hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 82 83 84 [85] 86 87 88 152 153 154 155

Discussie over Geert

30-03-10 03:35:30
nietmeer
Bah, die hele Geert doet me iets teveel denken aan de republikeinse partij van Amerika.
Patriotisch, populistisch en spreekt voornamelijk laag opgeleide mensen aan...

Verspilde zetels aangezien ze praktisch geen compromissen kunnen sluiten, wat toch wel heel erg nodig is om te regeren.

Mja, in één woord gewoon jammer.

30-03-10 09:52:56
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Reactie hierboven is helaas typerend voor velen van de politiek correcten die zich moreel superieur wanen aan alles. En die iedereen die niet denkt als zij meteen kwalificeren als laagopgeleid en veelal nog ergere termen.

In deze is het proefschrift van v.d. Beek waarover o.m. de Telegraaf vandaag bericht zeer leerzaam. De problemen van nu zijn domweg veroorzaakt door 30 jaar uit angst voor rechts net te doen alsof er geen problemen waren en dus hoefde men er ook niet over te denken.

Met als gevolg dat het uit de hand kon lopen en er een Fortuin en een Wilders kwamen. Je kan vanuit correcte hoek Widlers verketteren, maar besef wel dat je eigen hoekje d eman groot heeft gemaakt. En groot zal houden als men blijft weigeren te praten over problemen die er wel degelijk zijn. Wil je Wilders bestrijden? Kom dan met maatregelen die dat aanpakken waarop hij groot is geworden i.p.v. te blijven ontkennen dat de problemen er zijn.

30-03-10 11:35:18
nietmeer
Ow, ik zal de problemen ook niet ontkennen. Er zijn wel degelijk cultuurgerelateerde problemen in onze samenleving.
Maar om ministers uit te gaan schelden voor "knettergek", uit de kamer te lopen als een klein kindje of bij elke vorm van kritiek maar weer eens te sneren dat iemand niet goed bij z'n hoofd is...
Daar ben ik allergisch voor.
Debatten zijn bij Wilders niet veel meer dan taalgerelateerde grappen, inhoud is ver te zoeken. Ergo: Ik noem hem populistisch.

Patriotisch verdient hij met zijn continue pleidooi over 'de buitenlanders', waarbij hij zelden probeert politiek correct te zijn door niet meteen te generaliseren.

En het lageropgeleidendeel: Feit is dat bij stemmingen de PVV een van de hoogste percentages lageropgeleidene heeft. Dit is niet denigrerend bedoeld voor die mensen, maar is soms wel gelinkt aan hoeveel ze werkelijk weten over wat een goede politieke partij is.

(en mijn arrogantie, jah die is voortgekomen uit frustratie, net zoals sommige mensen zich storen aan Moslims, zo stoor ik me aan de gehele hangjongerencult, en de generalisering van 1 miljoen mensen in Nederland.)

30-03-10 12:12:00
Invisible
Oudgediende

Zijn taalgebruik kan inderdaad beter evenals zijn omgaan met kritiek. Om die reden echter niet naar de achterliggende problemen willen kijken, zodat die meer en meer uit de hand kunnen lopen is echter niet slim (vind ik).

30-03-10 13:22:53
nietmeer
Daar moet ik je gelijk geven.
Zijn gedrag is voor mij genoeg om hem mijn stem niet te geven, en op zich zijn er zat partijen die dingen als Normen en Veiligheid op hun programma hebben staan.

(want in mijn opzicht zit het probleem niet alleen bij moslims, maar onder de hele bevolking.)
Hoewel als ik het ga hebben over verloedering van de samenleving of iets dergelijks ga ik me weer zo oud voelen :P

30-03-10 13:43:17
Invisible
Oudgediende

Quote NordicGuardian:
en op zich zijn er zat partijen die dingen als Normen en Veiligheid op hun programma hebben staan.

En waarom hebben ze die in hun programma na decennia lang negeren?

Inderdaad, Wilders . . . en diens stemmenwinst. Alleen al daarom is het nuttig als hij nog een tijdje blijft, want na Fortuin waren ze het ook meteen weer vergeten.

30-03-10 18:32:19
nietmeer
Quote Invisible:
Quote NordicGuardian:
en op zich zijn er zat partijen die dingen als Normen en Veiligheid op hun programma hebben staan.

En waarom hebben ze die in hun programma na decennia lang negeren?

Inderdaad, Wilders . . . en diens stemmenwinst. Alleen al daarom is het nuttig als hij nog een tijdje blijft, want na Fortuin waren ze het ook meteen weer vergeten.

Ik had 't over normen en veiligheid, niet over puur de kosten van immigranten of allochtonen.
Normen en Waarden is al jaren een speerpunt geweest van onder andere het CDA.
En Veiligheid is ook een groot onderwerp geweest bij VVD en PvdA.

Dat ze inderdaad niet onderzoek hebben gedaan naar hoeveel de immigratie Nederland kost, lijkt me geen negeren van "Normen en Veiligheid".

Maar is Wilders dan alleen maar een klokkenluider die zo nu en dan door mensen heen moet schreeuwen dat de Islam zo vervelend en slecht is. Doet me nogal denken aan de PvdD die continu moties indient over de bio-industrie.
Zijn dat niet meer actiegroepen dan politieke partijen?

31-03-10 16:23:24
Invisible
Oudgediende

Wat betreft normen en waarden heb je gelijk, roept CDA ook al lang. En om dat uit te kunnen voeren leggen ze politie quota op voor stompzinnige bonnenschrijverij, gaan criminelen massaal vrijuit en worden burgers die zich verzetten wel aangepakt. . . .

Niet echt handig en koren op de molen van PVV

Normen en waarden ligt overigens wel tegen onderzoek naar kosten aan. Het werd niet gedaan omdat men het niet politiek correct vond (normen en waarden) wat er uit kwam, namelijk dat het tientallen miljarden heeft gekost en nog kost.

Wilders als actiegroep... lijkt er wel op nu ze in Den Haag en Almere afzien van meedoen. We zullen zien na 9 juni

31-03-10 16:55:51
nietmeer
Het is één ding om dingen te roepen, maar werkelijk omzetten naar beleid is iets anders. Nou zal ik niet zeggen dat ik een CDA-stemmer ben, hun normen en waardenbeleid heeft redelijk gefaald. Nou was dat dan ook wel erg idealistisch van ze om te denken dat ze de maatschappij als politiek respect en waarden konden aanleren.

Maarja, dan de PVV...
Als ik de leuzen op hun site lees, komt dat bij mij over als een roepende hooligan:
"Politie : Minder bekeuren, meer boeven vangen"
"Leraar moet weer meester zijn"
"Geen immigratie, maar remigratie"
"Niet meer files, maar meer wegen"
"Zorg voor ouderen"
Zou me verbazen hoe ze dat in goedwerkend beleid zullen omzetten.
Maar je hebt gelijk, we zullen zien na 9 juni.

31-03-10 20:24:09
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Volgens mij wenst Wilders nu dat hij in België woonde, want dat is het eerste land in Europa waar een boerka verbod komt:P

Klik doen

02-04-10 08:35:01
Invisible
Oudgediende

Kwisje. . . .

- Je weigert als moslim man geholpen te worden door een vrouw, mag dat?
- Je weigert als moslima geholpen te worden door een mannelijke arts, mag dat?
- Je weigert als moslim man een vrouwelijke minister de hand te schudden terwijl je net een cursus inburgering had gedaan, mag dat?
- Je weigert als nederlandse man geholpen te worden door een vrouw met hoofddoek, mag dat?

Het antwoord op de eerste drie vragen is ja, op de vierde is nee. Sterker nog, die weigering levert je een toegangsverbod op van een jaar voor alle gemeentelijke openbare instellingen

En maar verbaasd zijn dat Geert zoveel stemmen trekt. De correcten doen toch wel heel erg hun best om Geert aan stemmen te helpen, anders kan je het niet noemen.

Ik vraag me ook af hoe dom de tegenstanders van Wilders wat dat betreft kunnen zijn. Zien ze nu echt niet dat het hun eigen handelen is die de man in het zadel heeft geholpen en nog steeds houdt?

02-04-10 08:39:44
Invisible
Oudgediende

Ik vind dat verbod wel terecht, moet hier ook komen. Het is het discriminerend en het bewijs dat men niet geintegreerd is noch van plan is om dat te doen.

Hebben we het nog niet eens over identificatie en mogelijkheden dat er een overvaller onder zit verborgen.

02-04-10 08:40:05
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Liever correct dan incorrect en haatzaaiend te werk gaan. Nummer vier kun je overigens best maken, je moet alleen niet zeggen dat je vanwege je angst dat die kassameis met hoofddoek een bomgordel kan dragen niet door haar wil worden geholpen.

De boerka, volgens mij is dat ding ooit in zwang geraakt tijdens flinke zandstormen in de woestenij van Noord Afrika.

02-04-10 08:41:47
ladekast
Oudgediende

WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@Invisible: waarom je kwisje weggehaald ?

en toen was ie er weer *8

Dat was correcte wettelijke praat naar mijn idee

Kpuc, weinig zandstormen in NL , weg met die dingen dus :ja

02-04-10 08:42:54
Kpuc
Oudgediende

S
Tjonge zeg, tegenstanders, eigen handelen. Hallo, heet ik Joop den Uyl?

02-04-10 08:44:05
ladekast
Oudgediende

WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Kpuc: jij heet helemaal geen Joop :nee

Wil je overigens wel zo noemen als je dat prettig vind Zaterdag O+

02-04-10 08:44:19
Invisible
Oudgediende

Als correct inhoudt dat je alle wantoestanden van de 1 goedpraat maar niets accepteert van de ander die daarover valt ben ik het niet met je eens.

Als je toestaat dat de 1 van uit overtuiging niet geholpen wil worden door, dan moet je dat ook van de ander accepteren i.p.v. hem een racist te noemen etc. Dan is die eerste dat ook.

Gelijkheid dient er te zijn voor allen. En nu is het zo dat iedereen gelijk is, maar sommigen wat meer gelijk dan anderen. En omdat die "sommigen" van buitenaf komen en de minder gelijken de eigen bevolking vormen, krijg je een Geert die dat wil keren en zeer populair wordt.

02-04-10 08:46:03
Invisible
Oudgediende

Quote Roy6:
@Invisible: waarom je kwisje weggehaald ?

en toen was ie er weer *8

Tja, ik was van plan hem weg te halen, heb vaak genoeg toch wat dingen gezet die provocerend zijn of zo opgevat kunnen worden. Maar omdat KPUC zo snel is en dus al reageerde, moest ik hem wel terugzetten omdat anders zijn reactie nergens op zou slaan.

02-04-10 08:48:15
Kpuc
Oudgediende

S
Juh, Geert is opgestaan nadat hij zijn jeugdtrauma van het verlies van een leuke meid aan een Moslim heeft kunnen erkennen.

Dat is natuurlijk kolder wat ik zeg maar waar haalt die pruik de angst vandaan? En nog erger, waarom zijn er zoveel mensen wie al zijn onzin voetstoots en slaafs aannemen zonder in te zien dat de PVV alleen maar wil zeiken en zieken. En zeg nu niet dat t niet zo is want als t niet zo is dan zou men bij de PVV wel een andere koers varen vwb de uitkomsten van de gemeeteraadsverkiezingen en zich niet buitenspel zetten door aan een belachelijke eis vast te houden. PVV? Weg ermee.

02-04-10 08:50:34
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Tjonge zeg, tegenstanders, eigen handelen. Hallo, heet ik Joop den Uyl?

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Wel wil ik aanvullen dat ik wat had moeten nuanceren. Ik weet wel dat ik niet alle tegenstanders bedoel maar een flink deel, maar dat blijkt niet uit de tekst.

02-04-10 08:52:44
Kpuc
Oudgediende

S
Oh gossie, en nu trekt Greet zijn stromannen in twijfel door te zeggen dat hij van het hoofddoekverbod geen breekpunt wil maken. Dat terwijl Fritsma en die andere reltrapper hier juist wel een punt over maakten, geweldig wat een stel stoethaspels _O_ Uhm, en Calimero's uiteraard, zelf iets onzinnigs bedenken, eraan vast willen houden en dan janken dat meneer Staal de PVV bewust uitsloot *( Echt, het wordt tijd dat die boevenbende eens goed onder de loep wordt genomen met heren als Graus en Brinkman aan boord.

02-04-10 08:54:48
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
En zeg nu niet dat t niet zo is want als t niet zo is dan zou men bij de PVV wel een andere koers varen vwb de uitkomsten van de gemeeteraadsverkiezingen en zich niet buitenspel zetten door aan een belachelijke eis vast te houden. PVV? Weg ermee.

We zullen na 9 juni zien, maar de gemeenteraadsverkiezingen zijn inderdaad niet hoopgevend.

Waar haalt de man zijn angst vandaan en met hem vele anderen? Kan ik ook enkel maar naar raden. Wel kan een ieder zien dat onze samenleving veranderd en dat vrijheden en normen die van zelfsprekend waren onder vuur liggen omdat een bepaalde groep die niet wenst te erkennen. Waarbij NB de ergste vormen van toegeven eraan vrijwillig gedaan worden door correcten hier zondere dat bewuste groep erom vraagt. Dat verlies van het eigene is wat velen angst inboezemd. En daar speelt Geert op in.

02-04-10 08:55:51
Kpuc
Oudgediende

S
Omdat sommigen uit een bepaalde groep hier niet aan willen toegeven lijkt me een betere formulering ;)

02-04-10 09:00:07
Invisible
Oudgediende

PVV boevenbende? omdat er 1 of 2 rotte appels in zitten? Hebben andere partijen nooit problemen van dergelijke aard gehad dan? Op dit moment is ook de VVD de klos.... Is dat dan ook een boevenbende? Of dat SP lid in lImburg met zijn Hitlergroeten van net voor de gemeenteraad. Ook een boevenbende?

PVV is in opbouw en moet nog kader aantrekken. En omdat kaderlid worden van PVV niet zonder gevaar is vanwege verkettering en demonisering door, is dit een lastig proces waarbij je meer dan gemiddeld het gevaar loopt verkeerde personen aan te trekken.

02-04-10 09:02:26
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
Omdat sommigen uit een bepaalde groep hier niet aan willen toegeven lijkt me een betere formulering ;)

De mens is van nature vrij conservatief, ook al denkt hij graag anders over zichtzelf. Als dat conservatisme inhoudt dat men geen samenleving wenst waarin openlijke discriminatie van de helft van de bevolking norm wordt, kan ik daar mee leven. Wat ik niet kan met die discriminatie.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 82 83 84 [85] 86 87 88 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven