hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 88 89 90 [91] 92 93 94 152 153 154 155

Discussie over Geert

01-09-10 13:12:43
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Discriminant 8-)

We hebben één puzzelwoord gevonden: Racist 8O

Een racist is wel een discriminant, omgekeer hoeft dat niet. Je kan ook discrimineren op leeftijd, op geslacht, op geaardheid.

01-09-10 13:34:30
Hisoka
Erelid

WMRindex: 1.102
OTindex: 976
Quote Invisible:

Volgende vraag : is de islam een achterlijke cultuur. Als je achterlijk letterlijk definieert als achterlopend, denk ik dat ddit in grote delen van de wereld waar is. Daaar leeft men nog zoals wij dat deden in de middeleeuwen hier met een rigide geestelijkheid die de hele maatschappij van hoog tot laag beheerst en die discriminatie en intolerantie hoog in het vaandel hebben. Met helaas ook dezelfd ezendingsdrang die onze voorouders ook hadden en die de wereld zoveel ellende heeft gebracht..

De vraag is hoever we dit willen laten gebeuren en daar denkt iedereen anders over. Varierend van totaal bestrijden tot waar is mijn Burka?

Dit moet Nog voor de voordeur ophouden en nog voor het moment dat andere mensen met behulp van geloof hun macht over een persoon uitoeffenen of het ook maar van invloed is op de levenswijze van de mens.

Hierom ben ik voor de verbanning van burka Niet omdat iedereen er hetzelfde uit moet zien ( heh.. alleen nog maar meer motivatie ) maar omdat mensen zich op de een of andere manier gedwongen voelen dat ding te dragen. niemand zou zig gedwongen moeten voelen je gezicht te bedekken al In iedergeval niet in een land waar de islam geen macht heeft. en naar mijn mening is dit bevorderlijk voor de intergratie.

01-09-10 16:13:22
nietmeer
@Hisoka: als zij dit geloof aanhangen, is dat volledig hun keuze. Zo niet, dan kunnen ze (om maar een situatie te scheppen, vrouw wordt onderdrukt door man, zoals in de bible belt zo vaak gebeurt, anders werd er niet zoveel op de SGP gestemd) altijd nog van die situatie weg. Ze hebben dezelfde kansen, dezelfde rechten en dezelfde plichten, en voeren deze zo goed mogelijk uit. Als dit door hun geloof belemmerd wordt, moeten ze niet hierop afgerekend worden, maar gewezen worden op de andere manier.

01-09-10 18:41:36
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En zoals hieronder probeert men de boel om te draaien :r

Quote Tistochwat:
Tegenstanders van de PVV verwijten Geert Wilders en zijn aanhangers vaak dat zij zich schuldig maken aan ‘discriminatie’ van de Marokkaanse criminelen en straatschoffies.

Quote Kpuc:
Je ziet het helemaal verkeerd, de meeste tegenstanders van de PVV vinden de straatschoften ook niks, maar ze vallen wel over een kopvoddentax, en neen, dat was geen grapje van de Grote Leider, en over het feit dat die kwal keer op keer een complete groep als zijnde achterlijk neerzet. En dan moet jij het maar even omdraaien door te zeggen dat de tegenstanders van de PVV het straattuig goedkeuren? Get a life, je bent nog zieker bezig dan ik al dacht, walgelijk :r
Gewoon ziekelijk en ik hoop dat veel mensen inzien dat dit soort idioot geleuter niet gewenst is want je lost er niets mee op, niet door de boel om te draaien en ronduit LEUGENS te verkopen voor zijnde waarheid. Mijn mening over de PVV en haar schofterige aanhang blijft zoals ze is, ik walg van dit soort vreemde snuiters.

01-09-10 19:14:06
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Kpuc, ik begrijp je emotie maar voordat je iemand van leugens beschuldigt is het misschien een idee om je geciteerde tekst opnieuw te lezen.

Nergens in die quote staat namelijk ook maar één woord over 'de meeste tegenstanders van de PVV' die de 'straatschoften' wel iets zouden vinden.

Het is een feit dat het verwijt 'discriminatie' vaak richting de PVV gegooid wordt, en in veel van die gevallen nog door tegenstanders ook. Er staat geen leugen in die quote. Dat je er een conclusie uit trekt die wel een leugen bevat is je eigen brein aan het werk. Waarschijnlijk onbewust, maar je bent bezig om mensen woorden in de mond te leggen. Dat komt dichter bij 'liegen' dan het hele citaat.

Alle vormen van geleuter zijn gewenst in een land dat vrijheid van meningsuiting voorstaat. Zodra een ander (wie dan ook!) voor ons gaat bepalen wat we wel of niet zouden mogen 'leuteren' ben je dus in het geheel niet vrij, en in dat geval is de samenleving er meer bij gebaat om 't hele concept van vrijheid van meningsuiting af te schaffen.

01-09-10 19:16:30
Kpuc
Oudgediende

S
Edit: En kijk alleen even naar de teneur van het stukje bagger, Joden zijn beter dan Marokkanen, wow, ik kots maar nog even een keertje flink op zulke uitspraken en de mens wie ze doet :r:r:r:r:r:r:r:r

Pietje, zou dat "de meeste" er maar staan, in dit geval is het dus op iedere tegenstander bedoelt :S En dat is een aperte leugen, en komt niet voort uit mijn gesjeesde brein maar uit simpel lezen.

01-09-10 19:23:34
pietjevlip
Oudgediende

Nope, 'tegenstanders verwijten vaak blabla', ofwel, 'het komt vaak voor dat tegenstanders blabla verwijten'... en dat klopt. De stelling laat ruimte open voor tegenstanders die dat verwijt nooit geuit hebben. Je brein bepaalt hoe je iets leest. Persoonlijke sympathie, emotie en opinie kunnen een hoop doen met een toonloze tekst.

Ik ben niet iemand die het negatiefste beeld wil accepteren zodra er nog reden tot twijfel is. Zéker niet als het om een tekst op internet gaat.

01-09-10 19:27:19
Kpuc
Oudgediende

S
De stelling is zo gebracht dat je er vele kanten mee op kunt. Als je de rest van t stukje leest dan zie je waar t om draait, het is voor mij zonneklaar waar t foutje zit, in het zij zijn verrot en de Jood is wel goed, nou, neem even een kijkje in Israël en zie dat ze net als ieder ander volk hun tuig hebben.

01-09-10 19:34:27
pietjevlip
Oudgediende

Het kan veel kanten op, dus laten we alsjeblieft zo negatief mogelijk naar de zaken kijken.

De vergelijking met joden wordt niet gestart door de PVV of zijn voorstanders, maar door de tegenstanders die met nazisme en discriminatie gooien. Waar het hele stuk om draait is dat er genoeg verschillen zijn tussen de situatie toen en de situatie nu om de vergelijking tussen PVV en nazi's scheef te laten lopen.

Quote:
zij zijn verrot
Beschrijft ook je eigen houding wel een beetje. Of je nu haat uit naar marokkanen, Joden, Moslims, chinezen, PVV-stemmers, linkse politici of mensen die bang zijn voor spinnen, haat is haat.

01-09-10 19:40:30
Kpuc
Oudgediende

S
Met zij zijn verrot doelde ik dus op de rotte appelen waar mevrouw op doelde. Goed, nazibeschuldigingen gaan te ver maar de PVV is wel degelijk een partij van discriminatie, hoe je t ook wendt of keert. Door de Koran een fascistisch boek te noemen, door een kopvoddentax in te willen voeren, door een religie als een achterlijke cultuur te bestempelen, daarom alleen al is de PVV een achterlijke partij wie zich baseert op dom geschreeuw zonder met oplossingen te komen. Ach gos, nee, de oplossingen wie de PVV aandraagt, nee, dat zijn geen oplossingen, dat zijn rukwinden uit een verzakte anus.

01-09-10 19:55:30
pietjevlip
Oudgediende

Jep, maar zelf maak je je dus schuldig aan het over 1 kam scheren van PVV-stemmende Nederlanders, hoe je 't ook wendt of keert. Door Wilders een fascist te noemen, door het terecht te vinden als 'm een kogel door den kop krijgt, door een kleine 2 miljoen Nederlanders als achterlijk te bestempelen, daarom alleen al is Kpuc achterlijk. :nee

Je zult vast wel een aantal PVV-stemmers kennen... maar ken je ze allemaal?

Vrijwel elke religie krijgt tegenwoordig het verwijt achterlijk of achterlopend te zijn, hoevaak krijgt een christelijke kerk of aanhangers ervan het verwijt nog in de middeleeuwen te leven? Zelfs al als zoiets waar is dan is 't toch nog steeds kwetsend... of nee, dan is het simpelweg een gevolg van die vrijheid van meningsuiting, iets waar Nederland trots op wil zijn. Als je 't dan over discriminatie hebt dan hebben moslims het nog vrij makkelijk in Nederland.

En tja, oplossingen. Ik weet niet of de oplossingen van de PVV zoals voorgesteld een hoop gaan helpen, daarvoor ontbreekt het mij gewoon aan een heleboel cijfers, en een verrekijker naar de toekomst heb ik ook al tijden niet in mijn bezit. Wat ik wel weet is dat ik de eerste Nederlandse politicus die een probleem oplost nog moet tegenkomen.

Hoe dom je iemands politieke keuze ook vindt, het blijft de keuze van die ander. Oke, dus je hebt het niet zo met de PVV... een ander wel, z'n goed recht. 'k weet niet wat je gestemd hebt de laatste keer natuurlijk, maar er is vast wel iemand die dat net zo'n ontzettend domme keus van jou vindt. Zijn probleem, niet het jouwe, 't was tenslotte jouw keuze.

01-09-10 20:02:42
Kpuc
Oudgediende

S
Sterker nog, ik bestempel ze niet als achterlijk, neen, ik zie de stemmer wie PVV stemt vanwege de onderbuik en haat aan Marokkanen als een uitermate walgelijk mens. Een min mens, een mens wie niet inziet hoe goed we het hier hebben.

Dood wensen doe ik die kerel allang niet meer, maar ik zou ook echt geen één traan laten als de man door een natuurlijke oorzaak t loodje legt. Wel als een idioot m afknalt, dan is de kogel pas goed door de kerk en staan er nog radicalere figuren op.

01-09-10 20:13:14
pietjevlip
Oudgediende

Nieuwsgierig: En de stemmer die PVV stemt om een andere reden dan de onderbuik en/of haat aan Marokkanen? :P

01-09-10 20:15:20
Kpuc
Oudgediende

S
Daar valt mee te praten Pietje, het is alleen zo jammer dat er verdomd weinig zullen zijn wie de problemen in dit land in het algemeen zien. En probeer geen mindgame op te zetten, je weet best wel hoe en wat ik denk ;)

01-09-10 20:17:12
pietjevlip
Oudgediende

Tja, maar daar verandert weinig aan als je de hele PVV erbuiten laat en je criteria verruimt tot 'mensen' :|

En aan mindgames doe ik al helemaal niet hier. Oke, ik speel soms redelijk een spelletje met m'n reacties in dit topic, verdedig bepaalde zaken rond de PVV die niet volledig stroken met mijn eigen mening, maar da's vooral omdat ik de zaken van zoveel mogelijk kanten probeer te bekijken, en de anti-PVV kant in de aangesprokene een vrij sterke vertegenwoordiging heeft. Mijn acties hebben dan voornamelijk het doel om enige nuance in de discussie te brengen.

Los daarvan is het juist omdat ik vrij goed denk te weten wat en hoe je denkt dat ik nieuwsgierig ben naar wat en hoe je denkt. Dat klinkt ingewikkelder dan het is. De menselijke geest is fascinerend, maar 't is meer uit persoonlijke interesse dat ik 't af en toe wil verifiëren. Leer daarmee meer over mezelf dan over jou trouwens.

01-09-10 20:19:47
Kpuc
Oudgediende

S
Tja, dat kan betekenen dat de PVV-stemmer toch uiteindelijk op een foute partij heeft gestemd. En gezien de vrij grote weerstand van velen jegens de PVV kon dit wel eens een waarheid zijn 8)

01-09-10 20:25:31
pietjevlip
Oudgediende

Ja, en die velen konden het weleens fout hebben en de boodschap van de PVV kon weleens de harde waarheid zijn... kwestie van perspectief... maar waar die waarheid nou zit he 8)

01-09-10 20:33:29
Kpuc
Oudgediende

S
Pietje, wie het eens is met kopvoddentax en dat soort dwaze valsheden die is wat mij betreft zeer fout bezig. En daar gaat het mij om, kun je met van alles aankomen om die denkwijze onderuit te halen, laat maar want dat heeft geen zin, de menselijke grondslag van accepteer elkaar is weg bij de PVV en een groot deel van haar aanhang. Zodra dat weg is, dan is discussie onmogelijk, uitsluiten op politiek niveau is ook zoiets lastigs dus ik kan alleen maar hopen dat dit geplande rampkabinet nooit van de grond komt en dat men eindelijk eens wijs wordt en die schreeuwlelijkerd een toegangsverbod voor de politiek geeft. Laat m maar zijn vriendjes in Israël gaan helpen, of met zijn lieftallig vrouwtje, met dubbele nationaliteit, naar haar thuisland verhuizen. Dat zijn tenminste contreien waar men niet vies is van discriminatie.

01-09-10 20:38:59
Jovi-Mama
Oudgediende

WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Normaal gesproken hou ik me ver van politiek, want ik denk dat woorden meer leed veroorzaken dan je denkt...

Maar bij deze:

Zonder iemand te veroordelen of te beoordelen, is het feit DAT er op de PVV gestemd wordt, dat de PVV überhaupt bestaansrecht heeft in Nederland, niet een indicatie dat veel Nederlanders het gevoel hebben dat er in Nederland erg veel fout gaat en dat de gevestigde politieke orde zijn ogen bewust sluit en/of de andere kant op kijkt?

Nogmaals, ik oordeel niet over goed of fout.

01-09-10 20:39:46
pietjevlip
Oudgediende

Kpuc: denkwijzes onderuit halen is al helemaal m'n doel niet, ik ben gek op denken, of ik 't nou zelf doe of een ander. Overeenkomsten in denken zijn leuk, verschillen soms ook. Het punt is dat met dit soort onderwerpen mensen toch hun stelling nemen, de ander overtuigen lukt niet. (of maar zelden)

Maar om de gedachtes langs elkaar te laten vliegen en elkaar af en toe te laten raken geeft wel interessante discussies waar alle betrokkenen iets van kunnen leren, over zichzelf en over elkaar.

@Jovi-Mama: Is ook iets voor te zeggen... Een proteststem. Als dat zo is, 24 zetels aan protest... dan is er écht iets goed fout in Nederland 8O

01-09-10 20:46:35
Jovi-Mama
Oudgediende

S
@pietjevlip: lees de krant en zie hoe veel er fout is in Nederland...Neem alleen ons strafrecht....:(:(

01-09-10 20:47:38
Kpuc
Oudgediende

S
En dat zou dus allemaal aan de Moslim liggen _O_

01-09-10 20:49:51
Jovi-Mama
Oudgediende

S
Ik wil graag het volgende toevoegen aan deze discussie (en ook wel op meerdere blogs, maar ik doe het niet....)

Quote:
Respect voor het woord - te gebruiken met de grootste voorzichtigheid en in een onwrikbare waarheidsliefde - is ook voor de samenleving en voor het menselijke geslacht een voorwaarde voor verdere groei.

Citaat van Dag Hammarskjöld, VN Secretaris.

01-09-10 20:50:18
Jovi-Mama
Oudgediende

S
Kpuc: dat zei ik niet. helemaal niet zelfs, dit was meer algemeen.

01-09-10 20:55:22
Kpuc
Oudgediende

S
Jovi *( Dat zeg jij ook niet, dat is de boodschap wie de PVV uitdraagt ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 88 89 90 [91] 92 93 94 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven