Linux Cafe |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ubuntu zuigt |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Ik gebruik op het moment XP (bij gebrek aan Vista ) Nog iemand die een nieuwe XP home NL (OEM) in originele verpakking wil ruilen tegen een Vista ? Als ik het zo hoor moeten er erg veel ongebruikte Vista's rondslingeren |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
@Ikke: jij ook nee, geintje;) maar ik ben nu weer met debian gaan kloten, effe weer alles installeren, vanaf usb is niet snel hier thuis |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Hahahahah, die Andreas |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
ja, ik vind Ubuntu wel werken, is een goeie OS om kennis te maken met Linux |
|
Ikke Oudgediende
Ubuntu is log en het verbergt de opties die juist het handigste zijn. Van Ubuntu leer je niks en *DAT* is de sleutel tot beveiliging. Onwetendheid is het grootste beveiligingslek dat je maar kunt hebben en mensen geven de computer maar de hele tijd de schuld. |
|
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
@IkkeOf de makers, maar dat gebeurt volgens mij vooral bij Vista-gebruikers tegenover Microsoft, en die gedupeerden hebben ook gelijk. Maar dat heb niet met Linux te maken. Wat ik eigenlijk wilde vragen is: kan ik Wine (of een ander zo'n soort programma) draaien op een Linux-computer die een Cell microprocessor gebruikt? En dus ook Windows programma's draaien? Want daar is Wine voor. |
|
Ikke Oudgediende
Quote Doctor Insano: Of de makers, maar dat gebeurt volgens mij vooral bij Vista-gebruikers tegenover Microsoft, en die gedupeerden hebben ook gelijk. Maar dat heb niet met Linux te maken. Ubuntu stevent er regelrecht op af. Een systeem is maar zo veilig als de gebruiker het kan maken en als je niks over een systeem weet, kun je het ook niet beveiligen. Punt. Quote: kan ik Wine (of een ander zo'n soort programma) draaien op een Linux-computer die een Cell microprocessor gebruikt? Nee. Wine is geschreven voor de x86 architectuur en gebruikt ook de WIN32 dll's die voor die architectuur geschreven zijn. Tenzij jij wine en al die dll's kunt porten naar de architectuur van de cell-processor (volgens de site van Yellow Dog Linux is dat PPC) zul je het niet draaiende krijgen. |
|
Doctor Insano Erelid
|
@IkkeIk heb er weinig verstand van. Door puur wikipediaën ben ik er achter gekomen dat hij de Power architectuur heeft, en dat PPC staat voor PowerPC en dat is een CPU die ook de Power architectuur heeft, maar erg veel zegt mij dat ook weer niet. Het verteld mij wel iets over dat het mogelijk zou zijn Mac OS X te draaien (ik heb geruchten gehoord dat je die zou kunnen draaien op een PlayStation 3, nu snap ik waar die vandaan komen). Misschien kan ik dan ook wat spellen draaien die ook voor Windows zijn, sommige populaire spellen zijn er ook voor Mac, maar ik weet niet of dit werkt want misschien kunnen die alleen op een x86. Zou fijn zijn als iemand kon bevestigen wat ik nu allemaal uit mijn nek lul, want het zou volgens mij ook nog allemaal waar kunnen zijn. Misschien weet jij nog een ander programma zo ongeveer als Wine die ik wel kan gebruiken? |
|
Ikke Oudgediende
De wine code kan waarschijnlijk gemakkelijk geport worden naar PPC. Maar Wine creeert een windows-achtige omgeving door een aantal van Windows' dll's te gebruiken en die krijg je zeer zeker niet naar PPC geport. Apple's mac computers draaiden tot voor kort alleen maar op PPC computers, maar een paar jaar terug is ook Apple overgestapt naar de x86 architectuur. Ik weet niet of Tiger en Leopard nog PPC ondersteuning hebben of niet. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Mijn plannen om Windows of Mac games te draaien op een PS3 gaan dus (voorlopig) nog niet lukken?
Dan wordt het hopen dat er een Mac versie komt voor de Cell.
Jammer, dan. De andere Windows programma's zullen toch wel Linux-counterparts hebben, dus zo erg druk hoef ik daarom niet te worden. En spellen, die kan ik nog altijd doen vanuit de PS3 OS, die is daar immers voor bedoeld.
Alleen zou het wel vet zijn om World of Warcraft op dat apparaat te doen. Zou een Linux-PS3 eigenlijk sneller zijn dan een Vista/XP met: Celeron D 360 (3,46 GHz) 1,5 GB DDR2-ram PC2-4200 Onboard videokaart (Radeon Xpress 200 met ongeveer 300 MB shared memory) Want dat is nu mijn baggerput en ik kan hem nauwelijks nog upgraden.
|
|
Ikke Oudgediende
Ja, de PS3 is sneller dan dat. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Dan ga ik er dus zeker op vooruit! *Overmatig enthousiast* En ik denk dat ik wel die Cartoonishe Battlefield die ik toch graag wil wel op die slome pc kan doen, want die Battlefield wordt gemaakt om Quote EA: op je oma's pc te kunnen draaien De meeste games die bedoeld zijn voor high end pc's zullen er ook wel voor PS3 zijn he? Kan ik ervan uitgaan dat het meeste dat er alleen voor pc is zal kunnen draaien op mijn oude pc? Die zijn vast wat minder high end. |
|
Ikke Oudgediende
De PS3 heeft acht processor cores een reeptje van 256MB geheugen dat op 3GHz tikt en een reepje DDR3 geheugen van 256MB, met een totale bandwidth van 25,6Gbps... Daar kan je computer niet tegenop |
|
Doctor Insano Erelid
|
maar mijn pc heeft toch 1,5 GB? Dat weegt dus toch niets op tegen het apparaat? |
|
Ikke Oudgediende
Maar jouw geheugen is DDR2 op een veel lagere kloksnelheid.. |
|
Doctor Insano Erelid
|
en dat aantal PS3 gehuegen+snelheid ervan=beter dan mijn geheugen+snelheid ervan? |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Gamecomputers en "Echte" computers zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken. De PS3 zou, wanneer bestaand uit computer onderdelen, eigenlijk best een goedkope computer zijn |
|
Doctor Insano Erelid
|
Als ik zo'n PS3 heb en mijn gewone pc, zou ik dan kunnen zeggen dat ik de meeste games die ik wil draaien (of die dus het hebben waard zijn) ook kan draaien? |
|
Ikke Oudgediende
@Mmore: Ik las bij het uitkomen van de PS3 een artikel van een knutselaar die met Yellow Dog Linux een aantal PS3's aan elkaar clusterde en binnen no-time richting een highscore van Rosetta@home stormde |
|
Doctor Insano Erelid
|
Weet je wat ik graag zou willen zien? Happy Feet-Tux |
|
Ikke Oudgediende
Zoiets wil ik wel hebben, een complete linux-server in 66 bij 72 millimeter |
|
Doctor Insano Erelid
|
lol, klein
Er is ook een grappige Tux droid, maar mijn non-linux pc werkt weer niet goed dus moet je hem zelf googelen. wel grappig apparaat. |
|
Ikke Oudgediende
Note to self: een 64-bits distro compilen vanuit een 32-bits distro.... da ga nie |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Op de gezondheid Ikke, goede zelfkennis is een teken van wijsheid |
|