hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 57 58 59 [60] 61 62 63 152 153 154 155

Discussie over Geert

08-12-09 16:35:31
stora
Oudgediende

WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Luna, het is ook makkelijker om de schuld van dingen bij andere groepen neer te leggen .
En zo voorkomen ze dat ze hun eigen tekortkomingen eens onder de loep moeten nemen

08-12-09 16:36:05
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Stora, inderdaad.
Ik denk dat afgunst ook vaak een rol speelt.

08-12-09 16:41:22
stora
Oudgediende

WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Er is altijd een wij en een zij.
Dus als je een wij hebt dan zoek je een zij die afwijkt van de wij.

08-12-09 16:42:14
sjatter
Oudgediende

WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Quote Luna:
In Spanje zijn het meer de zigeuners, maar eerlijk gezegd heb ik in Spanje nog bijna nooit een hoofddoekje gezien en zwarte mensen ook niet veel.

8O8O Zuid Spanje stikt ervan, onder Malaga.8O Niet in de toeristen dorpen.8)

08-12-09 16:42:18
wino
Senior lid

WMRindex: 438
OTindex: 274
Wnplts: Grolle!!
S
Ja en ik denk dat het ook een rol speeld dat de Islam de afgelopen jaren nogal negatief in het nieuws is gekomen. En daardoor worden alle moslims aan die negativiteit gekoppeld. En dat het percentage criminelen onder allogtonen veel hoger is dan onder autochtonen ook mee speeld ;)

grappig :P

08-12-09 16:43:02
Luna
Moderator

S
Sjatter, ik zie ze bijan nooit en heb er nog lang gewoond 8O

08-12-09 16:44:48
sjatter
Oudgediende

T S
@Luna: In Portugal heb jij gewoond toch?8O

08-12-09 16:45:11
Luna
Moderator

S
Sjatter, onder andere ja :P

08-12-09 16:45:11
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote wino:
Ja en ik denk dat het ook een rol speeld dat de Islam de afgelopen jaren nogal negatief in het nieuws is gekomen. En daardoor worden alle moslims aan die negativiteit gekoppeld. En dat het percentage criminelen onder allogtonen veel hoger is dan onder autochtonen ook mee speeld ;)

grappig :P

als je weet dat je het bewust doet, waarschijnlijk door de media... Waarom werk je er dan niet aan jezelf, zodat je niet meekletst?

08-12-09 16:47:32
sjatter
Oudgediende

T S
Quote Luna:
Sjatter, onder andere ja :P

Dat is geen algeciras.:nee

08-12-09 16:48:44
Luna
Moderator

S
Algeciras was vroeger al Arabisch ja, dat klopt wel :D
Maar die stad staat in verbinding met Afrika enzo,he 8)

08-12-09 16:53:16
wino
Senior lid

S
@Kameleon: Mijn punt is dat je het van twee kanten moet bekijken. Jullie hebben gelijk met wat jullie zeggen. Maar dat neemt niet het feit weg dat er wel degelijk problemen zijn onder allogtonen. JA, die problemen zijn er ook onder autochtonen, maar als het probleem onder allogtonen 2-4keer zo vaak voorkomt. Moet je als overheid toch wel even daar aandacht aan besteden. (En dan niet zoals wilders dat doet :P) En geen zorgen, ik neem niet zo snel de mening over van anderen om maar mee te kletsen. ;)

08-12-09 17:19:40
Roclan
Senior lid

WMRindex: 470
OTindex: 104
Wnplts: Hilversum
S
Een aantal punten van Wilders:

- Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt

- Specifieke doelstelling, het aanpakken van 'islamitische' terroristen ipv iedere soort terrorist.

- Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd, maar geen toelichting wat voor een misdrijf, kan ook een snoepje zijn die door een driejarige is gesloten, waarna diegene wordt uitgezet. Arm kindje wist hij veel :(

- Kraakverbod

- Ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)

- Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen, grote deel van het geschiedenis is gelogen dus dan bouw je een onderwijssysteem op leugens

- Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen, pure discriminatie dus en dan praat hij over de grondwet??

- Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar, alweer discriminatie

- Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams

- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen, maar de Paus mag hier wel komen, alweer discriminatie

- Afschaffen dubbele nationaliteit, dan gaan andere landen hetzelfde doen bij Nederlanders, inleveren of eruit!

- Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp, uhm... onmenselijk!

- Geen overheidssubsidies voor politieke partijen, dus nadat hij aan de macht is lukt het niemand anders meer en wordt hij dictator der Nederlanden

- Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers, alweer discriminatie, alsof italianen een haar beter zijn dan polen om zo maar ff te zeggen

- Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren, iedereen is bezig met het milieu en wat zegt wilders? kappen met die handel.

- Bouw nieuwe kerncentrales

- Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas, uhm Hamas en Hezbollah zijn politieke bewegingen, net zoals die van jou meneertje wilders..

- Wilders wil Nederlands minarettenreferendum, overal in de islamitische wereld zijn ze bezig tolerantie te scheppen en kerken en synagoges te plaatsen en hier in Nederland gaan we terug in de tijdIn ieder geval mijn redenen om absoluut niet op hem te stemmen

08-12-09 17:20:38
Luna
Moderator

S
Wat een belachelijk punten zitten erbij 8O

08-12-09 17:32:21
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Maar hij is niet racistisch ingesteld, nee, dat echt niet hoor 8O

08-12-09 17:33:53
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Aanvulling:

Kraakverbod slaat nergens op.
2% van gekraakte gebouwen zorgt voor toename criminaliteit in die omgeving, bij de rest (98%) weten mensen vaak niet dat het gekraakt is of heeft het een positief effect op de status van het gebouw. - meer onderhoud, minder ongedierte, etc.

Algeheel verbod op drugs slaat nergens op.
Definitie drugs is achterhaald en.. nouja, hier valt een apart discussieforum over aan te maken ben ik bang :P

Kpuc: vooral die van: geen ehbo voor illegalen vind ik echt heel goed :ja Echt een reden om op hem te stemmen :r :r

08-12-09 18:29:30
Roclan
Senior lid

S
de grotere vraag is, willen wij Nederlanders leven in een land waar er een zeer grimmig sfeer heerst, iedereen constant in de gaten worden gehouden, er apartheid plaatsvind en de straten vol staan met agenten.
Lijkt wel alsof ik Israël aan het beschrijven ben he.. gek is dat.. wilders.. israel.. hmm :P

09-12-09 07:46:11
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik ga niet alle pagina's inhalen, onbegonnen werk.

Iemand gisteren op Comedy Channel de Family Guy aflevering van Southpark gezien? Zou verplichte kost moeten worden op alle scholen.

Voor wie het niet kent: Southpark is een satirischa animatie serie voor wie geen huisje heilig is. In de genoemde aflevering gaat het erom dat er een aflevering van een andere serie, Family Guy, uitgezonden zal gaan worden met beelden van de profeet Mohammed.

Dit geeft wereldwijd uiteraard de rellen die we van de cartoons kennen, maar waar het vooral om gaat is de houding in de VS zelf die gekenschetst wordt. Mensen zijn massaal bang voor de reactie van de islam en willen dat de uitzending verboden wordt. En als dat niet gebeurd willen ze het verder niet meer weten en steken ze massaal de kop in het zand. Letterlijk uiteraard.

Ook de pers roept de president op om het te verbieden, maar die zit met een lastig iets wat "first amendment " heet (vrijheid van meningsuiting). De journalisten vinden dat maar bureaucratisch gelul.

Wat Southpark in deze aflevering goed laat zien is hoe ver wij al geneigd zijn om toch maar vooral op de lange tenen van de islam te letten en onszelf op te geven. En waartoe dat gaat leiden, omdat je steeds meer toe zult moeten geven als je eenmaal begint.

Dit werd door Comedy Central nog eens bevestigd doordat ze de scene met Mohammed afdekten met de verklaring dat Comedy geen beelden van de profeet uitzend. Even later gevolgd door een scene waarin Jezus wel op komt draven en de amerikanen en Bush onderpoept.

Dat laatste mag wel, christenen mag je beledigen zoveel je wil, kan ook want die plaatsen geen bommen en roepen geen fatwa's uit.

Maar het toont wel aan hoe wij ons hier steeds verder terugtrekken, steeds meer toegeven aan en zo langzaam aan de islam ideologie met al zijn discriminerende zaken gewoon toelaten om te overheersen.

(NB: Wilders gezien gisteren bij Knevel? Klaarhelder: het gaat hem om de ideologie van de islam die totalitair is, niet om de mensen op zich. Wie als moslim gewoon de wetten en regels hier respecteert, kan gewoon blijven en normaal burger zijn. Maar daar zal hier ook wel weer iets op verdraaid worden, per slot is Wilders bashing erg in).

09-12-09 08:16:14
Invisible
Oudgediende

Zal Nederland nooit islamitisch worden? In de zin van de grondwet heb je dan twee keer een 2/3 meerderheid in de kamer nodig (er moeten na de eerste keer verkiezingen gehouden worden). Zal even duren.

Daar gaat het nu niet om. Wat we nu zien is steeds verder toegeven, respect nietwaar. Geen kerstboom op school, geen kruis op de mijter, respect dat dames geen hand krijgen, naar aparte loketten moeten. Accepteren dat notarissen meewerken aan het discrimineren van vrouwen bij erfenissen. Zo gaan we stap voor stap verder en iedere stap die je doet moet gevolgd worden door een ander omdat er wee riets nieuws opduikt.

En zo gaan we naar zomerse dagen toe waar vrouwen tot de nek gekleed gaan omdat het anders aanstoot geeft en je respect moet hebben. Waar vrouwen op steeds meer gebieden tweederangsburger worden en met een hoofddoek op dienen te verschijnen.

Zoals Wilders gisteren zei: we zijn dus al op een punt waar je wel vrij kan krijgen van school voor viering van het einde van de ramadan (waar je in NL praktisch nergens voor vrij krijgt van school!), maar een kerstboom die wel bij onze cultuur hoort niet mag omdat je aanstoot zou kunnen geven.

En verder is het een wet van de grote getallen: de islam groeit in absolute maar vooral in relatieve aantallen. Laat je de ongebreidelde immigratie doorgaan, dan kan je uitrekenen wanneer ze de meerderheid hebben. En ook al wordt het dan niet in de grondwet vastgelegd, een meerdehreid kan gewoon eisen dat je hun gebruiken maar accepteert en anders problemen hebt. En dat gaan dus mn vrouwen als eersten merken. En degenen die vrij willen zijn in meningsuiting merken het nu al. Maak maar eens een cartoon, of een voorstelling zoals de bloeiende maagden dat deden over Jezus en Christenen, maar dan met Mohammed erin. Zolang zelfs gematigde en goed opgeleide mensen uit islam hoek het dan "tuurlijk" vinden dat je rellen krijgt . . . heb je dan nog meer nodig om wakker te worden?

En zo denken wij onszelf steeds ruimer weg. En een ieder die dat niet ziet heeft volgens mij net als de Southpark bevolking de kop in het zand. En als hij/zij die er op een gegeven moment dan uithaald is het te laat.

09-12-09 09:18:39
wino
Senior lid

S
@Heel veel hier boven: Wilders heeft heel wat punten waarvan je kan zeggen je bent voor of tegen. Het probleem met Wilders is helaas dat hij deze punten richt tegen specifieke groepen. Wat ik jammer vind is dat als ik bvb tegen iemand zeg dat de criminaliteit onder allochtone jongeren aangepakt moet worden wordt er gelijk geroepen: Rasist, Iedereen is gelijk, Nederlandse jongeren begaan ook misdrijven. Dit vanuit de linkse hoek.

@Invisible: Die aflevering moet ik zien :D (l) southpark! Maar zoals ik al vaker heb gezegt. Je vergeet dat de moslims ook steeds minder "streng gelovig" worden. Moslims (de meeste) willen dat Nederland Multicultureel blijft. Ik heb nog geen 1 reden of bewijs gezien dat zoiets zal gaan gebeuren. Sinterklaas geen kruis meer? Komt mischien omdat veel niet gelovigen ook sinterklaas vieren? Heeft niks met de Islam te maken. :nee

09-12-09 10:13:45
Roclan
Senior lid

S
Grappig hoe sommige mensen 'discussieren', als je het zo kan noemen.. lijkt meer op continue demoniseren van een bevolkingsgroep met vooral leugens en het verdraaien van feiten maargoed.
Invisible, zelfs al zou ik al je genoemde punten met feiten onderuit halen, nog zou je doorgaan met je waanzin.
Als je wilt discussiëren, begin dan eerst met openheid, wees open om te leren, weet dat je een mens bent en hou er rekening mee dat je verkeerd beïnvloed kan zijn en worden.
Je bent nu gewoon bezig met het opdringen van jou extremistische ideologie aan anderen en ik denk dat niemand daarop zit te wachten.

@wino: wist je dat het overgrote deel van de 'allochtone' jongeren eigenlijk gewoon autochtoon zijn? Het is gewoon niet goed om bepaalde minderheden eruit te plukken. Zeg gewoon de criminaliteit moet harder aangepakt worden, kwets je niemand mee behalve de criminelen, en die verdienen het!

09-12-09 10:20:08
wino
Senior lid

S
@Roclan: Dat bedoel ik dus. Je mag er geen eens meer over praten. Voorkomen is beter dan genezen. Als je kunt voorkomen dat die jongeren crimineel worden is dat niet beter dan ze te straffen wanneer ze de misdaad al begaan hebben? Je moet juist kijken naar hoe het komt dat ze op het criminele pad komen. Komt het mischien door de opvoeding van de ouders, is die anders dan van ouders van Nederlandse afkomst. Of komt het doordat ze zich buiten gesloten voelen in de maatschappij? En hoe kun je ze er dan beter bij betrekken?

Nooit de problemen negeren omdat je bang bent iemand te benadelen...

(Edit: zoals ik al eerder zei, deze probelemen worden ook onder de allogtonen zelf toegegeven: klik hier)

09-12-09 11:12:10
Invisible
Oudgediende

Niet om het één of ander, maar de bevolking in de gevangenissen alhier is voor 70% van buitenlandse komaf. De criminaliteit onder allochtonen drie tot vier keer hoger dan onder autochtonen. Kan je niet leuk vinden, maar het feit ligt er wel (zie eerderre publikatie van cijfers in deze)

@Roclan: ik ben dus extremist omdat ik de vrijheden zoals die in onze grondwet bepaald zijn wil Handhaven? Omdat ik wil voorkomen dat vrouwen gediscrimineerd worden?

Aardige hypothese. En al die imams die oproepen Amerikanen en Joden waar ook ter wereld te vermoorden zijn zeker kleuterscholleiders?

Ik weet ook best dat de overgrote meerderheid der moslims geen radicaal is. Maar wat wel een feit is , is dat ze andere gebruiken hebben die niet stroken met onze grondwet. Denk aan de positie van vrouwen in bijvoorbeeld erfrecht. En hoe meer nieuwen van elders hier komen, hoe nadrukkelijker zich dit zal manifesteren. Dan blijft het niet meer bij een apart loket of stiekum huwelijk buiten de B.S. om. Zie hiervoor Engeland, waar de sharia feitelijk al ingevoerd is. Officieel moeten beide partijen ermee instemmen voor een bindend oordeel, maar hoe groot acht je de kans dat een moslim vrouw de druk in eigen kring kan weerstaan om zich daaraan niet te onderwerpen? Immers niet onderwerpen is afwijzen van de sharia en het geloof en dus paria in eigen kring. En dus is inmiddels in Engeland discriminatie officieel gelegaliseerd. Waarom zou dat hier anders gaan?

Ben ik een extremist als ik zeg dat ik dat buiten de deur wil houden?

09-12-09 11:16:22
Invisible
Oudgediende

Lees dit en vraag je af of je dit maar normaal moet vinden.

Noot: let ook op de melding dat het islamitisch huwelijk al een tijde terug voltrokken was. Dat kan dus niet volgens onze wet....... Maar ja, respecteren nietwaar....

En een volgend incident: een amsterdamse tramconducteur is al tweemaal geschorst omdat hij een kruis op zijn kleding draagt en het GVB uitingen van geloof verbiedt. Van christelijk geloof wel te verstaan, want de hoofddoekjes van moslima's mogen uiteraard wel.

Gek toch dat Wilders steeds meer stemmen trekt, hoe zou dat toch komen?

09-12-09 11:24:55
wino
Senior lid

S
@Invisible: Iets minder dan 70% maar dat wijzigd je argument niet: klik hier

Ook een leuke forum (wel iets verouderd): klik hier
(PS: let niet op de mening van de topic maker, maar op de bronnen eronder)

Edit: Invisible, ga niet je mening baseren op enkele incidenten, bovendien zou de die misdaad wel eens door een Nederlander kunnen zijn gedaan. ;) En waar lees jij dat moslimse geloofsuitingen wel zijn toegestaan?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 57 58 59 [60] 61 62 63 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven