Discussie over Geert |
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
@rickhoogenband: Lees goed wat ik zeg. ALS je toestaat dat de joden een eigen rechtbank hebben DAN moet je het ook toestaan voor moslims. MAAR ik ben er tegen ze beide toe te staan. Snap je? Aan de andere kant.. Wat heb ik als Nederlander over Engeland te zeggen |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Het artikel over de Sharia in Engeland komt over een jaar of 10 (maximaal) weer , maar dan over de Sharia in Nederland. We zijn op diverse fronten al mooi op weg en aangezien degenen die het zouden kunnen voorkomen enkel op Wilders aan het schieten zijn en verd**** om eens te kijken naar wat er eigenlijk gaande is, zal het er inderdaad komen. Quote: - Roclan - Hoe je het wendt of keert, als je de Islam als synoniem ziet aan vrouwenonderdrukking, middeleeuwen en terrorisme, ben je daadwerkelijk achterlijk.
Mag jij vinden. Je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken hoe dat zo komt. En wat degenen als jij, die daar ook onder lijden, er aan zouden kunnen doen om die beeldvorming te veranderen. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Edit Quote Invis: en dit soort artikelen draagt daar niet toe bij...... Als het zelfs daar al niet lukt om een normaal (voor ons normaal ) gedrag jegens vrouwen voor elkaar te krijgen, waar dan nog wel? Toch logisch dat we dat buiten de deur moeten houden . Glaasje bijvullen Invis? Ik weet het niet hoor maar je hebt het hier over Afghanistan, toch een aardig Islamitisch bolwerk dus wat bedoel je met Als het zelfs daar niet lukt en waarom ben je zo raar bang dat het naar hier overslaat?? |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Hmm.. misschien eerst eens bij jezelf nagaan... Heeft ieder mens de zelfde rechten? Moet ieder mens een plek kunnen hebben om te wonen? (als je het kan betalen dan.. ) Waarom zouden we mensen dan niet even een stap helpen met hun woonomgeving, en even laten zien dat wij Nederland zijn, die toch even zorgt dat er buitenlandse mensen kunnen wonen? |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Quote Kpuc: . . .dus wat bedoel je met Als het zelfs daar niet lukt en waarom ben je zo raar bang dat het naar hier overslaat?? Afghanistan leunt geheel op ons, het westen. Onze legers eruit en het is meteen weer Taliban. Als ondanks deze situatie en de bijhorende politiek etc druk de praktijken van het volop discrimineren van vrouwen gewoon doorgaat, dan is er weinig hoop dat het ooit beter wordt. Waarom bang dat het naar hier overslaat. Bang is een te groot woord, ik ben immers geen vrouw. Verder is het gewoon zeker dat het naar hier over gaat slaan. Er zijn al vele tekenen voor hen die niet de ogen dicht doen. Allemaal kleine stapjes die gevolgd worden door weer een stap als wij uit respect het maar weer toelaten. De Islam bevolking in West europa groeit. Daarmee de neiging om het eigene te houden en te koesteren. Immers ben je alleen, pas je je aan. Ben je met een groep, hou je je eigen gebruiken, zeker als het gastland het goed vind dat je de ter plekke geldende normen aan je laars lapt. Je ziet het ook op maatschappelijk gebied bij de immigranten: ze zijn a.h.w. bevroren in de cultuur van hun vertrek en passen noch hier noch daar meer omdat hun thuisland niet bevroren is, maar is doorgegroeid. Het vasthouden aan het eigene in den vreemde, zeker als je met veel bent, is zonder tegengas gewoon een logische zaak. En als de andere kant niet alleen geen tegengas geeft, maar ook op allerlei terreinen spontaan zichzelf verloochent, dan is he tzeer naief om te denken dat het dan vanzelf goed zal komen. Ja, vanuit islamiserings oogpunt wel . . . Onze normen zullen dan ook steeds lozere kreten worden, de discriminatie door de anderen steeds openlijker en wijder verbreid. En dat gaan mn de vrouwen (en homo's) hier merken. Schatting: jaartje of twintig maximaal. Tenzij . . . Maar dat schieten we af, we moeten wel ruimdenkend blijven nietwaar..... |
|
Kpuc Oudgediende
Tja, vrouwen en angst, ik geloof eerder dat jij heel wat meer angst hebt dan menig vrouw, en waarom, ik snap het niet, Nederland is echt zo gek niet om hier Sharia toe te staan. En als Nederland wel zo gek wordt dan kun je ook nog emigreren. Of ben je zo bang dat de Islam wereldwijd de macht grijpt?? Net zei je nog max tien jaar, hm... |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Invis, voor mijn gevoel praat je net zo over de islam als anderen over het einde van de wereld.
Ik heb mijn ogen wagenwijd open, maar zie gewoon niet wat jij ziet.. Ook al doe ik mijn best je te volgen.
Tuurlijk zie ik ook gevaren en zie ik ook problemen waar momenteel onvoldoende aan gewerkt wordt. Maar wat je zegt blijft voor mij ongefundeerde angst. |
|
Roclan Senior lid WMRindex: 470 OTindex: 104 Wnplts: Hilversum S |
Quote Invisible: Mag jij vinden. Je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken hoe dat zo komt. En wat degenen als jij, die daar ook onder lijden, er aan zouden kunnen doen om die beeldvorming te veranderen. Recent onderzoek laat steeds overduidelijk zien dat de westerse media op tal van manieren tekortschieten in hun verslaggeving over moslims en allochtonen in het algemeen, met als gevolg dat hun negatieve imago wordt bestendigd en zelfs versterkt. De belangrijkste tekortkomingen betreffen: 1 de simplificatie en afstandelijke presentatie van de islam; 2 het problematiseren en stigmatiseren van de groepen in kwestie; 3 de deling van de samenleving in ‘wij’ en ‘zij’; 4 de verwaarlozing van hun participatie in de media en het ontbreken van hun visie daarin. In andere woorden, you're a victim of the media |
|
Kameleon Oudgediende
Mensen met angst, dan krijg je Geert Wilders, bang om iemand anders te zien, die er anders uitziet dan jijzelf, omdat je alleen in je eigen belangstelling staat, en in een gesloten tunnelvisie zit.. Als je niet open staat voor andere gebruiken, en andere mensen in Nederland, moet je hier niet komen wonen.. Elk jaar opnieuw zijn de Nederlanders degenen die de meeste troep maken in andere landen, en wij lopen te zeuren hier in Nederland... |
|
@Invisible: Leg eens uit hoe jij het ziet gebeuren dat Nederland een Islamitisch land wordt? De enige manier is dat 66,7% van de Nederlandse bevolking dat wil... Aangezien de meeste Moslims dit geeneens willen, lijkt het mij niet dat het gaat gebeuren. Kpuc: Dat is ook een slappe instelling... Je land gelijk opgeven als het even niet gaat zoals je wil? Hadden de mensen in de WO2 eens moeten doen... Waren de Nazi's nog aan de macht... @Roclan: Welk recent onderzoek? |
|
Kameleon Oudgediende
Quote: Kpuc: Dat is ook een slappe instelling... Je land gelijk opgeven als het even niet gaat zoals je wil? Hadden de mensen in de WO2 eens moeten doen... Waren de Nazi's nog aan de macht... Niet alle Nazi's waren slecht. Als je dat denkt, dan moet je echt even snel terug in je boeken. Er waren ook zat Nazi's die vrouwen en kinderen hielpen dagelijks, en die het ook niet wilden zoals het gegaan is, dus wie weet, als we Nederland hadden opgegeven, dat het misschien zelfs wel beter had kunnen zijn, door de Nazi's die wel tegen Hitler in gingen... |
|
Kpuc Oudgediende
Wino, dat is zeker slap maar ik heb een vermoeden dat t zo zal gaan En nee, ik zal dit land niet vanwege zoiets verlaten, gewoon omdat zoiets alleen al te belachelijk is om nog verder over na te denken. |
|
@Kameleon: Volgens mij maak jij geen onderscheid tussen de Nazi's en duitse soldaten in die tijd. Nazi's zijn de gene die achter het standpunt stonden van Hitler (Dus alleen het germaanse ras telt etc). Voor meer info: klik hier |
|
timwijn Erelid
@Kameleon: op zich is NaZi een afkorting van NAtionaalsoZIalisme wat oa wordt gekenmerkt door: -Racisme -Antisemistisme -Rassenleer -Fascisme Daar valt weinig goeds over te zeggen. Ik geloof dat ieder mens iets goeds in zich heeft, en in het NaZisme zaten natuurlijk ook goede punten, maar goede NaZi's klopt niet Of kan je me anders overtuigen? @wino: Wikipedia is geen betrouwbare bron @Roclan, Media vertekent altijd. Internet nog het meeste. Daarom ga ik af op persoonlijke ervaringen, en met Moslim's en allochtonen heb ik hele positieve, maar ook heel erg veel erg negatieve ervaringen. Dus, wat dat betreft zou ik een schouderkloptje moeten krijgen dat ik niet alles geloof wat de media negatief roept, het komt namelijk grotendeels overeen met mijn eigen ervaringen |
|
Kameleon Oudgediende
Wel even te bedenken, dat je werd gehersenspoeld door alle propaganda van die vreselijke vent genaamd Goebbles... Overal die affiches en spotprenten enzo, dat laat je wel geloven, terwijl ik zeker weet dat ook de NaZi's voor de Oorlog ook anders waren.. |
|
@timwijn: Voor snel wat informatie ergens over op zoeken is het een prima bron. Om iets te bewijzen is het geen goede bron. Houd er wel rekening mee dat veel gelezen artikelen door honderden mensen per dag gecontroleerd worden (als het niet meer is ) Terwijl een boek 1 malig door een uitgever wordt gecontroleerd. Natuurlijk, het kan altijd zo zijn dat iemand net voor de gein wat heeft zitten wijzigen. Maar voor een korte uitleg over Nazi is het een prima bron. |
|
timwijn Erelid
@Kam: Ow, maar daar twijfel ik ook niet aan.. Alleen, op het moment dat ze het NaZisme aan gingen hangen, ging het mis. @wino: weet ik ook wel, ik check zelf ook altijd wikipedia, maar wilde gewoon een beetje bijdehand doen |
|
Kameleon Oudgediende
Daarom zeg ik, ze hebben nog goede trekjes gehad in de oorlog, sommigen... |
|
@Kameleon: Iedereen heeft wel goede trekjes, Hitler was ook zeer aardig tegen de personen die hij aardig vond Maar dat praat niet de dingen goed die de mensen hebben gedaan. Dat een moordenaar het vuil buiten zet voor zijn moeder praat niet veel goed. Ik heb absoluut geen respect of medelij met welk Nazi dan ook |
|
Kameleon Oudgediende
Maar kan jij zeggen, als je je even inleeft in de Tweede Wereldoorlog, tegen Hitler dat hij de grond in kan zakken? Dan wordt je doodgeschoten, en je bereikt niets met je dood. Dan zal je wel moeten, maar dan kan je nog wel tussendoor mensen wel helpen..;) |
|
@Kameleon: Als je mensen wilt helpen kon je ook gewoon een duitse soldaat worden. Hoef je geen Nazi voor te zijn. Nazi's waren de gene die de joden in de kampen stopten en het geheim hielden voor het rest van het volk. Je had eerst heel wat te bewijzen voordat je dat soort opdrachten kreeg en dus een echte Nazi mocht worden... Ga alsjeblieft niet de vreselijke dingen goedpraten die hun hebben gedaan. |
|
Roclan Senior lid WMRindex: 470 OTindex: 104 Wnplts: Hilversum S |
In Turkije hebben wij ook heel veel negatieve ervaringen met Nederlanders, ze maken lawaai, ontzettend veel troep, hebben totaal geen respect voor heiligdommen en pissen overal tegenaan. Niet te beginnen over hun drankgebruik en alle criminaliteit waaronder aanrandingen, wegmisbruikers en diefstallen.. ze passen totaal niet in onze maatschappij en passen zich helemaal niet aan, maar gaan daarentegen allemaal naast elkaar wonen en bestellen hun kaas uit Nederland, integreren? wat is dat? Dan vind ik de buitenlanders hier aardig geintegreert als ik het vergelijk! Trots ben ik op de Turkse regering dat zij niet over deportatie, bleekhaartax ofzo praten, maar lekker laten leven. Laat ze leven zoals zij willen, als zij willen boeren en schijten met een heineken in hun hand, laat ze, als ze anderen maar niet lastigvallen. Individuelen die problemen veroorzaken worden individueel aangepakt. Zo hoort het en Nederland kan wat dat betreft nog heel veel leren. |
|
Kameleon Oudgediende
Roclan, dat is een reactie naar mijn hart. Nederland, zo verkrompt zoals het is, heeft nog veel te leren, vooral Geert Wilders...
Wat is er mis met iemand uit een ander land, die in ons land wil wonen en werken? We hebben prima cursussen voor ze om Nederlands goed te gaan leren, de meeste mensen doen geen vlieg kwaad, en toch zeurt iedereen.. |
|
@Roclan: Hoewel ik het met je eens ben vroeg ik mij af of Nederlanders echt een groot probleem zijn in Turkije. Aangezien er maar ongeveer 20.000 Nederlanders in Turkije wonen waaronder de meest oudere mensen die met pensoen zijn. Maar je hebt totaal gelijk dat de individuelen moeten worden aangepakt bij overtredingen. Dit wordt natuurlijk anders als geloven eigen rechtbanken beginnen of vanuit hun geloof gaan discrimineren. (PS ik heb ook geen respect voor heiligdommen, maar wel respect voor de mensen die het heiligdommen vinden ) @Kameleon: Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik realiseer me wel dat Nederland aardig vol raakt (de huidige voedsel productie is lager dan het verbruik) en dat er veel mensen naar Nederland komen om alleen maar van ons sociale voorzieningen gebruik te maken. |
|
timwijn Erelid
@wino: ik snap denk ik wel wat Kam bedoelt, kijk bijvoorbeeld "the boy in striped pyjama's" of iets soortgelijks. Indoctrinatie is een lastig iets. Vaak werden die mensen er zonder dat ze het doorhadden ingezogen en konden dan niet meer terug. Hoewel ze hun best deden 'goede dingen' te doen, moesten ze om zelf niet gemarteld te worden opdrachten uitvoeren. Een lastige positie. Het Nazisme wordt niet goedgepraat, maar er kan wel meer begrip komen voor sommige van deze mensen. Overigens is dit behoorlijk offtopic @Roclan: Nederlanders die ik ken, die naar het buitenland zijn geemigreerd, hebben de taal en cultuur geleerd. In Frankrijk spreek ik Frans, in Spanje Spaans, in Duitsland Duits en hier in Engeland Engels. Maar niet als er een andere Nederlander bij is, dan praat ik ook gewoon Nederlands. Hier in Londen hoor ik bijna geen Engels. Maar ik erger mij er in Nederland ook niet aan als ik alleen maar 'vreemde' talen hoor. Multicultureel is niet negatief. Andere talen en culturen is niet zo'n probleem! Waar ik mij WEL aan erger is asociaal gedrag, is vandalisme, is uitdagend gedrag en geen rekening willen houden met anderen. En helaas, mijn negatieve ervaringen met veel van deze punten zijn voor zeker 90% van mensen met een 'buitenlands' uiterlijk. |
|