengegaan met Compiz tot Compiz fusion en in de nieuwste Ubuntu wordt dat standaard geinstalleerd. Je hoeft alleen nog maar de 3d-accelleratie driver te installeren via restricted drivers management en dan ??? en ??? desktop effects aan te zetten.
Maar Ubuntu is log en slap geworden, ik kan het niet meer aanbevelen aan mensen... |
|
Andreesie Oudgediende
|
pendrivelinux kan ik wel aanbevelen het is errug simpel, en als je een linuxje op school wil hebben, dan is deze goed, want je usb-stick kan nog als echte usb stick gebruikt worden en je hebt neit meer dan standaard windows kennis voor nodig om het te installeren |
|
raoul 2 Senior lid WMRindex: 286 OTindex: 15 Wnplts: Gouda S |
[*] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [*] Ik gebruik *Linux [ ] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux
Ubuntu ! |
|
Andreesie Oudgediende
|
PDL DSL Debian ubuntu Knoppix die ken ik oja, en Puppy! |
|
heraux Oudgediende
CentOS - ik denk dat het Ubuntu zal verdringen |
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
heey ik heb een vraagju; ik het net voor ubuntu 7.10 het programma Gmail Notify gedownload, maar dan vraagtie op een gegeven moment naar; "Browser Path" en ook naar "proxy" gebruikersnaam en alles heb ik al ingevoerd, maar ik weet niet waar in ubuntu de programma's staan.. en ik weet dus ook niet hoe ik achter een proxy server kom |
|
Andreesie Oudgediende
|
proxy niks invullen, is een directe internet connectie;) |
|
|
en browser path?? dat is volgens mij dat ik vanuit dat programma mijn inbox kan openen, want als ik daar nu op klik gebeurd er niets.. |
|
Ikke Oudgediende
Je gebruikt Ubuntu dus waarschijnlijk gebruik je firefox, dan is het browser path waarschijnlijk /usr/bin/firefox
als dat niet werkt probeer dan in 'n terminal:
~$ which firefox |
|
|
|
|
googlefreakje Junior lid WMRindex: 16 OTindex: 3
|
ik gebruik linux op mijn laptop, vroeger stond er vista op maar dat werk langs geen kanten ook heb ik een archos met qtopia op echt de max op mijn laptop gebruik ik ubuntu |
|