hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 08:00 - 75422 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 78 79 80 [81] 82 83 84 152 153 154 155

Discussie over Geert

23-02-10 09:38:39
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Quote:
Waarom moeten mensen die i.h.a. vele jaren hebben gewerkt en bijgedragen aan ons land ineens twee jaar langer werken om anderen, die nog nooit iets gedaan hebben (en helaas ook vaak nooit zullen doen, die 13 miljard komt niet uit de lucht vallen) te onderhouden?
Ofwel, iedere immigrant is een nietsnut en steuntrekker?

23-02-10 09:40:49
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Die mensen worden hierheen gehaald, omdat Nederlanders hun handen nergens vuil aan willen maken.
Dat is al tientallen jaren zo.

23-02-10 09:42:08
Kpuc
Oudgediende

S
Sterker nog, dat doet Nederland al een aantal eeuwen 8O

23-02-10 09:44:52
Luna
Moderator

S
Ja, precies.

In Nederland mogen mensen veel te snel thuis blijven.
Ik ken mensen die liegen dat ze zelfmoord willen plegen, depressief zijn, rugklachten, hoofdpijnen, etc zodat ze niet hoeven te werken, want ze gaan niet werken als ze het ook zo op hun rekening gestort krijgen.

Dus kappen met dat gezeik over dat buitenlanders niet werken of willen werken,want de zogenaamde echte Nederlanders doen dat net zo makkelijk.

23-02-10 09:52:54
Kpuc
Oudgediende

S
Een oom van me kan spontaan zweetbuien en koortsen oproepen, die liep al heel wat jaren onterecht in de WAO. Maar hij kon wel zwart bijklussen als koerier :r En zo zijn er nog velen die als rechtgeaard Hollander thuislopen en de kluit belazeren :S

23-02-10 09:58:05
Luna
Moderator

S
Hoe dan ook, je kan geen pispaal aanwijzen in dit punt.

Verder emigreren ook genoeg Nederlanders naar buitenland, zou wat zijn als die ook nergens meer werden toegelaten.

23-02-10 10:50:29
Kpuc
Oudgediende

S
We gaan door, punt drie van de visie van de PVV.

III. Onderwijs en gezin

* Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus).

Helemaal mee eens, ik vraag me alleen of hoe je een Nederlander van allochtone afkomst het land kunt uitzetten zonder de naam van je partij te onteren.

* Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen

Zolang er maar geen ban komt op het maken van proefstukken, spreekbeurten en dergelijke over de eigen erfcultuur van de Nederlander van allochtone afkomst.

* Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders

Daar kan ik me wel in vinden, maar zo zijn er meer partijen wie dit beter vinden dan de leerfabriek.

* Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen

Het eerste punt, ja, weg ermee, hoe men voorheen een pakket mocht samenstellen was al afdoende om geen ratatouille van een eindkeus te maken. Punt twee, afblijven van het VMBO, je kunt het beter anders inrichten, veel meer praktijk en eventueel ook daar met verlengde schooldagen werken. Punt drie, die ambachtschool kan middels het VMBO worden terug gehaald. Tuchtscholen, op zich, ja, een beetje discipline kan geen kwaad, al zal dit veel gaan kosten.

* Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)

Te algemeen, als je zo een stage aan wilt bieden, doe dat iets gerichter naar de keuze van beroep.

* Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

Uhm, vrijheid terwijl iets moet worden beknot? Get real.

* Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken

En dat terwijl de PVV juist meer mandaat voor Jeugdzorg wil hebben?

23-02-10 11:25:57
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Ofwel, iedere immigrant is een nietsnut en steuntrekker?

Waarom meteen weer het woord iedere?

Wel zijn het er veel te veel en vandaar die kosten. Die we overigens zelf voor een belangrijk deel veroorzaken door het werken door asielzoekers e.d. te verbieden, terwijl de meesten dat bij aankomst maar al te graag wel willen. Tegen de tijd dat na vele jaren ze eindelijk mogen, zijn ze er te lang uit en kunnen ze niet meer.

Wat te doen: VS systeem: direct bepalen of iemand legaal is en zo ja: welkom, maar zie maar dat je jezelf red, geen uitkering etc. Dan hou je de echte over (de neppers zoeken hun heil elders) en ben je het probleem kwijt.

KPUC: je beschouwing hierboven over punt 3 ga ik in mee. Met dezelfde vraagtekens.

23-02-10 11:28:57
Luna
Moderator

S
Quote:
Wat te doen: VS systeem: direct bepalen of iemand legaal is en zo ja: welkom, maar zie maar dat je jezelf red

Zo werkt het niet, dan weet je zeker dat ze niet goed terechtkomen 8O

23-02-10 11:29:49
Kpuc
Oudgediende

S
Waarom meteen weer t woord iedere? Omdat je het zelf niet genuanceerd brengt maar het telkens in het algemeen zegt. Dat maakt namelijk nogal een groot verschil over hoe mensen dan kunnen reageren.

23-02-10 11:31:43
Luna
Moderator

S
Invisible kan echt de politiek in.
Overal omheen draaien en nooit durven zeggen waar het nou echt op staat 8)
Verbloem je reacties nou niet steeds en ben eens eerlijk.
Zoals je overkomt ben je tegen buitenlanders, je zegt dat PVV goede punten hebt en in ander topic lees ik dat je PvdA gaat stemmen 8O

23-02-10 12:05:09
Kpuc
Oudgediende

S
Wie vanwege een fout land is gevlucht, dient, naar menselijke maatstaven, te worden opgevangen en van medische zorg en een dak boven het hoofd te worden voorzien en dan later praten we eens verder van hey, hoe ga jij je hier staande houden, wat kun je, en wat zou je willen kunnen.

Wie op economische gronden hier wil komen, laat eerst maar zien dat je met eigen geld je een jaar in Nederland kunt onderhouden, en in dat jaar moet je ook een legale manier van inkomen voorzien. Verder weet ik niet hoe het zit momenteel met na hoeveel jaar zo iemand recht heeft op een uitkering. Zelf zeg ik van werk eerst maar eens een tiental jaar hier voor dat recht ontstaat, in het geval van een economische immigrant.

Huwelijksmigratie? Dat blijft lastig, hoe herken je een uithuwelijking in eerste instantie? Dan zou je het principe van gelijke monniken gelijke kappen moeten toepassen, en dat wordt dan een probleem, tadaa Krisztina Wilders :w

23-02-10 13:23:48
Invisible
Oudgediende

Quote Luna:
Quote:
Wat te doen: VS systeem: direct bepalen of iemand legaal is en zo ja: welkom, maar zie maar dat je jezelf red

Zo werkt het niet, dan weet je zeker dat ze niet goed terechtkomen 8O

Is dat zo? Is daar onderzoek naar gedaan?

Quote Kpuc:
Waarom meteen weer t woord iedere? Omdat je het zelf niet genuanceerd brengt maar het telkens in het algemeen zegt. Dat maakt namelijk nogal een groot verschil over hoe mensen dan kunnen reageren.

Dat is inderdaad iets dat me vaker overkomt en dat beslist aan mijn manier van formuleren moet liggen omdat het steeds weer gebeurd bij steeds verschillende mensen. Ik wou dat ik daar eens de vinger achter kon krijgen, zou een hoop mis discussie schelen.

Quote Luna:
Invisible kan echt de politiek in.
Overal omheen draaien en nooit durven zeggen waar het nou echt op staat 8)
Verbloem je reacties nou niet steeds en ben eens eerlijk.
Zoals je overkomt ben je tegen buitenlanders, je zegt dat PVV goede punten hebt en in ander topic lees ik dat je PvdA gaat stemmen 8O

Ik stem PvdA op gemeente nivo omdat ik anders dan de meesten lokaal kijk en niet nationaal stem, maar lokaal. En dan komt hier volgens mij PvdA als beste uit de bus op die punten die ik lokaal van belang acht en stem ik die dus. Landelijk zal ik PVV gaan stemmen omdat dat de enige manier is om een aantal problemen die lang ontkend zijn aan te pakken nu het nog kan. Ze ziet al een kentering dat andere partijen delen overnemen, maar dat deden ze eerst na fortuin ook en toen die weg was waren ze het meteen weer vergeten. Om te voorkomen dat dit weer gebeurd is een stem op PVV m.i. op dit moment het enige logische. Waarbij ik ervan uitga dat in een mogelijke coalitie de scherpe kanten er wel af gaan in de compromissen.

Tegen buitenlanders: nee, mits. Als ze het vertikken om onze grondwettelijke rechten te aanvaarden en willen doorgaan met discrimineren en beknotten van vrijheden, waarbij ze eisen dat wij ons aan hen aanpassen, dan dienen ze te vertrekken. Passen ze zich aan aan onze wetten: geen probleem. Zo helder genoeg?

KPUC: met je laatste bijdrage ga ik geheel mee. Die tien jaar staat overigens ook in PVV programma. Alleen waarom Tadaa Krisztina Wilders? Is die uitgehuwelijkt dan? Hij is bovendien al bijna 18 jaar met haar getrouwd, lijkt me toch niet dat dit een schijnhuwelijk was.

23-02-10 14:05:25
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Wat willen we eigenlijk : kan iemand een paar punten noemen zonder de bestellijstjes van de partijen te bekijken..

noem een aantal dingen die in jouw stad of dorp hard nodig zijn.

probeer drie dingen

ik noem:

1 werk: bedrijven : automotive
2 recreatie voor jeugd tussen 12 en 17 jaar
3 carpool center aan de snelweg met busbaan met violia connectie

Scholen moeten leuker
niet zozeer gezelliger
maar de les moet mensen
inspireren.

23-02-10 14:09:20
Kpuc
Oudgediende

S
Tadaa Krisztina omdat ze haar nationaliteit van Hongaarse niet wilt opgeven, zo goed?

23-02-10 14:11:02
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
"lijkt me toch niet dat dit een schijnhuwelijk was."

Er zijn huwelijken van meer dan dertig jaar met voldoende schijn en schij..

Die inburgering en Nationalisering vind ik zinloos - vertel me maar wat de meer waarde is?

23-02-10 15:29:48
Kpuc
Oudgediende

S
Inburgeren, prima, maar niet zo krampachtig en ga niet zagen over oeroude geschiedenis. Ik heb zelf vragen de revue zien passeren waarvan ik dacht hoe kom je erop, wat voor zin heeft zoiets. Alsof je met onopgevoede bavianen te maken hebt, zo kwam die hele IB-test op mij over.

23-02-10 15:32:27
Luna
Moderator

S
Maar Invisible, jij past je toch ook niet aan met je rechtste ideeen.

23-02-10 15:33:08
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Tadaa Krisztina omdat ze haar nationaliteit van Hongaarse niet wilt opgeven, zo goed?

Moet ze dus afzien van de Nederlandse, wat ook zal gebeuren omdat Wilders al verklaard heeft dat alles ook gewoon voor hen en haar geld. En kan ze verder gewoon hier blijven zolang ze onze normen en waarden onderschrijft.

It's as simpel as that. (net zoals ik in Italie ga wonen en of Italiaan wordt, of Nedelander blijf maar wel hun wetten etc respecteer en naleef. )

23-02-10 15:38:23
Kpuc
Oudgediende

S
Precies, en wat moet je dan vooral niet doen als zijnde een partij voor de vrijheid? Een religie afschuiven als zijnde minderwaardig, te makkelijk en je wint er niets mee. Pak het probleem bij de kern aan, van kop tot teen. Net dat als ik ouders als het ware probeer op te voeden door ze erop te blijven wijzen dat als ze in de hal staan ze een gevaar voor blije kids die net uitgaan van school opleveren. En verdomd, het werkt ook nog. Begin bij het begin, en je wint veel meer.

23-02-10 15:40:42
Luna
Moderator

S
Ik snap niet hoe een gelovig iemand op PVV kan stemmen.

23-02-10 15:51:31
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Heb ik er nog eentje voor je Luna:

Ik ken een moslim die PVV stemt 8O

23-02-10 15:52:22
Luna
Moderator

S
Das toch gek :D
Waar maar raar :P

23-02-10 15:56:27
Invisible
Oudgediende

Ook Fortuin had vele moslim kiezers. Allemaal hard werkende burgers die lijden onder de wandaden van hun geloofsgenoten omdat zij erop aangekeken worden. En die zo hopen dat het probleem eens aangepakt in plaats van gepamperd wordt. Kan ik me best wat bij voorstellen.

23-02-10 15:58:45
RonHunter
Oud Moderator

WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Deze discussie bestaat volgende week 2 jaar, pas 81 pages gevuld, iets meer dan 2000 posts. Een relatief klein aantal leden wat hier telkens terug keert. Sommige misschien alleen maar om mee te kletsen, anderen met een eigen mening en weer anderen omdat het ze hoogstwaarschijnlijk met de paplepel is ingegoten. Vaak zie je dat er hetzelfde onderwerp terugkeert, alleen anders geformuleerd. De voor en tegens in een ander jasje dus. Ziet nou niemand het nutteloze er van in omdat er totaal niets mee berijkt wordt op politiek niveau?? Alleen een beetje over en weer elkaar van het ongelijk proberen te overtuigen, je moet er het nut maar van inzien.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 78 79 80 [81] 82 83 84 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven