hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 152 153 154 155

Discussie over Geert

14-02-11 08:29:37
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Invisible, ik neem jou in elk geval ook niet serieus met dit soort vage retoriek.

Het valt me ook op dat je alleen die tekening zag en niet even ingaat op wat ik daarvoor zei over dubbele maten _O_ Het siert de praktijken van de PVV wel.

14-02-11 10:58:15
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Meten met twee maten. Ik vind dat wie kaatst de bal moet verwachten dus ga zeker een stuk met je mee.

Alleen denk ik wel dat er verschil is tussen een spotprent en een klinklare leugen die enkel bedoeld is om angst te zaaien.

En de Joop.nl spotprent is een klinkklare leugen, aantoonbare leugen in de categorie zoals de tegenstanders van Wilders die maar blijven opdreunen omdat ze dat makkelijker vinden dan eens na te denken over beleid om de problemen aan te pakken en op die manier Wilders te bestrijden.

Die volharding in het liegen en de leugen als waarheid presenteren begint inderdaad zielig te worden.

Overigens snap ik best waarom men niet wil erkennen dat er problemen zijn. Het komt namelijk neer op erkennen dat je decennia lang de verkeerde kant opgekeken hebt en dat is niet makkelijk.

14-02-11 11:44:01
Invisible
Oudgediende

PVV mijdt lijsttrekkers debat van de VARA.

Aanleidng is de cartoon (zie vorige pagina) op de Vara site.

Volgens Wilders staat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie. „Een cartoonist mag maken wat hij wil, hoe walgelijk ook”,

„Dat de VARA zegt ons niet in een nazihoek te willen drukken omdat het een mening van de cartoonist is, is onzin en maakt niet uit. Als je buurman je uitnodigt naar hem toe te komen en je weet dat er in zijn woonkamer een schilderij hangt waarop je met een nazi wordt vergeleken, dan ga je ook niet. Geen VARA-debat woensdag dus.”

Tot zover officieel. Ik denk dat de PVV sowieso niet wilde gaan en dus een aanleiding zocht. De reden waarom ze niet wil is ook wel helder: er is geen schijn van kans dat er een discussie komt die niet gemanipuleerd wordt tegen PVV. De vooringenomenheid van de o zo correcte discussieleiders staat daarvoor wel garant.

Ik zou ook niet gaan als ik van te voren wist dat de hele uitzending maar 1 doel heeft: mij afbranden.

14-02-11 12:28:05
Kpuc
Oudgediende

S
Het is geen leugen, Wilders en trawanten willen dat hele families in Tuigdorpen worden geplaatst omdat een lid der familie de fout in is gegaan, dus de vergelijking is zeer helder.

En het relaas wat je hierboven beschrijft, piep piep, Calimero _O-

En verder, men ziet heus wel wat er mis is, maar men wil het niet op de kinderlijke wijze van een ziek man oplossen ;)

14-02-11 12:38:17
Redorbit
Erelid

WMRindex: 406
OTindex: 3.524
S

14-02-11 12:49:07
Kpuc
Oudgediende

S
Overigens, als we het over vooringenomenheid gaan hebben, dan mag je zelf ook wel wat inschikken Invisible, zelden heb ik zo een vooringenomen mens als jij meegemaakt.

14-02-11 14:23:16
G-ronimo
Senior lid

WMRindex: 859
OTindex: 7
Wnplts: Lelydorp
Ik vind dat men Wilders/PVV best mag vergelijken met het fascisme. Als de geschiedenis ons 1 ding leert, is dat we er van moeten leren. Hitler staat vaak alleen nog bekend als die man die 6 mln Joden vermoorde, maar daar is een lange weg aan vooraf gegaan. Een die angst koppelde aan bizarre ideeën.
Natuurlijk is Wilders geen Hitler, maar je mag best de daden van beide mannen langs een meetlat leggen. En dan kom je al snel tot de conclusie dat ze beiden nagenoeg dezelfde tactiek gebruiken: verdeel en heers.
Wilders is in mijn ogen dan ook gevaarlijk, nu misschien nog niet, maar democratie is de gelegaliseerde vorm van het recht van de sterkste, dus kunnen we niet achteraf zeggen dat we het nicht gewüsst haben...

14-02-11 14:28:24
Kpuc
Oudgediende

S
De aanhangsels van Geert kunnen het best genegeerd worden. De man en zijn nietleden kunnen het beste worden uitgezet, met de complete familie, je weet maar nooit met zulke mensen..

14-02-11 14:35:15
G-ronimo
Senior lid

Kpuc: Sorry Kpuc, ik ben het eens met je gedachtengoed, maar in je laatste post sla je de plank mis. Het mooie van democratie is dat iedereen vertegenwoordigd wordt en zijn mening mag geven. Door Wilders en trawanten te willen uitzetten verlaag je je tot hun niveau, dat zijn PVV (lees: schijn) oplossingen.

14-02-11 14:39:14
Kpuc
Oudgediende

S
@G-ronimo: En dat bedoel ik maar, dit is iets wat de PVV wil en ik geef alleen maar de idioterie ervan aan ;)

14-02-11 14:49:22
G-ronimo
Senior lid

Kpuc: Ah, sarcasme, een ook door mij veel gebezigde stijlvorm :)

14-02-11 14:51:34
Kpuc
Oudgediende

S
@G-ronimo: Ik verzaakte er een smiletje bij te zetten ;)

14-02-11 14:57:07
Invisible
Oudgediende

G-ronimo, hoe kan je zo de plank misslaan?

Je zou niet moeten vergelijken, maar als je het toch doet doe het dan goed. Kijk wat Hitler deed, wat hij zijn trawanten liet doen. Kijk dan wat Wilders doet en wat degenen doen over wie hij het heeft.

Of je het nu leuk vind of niet, er is maar 1 partij die wereldwijd alles doet wat Hitler ook deed en dat is niet die van Wilders. Een partij die ook het uitmoorden van Joden nog maar wat graag zou doen als die niet zo sterk waren.

Destijds waren er mensen die waarschuwden tegen Hitler. Ze werden weggehoond en verketterd. In een beschaafd land als Duitsland zou dat nooit kunnen gebeuren etc. It's pace in our time weet je wel.

Als je perse wilt vergelijken, kan je er niet omheen dat Wilders meer gemeen heeft met de waarschuwers van destijds dan menigeen hier leuk vind.

14-02-11 15:00:39
Kpuc
Oudgediende

S
@Invisible: Je ziet het fout ;)

14-02-11 15:01:44
Invisible
Oudgediende

Kpuc: ik ben bang van niet, maar hoop van wel.....

Het is niet anders, maar feit is en blijft dat mn de Islam wereldwijd inderdaad alles praktizeert wat Hitler ook deed. En wij, wij veroordelen en verketteren de man die wil voorkomen dat dat soort praktijken ook hier gemeengoed gaan worden. En noemen hem juist de fascist, Hitlerfiguur etc....

Ik vraag me af waarom. Is het gebrek aan historische kennis? Gemakzucht? Angst omdat Wilders geen bommen legt en moorden pleegt en de andere partij wel? Naiviteit? Of is het iets anders dat ik niet zie?

14-02-11 15:14:13
G-ronimo
Senior lid

Dat denk ik niet. Zowel Wilders als Hitler hadden last van het kapitein Ahab-syndroom (Moby Dick) en zij gebruik(t)en dat beide om een meer sinistere ideeën er door te krijgen. De mens is van nature xenofoob en beiden maken (maakten) daar dankbaar gebruik van. Zo krijg je veel stemmen namelijk.
En dat zijn dezelfde mensen die rotsvast geloven dat 'ome Geert' het echt niet zo meent, dat van dat knieschieten, die concentratiedorpen of die kopvoddentax.... Waarom denk je dat hij het wel zegt? In 1930 geloofde men de meer bizarre ideeën van Hitler ook niet. Dachau werd daarom 'pas' 2 maanden na het aantreden van Hitler 1 officieel geopend. Het werd het nieuwe thuis van dissidenten (lees: anti Hitler), intelligentia en mediamensen. Klinkt bekend hè, Geert noemt dit de Linkse Kerk.
Ook Duitsers wisten dat toen al wel, maar ja, hij bouwt van die mooie Autobahnen en de werkeloosheid is zo lekker laag. Dus mensen die straks nog op Wilders stemmen, hebben mijn inziens heel wat uit te leggen.
Met die ene partij bedoel je zeker het in jouw ogen globale Islamcomplot? Pure fictie, angstmakerij en totaal niet gebasseerd op wat voor cijfers dan ook. Als je dan toch ergens bang voor wilt zijn -sommige mensen vinden dat geruststellend-, er zijn 2 keer zoveel Chinezen als Islamaanhangers. En dat is tenminste 1 volk, met 1 land en 1 regering. Of Islamisten met een kernwapen? Poetin is een grotere dictator dan Mubarak ooit was en die heeft er ongeveer 20.000!

14-02-11 15:17:05
Kpuc
Oudgediende

S
@Invisible: Het is iets anders wat je niet ziet, of niet wil zien. Namelijk het schofferen van mensen wie geen kwaad in de zin hebben.

14-02-11 15:22:28
Invisible
Oudgediende

G-ronimo: plaats eens een spotprentje of noem eens een beertje Mohammed en kijk wat er gebeurd........De kristalnacht is er niks bij.

Dat Wilders doorslaat en zaken overdrijft zie ik ook wel. Lijkt me ook niet zo vreemd alss je nonstop beveiligd moet worden en amper meer een normaal leven kan leiden vanwege het feit dat de groep over wie je het hebt inderdaad dat doet wat je van hen beweerd.

Er zal ook best een stuk frustratie inzitten van iemand die een gevaar ziet en vervolgens zelf als dat gevaar wordt aangemerkt terwijl aan de echt gevaarlijken steeds meer wordt toegegeven.

NB.: je vergelijking gaat overigens ook prima op voor de Islam. Er zijn veel mensen die geloven dat de Islam best redelijk is en de extreme kanten nooit .. etc.....

De Wilders stemmers hebben wat uit te leggen 8O ? Het lijkt me dat degenen die hem verketteren en de ogen sluiten straks meer uit te leggen hebben. Als dat dan nog mag.

Vooral bij vrouwen verbaasd me de houding het meest. Zij zijn bij uitstek degenen die als eerste en het heftigste de gevolgen van de langzaam aan oprukkende islamisering het meest gaan merken, het meest de klos zijn. En al merken.

14-02-11 15:23:08
Invisible
Oudgediende

Quote Kpuc:
@Invisible: Het is iets anders wat je niet ziet, of niet wil zien. Namelijk het schofferen van mensen wie geen kwaad in de zin hebben.

Kpuc: daarin ga ik voor een deel met je mee: hij slaat door en pakt ook de verkeerden waarmee hij averechts effect bereikt. Echter ook die groep heeft veelal wel erg lange tenen, gezien de reacties ook daar op de spotprenten etc....

14-02-11 15:26:13
Kpuc
Oudgediende

S
@Invisible: Precies, dus wat moet Wilders doen? Juist, spotprenten negeren. Maar dat kan hij niet, want hij is net als zijn wormstekige aanhangsels een jankerd.

14-02-11 18:39:14
Stranger1977
Senior lid

WMRindex: 230
OTindex: 26
Wnplts: Den Bosch
Kpuc: Je weet dat in 2005 de tuigdorpen al eens is voorgesteld toch?

Quote:

Een ruime Kamermeerderheid van CDA, PvdA en VVD wil huurders die ernstige overlast opleveren, gedwongen laten verhuizen naar een containerwoning buiten de stad....

CDA, PvdA en VVD willen dat gemeenten en maatschappelijke instellingen gezamenlijk zorgen voor goede begeleiding van de asociale huurders. Als ze hun leven hebben gebeterd, zouden ze weer naar een normaal huis kunnen terugkeren. Een aantal gemeenten in Nederland beschikt al over ‘laatstekanswoningen’.

Volgens CDA-Kamerlid Sterk worden buurtbewoners die last hebben van de asocialen, vaak met hun klachten van het kastje naar de muur gestuurd. ‘De politie en de woningcorporatie verwijzen naar elkaar. De buren zijn de dupe. Daar moet een eind aan komen.’ Gemeenten en maatschappelijke instellingen zouden door de nieuwe wet gedwongen worden op te treden tegen veroorzakers van overlast.

15-02-11 07:34:53
Invisible
Oudgediende

Wat betreft de cartoon: zou Vara ook de cartoons van die deense caroonnist willen plaatsen? Wedden? Nee.

Officiele reden: respect. Waarom je wel respect moet hebben voor bommenleggers en onverdraagzamen en niet voor kiezers van iemand die wil voorkomen dat dit ook hier de norm wordt leggen ze verder niet uit. En dan ook nog zeggen dat Wilders met twee maten meet, je moet maar durven.

De werkelijke reden is dan ook anders: angst voor jarenlange bedreiging en aanslagen. Wilders vermoord geen mensen en bedreigt hun families niet en dus hoef je daarvoor geen respect te hebben en mag je ook zijn stemmers voor van alles en nog wat uitmaken. Want ook die plaatsen geen bommen in je auto.

Een beetje cru gesteld is, wat dat betref,t de VARA, is de oppositie, als de ouder van een ettertje dat eindelijke eens terecht gewezen wordt door een leraar en die vervolgens op hoge poten naar die leraar stappen om hun ettertje te verdedigen, denkend dat het ettertje voortaan meer respect voor hen zal hebben, maar in werkelijkheid ook het laatste restje verliezend en zichzelf volledig in de macht gevend van dat kind.

Ja, Wilders slaat door, hij beledigt ook de goeden. Waarbij de oorverdovende stilte bij excessen vanuit de eigen extreme hoek, maar het wel actief zijn bij zaken als de spotprenten etc. niet echt helpt, dat mag ook gezegd worden.

Slechte PR die niet slim is. Een grote demonstratie vanuit moslimhoek voor Wilders stellingen inzake de radicale islam zou wat dat betreft wonderen doen . . . . .en een eyeopener zijn voor veel PVV kiezers.

17-02-11 01:15:34
Kpuc
Oudgediende

S
@Stranger1977: Zo zie je maar wat een na-apers het daar zijn ;)

En voor de wakkere menseneven dit ;)

Ow, en Invis, nog even dit over leugens, spotprenten over Mohammed wie zich door Aisha laat pijpen, ook een klinkklare leugen, die "profeet" nam haar onder zijn hoede, geen seks wat er aan te pas viel, dat is alleen maar door Moslimhaters wie niks over de misstanden door Roomse Kinderwippers zeggen bedacht.

17-02-11 07:59:01
Invisible
Oudgediende

Hoe diep kan men zinken, hoe zielig kan men zijn? Dat is wat ik me steeds meer afvraag als ik zie hoe men PVV denkt te moeten bestrijden, zoals in het filmpje van je. Het is werkelijk niet te geloven hoe sneu en zielig links onderhand begint te worden.

Heeft rechts ooit deze filmpjes van links gemaakt? Er is materiaal genoeg geweest. Maar blijkbaar is men in die hoek fatsoenlijker dan de op zandbaknivo opererende linkse tegenhangers. Die zichzelf overigens wel moreel veruit superieur achtten zoals iedere keer weer blijkt.

Ik ga hier ook verder niet meer op in, hoef het ook niet te bestrijden. Links maakt zichzelf hiermee al lachwekkend genoeg.

Wat overigens wel triest is, want een gedegen tegenstem gebasseerd op beleid dat de problemen aanpakt zou voor ons land aanmerkelijk beter zijn dan dit kleutergedoe. Maar blijkbaar is men niet in staat fatsoenlijk beleid te formuleren (of wil men dat niet omdat dit erkennen van decennia lang zitten maffen inhoudt)en dus vlucht men in dit zielige gedrag. En daarmee het gedrag vertonen als de Mubarak's van deze wereld die ook denken met de oude methoden alles in toom te kunnen houden en niet zien dat tijden veranderd zijn.

NB.: Mohammed huwde Aisha toen ze 6 was , maar consumeerde haar pas op haar 9e. Van mij mag je dat pas weglaten....

Meer hierover

17-02-11 09:23:29
Kpuc
Oudgediende

S
Even voor de goede orde, de dingen wie de PVV bezigt zijn dus netjes in jouw ogen, tja, verschil van mening zul je altijd houden en het is inderdaad hard als de waarheid visueel wordt gepresenteerd. Dat andere film,pje van ze vind ik ook wat minder, maar ook weer begrijpelijk, als tegenzet naar het kiezersbedrog van de PVV met har programma voor verstandelijk gehandicapten waarin ze bewust de haat jegens Moslims weglaat, wauw, wat zijn het toch een helden zeg :nee _O_

Enne, tussen consumeren van het huwelijk of op haar negende in zijn huishouding komen is heel iets anders, eerst even zelf wat buurtonderzoek doen eer je domme dingen gaat nablaten _O-

Edit: Geloof je trouwens echt wat er in zowel de Bijbel als Koran wordt verhaald?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 102 103 104 [105] 106 107 108 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven