Discussie over Geert |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Het is een afweging die meer gemeentes maken, niet alleen voor marokanen.
Ik kan er ergens wel begrip voor hebben. in die zin dat gemeentes wel iets moeten willen ze niet veel meer schade hebben dan zo'n feestje kost.
Alleen : waarom moeten ze dit? Dat moeten ze omdat er geen alternatief is. Want oppakken en gewoon in een werkkamp een tijd opsluiten kan hier ten lande niet. Zelfs gewoon detentie wegens herhaaldelijk crimineel gebeurd niet. En wat voor keuze heb je als gemeente dan? Aanpakken kan niet en nietsdoen levert meer schade en overlast op. Dan is dat feestgeld een effectieve investering.
Maar het blijft principieel fout dat je middels het betalen van beschermingsgeld, want dat is het feitelijk, de rust moet garanderen.
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
En dan dit Ik zou eerder op dit soort dingen gaan afgeven dan om een flutbedrag van 1750 euro. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat lijkt logisch . . . . echter moet je de ene misdaad maar gaan belonen omdat een andere erger is? Waarbij die andere overigens niet eens een misdaad is in de zin der wet....
|
|
Kpuc Oudgediende
Als je zo denkt, tja, laat ook maar Hou dan ook op met zeuren want niets is dus goed in jouw ogen. |
|
Invisible Oudgediende
|
KPUC, ik kan je bij tijd en wijle niet volgen. Volgens mij is het volkomen normaal dat je niet minder erge misdaden gaat belonen omdat andere misdaden erger zijn.
Ik ben het wel met je eens dat speculeren niet netjes en zeker niet sociaal is, maar het is niet tegen de wet. Wat is er gezeur aan om dat te constateren?
|
|
Kpuc Oudgediende
Dat daar veel meer geld aan verloren gaat dan aan een rottig bedrag van 1750 euro. |
|
Invisible Oudgediende
|
Dat klopt wel, maar zo zijn er meer. Denk aan het sponsoren van dictators en andere corrupten door onze regeringen jarenlang en nog steeds.
Echter wel allemaal wettig en dat is die 1.750 mijns inziens niet omdat het gekwalificeerd kan worden als beschermingsgeld en die pratkijken zijn bij de wet verboden.
Daarbij: ik wil ook best eens een leuk feest geven, moet ik nu ook maar de buurt gaan terroiseren om dat te verkijgen? Het is een verdomd slecht signaal. |
|
nietmeer
|
Een beetje off topic? Of zie ik dat verkeerd? |
|
Invisible Oudgediende
|
Ach, alles is al ongeveer gezegd. Als Geert weer iets doms doet of juist de vinger op de zere plek legt gaan we verder. |
|
RonHunter Oud Moderator
WMRindex: 6.448 OTindex: 7.547 S |
Als de media niet zo achter Geert aan zaten zou het net zo met hem gaan als met dit topic. Langzamerhand verdwijnt het uit beeld |
|
Kpuc Oudgediende
Als je goed had gelezen dan had je geweten dat er geen enkel extra geld over de balk is gewipt, dit bedrag kwam uit al bestaande potjes dus wat is het hele probleem? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Toetsing @heraux: niet alleen hogere straffen, maar op laten draaien voor alle kosten. Onmiddellijk beslag leggen op hun inkomsten. Nu krijgen ze een taakstrafje of een maandje zitten. Vinden ze stoer, dus werkt niet toepassen op straatschorem : acceptabel? bankdirecteur : acceptabel? minister president : acceptabel? Zodra je bij alle drie ja kunt zeggen vind ik het wel goed. |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Kpuc: Als je goed had gelezen dan had je geweten dat er geen enkel extra geld over de balk is gewipt, dit bedrag kwam uit al bestaande potjes dus wat is het hele probleem? Probleem: 1.: geld dat je uitgeeft aan een feestje om criminelen van de straat te houden had ook gebruikt kunnen worden voor andere doelen zoals brave maar arme burgers een leuke avond geven 2.: het betalen van criminelen om geen rottigheid uit te halen is gewoon protectie geld betalen. En misdaad belonen |
|
Kpuc Oudgediende
Probleem:
1. Dat geld is al begroot om jongerenwerk mee te doen.
2. Dat geld is niet betaald aan criminelen maar aan jongeren wie wel de goede kant zien.
UPG |
|
Invisible Oudgediende
|
Tja, daarover blijven we van mening verschillen. Alleen al het feit dat er twee weken niet meer de normale rottigheid was spreekt boekdelen zeg ik dan. Beschermingsgeld dus.
Ben je overigens ook al de mouwen aan het opstropen nu we nieuwe verkiezingen gaan krijgen? |
|
Kpuc Oudgediende
Niet echt, ik pak gewoon t potlood, of de juiste knop en ga stemmen. |
|
Stoney Erelid
WMRindex: 355 OTindex: 1.337
|
tis wel leuk die discussies enz maar hoe meer je over hem praat hoemeer mensen gaan denken dat ie gelijk heb hoe meer mensen op hem gaan stemmen dus de haat die naar hem toe is zo groot is is juist de rede dat hij veel stemmen krijgt dat is mijn mening ! |
|
heraux Oudgediende
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Hij wint misschien tijdens verkiezingen nu Balkenende 4 is gevallen, maar er is geen enkele partij die met hem wil samenwerken Kan nog een leuke formatie worden |
|
heraux Oudgediende
Quote Invisible: Het is een afweging die meer gemeentes maken, niet alleen voor marokanen.
Ik kan er ergens wel begrip voor hebben. in die zin dat gemeentes wel iets moeten willen ze niet veel meer schade hebben dan zo'n feestje kost.
Alleen : waarom moeten ze dit? Dat moeten ze omdat er geen alternatief is. Want oppakken en gewoon in een werkkamp een tijd opsluiten kan hier ten lande niet. Zelfs gewoon detentie wegens herhaaldelijk crimineel gebeurd niet. En wat voor keuze heb je als gemeente dan? Aanpakken kan niet en nietsdoen levert meer schade en overlast op. Dan is dat feestgeld een effectieve investering.
Maar het blijft principieel fout dat je middels het betalen van beschermingsgeld, want dat is het feitelijk, de rust moet garanderen.
"You talk dirt my dear" Ik vind je interpretatie vals Let op: In jouw straat mogen een aantal gasten op kosten van de gemeente een reisje maken ga jij dan klagen? totdat je erachter komt dat al die mensen toevallig allemaal lijken op andere gasten die je niet vrijwillig binnen laat. en nu? Je Discrimineert (de negatieve vorm) |
|
Stoney Erelid
|
@Giovanni: met genoeg stemmen hoeft ie ook niet samen te werken ! maar jah het is maar afw8en he |
|
Giovanni Oudgediende
|
@Stoney: hij wint nooit de absolute meerderheid Tijdens laatste peiling van Maurice de Hond (zeggen helemaal niets die peilingen) werd het CDA de grootse |
|
Stoney Erelid
|
@Giovanni: oohh neejj alluhs behalve harrie potter hij zal het missch goed doen maar ik zie liever geert dan harry potter! |
|
Giovanni Oudgediende
|
Geert is te eenzijdig en ook niet het antwoord Ik zou het iig niet weten wie het dan moet gaan doen Maar politiek interesseert me helemaal niets eerlijk gezegd |
|
Stoney Erelid
|
~er moet 1 iemand komen die al het goede van alle partijen in 1 partij gooit |
|