Discussie over Geert |
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Hoezo onwaarheden Invisible? Het is voor mij namelijk vrij zichtbaar dat kreten als kopvoddentax, de Koran is een fascistisch boek en meer van dat soort ongein toch duidelijk zwaar discriminerend zijn. Dus denk voortaan beter na voor je zoiets zegt Storm, die lui zijn nog erger dan de Draaikabouter, veel gevaarlijker ook nog. De stormram erin, hm, ik dacht dat ie niets van rooie rakkersmoest hebben? |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
De Koran fascisitisch noemen is dus geen vrijheid van meningsuiting maar discriminatie? Als dat criterium wordt kunnen alle cabaretiers wel inpakken en jij KPUC discrimineert dan strikt genomen ook. Jij noemt Heilige geschriften immers fabels en dus de Koran een fabeltjes boek....en God/Allah niet bestaand. Is voor gelovigen vermoed ik net zo erg als fascistisch noemen. Je maakt dan alleen geen onderscheid naar geloof, omdat je ze allemaal fabel vind en gelijkelijk discrimineert, dat dan weer wel.... Kopvoddentax was een blunder. Waarom dat discriminerend is?. En wat dan nog: als hij dat vind, mag hij dat hier ten lande zeggen tenzij een rechter hem terug fluit. Vind je dat niet, dan ben je aardig op weg naar het opheffen van onze grondwet. Of zie je dat anders? |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Quote Invisible: Vind je dat niet, dan ben je aardig op weg naar het opheffen van onze grondwet. Of zie je dat anders? Krijgt ie toch nog zijn zin.... De PVV wilde artikel één toch al schrappen en vervangen door een artikel dat de joods-christelijke en humanistische traditie in Nederland benoemt als de „dominante cultuur”. Ook artikel 3 vind ie maar onzin (dat artikel intereseert hem niet en zal hem nergens van weerhouden. Maart 2007, debat over dubbele nationaliteit) |
|
Kpuc Oudgediende
We hebben het wel over iemand die enige invloed in de politiek heeft, niet een nitwit als ik wie niets heeft te zeggen, zolang je dat niet begrijpt en niet wil begrijpen hoe kwetsend het sujet Wilders is, is de discussie over deze akelige man voor mij met jou klaar. En het verschil tussen de geschriften een fabel vinden of het vergelijken met dat boek van Hitler is wel erg groot, tadaaa En voor je gemoedsrust, hij mag zich al voor het gerecht verklaren, ik hoop echt dat m een goede douw ervoor krijgt, de pruik wie discrimineert op grond van religie |
|
Invisible Oudgediende
|
Hij staat nu voor het gerecht en zo hoort het ook als je met iets niet eens bent. Maar in dit geval, meet deze zaak, betekent een veroordeling het einde van de NL staat als democratische rechtsstaat.
Het gerechtshof heeft het oordeel al geveld terwijl de lagere rechter er nog naar moet kijken (zie de motivatie van en in het vervolgingsbevel: dat is uiterst ongebruikelijk al een vonnis op zich). Terwijl OM niet wilde vervolgen. Dit is een politiek ingegeven vonnis door bevooroordeelde rechters. Slechte zaak, rechters horen geen politiek te maken.
Ook stelt het de vrijheid van meningsuiting ondergeschikt aan de lange tenen van bepaalde groepen. En een veroordeling opent de weg naar meer van dit soort processen tegen alles en iedereen wat (correct) Nederland dwars zit. M.a.w. niet meer het parlement en de kiezer, maar de kleur van de rechtbank gaat bepalen wat er in de kamer gezegd mag worden. Ik denk niet dat we daar zo blij mee moeten zijn. |
|
Kpuc Oudgediende
Vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om maar alles te kunnen zeggen, zeker niet als zijnde politicus.
Overigens, vandaag is het de PVV wie door mag in de politiek, over tien jaar de NVU in Den Haag? |
|
Invisible Oudgediende
|
Jij bent er ook vroeg bij . . dacht ik dat ik al uit bed gevallen was NVU: als de kiezer dat wil, net zoals dat NL een Islam staat met Sharia moet worden als de kiezer dat wil. Jij wil koste wat kost de eerste voorkomen, ik wil beide voorkomen. Alleen wie dat laatste wil voorkomen is een paria, kan op felle tegenwind rekenen en wordt afgedaan als een idioot die dingen ziet die er niet zijn. |
|
Kpuc Oudgediende
Tja, dat is jouw mening dat NL een Islamland wordt, anderen zien dat gelukkig anders.
Je weet overigens waar de NVU voor staat? Een tweede Nazistaat? |
|
Invisible Oudgediende
|
Ik zie NVU niet echt groot worden, maar zou ze democratisch de macht overnemen, dan heb je dat te accepteren. Probeer je dat met alle middelen te voorkomen, doe je exact dat wat je hen dan verwijt en ben je net zo'n anti democraat....
Geld ook voor Islam: zou die op democratische weg hier aan de macht komen en de Sharia invoeren, rest slechts emigratie.
Hoe kunnen we democratisch voorkomen dat beiden groeien? De NVU (en PVV dus ook wel) door de oogkleppen af te zetten en de problemen die er wel degelijk zijn met veiligheid en immigratie aan te pakken. Op te houden met die politieke correctheid en het wegcijferen van onze eigen waarden omdat misschien een nieuwkomer zich er aan zou kunnen storen. Dingen niet door laten gaan die wel doorgegaan zouden zijn als het om christenen gaat is dodelijk en werkt anti partijen in de hand.
De Islam: als geloof accepteren, als maatschappelijk systeem niet. Net zoals met het Christendom. Dus iedereen past zich aan aan de normen hier en accepteert kritiek op geloof, profeet/heiland etc. Verwerpt geweld, discrimineert niet etc.
Als je iemand die de radicale islam buiten de deur wil houden aanpakt maar aan die radicalen steeds meer toegeeft, dan werk je zelf in de hand wat je hoopte te voorkomen: dat het volk die iemand kiest en jou laat vallen.
|
|
Kpuc Oudgediende
Nogmaals, de Islam is een religie, geen maatschappelijk systeem, in NL iig niet en ik mag gevoeglijk aannemen dat dit zo ook wel zal blijven, we hebben namelijk al een heel erg lange tijd een Nederlands maatschappelijk systeem.
Dat van mocht de NVU democratisch worden gekozen, hebben we dat maar te accepteren, ik hoop dat je dit niet echt meent... |
|
Invisible Oudgediende
|
Of je bent democraat en accepteert dat er partijen gekozen worden die je niet zinnen, of je accepteert dat niet en dan ben je zelf ook geen democraat. Zo simpel is het.
Een tussenweg is er niet. Je kan niet zeggen: die partij wel, die niet, die wel etc, want dan ben je in essentie zelf een dictatuur/grote leider. Let wel: bij partijen die binnen de wet blijven. Als een partij de wet aan de laars lapt en misdaden begaat is het een ander verhaal. Maar danis dat de reden, niet het feit dat hun politieke opvattingen je niet zinnen.
Dus ja: zolang NVU geen misdaden begaat, en ongrondwettelijke dingen doet, maar binnen de wet blijft, dien je te accepteren dat ze er zijn en mogelijk verkiezingen winnen. Hoe verwerpelijk jij en ik hen ook vinden.
Islam is naast geloof ook een maatschappelijk systeem van hoog tot laag. Meer nog dan het Christendom, zie nagenoeg alle staten waar de Islam dominant is en zeker daar waar de Sharia geldend is.
Dat we al heel lang een ander systeem hebben zegt niets. Een meerderheid die wat anders wil en het is zo gedaan met dat systeem. In een langzaam proces gaat dat nog makkelijker en verdwijnt ons syteem net zoals die gekomen is. |
|
Kpuc Oudgediende
Er zijn gewoon grenzen van acceptatie Invisible, en die grens moet behouden blijven, ook al leven we in een democratie. Dus zo simpel als jij t voorlegt werkt niet, lieden als die van de NVU en andere pluimages dienen gewoon nooit in de politiek te komen. Net als dat Mein Kampf niet verkocht mag worden, zo simpel kun je het dan ook weer stellen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat we NVU ers liever niet in bestuurlijke posities moeten hebben ben ik met je eens, net zoals al die dappere linkse activisten die met bivakmutsen op 's nachts mensen bedreigen, vernielingen aanrichtten etc.
Echter zolang ze (die NVU ers) de wet niet overtreden kan en mag je er niets tegen doen, want doe je dat wel hou je op een democratie te zijn. Het is niet anders.
Je zult ze moeten bestrijden door hun punten aan te pakken ipv correct de andere kant op te kijken en zo hen munutie te geven....
NB.: Ik vind dat Mein Kampf gewoon te koop dient te zijn. Laat iedereen maar lezen wat die gek dacht, net zoals je geschriften van Mao mag lezen..
|
|
Kpuc Oudgediende
Dat hebben we met de PVV ook gehad, laat maar toe dat gedachtengoed, komt wel goed schatjes. Nou, ik zie de afglijdende normen en waarden steeds verder in de beerput afdalen en ben terecht bang dat dit land een nazistaat kan worden. |
|
Invisible Oudgediende
|
Ook daarin verschillen we van menig: ik wijt het afglijden van normen en waarden vooral aan het (toch wel linkse) gedachtengoed over opvoeden, straffen (lees: niet straffen, daders zijn zielig) en vooral correct zijn en onze eigen waarden opgeven van de afgelopen decennia......
En zie de pogingen van PVV en als gevolg daarvan van VVD als poging om de brokken weer bijeen te vegen en als het kan te repareren.....
Nederland een Nazi staat? Daarin denken we dan gelijk, alleen hebben we wel ieder een ander als uitvoerder in gedachten. |
|
Kpuc Oudgediende
Wat mij betreft mag men qua strafmaat het Britse voorbeeld volgen, bij inbraak, bwaf, kun je zomaar drie jaar voor zitten, als voorbeeld. Te hard rijden? Pats, drie punten op je rijbewijs erbij. Enzovoort. De PVV en brokken opvegen? Zodra ze hun standpunt omtrent de Islam opgeven zeg ik ga ervoor, maar dat zie ik ze niet snel doen. En doen ze dat wel, dag achterban Ik heb toch meer het idee dat een links kabinet echt geen nazisme bekoort, met de PVV als starter in de regering is die kans zeer wel aanwezig en dat in de loop der jaren er een pogrom kan ontstaan. |
|
Invisible Oudgediende
|
Grappig hoe verschillend men kan zijn. Ik zie Pogroms juist komen als er niets gedaan wordt met dat wat PVV bepleit. De problemen lossen namelijk niet vanzelf op, worden alleen maar groter en de onvrede smeult verder als een heidebrand... totdat ze plots oplaait en je verder van huis bent dan ooit.
Juist door nu wel de zaken bespreekbaar te maken in al zijn facetten en wel maatregelen nemen waar je dat ook doet met andere groepen en hun kosten kan je dit voorkomen. Doe je dat niet, laat je de immigratie buiten schot waar de eigen burgers alles voor hen afgebroken zien worden, blijf je jezelf wegcijferen en toegeven aan achterlijkheid, dan barst het een keer uit. Of met inderdaad geweld, of ineens een nog extremere partij die 50 zetels of meer haalt.
Lijkt me een veel minder wenselijk scenario dan nu in alle rust en weloverwogen de zaak bekijken en aanpakken |
|
Kpuc Oudgediende
Even voor de duidelijkheid, men is al een tijdje bezig om immigratie op economisch gebied aan te pakken, en verdomd, dat werkt best wel, dus ach, nee, laat die PVV ook maar, we redden het best zonder die raddraaiers. Overigens, hierwat meer info over hoe goed Rutte kan rekenen en de boel verdoezelen |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat was te verwachten die stroom uit O-Europa en Rutte's rol daarin mag inderdaad best vermeld worden! Als hij nu "bekeerd" is is dat een goede zaak overigens: bekeerlingen zijn i.h.a. fanatieker dan zij die het altijd al waren |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
Kpuc Oudgediende
Dat is een goede zaak voor exporterend Nederland. Ik mag nu echt hopen dat er snel een eind komt aan de BV Wilders. |
|
Giovanni Oudgediende
|
IJdele hoop ben ik bang |
|
Kpuc Oudgediende
Als m internationaal gaat en zich ook meer over de grens begeeft zal er vast wel iemand zijn wie m op de korrel krijgt Gio, en daar zal ik geen traan om laten, die megalomaan heeft dit land al teveel gekost, opzouten met m, laat m maar bij Hirsi Ali in de reet kruipen.. |
|
Giovanni Oudgediende
|
Jij had toch een buks? |
|
Kpuc Oudgediende
Twee, een puddingbuks en een 5.5 mm |
|