Discussie over Geert |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Ook uit elsevier: in 2007 kende Nederland 13.500 gedetineerden. Daarvan was 6.270 geboren in Nederland: 53.5% dus elders. Van die in Nederland geborenen is 52% ook van niet nederlandse komf af. Maakt dat totaal slechts 22,2% van degedetineerden dus van Nederlandse komaf is. 77,8% dus van buitenaf.......
Maar: deels is dit ook logisch. Wie zijn immers degenen die het snelst hun geluk elders gaan beproeven? Niet de brave huisvaders/moeders, maar degenen die het wat losser hebben. Zie hiervoor onze eigen voorouders inhet Wilde Westen.
Jammer dat je dit niet uit kan filteren-0-0-0-0-
Hoofddoekjes zijn bij GVB Amsterdam toegestaan, hoewel ook dit een geloofsuitng is. |
|
nietmeer
|
Ik vind die punten van Wilders best redelijk.. Zoveel landen gooien de grenzen dicht. Geen medische zorg voor illegalen (behalve in nood) dat is toch normaal, als je hier illegaal heen komt, verwacht je dan ook nog eens zorg te krijgen terwijl je blijkbaar "schijt" hebt aan onze regels? Wanneer jij naar een bijeenkomst gaat waar je niet voor bent uitgenodigd, hoef je ook geen service te verwachten toch?.. "- Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd, maar geen toelichting wat voor een misdrijf, kan ook een snoepje zijn die door een driejarige is gesloten, waarna diegene wordt uitgezet. Arm kindje wist hij veel" Wat je hierbij zet roclan slaat natuurlijk nergens op. Een driejarige valt nog onder minderjarig volgens mij? En een snoepje pakken is geen misdrijf. "- Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen, maar de Paus mag hier wel komen, alweer discriminatie" Juist. De paus woont hier niet of wel? Nja zo kan ik nog wel even doorgaan Roclan je kan ook de goede dingen eruit pakken en daar eens naar kijken. Zoals sluiten van coffeeshops. |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
Quote rickhoogenband: Geen medische zorg voor illegalen (behalve in nood) dat is toch normaal, als je hier illegaal heen komt, verwacht je dan ook nog eens zorg te krijgen Wilders zegt dus, ook in Nood niet. Laat ze maar sterven. Ik zeg geef ze hulp en gooi ze daarna het land uit. Als ze zich melden bij een instantie dan kun ze toch oppakken en wegsturen? Quote rickhoogenband: Roclan je kan ook de goede dingen eruit pakken en daar eens naar kijken. Zoals sluiten van coffeeshops. En dat is goed? hoe kan een party voor de VRIJHEID zoiets zeggen Die zou toch juist voor het legaliseren zijn van dat soort dingen. |
|
nietmeer
|
nee, vrijheid en drugs is even iets anders wino, kijk maar om je heen op school, dan zie je hoeveel mensen nu al kapot gaan die zie ik later echt niet arbeidsgeschikt zijn |
|
nietmeer
|
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Dit betekent toch, Uitgezonderd spoedeisende hulp. |
|
rickhoogenband: Ben ik eht dus niet mee eens. Vrijheid = leven zoals jij het zelf wil. Daar is ook het gebruik van alcohol en (soft) drugs onder. Het verbieden van middelen waarvan het niet bewezen is dat het slecht (of verslavend) is vind ik onzinnig. (Voorbeeld de paddo's). En aangezien een joint ongeveer net zo verslavend en slecht voor je is als een normale sigaret, zie ik het probleem er niet van in. Elke regel die iets verbied = minder vrijheid. Daar hoort ook het verbod op drugs bij. Ergens moet je een grens stellen als overheid met wat je toestaat. Maar als je uitgangs punt vrijheid is als partij, ga ik er toch van uit dat je die grens omhoog wil leggen IPV omlaag. |
|
gothic Erelid
WMRindex: 1.818 OTindex: 5.537
|
Had me voorgenomen om niet te reageren maar ik doe het toch, dit is ook wel gelijk mijn laatste reactie hierin.
Vorig jaar ben ik aangerand en bedreigd op het station door een allochtone jongen. Een paar weken later probeerde iemand anders het nog eens dunnetjes over te doen. Heel lang was ik bang dat iedereen zo was, dit zou doen. Inmiddels weet ik wel beter en is niet iedereen meer een potentiele aanrander. Niet iedereen van allochtone afkomst is slecht, er zijn ook genoeg goede mensen bij. En dat vergeten de meeste mensen hier. Ik lees hier alleen de negatieve kant van de Islam en van allochtonen, maar ook deze mensen hebben goede kanten, ook deze religie heeft goede kanten. Vergeet dat niet!
Ik woon in Amsterdam Oost, niet echt een hele fijne buurt, maar ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld. Maar ik ben er bijna zeker van dat mensen die een hekel hebben aan de Islam, dat zij hier zeggen: ik voel me onveilig met al die allochtonen hier.
Als je een hekel hebt aan een bepaalde bevolkingsgroep is het moeilijk om objectief te blijven en niet alleen je eigen gevoel te laten spreken. Maar blijf het wel proberen. Als je alleen naar de negatieve kanten kijkt heb je niet alleen een hele groep mensen ermee maar ook je zelf omdat je nergens meer onbevangen/ onbevooroordeeld naar kan kijken en op af kan stappen. |
|
@gothic: Het is nooit fijn om te horen dat iemand zoiets heeft meegemaakt en dus al zeker niet om zelf mee te maken. Ik ben het helemaal met je eens dat je niet de gehele bevolkingsgroep op 1 hoop moet gooien. Je kunt ook niet alle "Nederlanders" op 1 hoop gooien. Dit betekend natuurlijk niet dat we alle problemen maar moeten negeren |
|
Invisible Oudgediende
|
Het gaat er niet in wezen om dat moslimgezinnen zoals die hier wonen i.h.a. heel wat aangenamer gezelschap vormen dan vele Nederlandse. Dat hun gastvrijheid van een nivo is die bij de autochtonen allang dood en begraven is.
Waar het om gaat is de cultuur verschillen die nu al zo vaak genoemd zijn en waarbij de tendens meer en meer is dat die van ons afgeschaft worden en die van hen de maat worden. Dat gebeurd inmiddels zo structureel dat je het echt geen incidenten meer kan noemen.
Is dat erg? Niet als je het geen reet kan schelen of dat je het wel prettig vind dat je je vriendin/vrouw/dochter mag achterstellen. Wel als je de vrijheid van meningsuiting en anti discriminatie een hoog goed vind , waard om voor te vechten.
It's as simpel as that! |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote wino: Quote rickhoogenband: Geen medische zorg voor illegalen (behalve in nood) dat is toch normaal, als je hier illegaal heen komt, verwacht je dan ook nog eens zorg te krijgen Wilders zegt dus, ook in Nood niet. nee, Quote: Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp Spoedeisende hulp dus wél Oke, het gebruik van het formele 'behoudens' maakt het niet duidelijker, maar het betekent in dit verband 'uitgezonderd' |
|
nietmeer
|
Quote wino: rickhoogenband: Ben ik eht dus niet mee eens. Vrijheid = leven zoals jij het zelf wil. Daar is ook het gebruik van alcohol en (soft) drugs onder. Het verbieden van middelen waarvan het niet bewezen is dat het slecht (of verslavend) is vind ik onzinnig. (Voorbeeld de paddo's). En aangezien een joint ongeveer net zo verslavend en slecht voor je is als een normale sigaret, zie ik het probleem er niet van in. Elke regel die iets verbied = minder vrijheid. Daar hoort ook het verbod op drugs bij. Ergens moet je een grens stellen als overheid met wat je toestaat. Maar als je uitgangs punt vrijheid is als partij, ga ik er toch van uit dat je die grens omhoog wil leggen IPV omlaag. meh dat is onzin. een joint in de pauze heeft tog wel meer impact dan een sigaret in de pauze. van een joint kunnen mensen ook agressief of ziek worden, maar ik zie het verband niet helemaal, vrijheid van meningsuiting is niet vrijheid van doen en laten toch? @piet, dat zij ik wel als het spoedeisend is dus |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Iedereen verdient medische zorg Hoe harteloos ben je als je dat iemand niet gunt |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
rickhoogenband: dus, eigenlijk is het partij voor vrijheid van meningsuiting, en niet partij voor vrijheid?
Ik had al zo'n idee dat het niet zozeer om vrijheid ging, maar gewoon om dingen zeggen waarmee je anderen kwetst, opfokt, uitsluit, agressief maakt. En dat het vooral met 'denken aan mijzelf' te maken heeft.
Maar dat staat nergens letterlijk. Ik ging van het positieve uit. Blijkbaar weer eens onterecht. |
|
rickhoogenband: Zoals timwijn zegt waarom is het dan partij voor de vrijheid. Dan ga ik er ook uit van alle soorten vrijheid. En dat ze strijden voor een vrijer Nederland. Persoonlijk zal ik wel voor zo'n soort partij kunnen stemmen. Ben van mening dat de overheid zich te veel met het dagelijkse leven bemoeit van mensen en dingen verbied op onjuiste redenen. In mijn ogen is elke wet die de mensen iets verplicht of verbied, steek in de rug voor de vrijheid van mensen. Dus moet je voorzichtig zijn met wat van steken je geeft. |
|
nietmeer
|
Quote timwijn: rickhoogenband: dus, eigenlijk is het partij voor vrijheid van meningsuiting, en niet partij voor vrijheid?
Ik had al zo'n idee dat het niet zozeer om vrijheid ging, maar gewoon om dingen zeggen waarmee je anderen kwetst, opfokt, uitsluit, agressief maakt. En dat het vooral met 'denken aan mijzelf' te maken heeft.
Maar dat staat nergens letterlijk. Ik ging van het positieve uit. Blijkbaar weer eens onterecht. Aha.. dus D66 is de partij van de 66e.. en Groenlinks is de partij van ik wil groene dingen links.. En pvda is partij van er is alleen maar arbeid... zo zit het dus... Het is een naam kindjes... je kan natuurlijk niet totale vrijheid heben, anders kon je gewoon dronken en stoned naar je werk, met een glock 9mm in je broek.. --- Tim sint is net weg en nu al een kerstmuts tsss laat sint ff rustig ze schoenen en jas aandoen ofzo |
|
timwijn Erelid
Groen links is inderdaad erg voor groen en is een linkse partij. Democraten '66 zijn inderdaad democratisch en komt uit het jaar 66 dacht ik zo. Christen unie is inderdaad christelijk. CDA is christendemocraten PvdA is inderdaad erg op de arbeider gericht ja.. niet alleen, dat zeg ik ook niet Partij voor de vrijheid is niet voor vrijheid. Nomen est Omen, what's in a name.. etc. Edit: jij praat nu nog zwart-witter dan wilders hoezo totale vrijheid? Dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel: blijkbaar gaat het niet om vrijheid, maar om meningsuiting, noem het dan ook zo. ----- ik woon in Londen, zoek hier eens een sint |
|
rickhoogenband: 66 is het jaartal waarin ze opgericht zijn, groenlinks wil opkomen voor het groen in Nederland en is een linkse partij. Pvda komt op voor de arbeiders in Nederland. Ik weet dat het alleen maar een naam is. Maar partij van de vrijheid zou je toch denken dat Nederland "vrijer" wil krijgen ipv strengere regels? Of is het niks meer dan een truckje om stemmen te krijgen? |
|
nietmeer
|
zucht, de naam betekent niet LETTERLIJK wat de partij verkondigt, zo zeg jij het wel. Kijk maar op de site van PVV en zoek daar maar even ik ga naar huis, Howdo! |
|
rickhoogenband: Oke vind je het dan niet erg als ik het voortaan PTV noem? (partij tegen vrijheid?) Beschrijft het iets duidelijker, dan weten we beter waar we het over hebben. Welthuis iig |
|
timwijn Erelid
rick, ik zeg niet dat vrijheid hun enige punt is, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat je naam ook iets te maken heeft met je partijprogramma |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Tim, als je PVV ziet, lees dan Partij Voor de Vrijheid van Autochtonen. |
|
Kpuc: hoor, ze willen ook strenge regels voor Autochtonen. Die PTV moet gewoon zijn nieuwe (door mij verzonnen) naam gebruiken |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Kpuc: Partij Voor de Vrijheid van Autochtonen. Is er ook een partij die daar tegen is? |
|
Invisible Oudgediende
|
Wat een gemiereneuk op de vierkante centimeter over de naam. Alle partijen mogen naam hebben wat ze willen, maar PVV niet, omdat ze niet voor de vrijheid om mensen te vermoorden zijn. PvdA maakt die A niets uit, mogen op alle terreinen meedoen, maar de tweede V mag niet uitgelegd worden anders dan dat alles vrij moet zijn, inclusief de vrijheid om jouw kinderen te misbruiken?
Zijn er nu werkelijk geen echte argumenten meer en moet het nu dan maar zo onderuit gehaald worden? Want dat lijkt hierbij d enige intentie.
Sorry, maar als het nivo daar blijft hangen haak ik af. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Pfeww, zie de humor toch eens in van dit soort breaks Invisible Over argumentatie, tja, over en weer is al zo vaak hetzelfde gezegd, steeds komt er weer een opleving, even een link naar nieuws en daaruit moeten we maar distilleren wat goed of niet goed is? Zo werkt het gelukkig niet, aan de basis is er veel te winnen en het werpt al vruchten af, ik kan wel weer beginnen over het begrip brede school, vreedzame school en hopelijk ook eens een vervolg op het voortgezet onderwijs van deze aanpak. Maar of dat enige weerklank zal vinden? Ik hoop het, want ik zie dat het werkt en dat er een hoop kids gewoon goed voorbereid de toekomst in gaan. |
|