hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 101 102 103 [104] 105 106 107 152 153 154 155

Discussie over Geert

01-02-11 21:45:58
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het verschijnsel wat je noemt is bij sommige achtergebleven christelijke groepen nog aanwezig. Een langzaam uitstervend fenomeen, waar de islam juist in opmars is. Toch een wezenlijk verschil.

Wat veel essentiëler is, is dat er verschil is tussen de Islam als religie en de islam als maatschappelijk systeem. De geneugten van dat laatste kan je in de vele Islam dictaturen over de hele wereld zien. Zoals je die bij het Christendom tot voor 200 jaar terug ook zag, met dezelfde manco's.

Wij zijn nog maar relatief kort van die terreur van het geloof af, dat moeten we niet terug willen hebben. Geloven moeten dat zijn wat ze zijn: geloof en meer niet.

Als je het verschil tussen de islam als geloof en de islam als maatschappelijk systeem niet ziet, houd de discussie op en blijft enkel de verkettering over.

03-02-11 21:27:08
deeese
Erelid

WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
heb je ooit het verkiezings programa van de sgp gelezen? als een moslim partij zoon programma zal maken en in de 2de kamer zou komen hebben we in 1keer praktijken zoals in egypte

1verschil met ons en de moslim landen is dat daar voornamelijk ongeschoolde mensen rond lopen. grote groepen mensen zonder opleiding zijn sneller wat wijs temaken. hier maken macht hebbers al eeuwen gebruik van zo zij de pastoor ooit eens tegen een textiel baron "hou jij ze arm dan hoe ik ze dom"

de verbetering van islamitiche landen zal dan ook pas komen wanneer onderwijs beter wordt. de mensen zien hoe het ook kan(zie wat er nu in egypte gebeurd dat is er een gevolg van)

vrassend genoeg zijn islamitiche landen vaak arm en de bevolking daardoor ontwetend en volgen ze hun brood. de reden dat de taliban in bijfoorboold afganistan en pakistan nog al wat macht heeft is heel simpel ze geven de bevolking 2 dingen veiligheid en voornamelijk voedsel. met een lege maag heb je niks aan vrijheid.

daarnaast zijn de "moslim" staten waat het er slecht aan toe gaat dictaturen en geen democratiën een dictator misbruikt enkel het geloof om de bevolking dom te houden dat zag je in nederland ook.

daarnaast zijn moslim landen niet eens zoheel slecht voor hun bevolking de moslim landen waar het slecht gaat zijn op 2 handen te tellen (lees waar de islam wordt misbruikt door de macht hebbers) dat zijn Iran Afganistan Pakistan Iraq in mindere mate egypte. in marako is het ook enkel de koning die voor het kwaad zorgt. deze landen moet je ook niet als het ware islaam aan zien maar eerder verglijken met noord korea en china.
zo hebben ze in de meeste arabiese landen meer vrijheid dan wij in nederland

woon je in een stadscentrum?

dan is de kans groot dat de overheid presies kan zien wanneer je het huis uit gaat met een beetje geluk kunnen ze alles zien en horen wat je op je balkon zecht

er hangen in nederland per pesoon meer camara's door de overheid dan in bijfoorbeeld china

ov chipkaart gegevens worden misbruikt door jaren lang te worden opgeslagen net zoals telefoon gegevens internet gegevens bank gegevens waar je hebt gereden (hangen er camara's boven een weg de beelden worden lang bewaard)

zo kan ik nog wel even door gaan we worden hier beter in de gaten gehouden dat in bijfoorbeeld de moslim staten/landen

turkije maroko koeweit saudi arabië india

dan hebben we het nog niet eens gehad over het recht ik bedoel de dwang die de overheid uitvoerd om te controleren wie je bent mochten ze ondanks alles nog twijfels hebben. je wordt verplicht gesteld in een indentiteits kaart te hebben anders kan je simpel weg gewoon in de bak belanden. haal je er echter 1 op moet je nog lichaams specifieke kenmerken afstaan ook.

bovendien is het bij christen ook niet enkel kleine gemeenschappen. wat is het oficieele standpunt van bijfoorbeeld het christendom over de rechten van de vrouw? over homo's. voor de gehele kerk werkt geen 1vrouw. van uit het vaticaan mogen vrouwen bijfoorbeeld ook geen dominee priester of bisschop worden.

in landen als saudi arabië wat een moslim staat is ben je wat betreft vrijheid veel geschrikter af dan in nederland

helemaal als ze strikt de wet opgaan volgen hier er wordt veel gedoogd maar feitelijk mag je niks.

alcohol drinken prima maar je mag er niet zo mee overstraat het elders drinken is ook prima maar hoe kom je thuis je mag oficieel niet beschonken overstraat. de politie mag je zonder enige op gave van reden 8uur vast houden met toestemming van de oficier van justitie 3dagen

terwijl bijfoorbeelt een land als saudi arabië het alcohol beleid is voor moslims verboden (Omdat het door de islam verboden is) voor niet moslims toegestaan

08-02-11 20:49:38
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De eventueel aanstormende Statenleden der PVV hoeven niet te rekenen op een dienstauto met chauffeur. Goed, Geert, ga jij dan ook lekker met je beveiliging op dienstfietsen naar je "werk"?

08-02-11 21:19:23
Invisible
Oudgediende

Ik vermoed dat Geert maar wat graag ZONDER beveiliging naar zijn werk zou willen gaan. Niet elke nacht op een ander plek moeten zitten, nergens meer heen kunnen zonder omdat de groep waar hij het steeds over heeft anders vlot bewijst dat hij gelijk heeft. . . Triest maar waar.

09-02-11 14:59:05
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
@deeese:
Quote:
vrassend genoeg zijn islamitiche landen vaak arm
Pardon? Zo arm zijn die landen niet, 3 van de grootste moslim landen staan in de top 20 van BNP landen, die doen het nog zo slecht niet.

In verschillende landen in het midden-oosten is alcohol per definitie taboe, ook voor niet-moslims.

Moslimlanden zijn inderdaad niet slecht voor de moslims nee, tot er een Hollander in Turkije gaat wonen en graag een kerk wil bouwen. Ook al betaal je het helemaal zelf, je hebt pech want er komt geen kerk. Linkje

@Invisible: Inderdaad, ik kan er niets ander over zeggen.

09-02-11 16:28:30
Kpuc
Oudgediende

S
@Invisible: @Stranger1977: Natuurlijk zou hij dat graag willen, nogal wiedes. Maar als je het nogmaals leest dan zie je dat ik het niet heb over zonder beveiliging. En om er dan toch maar op in te gaan, dat zijn wilde uitspraken zelf debet zijn aan die beveiliging, dat had die pruikmans zich eerder moeten bedenken voor hij weer een keer ging vuilbekken.

09-02-11 21:56:44
Invisible
Oudgediende

OH? Dus als je gebruik maakt van de vrijheid van menigsuiting om te eisen dat men zich aan de normen hier aanpast of anders dient te vertrekken, dan mag je gedood worden? Omdat die mening jou/jouw politieke voorkeur niet bevalt?

Dan mag je uiteraard ook vermoord worden als je een verkeerd spotprentje plaatst neem ik aan? Had je dat maar niet moeten doen. Zoiets?

Zolang Wilders die beveiliging nodig heeft, is het feit niet anders dan dat wat hij zegt meer waar is dan m.n. links wil erkennen. Pas als Wilders gewoon over straat kan wordt het onzin wat hij verkondigd.

10-02-11 10:02:19
deeese
Erelid

@Invisible:

als ik vanavond zou besluiten emiel roemer zou bedrijgen met een kogel brief krijgt hij ook direkt beveiliging. is dan in 1keer alles het juiste wat hij zecht

volgens joun beredenatie wel

10-02-11 10:08:42
Stranger1977
Senior lid

Kpuc: Dit is natuurlijk een rasechte SP uitspraak. Hij zegt domme dingen, dus mogen mensen hem,... vul maar in.

Kpuc, Ik, Invisible,... wij mogen vinden en denken wat we willen en een politicus moet een stap verder kunnen gaan om iets bespreekbaar te kunnen maken. Geert zegt dat de Islam een ideologie is wat haat en bederf brengt, voorlopig kan ik hem geen ongelijk geven en ja die kut Marokkaantjes die hele wijken op de kop zetten, daar worden de normale mensen ook niet blij van. Het betekend niet dat de ouder van die kut Marokkaantjes ook kansloos volk is, het kunnen hele aardige, goed opgeleide en welbespraakte mensen zijn, mensen waar je een discussie mee kunt voeren zonder dat de ander bang hoeft te zijn voor zijn leven omdat hij feiten op tafel legt en zijn mening geeft over een geloof.

Even een feit die ik op tafel leg; 55% van de gedetineerden is allochtoon, 45% heeft de Nederlandse nationaliteit, maar kan net zo goed een andere achtergrond hebben dus als volgt:

55% in het buitenland geboren
45% in Nederland geboren

10-02-11 10:21:20
Stranger1977
Senior lid

@deeese: Wat zou de reden zijn om hem te bedreigen met een kogelbrief?

10-02-11 12:24:13
Invisible
Oudgediende

deese: inderdaad: wat zou de reden zijn om hem te bedreigen, laat staan dat dreigement ook uit te voeren?

Wilders roept dingen over bepaalde zaken in de Islam. Gevolg is dat in die hoek er velen zij ndie hem willen doden en dat doen ook als ze de kans krijgen. Waarmee ze meteen bewijzen dat de man dus gelijk heeft. Voor zover dat na de spotprenten in de Deense krant nog niet duidelijk was.

Kan je van balen en leuk, is het niet, maar het feit ligt er wel.

10-02-11 15:33:24
deeese
Erelid

@Stranger1977 @Invisible de uitspraken die hij doed richting wilders

het feit dat hij het kapitalisme wil aanpakken. dat de SP massaal wantoestanden in bijfoorbeeld de zorg en onderwijs aan kaart waar echt niet iedereen even blij mee is

zoals ik al eerder gezecht heb er is maar 1 gek nodig en de pappagaaien volgen vanzelf wel.

@Stranger1977:

heb jij enig bron voor die uitspraak over het percentage gevangenen. zover mij bekend is het dat verhoudings gewijs 2keer zoveel allochtonen vast zitten dan nederlanders.
(ga je echter kijken na werk/inkomen/opleiding is het percentage in 1klap weer gelijk)

10-02-11 16:01:33
Kpuc
Oudgediende

S
@Invisible: Als ik op straat iemand beledig dan loop ik kans op een klap tegen mijn kanis. Jij zou het ook niet pikken als je steeds weer wordt geschoffeerd, en al helemaal niet door iemand wie zich verschuilt achter anderen.

Ik keur het niet goed, dat is weer wat anders, maar ik kan wel begrijpen dat mensen het continu beledigen een keer goed zat zijn. En de meesten hebben zoiets van laat die kerel lekker doodvallen, ik negeer m, maar er zijn ook heethoofden wie dat niet doen.

Stranger, U zegt wat? Mag een politicus net een stapje verder gaan dan niet-politici??? Vreemde kijk op de zaken, die lui horen juist iets netter te werk gaan dan jij en ik, of is dat zo gek gedacht van mij??

10-02-11 16:32:27
Invisible
Oudgediende

deese: CBS 15 april 2009: 13.500 gedetineerden waarvan er 6.270 in NL geboren zijn en 7.230 dus niet.

Het is niet bekend hoeveel van die 6.270 in NL geborenen ook allochtoon zijn omdat dit niet bij gehouden wordt in inrichtingen voor volwassenen. In jeugdinrichtingen wordt dat (nog) wel gedaan en daar is van de in NL geboren gedetineerden nog eens 52% allochtoon. Trek je dit door naar de volwassenen, dan levert dat 7.230 + (6.270*0,52) = 10.490 allochtonen: bijna 78% van het totaal.

De herkomst van de 7.230 bekende allochtonen wordt wel bijgehouden:

Topscorers:

1.105 Suriname
920 NL Antillen
780 Marokko
480 Turkye
210 Algerije

Samen 3.495 = 55% van de allochtonen groep. Het ligt voor de hand dit cijfer ook van toepassing te verklaren op de in NL geborenen, mn voor die uit de voormalige kolonien.

Al met al scoren allochtonen dus erg hoog in de misdaadijfers of in ieder geval in de bezetting van de gevangenissen.

Absoluut gezien zijn er steeds 3 allochtonen op 1 autochtoon wat betreft de gevangenis. Maar omdat allochtonen maar een klein percentage van het volk uitmaken (ca 20%) is de situatie dus nog veel erger.

Als de gevangenis bevolking representatief is, zorgt zo'n 20% van de bevolking dus voor 78% van de misdaad. En hebben zij die dit aan willen pakken gelijk omdat dit het meeste zoden aan de dijk zet.

-0-0-0-0-0

Quote Kpuc:
@Invisible: Als ik op straat iemand beledig dan loop ik kans op een klap tegen mijn kanis.

Als je moedwillig constant beledigd: klopt. Maar beledigd Wilders of constateert hij slechts feiten? Die ook nog eens voortdurend bewezen worden? Hierover verschillen de meningen enigszins

10-02-11 16:46:21
Kpuc
Oudgediende

S
Kopvoddentax? Koran>Mein Kampf? En zo zijn er wel meer smerige steken wie die lui uitdelen. En dat is toch iets anders dan waar jij op doelt.

10-02-11 22:04:22
Stranger1977
Senior lid

@deeese: Nou dan stuur jij hem lekker een kogelbrief voor iets wat niemand echt raakt. Als hij nou zeggen dat Nederland geen olie meer mag inkopen dan zou het gevaarlijk kunnen worden voor hem.

En dan nu op naar iets wat interessanter is.

Kpuc: Ik ben geen aanhanger van Wilders en spreek niet ieder uitspraak goed, integendeel. Maar ik vind dat een politicus meer mag zeggen in het politieke debat dan een niet-politicus. Het zou namelijk heel erg lastig worden als een politicus onderwerp moet ontwijken omdat hij er niet op in mag gaan.

Iedereen pakt die kopvoddentax erbij, ik nodig je uit om dit filmpje te kijken:
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=KbsewZuvvko

Quote:

De PVV lijkt het plan voor een belasting op hoofddoekjes niet door te zetten. Vanochtend in een debat over het Belastingplan voor volgend jaar zei PVV-woordvoerder Van Dijck er niets over.

Toen hij er door de SP aan werd herinnerd, zei hij dat zijn partij het voorstel niet heeft doorgerekend.

Dat klopt ook, het was een sneer naar de volgende belastingen die ingevoerd zijn door vriend Bos en voorstellen die destijds ingediend werden door andere politici alleen stijgerde iedereen spontaan en hup, de PVV had weer gratis zendtijd.
Quote:

2011: Bos-belasting (bejaarden-tax);
2008: De CO2-belasting;
2008: De vliegbelasting;
2008: De verpakkingstax;
2008: De Slurptax;

De Koran - Mein Kampf vergelijking ligt iets anders.
Quote:

Net als Mein Kampf zou de Koran een fascistisch werk zijn dat aanzet tot moord en haat, daarom past het niet in onze rechtsorde

En dan is DIT
wel een mooie afsluiter van dit bericht.

11-02-11 16:46:23
Kpuc
Oudgediende

S
Het gaat er niet om dat het nu ineens niet wordt doorgevoerd, het gaat om de grove belediging wie erachter schuilt. En die mooie afsluiter is inderdaad frappant, janken als t van hem gezegd wordt maar volharden in de eigen bekrompen visie :ja

11-02-11 17:28:26
Stranger1977
Senior lid

Even alles in de juiste context lezen en luisteren.

Het voorstel kwam naar aanleiding van een lijst andere taksen die erg onzinnig waren/zijn.

En hij heeft niet gezegd dat de Koran hetzelfde is als mein kampt, hij trok de vergelijking omdat beide een fascistisch werk zou zijn.

Maar omdat het wilders betreft word het een en ander lichtelijk uit het verband getrokken.

11-02-11 18:03:48
Kpuc
Oudgediende

S
Er is een verschil tussen iets zeggen en iets bedoelen, maar het komt uiteindelijk wel op hetzelfde neer.

11-02-11 20:20:36
Stranger1977
Senior lid

Hahaha ja! Ach als je het maar kunt gebruiken om een niet linkse partij in een zwart daglicht te zetten.

13-02-11 09:49:15
Invisible
Oudgediende

Het is een normaal verschijnsel. Decennia lang is het meestal linkse gedachtengoed dominant geweest en ieder die iets anders zei werd verketterd, voor onderbuiker etc uitgemaakt etc. En met succes mag je wel zeggen, want de tegengeluiden bleven kroegpraat omdat niemand het durfde ze te uitten. En zo konden problemen onbeheersbaar worden omdat niemand durfde en allen de andere kant op bleven kijken, ook de zgn rechtse partijen die op dit punt volkomen mee gingen met links en dus net zo schuldig zijn.

Na Fortuin en met Wilders is dit voorbij: steeds meer mensen durven naar aanleiding hiervan wel te zeggen wat ze allang dachten maar moesten verzwijgen om niet verketterd te worden. Ze kunnen er nu zelfs op stemmen.

In de politiek en dan mn ter linkerzijde heeft men dat nog niet echt in de gaten. Daar probeert men nog steeds massaal de oude techniek van het verketteren, demoniseren en als verachtelijke domheid bestempelen toe te passen. Dat heeft immers decennia lang gewerkt, dus waarom nu niet.

Het gevolg is dat wilders groter en groter wordt omdat de mensen zien dat dit de enige manier is om de problemen eindelijk eens aangepakt te krijgen.

Het is m.i. de domheid van de tegenstanders die Wilder groot maakt. Als ze nu zelf eens zouden erkennen dat er problemen zijn en daar een beleid op gaan formuleren dat iets anders is dan enkel ontkennen, dan zouden ze meer succes hebben dan enkel met het steeds zieliger wordende gescheld en gevit.

Wil je werkelijk Wilders bestrijden, bestrijd dan de problemen die hij aangeeft en die hem groot maken. Lijkt me toch niet zo moeilijk om op dat idee te komen, maar het wil bij zijn tegenstanders maar niet echt lukken....

Die verzanden keer op keer in gescheld, ontkenning en pogingen belachelijk te maken, niet inziend dat zij daarmee meer propaganda maken voor Wilders dan de man ooit zelf kan doen.

13-02-11 21:09:17
Kpuc
Oudgediende

S
Ach ja, en geloof mij dat het van beide kanten komt dus verschoon jezelf niet te snel :-:

Wat ook zo mooi is, en wederom het bewijs dat de PVV met een dubbele maat meet, Meneer Wilders is boos op een spotprent op joop.nl, ach gossie, moesten spotprenttekenaars niet beschermd worden volgens diezelfde Meneer Wilders?? Zucht, te vies voor woorden, en daar blijf ik bij :ja

De domheid van tegenstanders? Ach ja, laat ik t maar niet over de oerdomheid van het PeeVeeVee en de wormstekige aanhangsels hebben _O-

Er is overigens maar één manier om Wilders te bestrijden en die is in het Westen niet geaccepteerd.

14-02-11 05:34:58
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
afbeelding

Heftig - of duidelijk?

14-02-11 05:50:15
Kpuc
Oudgediende

S
Beide...

14-02-11 08:26:43
Invisible
Oudgediende

Een fraai voorbeeld van de zielige wijze waarmee zijn tegenstanders nog steeds denken de partij te kunnen bestrijden. De vertrouwde verketteringsretoriek van de jaren 70 - nu.

En waarmee ze bewijzen het dus nog steeds niet te snappen. En daarmee de man in het zadel houden omdat de burger die het wel ziet en snapt ook die blindheid ziet en dus geen andere keuze heeft dan op degene te stemmen die de problemen wel ziet.

Als het niet zo ontzettend sneu zou zijn, zou je er om kunnen lachen. Waarbij ik me afvraag hoe je mensen die zo blijven volharden in oude dogma's en het niet willen erkennen en zien van de problemen serieus kan nemen als mogelijke leiders van dit land.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 101 102 103 [104] 105 106 107 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven