Linux Cafe |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Gentoo leeft! Nu nog aan de slag om het bruikbaar te maken als desktop |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
De reiger doet het hier naar behoren. Eindelijk weer fatsoenlijk Flash |
|
Ikke Oudgediende
Reiger? |
|
stormzoeker Erelid
|
Kubuntu Hardy Heron De alpha 4 aan het uitproberen hier |
|
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Wat is voordeel van Kubuntu tegenover gewoon Ubuntu? En hoe zet je eigenlijk Compiz Fusion aan in Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon? |
|
stormzoeker Erelid
|
@Doctorik heb nu eenmaal liever een KDE desktop dan GNOME. Compiz-fusion: "sudo apt-get install compizconfig-settings-manager" intypen in een terminalvenster en je kunt naar hartelust experimenteren met trillende vensters, draaiende kubussen en meer van dat fraais. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Wat is eigenlijk dan het voordeel van KDE over GNOME |
|
Ikke Oudgediende
op mijn computer werkt KDE in elk geval sneller dan GNOME, ik vind de programma's die bij KDE zitten in veel gevallen beter dan de programma's bij GNOME en in KDE kun je veel en dan ook echt veel meer instellen. |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Doctor Insano: Wat is eigenlijk dan het voordeel van KDE over GNOME Het heeft niet zoveel te maken met voor- of nadelen. Het is meer de desktop omgeving waar ik me beter in thuisvoel en twee programma's die bedoeld zijn voor KDE. De één is Amarok, in mijn ogen het beste programma als je veel naar muziek luistert. Het andere is Kontact, de tegenhanger van Evolution in GNome. Kontact is wat uitgebreider en ziet er gewoon wat gelikter uit. En je bent natuurlijk iets vrijer in het aanpassen van je desktop met KDE (al is dat voor mij niet het belangrijkste ) |
|
Ikke Oudgediende
Quote Linus Torvalds: I personally just encourage people to switch to KDE.
This "users are idiots, and are confused by functionality" mentality of Gnome is a disease. If you think your users are idiots, only idiots will use it. I don't use Gnome, because in striving to be simple, it has long since reached the point where it simply doesn't do what I need it to do.
Please, just tell people to use KDE.
Linus Bron |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Debian 4 Gnome
|
|
heraux Oudgediende
even apt-getting KDE eens kijken hoe dat uitziet |
|
Ikke Oudgediende
Woehoe! X.org doet 't eindelijk in Gentoo... Nu KDE nog Dat wordt weer 'n kluif. Ik krijg nu al het bericht dat ik 'n pakket conflict heb: device-mapper moet niks hebben van udev |
|
heraux Oudgediende
udev heeft een alternatief die meestal via een ln aan udev hangt. welk alternatief was dat ook al weer..hmmm
oh {wiki zegt} het is de opvolger van devfs |
|
heraux Oudgediende
Quote heraux: even apt-getting KDE eens kijken hoe dat uitziet Opmerking over Gnome vs KDE niet gelezen - ignored entry |
|
Ikke Oudgediende
@heraux: de oplossing was simpel. Udev blokkeert hal, maar dat geldt niet andersom. Dus emerge -C udev, alle waarschuwingen negeren over hoe dat m'n systeem naar z'n grootje helpt, emerge -v device-mapper && emerge -v --oneshot udev Voila |
|
nietmeer
|
[x] ik ken *Linux [ ] ik ken *Linux niet [ ] Ik gebruik *Linux [x] Ik gebruik nooit *Linux [ ] Ik overdenk het te gaan gebruiken [ ] Vertel, wat is *Linux *Linux = Ubuntu Ik heb Ubuntu Linux ooit geprobeerd op Microsoft Virtual PC in Windows XP en volgens mij ook in Win Vista (maar dat weet ik niet zeker, vergeten ) Trouwens, wisten jullie dat je Ubuntu niet uitspreekt als oe-boen-TOE maar oe-BOEN-toe? |
|
stormzoeker Erelid
|
@jamy015 Ik dacht dat het ka-BAM-boe was ? |
|
heraux Oudgediende
Distrowatch heeft weer aanbiedingen !! Verder zie ik dat ik in debian4/Rc++ wat installatie problemen van GCC heb verholpen - niet altijd blijkt de geschikte Gcc versie geinstalleerd te zijn - zo had ik er wel drie verschillende doorelkaar - versie 3, 4 en een base package. De F77, J and P versie zijn nodig om resp. Fortran, Java en Pascal te compileren. Ik modder nog wat Het implementeren van mod_gzip geeft me hoofdbrekens en dwingt me om over te gaan op apache 1.3.xx - niet dat dit zo problematisch is. Maar ik heb nu 2+. Mythbuntu is uit lees even de beschrijving op distrowatch |
|
Doctor Insano Erelid
|
Ubuntu en zo zijn echt zoveel beter dan Vista. Vista was al afval, maar ze zijn er bij Microsoft in geslaagt het nog erger te maken. Een of andere update hebben ze gemaakt die blijft hangen bij 0%. Herstarten is zinloos. Noobs. Ik denk dat ik binnekort Microsoft voorgoed verlaat. |
|
Ikke Oudgediende
Ubuntu is van een van de beste distro's een van de slechtste distro's ooit geworden... Steer clear of it... |
|
Doctor Insano Erelid
|
waarom? |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote Ikke: Ubuntu is van een van de beste distro's een van de slechtste distro's ooit geworden... Steer clear of it... Vandaag overgegaan naar OpenSuse wegens aanhoudende problemen met flash/konqueror (al vanaf december vorig jaar) en het opblazen van Hardy na de laatste updateronde (ok, het is nog een Alpha dus dat kun je verwachten) Ook de problemen met de 64-bit versie zijn nog steeds niet opgelost Nah, openSuse doet wat het doen moet. Het is alleen weer even wennen en zoeken. nVidia drivers en drivers voor de draadloze netwerkkaart zijn wat lastiger te installeren, maar na 10 minuten modderen doen ze het |
|
Ikke Oudgediende
Ubuntu met al z'n fraaie wizards et all is gemakkelijk zolang 't 't doet, maar als je eens een keer iets handmatig moet verbouwen, dan is het zo raar en non-standaard weggestopt en zo slecht gedocumenteerd dat je niks gedaan krijgt. Het houdt mensen dom en dat is precies waardoor computers tegenwoordig zo onveilig zijn. Niemand weet er wat vanaf.
In negen dagen Gentoo heb ik meer geleerd dan in twee jaar Ubuntu.. |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
Debian met KDE is ook weer werkend ziet er erg vet uit, maar ik moet nog verder tinkeren met dat menu @Ikke: vette ava |
|