Discussie over Geert | |
02-09-10 07:20:06 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Ik denk dat van de 24 zetels van PVV er minimaal 20 zijn die in de categorie protest zouden kunnen vallen. Protest omdat de gevestigde partijen het vertikken om te zien dat er problemen zijn met de integratie, de criminaliteit onder allochtonen, de veiligheid op straat en vooral het "weg met onszelf" principe middels sluipenderwijs steeds meer onze rechten verkwanselen om toe te geven aan mogelijk lange tenen bij een ander. Dat bewezen door na Fortuin meteen weer in het oude correcte denken terug te vallen. Ik denk ook dt PVV de 40 zetels kan halen als de critici maar blijven ontkennen dat de partij punten heeft, blijven liegen dat hij alle moslims uit NL wil zodat ze het af kunnen doen als discriminatie en niet naar de feiten hoeven kijken. Als ze maar blijven mekkeren over de kopvoddentax met als enige doel belachelijk te maken om niet over de echte problemen te hoeven praten. Steeds meer autochtonen hebben al dan niet door eigen ervaring het idee dat zij in eigen land gediscrimineerd worden. Door voorrangsbeleid bij vacatures, door het weghalen van symbolen bij feestdagen omdat de moslim beledigd zou kunnen worden etc. Dit beeld wordt bevestigd door de hetze tegen de man die eens zegt wat zovelen denken of voelen. Dat wordt gezien als bewijs dat de man gelijk heeft. En het feit dat hij wel 24 uur beschermd moet worden en geen enkele imam dat hoeft bevestigd dat beeld beslist. Zo lang die hetze blijft zal PVV groeien. Wil je PVV kleiner maken: erken dan de problemen en vooral: pak ze eens aan. Zet de corrrecte roze bril af en erken de criminaliteitscijfers, erken het toegeven en stop ermee. Eis dat men de grondwettelijke waarden hier erkend en dus stopt met het onderdrukken van vrouwen. Stop ook met de immigratie van al die kanslozen die nu al 7 miljard per jaar kosten en dus een belangrijke oorzaak zijn dat er op pensioenen etc bezuinigd moet worden. Zo wordt dat niet hardop gezegd,maar zo rekent de burger wel... | |
02-09-10 07:28:00 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nogmaals, de PVV heeft goede punten, ze blijft alleen doorslaan omtrent de Islam. En gezien de uitspraken wie de grote Leider te pas en te onpas doet en zal blijven doen lijkt me het een onbetrouwbare coalitiepartner. En je kunt blijven hameren op cijfers, op t weghalen van symbolen, dat zal me niet van mijn mening brengen. Voorrangsbeleid bij vacatures, dat wordt vanzelf in balans gebracht door de autochtone werkgever die met een omweg een allochtoon zal teleurstellen met de woorden; Onze keus is op een ander gevallen maar we bewaren uw gegevens voor een eventuele volgende vacature. Valt dus ook reuze mee | |
02-09-10 12:18:33 | LauraS Senior lid WMRindex: 510 OTindex: 764 T S |
@Invisible: Wow dat heb je echt heel goed verwoord! Kpuc Ik zit vol verbazing de reacties van jouw te lezen. Vol minachting praat je over de mensen die op pvv hebben gestemd, die dat volgens jouw alleen doen vanwege de Moslims. En het grappige is jij doet precies hetzelfde als wat jij denkt dat die pvv stemmers doen. Jij bent werkelijk geen haar beter, misschien nog wel extremer. Erg jammer | |
02-09-10 16:57:32 | Hisoka Erelid WMRindex: 1.102 OTindex: 976 |
02-09-10 17:03:26 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Laura, goed lezen is een vak, wie PVV stemt vanuit de onderbuik is voor mij een min mens. Wie PVV stemt vanwege de algemene klotezooi in NL en zonder je vinger op de Islam te leggen, prima. En verder blijf ik erbij dat als je vanuit je onderbuik op dat clubje criminelen stemt dat je echt beter naar de dokter kan gaan ter doorverwijzing naar de psychiatrie. En trouwens, waarom zou ik me verdedigen? Niet dus, vanaf nu kunnen PVV-fanboys/girls jammeren van jij bent extreem zeg, ja zeker, en wat dan nog? Mag ik dat niet en jullie Grote Leider, heil, mag dat wel? Rot op | |
03-09-10 07:17:15 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Hier een klein voorbeeld van het verschil in e.e.a. Iemand ooit Wilders horen oproepen anderen te vermoorden? Heeft die imam daarginds in Australie bescherming nodig? | |
03-09-10 07:22:11 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Quote Invisible: Wat zeg je nu De typo is inmiddels aangepast van Invisible. Dus denk nu niet dat ik er "Ieman dooit Wilders" van heb gemaakt, jammer dat er niet even op werd gereageerd door Invisible Ieman dooit Wilders horen oproepen anderen te vermoorden? Heeft die imam daarginds in Australie bescherming nodig? Even zonder dollen, dit soort gasten zijn de linkste, al kan ik me de woede wel voorstellen, hoe zou jij het vinden als je keer op keer als achterlijk wordt weggezet en niet eens de kans krijgt om dit te weerleggen omdat meneer Wilders het debat telkens ontloopt of simpelweg arrogant weigert in gesprek te gaan? | |
03-09-10 07:41:33 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Als je het niet eens bent met wat gezegd wordt, stap je naar de rechter. Punt. Zodra je moord predikt bewijs je dat de man gelijk had en heeft met zijn stellingen dat we die mentaliteit niet hier moeten hebben en dat die achterlijk is. Het is nu aan de zogenaamde gematigde moslims alhier om ferm afstand te nemen van deze verklaring. Natie wijd in de pers. Zoals ze dat al veel vaker hadden moeten doen, maar helaas te vaak verzaken. Of het zelfs "volkomen logisch toch?" noemen dat er zo'n oproep komt. En die daarmee de opinie die toch al tegen hen is versterken. | |
03-09-10 07:51:06 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Wel jammer dat je niet even in de edit erbij vermeldde dat je de typefout Ieman dooit Wilders hebt verbeterd, nu lijkt het net of ik dat er van heb gemaakt. Nogmaals, dit soort malloten zijn gestoord en ik snap Australië ook niet dat ze die vent niet oppakken en in een kerker zetten. | |
03-09-10 08:22:08 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Ik heb de type fout inderdaad verbetert, maar al voor ik jouw opmerking hierover had gezien... Ik verzond de edit en las erna pas jouw bijdrage.... Niet aan gedacht om dit in een edit te vermelden Gestoord zijn ze zeker, maar het zijn er wel veel en het worden er wereldwijd steeds meer. En enige vorm van sterke tegenbeweging in de eigen gelederen zie ik niet. Ik zie wel vergoeilijkende opmerkingen uit die hoek...... | |
03-09-10 08:26:08 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Weet je wat? Ik zal eens een beetje peilen hoe veel van mijn collega's, veelal Moslims wie zich de pestpokke werken, hierover denken, je hoort nader. | |
03-09-10 11:19:53 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Het in persoonlijke gesprekken distantieren, maar verder niet actief verzetten is niet genoeg. Als je ziet dat uit eigen gelederen dingen komen zoals die komen, en je doet er niets aan, dan wek je minimaal de indruk het er toch heimelijk mee eens te zijn, of opportuun af te wachten wie gaat winnen zodat je je aan kan sluiten. Dat is tenminste de indruk die velen hebben en waar ik me bepaald niet happy mee zou voelen als ik hardwerkende moslim was. Minimaal dienen de leiders die wel toegang tot de media hebben, de imams etc, zich keihard te distantieren van alle uitingen die strijdig zijn met onze grondwet en erkennen dat die boven de Koran en de Sharia staat. Om maar te zwijgen van he tabsoluut geen begrip mogen tonen voor noch vergoeilijken van rellen als een prent van de profeet gemaakt wordt. | |
03-09-10 13:56:06 | pietjevlip Oudgediende WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468 |
Quote Kpuc: hoe zou jij het vinden als je keer op keer als achterlijk wordt weggezet en niet eens de kans krijgt om dit te weerleggen. Christen (gereformeerd, creationist, SGP-stemmer), autistisch, uitkeringsgerechtigde, werkloze, man, jong, blank, gamer (PC)... enz. Ja, ik denk dat wat je omschrijft me ongeveer dagelijks overkomt Dus ik wil nu eventjes iederen oproepen om ieder gedrocht dat z'n arrogante scheur nog durft open te trekken met negatieve opmerkingen over één of meer van bovengenoemde categoriën met een zo groot mogelijk kapmes te bewerken | |
04-09-10 08:01:20 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Hoezo overigens niet de kans te weerleggen? Ik bespeur eerder onwil om het te weeerleggen. Helaas. Te vaak zie ik echter wel op fora en op TV reacties waarin men begrip toont voor de moordpredikers, de relschoppers. Het fraaiste voorbeeld in deze, wel al van een tijdje terug, is Mohammed Rabae, voormalig lijsttrekker GL, die in 1994 een verbod op de Duivelsverzen nagenoeg bepleitte (politicus genoeg om het iets anders te formuleren, maar het kwam er wel op neer) en ook begrip had voor de rellen etc. En bij verder doorvragen bleek het boek geheel niet gelezen te hebben. En sowieso niet begreep dus wat vrijheid van meningsuiting inhoudt en hoe je in een rechtsstaat omgaat met..... | |
04-09-10 17:05:28 | heraux Oudgediende WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
geen discussie over Geert valt er iets te discussieren? nee, alles duidelijk.. ja.. zijn we voldaan en rond gegeten.. uitgedronken.. niet meer dorstig.. goed.. NEXT | |
08-09-10 16:35:47 | Hisoka Erelid WMRindex: 1.102 OTindex: 976 |
@heraux: en wie ben jij om te zeggen dat er niks te discussieren is? als je dit topic niks vind dan klik je er toch gewoon niet op. nou voor deze onnodige onderbreking waar waren we? | |
09-09-10 10:19:56 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Hiereen artikel en link naar beelden van een achtervolging van 2 dieven in Utrecht. Lees ook en vooral de reacties eronder van lezers. Als je echt wil weten waarom zo veel mensen op Geert stemmen, dan zie je hier een grote reden. Ook als men er zelf niets mee te maken heeft, leeft wel het idee (helaas wel ondersteund door cijfers... ) Het gaat hierbij niet om de Islamfobie van de man, maar het idee in eigen land de klos te zijn van steeds meer buitenlands tuig, die ook nog eens alle hulp krijgt. De uitroep van 1 van de dieven dat hij de filmer zal aanklagen. . De wereld op zijn kop zoals die in de beleving van velen inderdaad op zijn kop staat en die in die uitroep beslist een bevestiging zien. En waarbij ze het gevoel hebben dat de gevestigde politiek dit maar niet wil zien en er dus maar 1 oplossing is.. Het is nu aan de gevestigde politiek om ook oplossingen te bieden of minimaal te erkennen dat er problemen zijn. De wijze waarop ze echter enkel op de boodschapper schieten en degenen die op hem stemmen verketteren geeft voorlopig geen hoop. En zo houdt de gevestigde kliek zelf Wilders in stand....... Kan je verschrikkelijk vinden (en deels is het dat ook wel), maar zo simpel ligt het wel . . . | |
09-09-10 11:37:02 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ik neem aan dat die gozer zo is gevonden, dit soort beelden gaan namelijk ook naar moskeeën. | |
09-09-10 13:52:13 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Terug naar Geert. De zittingsdagen van het proces tegen hem zijn bekend. 4 oktober voort begint het. Daarna moet Wilders op 6, 8, 12, 15 en 19 oktober voor de rechter verschijnen. Op 2 november staat de uitspraak gepland. Gezien de vooringenomenheid van het gerechtshof denk ik dat ze op 2 november na alles kunnen overslaan. Dan gaat de zaak verder bij dat gerechtshof die in zijn motivatie om toch te vervolgen de veroordeling al uitgesproken had, zodat je van een objectief proces in ieder geval in de eerste twee stappen niet meer kan spreken. Pas in de derde stap mogelijk wel, hoewel ook daar de politieke voorkeur van de rechters niet in zijn voordeel zal werken. Hetgeen nadelig is in een proces die je gerust een politiek proces kan en mag noemen. Een verdenking die alleen maar groter wordt als je ziet dat van de 18 getuigen die Wilders wilde, er maar 3 toegelaten worden. Ik vind het ook redelijk dom van justitie om op een dergelijke manier de verdenking al op zich te laden. Niet toestaan getuigen, een motivatie die feitelijk al een veroordeling is.... Niet slim. | |
09-09-10 14:07:35 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ach, zoals je al kunt lezen op nu zijn het vijf zittingsdagen dus gilt meneer Wilders direct het volgende: ''Het is vreselijk dat ik de hele maand oktober voor de rechtbank sta''. Nu zijn zijn uitspraken ook vreselijk dus terecht dat hij zich moet verantwoorden en zich niet achter een niet bestaande politieke onschendbaarheid hoort te verschuilen. Ik zie het als de vandalist wie iets kapot maakt en huilt als ie wordt gepakt. Van die achttien getuigenzaten er ook een stel mooie tussen, alleen al een Mohammed B Of Raphael Israeli, kom op, te zot voor woorden. | |
09-09-10 14:57:07 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Die getuigen zijn van belang, zeker deze bij uitstek, om te laten zien wat je bedoeld. In het kader van zijn verweer is het dan ook logisch om die op te roepen. Het uitsluiten ervan is een dan ook een domme zet: suggereert dat de rechtbank het oordeel al klaar heeft, een voorveroordeling en alles cencureert wat die veroordeling zou kunnen beinvloeden. En zo zal het ook uitgelegd worden door het PVV kamp. Een parlementarier hoort bovendien vrijuit te kunnen spreken. Politieke onschendbaarheid is wel in het geding en dit is een eerste stap op weg naar cencuur van democratisch gekozen parlementsleden. Een weg die we niet zouden moeten willen gaan. 5 zittingsdagen zullen voorbereid moeten worden, kost dus wel meer dan 5 dagen. Gaat het ook niet om overigens. Waar het om gaat is dat hier geprobeerd wordt een onwelgevallige politieke mening met allerlei kunstgrepen die een dictatuur niet zouden misstaan aan te pakken. Met een gerechtshof die (blijkens de motivatie) het oordeel al klaar heeft. En een rechtbank die hinderlijke getuigen niet toelaat. . . Wilders wordt zo martelaar voor de goede zaak tegen de verdorven elite in. Precies het omgekeerde wat men wil bereiken dus. Cynischer kan het niet. | |
09-09-10 15:04:54 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Het gaat hier gelukkig niet om een politiek proces maar om een proces tegen iemand wie willens en wetens mensen belastert en haatzaait en, naar mijn mening, ook nog tweedracht probeert te zaaien. Zou ik zoiets continu blijven doen en iemand doet hiervan aangifte, of meerdere personen, dan sta ik ook voor het gerecht, of niet soms? | |
09-09-10 15:43:29 | pietjevlip Oudgediende WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468 |
Dan staat Kpuc ook voor het gerecht, en dan heeft Kpuc ook het recht zich te verdedigen, met alle daaraan verbonden rechten, waaronder het recht om getuigen op te roepen. Persoonlijke sympathie of antipathie zou nooit op wat voor manier dan ook de eerlijke rechtsgang mogen beïnvloeden. 'Schijn tegen' is ook geen grond voor veroordeling, maar voor een rechtbank op z'n zachtst gezegd dom. En over mensen beledigen, tja, die krijg je 1 keer van me, geen 3. | |
09-09-10 15:58:23 | Kpuc Oudgediende WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Pietje, ik denk dat ook ik niet maar jan en alleman mag oproepen als getuige. Plus dat die getuigen ook enige relevantie met de zaak moeten hebben. Een Mohammed B., kansloos. Een Sheik uit den verre, een Israëli met vooroordelen, mwah, volgens mij kan men redelijk zeggen dat de getuigen wie mogen opdraven hun woordje best wel kunnen doen en dat de rechtbank geen trek heeft om veel tijd te verdoen met de getuigen uit t buitenland te laten komen, met alle mogelijke vertragingen wegens niet kunnen, zittingen verzetten omdat een man wie toch erg duidelijk fout bezig is geweest, en nog steeds is, zijn zin wil doordrijven? | |
09-09-10 16:12:32 | Invisible Oudgediende WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186 |
Het OM had oorspronkelijk besloten niet te vervolgen, maar het gerechtshof heeft dat teruggedraaid. Met een motivering die in feite al een veroordeling was. Waarmee meteen de hele rechtsgang geen rechtsgang meer is maar een politiek proces waarbij de vrijheid van meningsuiting in het gedrang is. Erger eigenlijk: de vrijheid van meningsuiting voor een bepaalde politieke kleur. De andere kleuren mogen zeggen wat ze willen, daar volgen geen rechtszaken en vervolgingen. Zo mag je een PVV stemmer voor van alles uitmaken, waarvan achterlijke idioot nog wel 1 van de vriendelijkste is. Zo komt het over bij velen en er zit zeker een kern van waarheid in. Als ik alleen al kijk wat de PVV stemmers hier op WMR over zich heen hebben gekregen in de discussies... Ik hoop dat het OM zo slim is om meteen vrijspraak te eisen en vervolgens niet in hoger beroep te gaan. Maar verwacht dat zelfs dan het nog niet over is en de aangevers opnieuw zullen pogen het gerechtshof te laten ingrijpen. De boodschapper moet dood, we willen het slechte nieuws niet horen en zeker niet zien... | |