hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 56 57 58 [59] 60 61 62 152 153 154 155

Discussie over Geert

08-12-09 15:05:31
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote timwijn:
@Roclan: Nederlanders die ik ken, die naar het buitenland zijn geemigreerd, hebben de taal en cultuur geleerd. In Frankrijk spreek ik Frans, in Spanje Spaans, in Duitsland Duits en hier in Engeland Engels. Maar niet als er een andere Nederlander bij is, dan praat ik ook gewoon Nederlands. Hier in Londen hoor ik bijna geen Engels. Maar ik erger mij er in Nederland ook niet aan als ik alleen maar 'vreemde' talen hoor. Multicultureel is niet negatief. Andere talen en culturen is niet zo'n probleem!

Waar ik mij WEL aan erger is asociaal gedrag, is vandalisme, is uitdagend gedrag en geen rekening willen houden met anderen.
En helaas, mijn negatieve ervaringen met veel van deze punten zijn voor zeker 90% van mensen met een 'buitenlands' uiterlijk.

Inderdaad, multicultureel is juist leuk en goed! Maar inderdaad, in Frankrijk spreek ik ook zoveel mogelijk Frans, totdat het mij te moeilijk wordt natuurlijk, maar dat is logisch denk ik. Maar ik probeer in de meest voorkomende talen, in de juiste landen mijzelf te redden :)

En asociaal gedrag, de meeste Nederlanders die ik zie zijn toch asocialer, dan bijvoorbeeld de Molukse mensen hier in Moordrecht hoor..

08-12-09 15:09:53
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
@timwijn: Nog 1 maal offtopic. Dat is het verhaal van de schuldige die in de slachtover rol kruipt. Komt een nieuwe toneelstuk over, de hoofdpersoon is een verkrachter. Die het goedpraat om vrouwen te verkrachten door wat die allemaal mee heeft gemaakt.

@Kameleon: Ik moet toegeven dat veel Nederlanders assosiaal zijn. (Vooral als ze met vakantie zijn) Maar dat neemt niet de problemen weg van het feit dat het percentage criminelen onder allogtonen veel hoger ligt.

En multicultureel is inderdaad interesant, maar in het buitenland moet ik me toch alleen zien te redden met Engels :P Heb frans en duits gehad maar dat werdt niks met mijn Dyslectie :P

08-12-09 15:21:34
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
@Kam: mja, mijn negatieve ervaringen zijn anders helaas vooral met mensen die ik niet direct als Nederlander zou definieren :ja

@wino: dat is het verhaal van dat kleine jongetje die naast een concetratiekamp komt te wonen (aangezien zijn vader daar de baas over wordt) en daar een vriend krijgt en uiteindelijk naar binnen gaat en doodgaat. Gaat over indoctrinatie, over hoe onwetend mensen waren. Niet over goedpraten 8O

08-12-09 15:28:30
wino
Senior lid

S
@timwijn: Oja maar ik had het over een ander toneelstuk, zette het ook een beetje vaag neer. Stond in de spits vandaag (3 pagina's 8O) Maar idd dat is onwetendheid, maar ze blijven schuldig

08-12-09 15:37:12
timwijn
Erelid

S
@wino: laatste offtopic (a) ja, ze zijn absoluut, zonder twijfel schuldig op basis van hun daden.
Maar ik heb wel meer begrip voor de situatie en veroordeel hun daden, maar niet de personen.

Ontopic:
Wilders noemt problemen, geen oplossingen. Waarom zou je op zo iemand stemmen, wat is de bijdrage van zo iemand wanneer hij in de regering zit, op een hogere functie dan de oppositie.

08-12-09 15:40:27
wino
Senior lid

S
@timwijn: Wilders noemt best wel oplossingen. Ga maar even op zijn site kijken, vind ik wel erg makkelijk gezegt... Ik bedoel ik ben ook niet voor Wilders. Maar als je hem wil afkraken kom dan wel met goede argumenten :nee

Edit: ik heb eerder wel al wel goede argumenten gehoord van jou, dus ik denk dat je hiermee gewoon weer ontopic de discussie wilt voorzetten :P

08-12-09 15:54:16
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik heb jaren in het buitenland gewoond en in elk land waar ik op dat moment verbleef woonden vele Nederlanders samen in een dorp, spraken ze de taal bijna niet en zochten ze elkaar op in Nederlandse Clubs of wat dan ook.
Mensen zoeken altijd elkaar op en zoeken naar dingen die ze kunnen delen.

En wij hebben misschien zo'n goed onderwijssysteem waardoor we verschillende talen kunnen leren, maar dat is lang niet overal in elk land ook zo.

VInd het gewoon grappig hoe sommigen hier praten over dingen waar ze niks vanaf weten.

08-12-09 15:57:48
timwijn
Erelid

S
@wino: klopt helemaal. Dit was expres een ongenuanceerde stelling om het weer even over Wilders te hebben :ja

(Ik heb zijn partijprogramma doorgelezen, daarin staat geen enkele oplossing of onderbouwing. Op zijn site heb ik eerlijk gezegd nooit echt gekeken. Zal ik wel even doen als ik tijd heb :))

@Luna: ik woon in het buitenland, ken de verhalen, maar heb zelf niet die ervaringen. Wel met australische mensen, die hebben hier een volledige wijk overgenomen :P

08-12-09 15:59:34
Luna
Moderator

S
Je zoekt altijd je medelander op, dat doet iedereen en is logisch.
En ik praatte ook gewoon Nederlands waar ik ook woonde, das toch normaal :P

Maar dit was effe tussendoor :P

08-12-09 16:00:56
wino
Senior lid

S
@Luna: Ik vind dat altijd zo makkelijk praten, jij weet er niks van af, want... Weet ik niks over oorlogen omdat ik er nog nooit 1 heb meegemaakt? (als voorbeeld) Dan praten we hier allemaal over iets waar we niks van af weten, namelijk de politiek. :nee En hoe weet jij trouwens dat die "sommigen" niks weten over die "dingen"?

Ontopic:
Daarom is het belangrijk dat we ze hier helpen met leren Nederlands spreken. Vooral voor de jongeren. :ja

08-12-09 16:03:42
Luna
Moderator

S
Ik kan aan reacties zien dat bepaalde mensen niks weten over bepaalde dingen, anders zouden die dingen niet zijn gezegd.

Ik had het verder ook niet over politiek, maar over wonen en aanpassen in het buitenland.

08-12-09 16:04:15
nietmeer
Het lijkt me niet best als de Sharia in meerdere westerse landen word ingeschakeld.. Kijk maar naar de landen waar het al is, kijk maar naar de "humanrights" in die landen, dat is een ramp.

08-12-09 16:05:33
Kameleon
Oudgediende

T S
Alsof de wet in Nederland zo lekker werkt...

Je mag jezelf niet verdedigen in huis tegen een inbreker, veel genoemd voorbeeld...

08-12-09 16:07:22
wino
Senior lid

S
@Luna: Oke maar ik zie het vaak in de contexts te gebruikt worden als argument in een discussie. Om te doen alsof mensen er niks van afweten het zo te laten lijken dat hun argumenten nergens op gebaseerd zijn.

Als ze er niks van af weten zou je toch juist makkelijk er uit kunnen lullen :P Met sterke juiste argumenten. :ja Alleen omdat ze er geen ervaring mee hebben betekend het nog niet dat ze er niks van afweten.

@rickhoogenband: Noem 1 westers land waar dat zo is?

08-12-09 16:08:53
Luna
Moderator

S
Ik hoef niemand uit te lullen, ik vermeld gewoon dat mensen altijd als kuddedieren zullen gedragen waar ze ook wonen en wie ze ook zijn.

08-12-09 16:10:26
DragonX
Oudgediende

WMRindex: 1.195
OTindex: 62.787
S
Quote Kameleon:
Alsof de wet in Nederland zo lekker werkt...

Je mag jezelf niet verdedigen in huis tegen een inbreker, veel genoemd voorbeeld...

Offtopic:
Dat mag wel, art. 41 lid 1 van het Wetboek van Strafrecht geeft aan dat noodweer is toegestaan, een noodzakelijke verdediging is toegestaan.

08-12-09 16:10:34
timwijn
Erelid

S
@wino: Spanje en Engenland :ja (als mijn bronnen kloppen)
Maar, wat daar mis is met de humanrights zou ik graag uitgelegd zien 8)

@Luna: klopt, ik merk ook aan veel reacties dat mensen gewoon wat roepen. Maarja, daar reageer ik dan meestal ook maar niet op :)

08-12-09 16:17:08
wino
Senior lid

S
@timwijn: Als je vind dat die landen de Sharia is toegepast dan leven we hier in Nederland onder de Halacha. Aangezien die rechtbank ook is toegestaan hier. :nee

08-12-09 16:21:09
timwijn
Erelid

S
De sharia-rechtbanken hebben de bevoegdheid bindende uitspraken te doen.

Toegepast is overigens een woord met een andere betekenis dan ingeschakeld..
En, 'leven onder' heeft weer een andere betekenis. .
Zo verdraai je het wel heel makkelijk..

08-12-09 16:22:17
Traevel
Oudgediende

WMRindex: 302
OTindex: 17.280
S
*roept wat, vloekt wat, vindt dat X en Y uit hun nek kletsen, slaat boos op tafel omdat er niet naar 'm geluisterd wordt, mompelt dat Luna een punt heeft en gaat uit wanhoop maar koffie zetten*

08-12-09 16:22:50
timwijn
Erelid

S
@Traevel: geniet van je koffie 8) goed idee..

08-12-09 16:23:46
Kameleon
Oudgediende

T S
*telt tot 10, als dat wettelijk is toegestaan*

*zet koffie met de ouderwetse koffiebonen*

08-12-09 16:26:25
wino
Senior lid

S
@timwijn: Ja oke mijn woord gebruik was niet echt best :P Maar zeg nou zelf is de human rights zoals rick dat zei, echt een ramp in Engeland? Ik ben er zeker niet voor, en ik ben ook tegen het feit dat een rechtbank buiten die van de overheid om, een bindende uitspraak te doen. Maar het mensen praten soms net alsof half europa islamitische is. :nee

08-12-09 16:29:27
Luna
Moderator

S
Elk land heeft weer andere bevolkingsgroepen waar ze last van hebben.
Toen ik in Melbourne was waren er rellen tussen Australiers en Grieken, want daar wonen echt megaveel Grieken 8O
In Spanje zijn het meer de zigeuners, maar eerlijk gezegd heb ik in Spanje nog bijna nooit een hoofddoekje gezien en zwarte mensen ook niet veel.
In Portugal is er overlast van de Russen.
Eigenlijk lijkt het wel of mensen gaan opletten als er teveel van een bepaalde groep bij elkaar zit ofzo..

08-12-09 16:31:52
wino
Senior lid

S
@Luna: IDD en in onze achterhoek hebben we teveel Nederlanders (6) Geef ons boeren land terug (beer)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 56 57 58 [59] 60 61 62 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven