Discussie over Geert |
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Hij mag dan wel ergens goede punten hebben, maar ook heel veel hele slechte punten. Wat dacht je van een hoofddoekjesverbod. Dat mogen mensen toch zelf weten, is toch van de zotte als zo-iets verboden wordt. Ik ben trots op onze multi-culturele samenleving en daar horen hoofddoekjes bij. Ik snap best dat er soms dingen beperkt moeten worden, maar kijk dan naar de criminelen. Mensen die hier hun kansen niet benutten. Mensen die niets willen. Maar scheer niet iedereen over een kam, de meeste allochtonen zijn leuke mensen, die hun best doen Nederlands te praten, ze zijn ontzettend gastvrij (waar Nederlanders vaak nog een voorbeeld aan kunnen nemen). Maar in een groep praten ze hun eigen taal. Wat zou jij doen als jij in Turkije was en je stond er met een groep Nederlanders? Nederlands praten! |
|
Isis-Nova Senior lid
WMRindex: 757 OTindex: 381
|
@Invisible: Misschien is Waarom is de burger boos? van Maarten van Rossem iets voor jou . |
|
Redorbit Erelid
WMRindex: 406 OTindex: 3.524 S |
Beste vent die Geert heel prima kereltje.
sommige dingen moeten nu eenmaal wel gezegt worden. Alleen jammer dat hij het bij lange niet haalt bij onze Pim, r.i.p.
en eigenlijk mag ik die 2 niet eens vergelijken maar ergens doet iedereen dat wat eigenlijk alleen maar afbraak is aan Pim.
een goeie nationalistische partij(geen wo2 link) samen voor nederland eerst zorgen dat intern alles goed gaat met en voor iedereen ongeacht huidskleur of geloof. en dan pas naar buiten gaan kijken.
want in NL zitten net zoveel mensen met honger om dat de voedselbank niets meer krijgt maar wel miljoenen geven om een waterput te slaan ergens in donker afrika.
eerst onze eigen zaken regelen en dan pas naar buiten. Schijt aan 1 europa en globalisatie. Nederland (met alle nede/mede landers er bij) op de eerste plek!
|
|
Isis-Nova Senior lid
|
Vergeet Janmaat dan ook niet te noemen . Of telt dat niet vanwege het ontbreken van charisma e.d.? |
|
yes_my_dear Oudgediende
Als je ver terug gaat: vergeet boer Koekoek niet nog meer van die vieze ventjes |
|
Redorbit Erelid
WMRindex: 406 OTindex: 3.524 S |
Jan Maat had vanuit de CP'86 toch wel een andere achtergrond als pimmetje. |
|
nietmeer
|
@yes_my_dear: (beetje laat overigens ) Als ik in Turkije ben, spreek ik daar Nederlands. Maar als ik naar Turkije emigreer, leer ik Turks. Je hebt redelijke punten over de immigratie, maar wat mij betreft moet taalcursus verplicht zijn voor immigranten, zeker niet-westerse immigranten die bijvoorbeeld ook geen Engels spreken (een taal die ongeveer 80 % van de Nederlanders als tweede taal kan begrijpen en minimaal koeterwaals kan uitbrengen). Ik erger me kapot aan mensen die gebrekkig Nederlands brabbelen nadat ze al jaren in Nederland wonen. Dan toon je weinig inzet om hier te willen wonen. Natuurlijk betreft dit een beperkte groep, maar het zou wat mij betreft wel scherper mogen worden beoordeeld bij de inburgeringscursus, en bij het verkrijgen van een Nederlands paspoort. (om globaliseren te voorkomen, zo worden de wel goed integrerende immigranten niet benadeeld) |
|
yes_my_dear Oudgediende
NordicGuardian: Begrijp mij niet verkeerd, daar ben ik het absoluut mee eens. Ik doelde meer op het "groepjesverband", bijvoorbeeld dat een groep niet-westersen bij elkaar staan, die praten dan hun eigen taal. Als ze verder goed Nederlands kunnen heb ik daar geen moeite mee omdat ik het logisch vind. Ik ben het absoluut er mee eens dat de eisen strenger moeten worden wat betreft de taal. |
|
nietmeer
|
@yes_my_dear: Dan zitten wij op dezelfde lijn Wel zit er een gevaar in het altijd in vreemde talen spreken, dan oefen je de Nederlandse taal minder, en wordt het lastiger om deze te leren en te beheersen. Daarom moedig ik immigranten aan om ook in huiselijke kring Nederlands te praten om dit dan zo makkelijker te leren |
|
Ladineko Oudgediende
WMRindex: 324 OTindex: 11.847 T |
|
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Stemmen ze in Frankrijk dan ook op de PVV ? |
|
Ladineko Oudgediende
WMRindex: 324 OTindex: 11.847 T |
Dit is dan wel in Frankrijk maar let wel op dat dit ook in Nederland gebeurd. Ze slaan gewoon voor de lol of als ze hun zin niet krijgen |
|
nietmeer
|
Quote Ladineko: Dit is dan wel in Frankrijk maar let wel op dat dit ook in Nederland gebeurd. Ze slaan gewoon voor de lol of als ze hun zin niet krijgen @Ladiwitte mensen hebben dat zeker nog nooit gedaan he? |
|
stormzoeker Erelid
|
Wie zijn 'ze'? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ze? Dat zijn de Moslims natuurlijk. Voor het gemak kijkt men maar liever niet naar wat onze Hollandse Jongens voor en na een potje voetbal, welk ze niet eens zelf spelen, uithalen. Nee, dat is allemaal normaal en daar mogen we en masse ook voor betalen. Hm, gooi de stadions dicht en je bezuinigt ook al heel wat centjes, zet dat tuig op een lekke boot naar Nergenshene, nog beter. O nee, dat zijn onze eigen Hollandse Jongens, verdraaid, die zijn heilig. |
|
stormzoeker Erelid
|
Kpuc Strak plan Maar volgens mij vallen 'ze' ook onder de noemer 'Hollandse Jongens' hoor. 'Ze' zijn hier geboren en zijn zelfs bezitter van een fraai Nederlands paspoort Kunnen 'ze' gebroederlijk op één bootje naar Nergenshene |
|
stormzoeker Erelid
|
Quote NordicGuardian: Wel zit er een gevaar in het altijd in vreemde talen spreken, dan oefen je de Nederlandse taal minder, en wordt het lastiger om deze te leren en te beheersen. Als de Nederlanders nu ook nog eens het Nederlands leren spreken/schrijven/beheersen... Er zijn gebieden in Nederland waar ik met ABN niet ver komt. En dan spreek ik toch een aardig mondje Nederlands Quote: Daarom moedig ik immigranten aan om ook in huiselijke kring Nederlands te praten om dit dan zo makkelijker te leren Fries mag ook hoor (sorry kon het niet laten ) |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Burps, je ziet het sarcasme vwb onze Hollandse Jongens |
|
nietmeer
|
@stormzoeker: True, de Nederlanders mogen de taal ook wel wat beter beheersen. Maar dan heb je het voornamelijk over de straattaalmannetjes he De jonge Allochtoontjes en de jonge PVV-stemmertjes (die ongeveer evenveel criminaliteit hebben als de 'kutmarokaantjes') Mja, wie ben ik om die 'straatcultuur' te beoordelen... En Fries? Das toch net zo'n dooie taal als Latijn (kon het niet laten ) |
|
Isis-Nova Senior lid
|
|
|
nietmeer
|
Marisz: "Als het kabinet gevallen is moet het land wel gereageerd worden en dat houdt in dat zo'n minister gemissionairt is en verder gaat met het land" Wat een heerlijke theorie Overigens, slecht filmpje. Random mensen op straat vragen wat demissionair is of vragen stellen over politiek levert altijd wel een paar mensen op die het niet weten. Als je ze dan 3 a 4 slechte antwoorden geeft gaan ze ervan uit dat het 1 van deze antwoorden is. Beetje jammer. "De eerste en de tweede kamer hebben elkaar nodig, om de land te kunnen reageren en dat vind ik naar mijn inzicht de kabinet" (owkey, dat is wel gewoon grappig) |
|
nietmeer
|
Ow jongens, dat nieuwe idee van 'm... 113 jongens. We hebben een alarmnummer nodig voor dieren.
Wat is er gebeurd met de dierenambulance? |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Men blijft PVV her en der op WMR discriminerend noemen. Ik zou zeggen : bewijs dat eens of stop met dat klakkeloos napraten van anderen.
Ik wordt om eerlijk te zijn onderhand wat moe van steeds maar die onwaarheden die alleen maar waar zijn omdat iedereen ze blijft verkondigen en ze dus wel waar zullen zijn omdat iedereen ze zegt. Iedereen links dan wel te verstaan.
Kreet: Wilders wil alle moslims het land uit. De man kan ontkennen wat hij wil, het programma van de partij is anders, doet er allemaal niet toe: wij zeggen het en dus is het waar.
Wilders wil immigratie stoppen omdat hij een racist is. Wilders wil de radicalen bujiten de deur houden en heeft voor de rest verdomd goede economische argumenten (7 miljard en stijgend) en criminaliteitscijfers als extra. Niks met racisme te maken. Maar we blijven hem racist noemen
Enzoorts.
En als toppunt: zij die Wilders verdedigen worden de naparaters de niet nadenkers genoemd. Door hen die niets anders doen dan napapegaaien wat er aan onwaarheden rondgestrooid wordt.... je moet wel lef hebben! |
|
GrouchySmurf Senior lid WMRindex: 131 OTindex: 154 Wnplts: huis
|
Ik ben bezig met een muziekopleiding dus het is voor mij niet handig om pvv te stemmen aangezien ik door hen grof gezegd als profiteur wordt gezien.
|
|
stormzoeker Erelid
|
Quote: De PVV is echter ook bereid om op andere punten water bij de wijn te doen. Waar Wilders op de dag dat hij zijn verkiezingsprogramma presenteerde nog zei: „Anderen kiezen voor de grachtengordel, wij kiezen voor Henk en Ingrid. Daarom houden we de AOW op 65 jaar, blijft de hypotheekrente en de studiefinanciering ongewijzigd en tornen we niet aan de WW”, is nu een verandering in de studiefinanciering, de hypotheekrenteaftrek en de WW bespreekbaar.
„We willen natuurlijk niet voor de voeten geworpen krijgen dat wij niet willen onderhandelen”, legt PVV-Kamerlid Richard de Mos de nieuwe tactiek uit. Wilders gaat nog sneller dan ik dacht... Hij neemt de titel 'windhaan van het jaar' over van Kabouter Bos zo te zien. De buit is binnen, nu komt de waarheid. Het blijft een (ex)-VVD'er he? |
|