|
nietmeer
|
Ik heb familie in Frankrijk. Ik kan Turks spreken en verstaan, maar niet lezen of schrijven. Dat gaat moeilijk. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
okee, is het turkse schrift eigenlijk "gewone" letters of is dat anders? |
|
nietmeer
|
Gewone letters en trema etc. En i zonder punt |
|
Loek Oudgediende
|
okee, daar is tenminste dan nog iets uit te halen, ipv dat onleesbare arabische schrift |
|
nietmeer
|
Ik wil Arabisch en Hebreeuws leren. |
|
Loek Oudgediende
|
ik wil wel arabisch leren, maar hebreeuws hoeft van mij niet |
|
Roxichu Erelid
WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Arabisch lijkt me een gave taal. Japans ook Ik kan alleen maar Nederlands en Frans spreken. En op mijn Frans ben ik niet trots, want dat heb ik van de belgen geleerd Die spreken frans net zoals ze nederlands spreken, met een ontzettend vreemd dialect! Ohja en Engels, maar dat kunnen vele mensen spreken Laatste edit 02-10-2013 09:57 |
|
Loek Oudgediende
|
ik brabbel naast nl en engels alleen een beetje duits. mijn frans is echt heel slecht |
|
Roxichu Erelid
|
Duits kan ik dus écht niet. Ik vertik het om die taal te leren. Brr. Frans is niet zo moeilijk, lijkt veel op engels. Maar misschien komt het ook omdat ik anderhalf jaar in Belgïe gewoont heb... |
|
Loek Oudgediende
|
@Roxichu: daar zou het aan liggen, mij moeders familie komt uit het grensgebied van duitsland, in haar dialect zitten veel duitse woorden, vandaar dat ik dat beter kan Laatste edit 02-10-2013 11:46 |
|
nietmeer
|
Ik spreek Nederlands, Engels, Turks, Frans, beetje Duits, klein beetje Latijn en ik herken een aantal Oud Griekse woorden. Ik wil nog Spaans, Arabisch en Hebreeuws leren. |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.309 OTindex: 94.162
|
@Roxichu: duits lijkt veel op nederlands.. maar het is allemaal een kwestie van oefenen en (willen) leren |
|
Roxichu Erelid
|
@Loek: Zo zie je maar weer... Ieder zijn ding. |
|
Loek Oudgediende
|
ik ga in het stiekem arabisch leren dan kan ik ineens mijn vrouw verstaan zonder dat ze het door heeft |
|
Roxichu Erelid
|
@Loek: Haha dat is een sluw plan! |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.309 OTindex: 94.162
|
@Loek: kan gevaarlijk zijn |
|
Loek Oudgediende
|
cv aan het opstellen... en brieven schrijven, hier wordt je niet blij van... |
|
Roxichu Erelid
|
Ik wil best wel helpen Brieven schrijven hoort toch bij mijn vak.. Ik mag zometeen naar de tandarts... Zit ik ook niet echt naar uit te kijken... |
|
Loek Oudgediende
|
@Roxichu: ik kan het wel, doe het ook veel, maar dit is toch iets anders tandarts is niet erg |
|
Roxichu Erelid
|
@Loek: Over het algemeen vind ik naar de tandarts gaan helemaal niet erg... Maar ik heb dit keer een scheur in mijn kies en ik breek mijn hoofd er een beetje over wat ze daarmee gaan doen Ik ga nu fietsen! Wish me luck |
|
Loek Oudgediende
|
good luck! |
|
nietmeer
|
dus ik ben 1/3de van mijn lichaamsgewicht verloren vandaag.. |
|
Little Queen Oudgediende
WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
@Loek: Ik heb me zojuist ingeschreven als werkzoekende bij het UWV.. dat vind ik nog erger dan een brief schrijven Jeetje wat duurt dat lang! |
|
Loek Oudgediende
|
Little Queen: dat heb ik ook vandaag gedaan man man man wat duurt dat lang nosphoenix: naar de kapper geweest? Laatste edit 02-10-2013 16:43 |
|
nietmeer
|
Quote @Loek: Little Queen: dat heb ik ook vandaag gedaan man man man wat duurt dat lang nosphoenix: naar de kapper geweest? Laatste edit 02-10-2013 16:43 Nee geschept door auto en dus moesten mijn been en een arm geamputeerd worden..Jep |
|