hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 81 82 83 [84] 85 86 87 152 153 154 155

Discussie over Geert

10-03-10 15:58:36
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Vrijheid van meningsuiting is prima, maar een beetje mens weet wel zijn/haar grenzen te trekken en dat lukt de PVV nu eenmaal bar slecht.

10-03-10 17:09:41
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Hoe worden we lid van de PVV? Ehhhhhh.... niet :D Je kunt donateur of vrijwilliger worden van deze vereniging.

Volgens de kieswet mogen alleen verenigingen meedoen als partij. Nu is het leuke dat je voor het oprichten van een vereniging twee oprichters nodig hebt. De PVV werd opgericht door Wilders als privé persoon en Stichting groep Wilders. De Stichting Groep Wilders kende één bestuurslid: Wilders zelf 8)
Volgens Wilders is dit 'democratisch', omdat 'burgers de keuze wordt gegeven om gegeven deze partijorganisatiestructuur al dan niet op de PVV te stemmen'.
Nu vraag ik me toch af hoeveel mensen die op de PVV gaan stemmen dit weten en met deze structuur akkoord gaan?

10-03-10 17:13:59
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik niet, maar ik stem toch niet op Wilders8)

10-03-10 17:18:37
Kpuc
Oudgediende

S
Storm, een kniesoor wie daarover zal vallen ;)

10-03-10 17:33:38
stormzoeker
Erelid

Kpuc, het geeft alleen wel aan hoe Wilders denkt over 'democratie' ;)

10-03-10 17:36:26
Kpuc
Oudgediende

S
Storm, dat ook, en wat dacht je van het fout stemmen in Den Haag waar de PVV nu een issue van maakt? Ik zeg laat ze maar opnieuw stemmen, waarschijnlijk zal het in het nadeel van de splintercel uit gaan vallen dus doe maar ;)

10-03-10 20:41:40
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Als ik Wilders was en net uit de VVD was gezet zou ik ook kiezen voor een vereniging onder het mom van: dat gebeurd me niet nog een keer. Kan me er wel iets bij voorstellen.

En als het je niet zint stem je er toch niet op? Dat heet democratie. Het kost de man overigens wel een smak geld, want alleen partijen krijgen tot nu toe geld van de staat.

De trammelant met het stemmen bewijst dat we snel terug moeten naar de computer overigens.... Volgens mij is stemmen per biljet veel fraudegevoeliger dan zo'n apparaat.

10-03-10 20:55:25
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Quote:
Als ik Wilders was en net uit de VVD was gezet zou ik ook kiezen voor een vereniging onder het mom van: dat gebeurd me niet nog een keer.
8O

Hier liet'm dus al zien niet tegen een 'democratische manier van doen' te kunnen. Hij kreeg simpelweg z'n zin niet en besloot maar door te gaan op ZIJN voorwaarden :|

Hij wil alleen maar mee-spelen wanneer HIJ de kaarten geschud/gestoken heeft dus *(

10-03-10 20:56:09
Kpuc
Oudgediende

S
Ditschrijft een Britse blogger..
En Wilders is zelf uit de VVD gestapt ;)

10-03-10 21:30:23
Ruben9595
Senior lid

WMRindex: 291
OTindex: 177
Wilders, Wilders, het is zo'n groot item geworden, de media besteed veel te veel (negatieve) aandacht aan hem.
Dat is wat hij juist wilt.

Ik vind dat Wilders mag zeggen wat hij wil, maar als hij mensen daarmee beledigt, dan kan dat niet meer.
Het is vrijheid van meningsuiting natuurlijk, maar het woord respect is dus nog niet bij Wilders omhoog gekomen.

Het enige wat ik over zijn ideeën hoor is dat daar weer de islam fout is, en daar weer een songtekst van een liedje fout is.

Wat nou als hij aan de macht kwam?
Zou dat nou goed zijn voor Nederland?
Alle moslims aangepakt, maar de rest van het land besturen?
Hij zal wel zijn manieren dan hebben, maar daar heeft hij geen duidelijke ideeën over.

10-03-10 21:46:04
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:

En Wilders is zelf uit de VVD gestapt ;)

Je hebt gelijk. Even verward met Verdonk die er wel uit gezet is. Foutje, bedankt...

@Relpa: klopt. Is dat zo'n drama? Als gezegd: stem je er toch niet op. Overigens wil ook Balkenende alleen meedoen als hij de baas mag zijn. Wordt hij dat niet, gaat hij niet in de kamer zitten ook al is hij de lijsttrekker. Wilders is dus in goed gezelschap.

10-03-10 22:02:34
stormzoeker
Erelid

Quote Invisible:
Als ik Wilders was en net uit de VVD was gezet zou ik ook kiezen voor een vereniging onder het mom van: dat gebeurd me niet nog een keer. Kan me er wel iets bij voorstellen.

Hij is niet uit de VVD gezet, hij is zelf opgestapt. Overigens nadat hij zelf zijn positie binnen de partij onmogelijk had gemaakt (september 2004). De PVV is pas in 2006 van start gegaan als partij, bijna 2 jaar na de afsplitsing van de VVD. Tot die tijd was hij onafhankelijk kamerlid. Hij had niets te 'kiezen', volgens de kieswet moet iedere deelnemende politieke partij een vereniging zijn.

Quote Invisible:
En als het je niet zint stem je er toch niet op? Dat heet democratie.

Onderliggende vraag gelezen?
Quote:
Nu vraag ik me toch af hoeveel mensen die op de PVV gaan stemmen dit weten en met deze structuur akkoord gaan?
. Het is natuurlijk nogal vreemd dat een autocratische partij roept dat ze democratisch zijn.

Quote Invisible:
Het kost de man overigens wel een smak geld, want alleen partijen krijgen tot nu toe geld van de staat.

IEDERE politieke partij is een vereniging. Anders mogen ze niet meedoen aan de verkiezingen.

Quote Invisible:
De trammelant met het stemmen bewijst dat we snel terug moeten naar de computer overigens.... Volgens mij is stemmen per biljet veel fraudegevoeliger dan zo'n apparaat.

Zolang niemand mij kan garanderen dat de computer NIET fraudegevoelig is dit gewoon een op zijn zachtst gezegt wat vreemde uitspraak. Aangetoond is dat ook de stemcomputer fraudegevoelig is. 'De trammelant met het stemmen' vind ik persoonlijk nogal een overtrokken uitspraak. Op hoeveel plaatsen kon je stemmen en op hoeveel plaatsen is het (aantoonbaar) dusdanig misgegaan dat je misschien van verkiezingsfraude zou kunnen spreken? Geknoei met volmachten is ook mogelijk als je per computer je stem uitbrengt. Niet controleren op legitimatie ook. Met z'n tweeen voor de stemcomputer/in het stemhokje staan ook..... Bijna alles waar zo'n trammelant over gemaakt wordt zou je ook hebben gehad met een stemcomputer. Het is trouwens wel leerzaam om te zien wie er lopen te klagen ;)

-> edit
Ook Rita Verdonk is feitelijk zelf uit de VVD gestapt, nadat ze uit de fractie gezet was. Ze had de keuze gekregen om lid te blijven van de VVD of haar lidmaatschap van de tweede kamer ;)

11-03-10 08:18:43
Invisible
Oudgediende

Stormzoeker: ik ben niet thuis in de organisatiestructuren en wetgeving op dat gebied, maar weet wel zeker dat er verschillen zijn tussen PVV en TON en de rest. De rest krijgt wel geld van de overheid en PVV/TON niet. Ter Horst heeft een voorstel ingediend om dit gelijk te trekken, maar ik heb niet gevolgd of dat al gebeurd is of gesneuveld. Kan jij e.e.a. toelichten (is makkelijker dan zelf opzoeken in deze (vind ik) doodsaaie materie :) )

Over uit partij zetten of opstappen kan je discusieren,net hoe je e.e.a. definieeert. Verdonk is uit de fractie gezet en dus uit de partij ook al zei ze dat laatste zelf op. Formaliteit die het logische gevolg van was en ik blijf dus verdedigen dat ze eruit gezet is.

Stemcomputer: alternatief is computer die net als de groenteweegschaal bij de super een bon uitprint die je in een box kan doen. Kan er altijd herteld worden bij twijfel. Dat Leefbaar en PVV klagen en juist PvdA vergoeilijkt lijkt wel helder: het is nooit degene die aan het langste eind trekt die klaagt en hertelling wil. Ik heb nog nooit een winnaar horen vragen om hertelling om te kijken of de ander niet misschien toch gewonnen zou hebben. Zou de uitslag net andersom zijn, was het de ander geweest die gekermd had :D

Met de stelling dat het wel wat vreemd overkomt dat een autocratische partij zich zo opwerpt als DE verdediger van de democratie en vrijheid ga ik wel mee. Ik vind dat je moet leven en werken naar wat je preekt en dit valt daar niet onder. Net zoals roepen dat je voor vrijheid van meningsuiting bent etc en vervolgens eisen dat er geen islamitsiche scholen meer bij mogen komen. Kan niet. Je kan wel strenge controle op de lesinhoud eisen, maar dan voor alle scholen. Maar verbieden terwijl je voor vrijheid etc bent is raar.

11-03-10 11:22:40
stormzoeker
Erelid

Simpel gesteld: de PVV is een politieke bewegingen zonder leden. Daarom krijgen ze geen vergoeding. Een eigen keuze dus.

12-03-10 11:30:38
Invisible
Oudgediende

Na Eurlings bij het CDA vertrekt nu ook Wouter Bos bij PvdA om familie redenen. Beoogde opvolger als lijsttrekker Job Cohen.

Dat wordt prijsschieten de komende maanden. Cohen,de man die bij uitstek boegbeeld is van de aanpak zoals het gros der bevolking die nu juist niet wil zien. "Theedrinken" is niet voor niets dankzij hem een beladen woord geworden.

Ik vermoed dat Wilders het gevoel moet hebben dat hij droomt. Of dat het vervroegd Sinterklaas is.

12-03-10 11:32:18
linctus
Oudgediende

WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Ik denk dat Cohen een sterke kandidaat is met een groot staat van dienst. Daarbij heeft hij al naamsbekendheid wat ook handig is zo kort voor de verkiezingen.

12-03-10 11:39:14
Invisible
Oudgediende

Bekend wel, maar of dat in dit geval een pre is waag ik te betwijfelen. Daarvoor heeft hij teveel bekendheid gekregen door zijn niet optreden en theedrinken ipv aanpakken. En dat zal toch een flink thema worden deze verkiezingen.

Voor de PvdA is het vertrek van Bos een aderlating. Zoals die het laatste debat voor de gemeenteraad verkiezingen deed, dat zie ik Cohen niet doen. Die zal voortdurend zijn niet handelen tegen criminelen moeten verdedigen, meer dan goed is voor de campagne van zijn partij.

De tegenstanders zullen er massaal op ingaan, niet alleen Wilders.

12-03-10 17:07:25
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
@Invis, de bevolking van Nl. wordt iig voor een duidelijke keuze gesteld :S

*En IK heb wél vertrouwen dat het 'gezond verstand' zal overwinnen* :ja :)

12-03-10 18:02:31
Kpuc
Oudgediende

S
Stabiel op groen, en links ;)

12-03-10 18:20:04
Invisible
Oudgediende

Ik denk dat het CDA een sleutelrol gaat spelen. Als de strijd tussen Wilders en Cohen gaat, dan zet ik mijn geld op PVV als partij die na de verkiezingen de grootste is. Als CDA zich weet te hergroeperen kan die het worden.

13-03-10 14:40:48
Kpuc
Oudgediende

S
Toch is het vreemd dat als er overduidelijk bewijs is voor het megalomane van de heer Wilders dat het PVV-kamp angstvallig de mond dicht houdt ;)

13-03-10 14:47:40
is-toch-zo
Erelid

WMRindex: 408
OTindex: 2.411
Ik denk dat het cda is uitgewerkt,
mensen willen wat anders.
Ik was bang dat ´t Wilders zou worden.
Maar nu met Cohen zal de PvdA de grootste worden en premier Cohen zal regeren.:D:D:D:D

13-03-10 19:59:08
Invisible
Oudgediende

Ik acht het niet onmogelijk dat je gelijk krijgt, maar voor Nederland zou het niet best zijn. Er moet flink bezuinigd worden en als links ergens slecht in is, dan dat wel.

Ook het aanpakken van criminelen behoort niet tot de sterkste punten van links in het algemeen en van Cohen in het bijzonder. Gaan er weer 4 jaren verloren.

Alleen Internationaal is Cohen zeer acceptabel als vertegenwoodiger van Nederland en dat kan je van Wilders niet zeggen, ook al ben je van mening dat wat hij voorstaat wel de problemen aanmerkelijk beter oplost dan Cohen.

23-03-10 12:28:00
Giovanni
Oudgediende

Wilders krijgt hoofdrol in buitenlandse documentaire

Klik doen

:|

24-03-10 12:17:27
Giovanni
Oudgediende

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 81 82 83 [84] 85 86 87 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven